Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Bioshock 2 [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TT-2k
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Bioshock 2 [PS3]

Yllättävän maittavaa ollu toi moninpeli ,on tullu pelailtuu vähän kaikki moodeja ja testailtuu eri ase/plasmidi setuppeja,vaik en ois uskonu et ees tuun pelaamaan tässä moninpeliä ollenkaan.:rolleyes:

Varmaan tuli pelattua muutamat pelit samoissa peleissä, nimimerkki kuullosti tutulta.
Samaa mieltä kuitenkin, rank 18 taitaa olla nyt ja ihan mukavaa ollut. Ajattelin sen rank 40 ainakin hankkia trophyä varten :p
 
Vastaus: Bioshock 2 [PS3]

Tuli tämäkin peli korkattua eilen. Laatuviihdettä jälleen. Jotenkin tämä peli saa aina jäämään pitemmäksikin aikaa tuon masiinan ääreen.
 
Vastaus: Bioshock 2 [PS3]

Ärsyttävä bugi löytyi:

Pauper's Drop:ssa isosysterin kohtaamisen jälkeen saattaa "scary violin loop"
jäädä soimaan. Jaksoin kuunnella tätä mindrapea avaimelle asti, sitten piti ladata vanha tallenne.
Onneksi tällä kertaa viulu alkoi soimaan vasta aivan kentän lopussa, seuraavassa kentässä tilanne normalisoitui.
 
Vastaus: Bioshock 2 [PS3]

Ärsyttävä bugi löytyi:

Pauper's Drop:ssa isosysterin kohtaamisen jälkeen saattaa "scary violin loop"
jäädä soimaan. Jaksoin kuunnella tätä mindrapea avaimelle asti, sitten piti ladata vanha tallenne.
Onneksi tällä kertaa viulu alkoi soimaan vasta aivan kentän lopussa, seuraavassa kentässä tilanne normalisoitui.

Mul oli sama ,johtukohan kuitenkin siitä ettei tullu tapettua sitä
Big sisteriä
koska se musa soi niinkauan ku se on elossa.
 
Vastaus: Bioshock 2 [PS3]

Mul oli sama ,johtukohan kuitenkin siitä ettei tullu tapettua sitä
Big sisteriä
koska se musa soi niinkauan ku se on elossa.

Mä annon toisen big daddyn tehdä tappohommat.

Luin toiselta foorumilta että musa saattaa alkaa soimaan uudestaan jos sen kohtaamisen jälkeen tallentaa ja lataa pelin. Tätä vähän pakko tehdä kun pelaa hardilla ja ilman vitoja.
 
Vastaus: Bioshock 2 [PS3]

Mul oli sama ,johtukohan kuitenkin siitä ettei tullu tapettua sitä
Big sisteriä
koska se musa soi niinkauan ku se on elossa.

Itselläni oli sama "ongelma", tallennus ja lataus ei auttanut asiaa, vaan musiikki alkoi uudestaan.

Mutta aika pikaisesti siinä sitten pystyy juoksemaan jo alueen loppuun, jolloin musiikki lakkaa.
 
Vastaus: Bioshock 2 [PS3]

Mahdollisen hankinnan edellytyksenä olis kyllä että tuota peliseuraa löytyy aina ilman suurempia odotteluja. Onko siis muilla minkälaisia kokemuksia pelaajamääristä online?

Olen nyt jotain 10 kertaa mennyt online, ja joka kerta on löytynyt 1-2 minuutin sisällä maksimi määrä pelaajia. Kerran olen lentäny pihalle pelistä, 1/50. Käytän EU konetta, peliä ja networkkia.
 
Vastaus: Bioshock 2 [PS3]

Viiden tunnin savut otettu mutta ainakin toistaiseksi vähän tökkii. Kaikki, mihin olisi toivonut viilausta näyttää olevan yhä läsnä; vihollisten tutkiminen hektisen taistelun tiimellyksessä, puolustustehtävät, jatkuva raha- ja ammuspula ja tuo facepalmin arvoinen moraalinen ongelma siitä, pistetäänkö pikkutyttö lihoiksi vai päästetäänkö menemään.

Myös Big Daddyn roolissa pelaaminen jää vaisuksi - hahmohan ottaa kauniisti turpiin ihan peruskauralta ja tuntuu ajoittain jopa heikommalta kuin edellisessä pelissä.

Toisaalta, kyllä sitä hyvääkin on tarttunut matkalle mukaan. Rapturen maailma on yhä varsin kiehtova, audiopäiväkirjat luovat sille jälleen kerran mainiota syvyyttä ja nyt pääpahiskin on sitä luokkaa, että penaltya tekee mieli antaa kunhan sinne asti vain pääsee. Silti tuntuu kyllä toistaiseksi vähän siltä, että tämä jatko-osa tehtiin enempi ykkösen menestyksen siivittämänä. Jospa se tuosta.
 
Vastaus: Bioshock 2 [PS3]

Viiden tunnin savut otettu mutta ainakin toistaiseksi vähän tökkii. Kaikki, mihin olisi toivonut viilausta näyttää olevan yhä läsnä; vihollisten tutkiminen hektisen taistelun tiimellyksessä, puolustustehtävät, jatkuva raha- ja ammuspula ja tuo facepalmin arvoinen moraalinen ongelma siitä, pistetäänkö pikkutyttö lihoiksi vai päästetäänkö menemään.

Jatkuva raha ja ammuspula? :eek: Itellä oli käytännössä koko pelin lompakossa täydet 800 ja melkein joka aseessa paukut täynnä.. Aina ku jostaki aseesta meni enemmän paukkuja niin sit ne ostin takas täyteen ja ei kauaa menny kun oli taas lompakko täynnä. Näin oli myös ykkösosassa vaikka vaikeimmailla tasolla se tuli pelattua läpi, tässä eka läpipeluu meni ihan normalilla ja oli kyl ihan liian helppoa.
 
Vastaus: Bioshock 2 [PS3]

Ensimmäinen Bioshock oli mulle yksi parhaita pelejä mitä oon koskaan pelannut, joten piti tämä tietenkin heti julkaisussa ostaa. Odotukset olivat hieman kaksijakoiset. Kaikki haastattelut mitä olen Bioshockin tekijöiltä lukenut, viestivät aitoa intohimoa ja idearikkautta. Ykkönen teki vaan niin suuren vaikutuksen uniikilla pelimaailmalla, että sitä samaa ensiviehätyksen tunnetta on jatko-osassa todella vaikea säilyttää.

Joka tapauksessa, peli näyttää pitkälti samalta kuin aiempi osa. Graafikassa ei mielestäni ole oleellista muutosta (eikä se ole mulle muutenkaa oleellinen asia peleissä) ja pelimaailman visuaalinen ilme on samanlainen. Tarinaa en nyt lähde mitenkään tarkemmin kertaamaan, mutta mielestäni se on mielenkiintoinen ja mukavasti ajatuksia herättävä. Kuten ensimmäisessä osassa, tässäkään ei tarinaa tyrkytetä väkisin, vaan pelaaja saa itse harrastaa pientä aivotoimintaa Rapturen tapahtumien yhteyksien selvittämiseksi ja kokonaiskuvan pitämiseksi kasassa. Plasmideja ei ykköseen verrattuna ole lisätty kovinkaan monta mikä on ihan hyvä asia. Turha niitä on tehdä lisää vain tekemisen ilosta. Sama asia aseiden kohdalla. Molempia on sen verran, että joka tilanteeseen löytyy jotain eikä mulle ainakaan tullut missään vaiheessa tunnetta että ”eikö näitä nyt enempää ole” tai ”onpas paljon ylimääräistä”. Niinhän se menee, että jos pelissä jokin asia ei ole tasapainossa niin pelaajat reagoivat siihen voimakkaasti. Bioshock 2:n suhteen se on otettu hyvin huomioon. Edellä mainittujen lisäksi myös taisteluja on onnistuttu rytmittämään paremmin. Lyhyet merenpohjassa tapahtuvat vaiheet tuovat sopivaa taukoa alituisista taisteluista.

Tarinankerronassa audiotallenteet ja radiokeskustelut toimivat edelleen mielestäni mahtavasti vahvistaen yksin olon tunnetta. Rapturen maailma toimii muutenkin todella hyvin alitajuisesti. Ainakin mulla tohon paikkaan sisältyy jo niin paljon erilaisia tunteita aina mielenkiinnosta surumielisyyteen ja pelkoon. Kuitenkin yksi asia tästä puuttuu ja se on uutuuden viehätys. Ensimmäisessä osassa sitä saattoi vain katsella minuuttitolkulla ikkunasta mereen ja ihailla Rapturen rappeutuneita käytäviä. Kuten tuossa aiemmin totesin niin visuaalinen ilme on pitkälti samanlainen, mutta ei se enää aiheuta samankaltaista reaktiota. Toimii silti toki kuin junan vessa. Ykkösosan jälkeen tuli mietittyäkin, että tarvitseeko Bioshock jatko-osaa (ei sillä että tarinankerronnallinen tarve sitä määräisi) ja olin silloin enemmän sillä kannalla että ei. Nyt on kuitenkin todettava että tulipa taas pelattua läpi mahtava peli, jolla todellakin oli paljon annettavaa. Itse asiassa tämän ansiosta aloin jo hiljalleen toivomaan Bioshock 3:sta.

Audiotallenteista täytyy mainita, että mahtavia nämä joissa Ryan ja Fontaine tilittävät ykkösosan aikaisista tapahtumista. Samaten Ryanin ja Lambin väännöt; toinen uskoo yksilöön ja toinen ryhmään. Kuitenkin molemmat suuruudenhulluja ja humaltuneita vallasta. Big Sisterit olivat myös meikäläisen makuun. Sopivan haastavia välivastuksia ja se kirkuminen vaan sopii täydellisesti Rapturen synkkiin käytäviin. Ja välivastuksista päästään loppuvastukseen, jota ei tässä pelissä yllättäen olekaan. Todella virkistävää, toivottavasti vastaavia pelejä nähdään jatkossa enemmänkin. Toki se voi toimiakin, mutta pahimmillaan latistaa tunnelmaa ja tuntuu että ideat ovat loppuneet kesken. Bioshock 2:n loppu toimikin ehkä juuri siksi niin hyvin, että sitä ennen ei joutunut taistelemaan kuin viimeistä päivää. Pitää muitakin loppuskenaarioita nähdä, joten eiköhän tuo lätty eksy koneeseen taas pian. Kuten SalarymanDaishi tuossa ylempänä sanoi, niin eipä nuo ”moraaliset” valinnat mitään hirveitä hurraa-huutoja aiheuttaneet. Jossain haastattelussa todettiin, että jatko-osassa niiden vaikutukset olisivat monimuotoisempia ja että valinnat eivät olisi niin mustavalkoisia. No niinpä niin, jotenkin en usko että Little Sistersien pelastaminen/hyödyntäminen vaikuttaisi muuhun kuin loppuvideoon. Mutta pelataanpa toki uusintakierros ennen kuin liikaa syytellään.

Moninpeli on tunnin kokeilun jälkeen sitä mitä pelkäsinkin sen olevan; päälleliimatun oloista. Nykyään markkinapaineet vaan ovat sen verran kovat, että jokaisessa pelissä pitää olla moninpeli. Bioshock 2:n moninpeli sisältää monia asioita, joista pidän nettiräiskinnöissä. Eli löytyy mukavasti pelimuotoja, karttoja ja paljon pelaamalla avattavaa sisältöä. Tässä kuitenkin pahimmaksi tunnelmantappajaksi muodostuvat mielikuvituksettomat kartat. Periaatteessa samat kartat, jotka voivat toimia loistavasti yksinpelissä, ovat tuskaista pelattavaa moninpelissä. Monissa kentissä on paljon ahtaita käytäviä, jotka on mun mielekuva todella huonosta kenttäsuunnittelusta sekä sulkeutuvia ovia, jotka eristävät tiloja ikävästi toisistaan. Korkeuseroja onneksi sentään on mukavasti. Moninpelin parasta antia ovat luonnollisesti plasmidit, joiden ansiosta tätä tulee varmasti jatkossakin pelattua. Matseja tuntui ainakin löytyvän kiitettävän nopeasti. Oon varmaan kohtuu huono pelaamaan, mutta sanonpa kuitenkin että healthia on turhan paljon. Haulikollakin saa ampua lähietäisyydeltä monta kertaa, että saa kaverin kumoon.

Kaiken kaikkiaan Bioshock 2 on loistava peli, voittaa omaperäisyydellään suurimman osan nykytuotannosta heittämällä. Eli täältä ainakin lämpimät suosittelut. Jos ensimmäinen osa on vieläkin pelaamatta niin kipin kapin kauppaan siitä. Mielenkiinnolla jään odottamaan, millaista lisäsisältöä tähän julkaistaan. Moninpeliin paremmin sopivilla kartoilla olisi ainakin tilausta ja niitä sieltä lieneekin tulossa.
 
Vastaus: Bioshock 2 [PS3]

Asiaa bugeista ja sen sellaisista:

Ärsyttävä bugi löytyi:

Pauper's Drop:ssa isosysterin kohtaamisen jälkeen saattaa "scary violin loop" jäädä soimaan.

Tuttu juttu. Itsekin jaksoin tuota aikani kuunnella, kunnes lopulta ruuvasin äänivalikosta taustamuzakit pois. Ai sitä ihanaa hiljaisuutta sen jälkeen. Voin itsekin vahvistaa, että kyseinen ilmiö johtuu juuri aikaisemmin mainitusta "kohtaamisen jälkeen tallentaa ja lataa pelin" jutusta.

Toinen bugi, joka on muutaman pykälän ärsyttävämpi kuin tuo edeltäjänsä, tuli vastaan toisella läpipeluukerralla Siren Alleyn alueella. Puolivälissä tuota paikkaa huomasin, etten voi enää käyttää Plasmideja. Vasen käsi yksinkertaisesti katoaa ruudusta ja ei auta vaikka kuinka latailet ja tallennat peliä uudestaan. Meno muuttui kerralla perinteiseksi FPS roiskinnaksi. Vasemman käden syndrooma onneksi korjaantuu kun pääsee alueen läpi.

Tosin tässä ei vielä ollut kaikki Siren Alleyn outoudet. Seuraavakin sattui toisella läpipeluukerralla. Yritin tallentaa kyseisen alueen loppupuolella pelin, mutta koko kone jäätyi kun tallennusprosentti saavutti 70%. Koneen uudelleenkäynnistyksen jälkeen paljastui, että äskeinen tallennuspaikka oli korruptoitunut. 4 tunnin edestä pelaamista katosi sen sileän tien.

Viestin lähetti alunperin SalarymanDaishi
Kaikki, mihin olisi toivonut viilausta näyttää olevan yhä läsnä.. . jatkuva raha- ja ammuspula. Myös Big Daddyn roolissa pelaaminen jää vaisuksi - hahmohan ottaa kauniisti turpiin ihan peruskauralta ja tuntuu ajoittain jopa heikommalta kuin edellisessä pelissä.

Kovin tuhlailevasti tunnut pelaavan. Miten se liekään sitten mahdollista. Tässä pelissä nimittäin tarjoillaan kyllä aivan valtavasti rahaa ja ammuksia joka käänteessä. Siinä mielessä olen kyllä samaa mieltä, että viilausta olisi edellisosaan nähden kaivattu: Jo ykkösosassa jaettiin pelaajalle liikaa rahaa ja ammuksia.

EDIT:

Deltan olemuksessa on kyllä kieltämättä alkupuolella aikalailla melkoista turpaan ottajan tyyliä. Vaan miten käykään puolivälissä peliä. Sen jälkeen sukeltaja-asuinen ystävämme muuttuu sellaiseksi yhden miehen armeijaksi, että Rapturen vastarinta on pelkkä vitsi. Olisivat nyt pelintekijät voineet nostaa tuota vaikeusaste käyrää huomattavasti korkeammalle.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Bioshock 2 [PS3]

Ihan bugi tuli eilen. Mikään kerätyistä nauhoitteista ei enää kuulunut/näkynyt. Ainoastaan sen nauhoitteen tehneen pärstä siellä alanurkassa siinä kasettirammarin päällä. Näki sentään kuka siellä olisi puhunut...

Saa nähä tänään ku jatkaa pelaamista että onko bugia enää. Aika oleellisia ois nuo juonen kannalta.
 
Vastaus: Bioshock 2 [PS3]

Kovin tuhlailevasti tunnut pelaavan. Miten se liekään sitten mahdollista. Tässä pelissä nimittäin tarjoillaan kyllä aivan valtavasti rahaa ja ammuksia joka käänteessä. Siinä mielessä olen kyllä samaa mieltä, että viilausta olisi edellisosaan nähden kaivattu: Jo ykkösosassa jaettiin pelaajalle liikaa rahaa ja ammuksia.
Joo, taitaa olla vain taidosta kiinni; itseltä ei nuo FPS-pelit ole oikein koskaan luonnistuneet ja varsinkin tilanteissa, joissa splicereita tunkee iholle vähän joka suunnasta, menee tuo minulla aika helposti paniikkiräiskimiseksi...

Mitä tuota pari tuntia eilen eteenpäin puski niin alkaa tuohon sentään vähän jo tottua. Aseita kun on päivitellyt ja omaan pelityyliin sopivia plasmideja valinnut niin nyt alkaa jotain jäämään jo taskun pohjallekin. Tuskin olen vielä puolessa välissäkään, joten taisi tosiaan olla enempi kivikkoisesta alusta kiinni.
 
Vastaus: Bioshock 2 [PS3]

Ihan kiva peli, aikalailla samaa kauraa kun ykkönen. Helpompi ainakin oli kun eka, en tiiä onks Bid Daddy sit niin ova jätkä että tuntui vaan siltä.Ite en bugeihin törmännyt muuta kun multiplayerissa jossa joskus syntyi puoliksi lattian sisällä eikä pystynyt liikkumaan tai j ei ollut kumpaakaan kättä käytettävissä. Koko multiplayerin ois muutenkin voinut jättää tekemättä, sen verran huono tekele mun mielestä. Oisivat mieluummin vääntänyt yksinpeluun muutaman tunnin lisää kun nyt tuntui aika lyhyeltä. Näin jälkeenpäin katottuna odottasin että halpenee tai saa käytettynä jos meinaa ostaa, mulla ainakin reilussa viikossa tuli kaikki tehtyä. Tosin jos meinaa platinumin ottaa niin en tiiä kuinka kauan netissä riittää pelaajia, nyt jo välillä aika hiljaista.
 
Vastaus: Bioshock 2 [PS3]

Tuli sitten eilen pelaitua tämä läpi, ihan mukiin menevä paketti. Ei ollut liian pitkä, eikä liian lyhyt.

Tavaraa, plasmideja ja pyssyjä oli kehitetty peliin ihan sopiva määrä, jotta kahinoissa pysyi mielenkiinto yllä. Hahmot oli ihan hyvin kirjoitettujakin, tapahtumapaikoissa olisi saanut olla hieman enemmän vaihtelua. väli bossit/ päätös kohtauksiin olisi toivonut jonkin sortin paina nappi päätös valikkoa, jota olisi siivittänyt jokin mukava pikku lopetus animaatio jne. Nyt kun nuo tuppasi olemaan tyyliä haulikon perällä naamaan :D

Läpipelanneilta kysymys lopusta:
Käsitinkö nyt oikein, että kapselissa ollut naikkonen oli sofia Lamb? Perhana tuli saatua kai se paras loppu, kun elanor sen pelasti eikä antanut hukkua :D Omasta mielestä lopussa olisi saatu hieman herkutella tuolla paikan "vajoamisella syvyyksiin"
 
Vastaus: Bioshock 2 [PS3]

Sehän se siellä oli.
Jos harvestaa Little Sisterit niin se antaa sen hukkua.
 
Vastaus: Bioshock 2 [PS3]

Lisäsisältöä tulossa sekä yksin- että moninpeliin, pastetan tylysti lehdistötiedotteen tänne PS3-puolellekin:

2K Games Announces Extensive Downloadable Content for BioShock® 2
New Single Player And Multiplayer Additions Enrich The Rapture Experience By Adding A Wealth Of New Content And Features
Monday 22nd February/...2K Games announced today an aggressive post-launch downloadable content plan for BioShock®2 that extends and enhances the single and multiplayer experiences by adding more glimpses into the award-winning world of Rapture. Downloadable content will be made available soon, beginning with the Sinclair Solutions Test Pack, available this March from the Xbox® LIVE Marketplace for the Xbox 360® video game and entertainment system from Microsoft and Games for Windows–LIVE for 400 Microsoft Points and from the PlayStation®Network for £3.19. Future expansions into the world of BioShock 2 are slated to arrive over the coming months and will continue to expand on the stories of the denizens of Rapture.

“The fans who waited in the snow, rain and cold for the midnight launch of BioShock 2 have spoken and their message is that Rapture still has many fascinating stories to tell,” said Christoph Hartmann, president of 2K. “Downloadable content is a key part of our efforts to continue to entice the fans that have made 2K a household name - we intend to deliver single and multiplayer content that respects and expands upon one of the greatest fictional worlds ever created.”

Sinclair Solutions Test Pack, the first of several planned downloadable packages, contains a number of customization features that will allow players to further their character’s development in BioShock 2’s multiplayer modes and provide a deeper multiplayer experience. The pack includes:

• Rank Increase to level 50 with Rank Rewards
• New playable characters Louie McGraff and Oscar Calraca
• 20 new trials*
• A third weapon upgrade for each weapon
• Five additional masks*
*Some items are only available after a player achieves a rank of 41 or higher.

In the coming months, 2K Games will also be publishing downloadable extensions of the single player experience that provide new insight into the world of Rapture. These packages will include more narrative, new tools and new challenges that extend the lore and fiction of the failed Utopia under the sea.
 
Vastaus: Bioshock 2 [PS3]

Tulipa tämä pelattua just läpi ekaa kertaa ja kovasti olen Jasserin kanssa samaa mieltä pelistä.
Varsin nautittava yksinpeli kyseessä ja joka euron arvoinen jonka siihen sijoitin.

Moninpeli on todellakin hieman turha ja sitä tuskin tulee paljon pelattua koska parempiakin nettiräiskintöjä on hyllyssä ja kohta saadaan lisää. Mun arvosana tälle on 9+, kympistä jää puuttumaan se uutuudunviehätys ja heikko mp.
 
Vastaus: Bioshock 2 [PS3]

Ajattelin kysellä onko joku törmännyt sellaiseen ongelmaan että Bioshock 2 grafiikat näyttävät PS3:lla kuin minimiasetuksilla pc:llä. Aivan hirveän näköistä. Jos joku tietää mistä johtuu niin voisi valaista, olisi tarpeen. Ottaa päähän sen verran ettei halua edes pelata. Framerate Unlock ei ole päällä joten siitä ei voi johtua.
 
Ylös Bottom