Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Bioshock 2 [X360]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peck4
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Bioshock 2 [X360]

Hei special editionin omistajat. Onko kukaan laittanut noita julisteita kehyksiin tai edes ottanut pois muoveista jotta voisi mitata minkä kokoiset kehykset ne vaatii. Itse en raaski omiani ottaa pois muoveista ennen kuin kehykset on valmiina.

Sen verta upeaa jälkeä kaveri tekee moottorisahalla että pakko jakaa, kyllähän tuo kelpaisi tuohon olohuoneen nurkkaan seisoskelemaan!
Big Daddy

Tuli eilen vedettyä livessä turf waria melkein neljä tuntia (laskin aulassa odottelut tuohon mukaan) ja levukin nousi kahdeksasta viiteentoista. Lagiakin oli vähemmän kuin viimeksi ja sen huomasi tappojen määrässäkin. Ei kyllä tajua miksi jotkut tätä haukkuu ja vääntää väkisin 40 tasolle saavutusten takia. Todella tuoreelta tämä tuntuu ja ainoa miinus on tuo nettikoodi jonka takia lagia on enemmän tai vähemmän joka pelissä.
Sitten jotain modern warfarea kehutaan vaikka peli on täynnä glitchaajia, campereita ja boostaajia. Lisäksi minulla toimii koukutuksena juuri ne audio logit vaikka ne aika lyhkäsiä ja olemattomia onkin niin silti elättelen varovaisia haaveita siitä että saisi ne kaikki auki. Viiminen audio logi aukeaa tasolla 31 mutta voi olla että mielenkiinto loppuu ennen sitä. Lisäksi on kiva kun sinclair solutionsilta tulee muutaman levun välein myös onnittelu äänitteitä. Tulee illuusio että oikeasti olisi osa jotain isompaakin.

Lisäksi en ole huomannut vielä mitään täysin ylivoimaista asetta tai plasmidia. Jopa big daddyn saa aika äkkiä hengiltä jos vaan useampi tiimi kaveri on sitä räimimässä. Turretit on aina samoissa paikoissa jotka voi hakkeroida omalle tiimille ja nekin saa hiljaiseksi sähkö plasmidilla jonka turvin pääsee helposti hakkeroimaan ne. Tuntuu olevan kohtuu hyvin tasapainossa ainakin minun mielestäni.
Joku jo gamefaq:ssa itki kun big daddyksi muuttuminenkin on tuurista eikä taidosta kiinni ja se on väärin kun joku noob tappaa sut sen avulla vaikka oikeasti se ei osaa pelata ja pitäisi olla joku kill streak systeemi millä sen asun saa. Juu olisihan se kiva että tämäkin peli olisi sitten täynnä kämppereitä jotka vaan metsästää sitä tiettyä tappo määrää että saisi muututtua big daddyksi.
Onneksi mitään tuollaista skeidaa ei ole ängetty peliin mukaan ja taitaa tältä cod sukupolvelta unohtua ne pari kovaa netti räimettä eli quake ja unreal tournament. Niissä ei ollut eri luokkia, ei avattavia aseita eikä varsinkaan mitään killstreakkeja jotka saa ihmiset huoraamaan. Jos ut:ssa halusi shield beltin niin se oli aina siellä samassa paikassa ja ilmestyi siihen tietyn ajan päästä eikä kukaan valittanut että sen avulla joku nyyppä pysyy paremmin hengissä.

Lisäksi tuo special editionin mukana tullut art book oli todella mielenkiintoinen ja soundtrackit täyttä rautaa. Molemmat levyt on kuunneltu varmaan neljä kertaa tänäänkin läpi ja juuri tälläkin hetkellä soi kakkosen OST. Kyllä oli täysin sen 99e arvoinen tuo paketti.

big daddyn saa aika äkkiä hengiltä jos vaan useampi tiimi kaveri on sitä räimimässä.

Houdini + Nail Gun = kuollut Big Daddy
Näin siis teen joka kerta ja olen yksin saanut monta kertaa tapettua. Viisaat Daddyt käyttävät stomppia tai ampuvat miinan päälle.

Nonniin, kai se on pakko sitten sanottava muutama sana kyseisestä pelistä, kun tuli se läpi vedettyä:

Yksinpeli oli ihan hyvä, ehkä itse pidin hieman enemmän Bioshock 1:stä, mutta se on vain oma mielipiteeni. Tässä kakkosessa mapit olivat ehkä hieman isompia ja sokkeloisempia, piti enemmän kurkkailla karttaa missä on käynyt ja missä ei. Ehkä johtuen osaksi siitä, että oli paljon kerroksia useassa paikassa. Vaikeusaste oli hieman vaikeampi kuin ykkösossassa. Onneksi big sisterit eivät kaatuneet niin helposti kuin big daddyt. Achievementit oli myös helpommin saatavissa, kuin ykkös osassa. Pelin kesto oli noin 2-4 päivää ja pelailin sellasta 2-5 tuntia päivässä. Keräsin kaikki yksinpeli achievementit.

Moninpeli oli taas puolestaan hieman huonompi. Aluksi oli kivaa lahtailla vastustajia ja eteninkin levelille 23 asti, mutta sitten innostus loppui ja moninpeli muuttui yksitoikkoiseksi. Jos sitä pelaan vielä, niin pelailen vain achievementtien takia. Minulla oli myös sellainen ongelma, että yksinpeli toimi kovalevyltä pelattaessa todella hyvin, mutta n. 8h moninpelailun aikana peli jäätyi 2 kertaa. Eli ruutu jähmettyi ja siihen auttoi vain boxin boottaus.

Tämä peli olisi ansainnut enemmänkin huomiota. Siinä missä ensimmäisen osan alku oli parasta ikinä ja peli huononi jatkuvasti loppua kohti, onnistui jatko-osa säilyttämään mielenkiinnon kevyesti loppuun asti. Varsinaisessa pääjuonessa ei tosin ole yhtä nerokasta jippoa kuin ensimmäisessä, mutta tarina ei myöskään hajoa etuajassa. Menneisyydestä kertovat nauhoitukset ovat odotetun hyviä.

Taistelu on kaikin puolin hauskempaa kuin ensimmäisessä; plasmidien ja aseiden samanaikainen käyttö lisää vaihtelevuutta paljon ja erilaisia vihollisia on enemmän kuin ykkösessä. Aseet ovat ilmeisen hyvin suunniteltuja, koska koko ajan teki mieli testailla eri pyssyjä eri tilanteissa. Parasta on kuitenkin itse Rapture, joka näyttää ja tuntuu eletyltä. Äänimaailma tukee tätä mainiosti ja toiminta ja tutkiminen rytmittyvät pääasiassa hyvin.

Kevyesti vuoden iloisin peliyllätys tähän mennessä. Ostin lähinnä kun halvalla sai, mutta onneksi tuli hankittua.

Nyt ollaan parin matsin päästä jo levulla 25 ja edelleen pääaseena tommy gun ja inici...inci...no se liekki plasmidi ja electro bolt ja kakkos aseena nailgun. Hyvin tuntuu edelleen pärjäävän ja pelkkää turf waria pelaan vieläkin. En ole varmaan mitään fps peliä pelannut näin paljon random ihmisten kanssa. Suomi porukassa toki jotain rainbow six vegasia ja kakkos halkoa olen mättänyt enemmän mutta random ulkomaalaisten kanssa yleensä pelannut vain joku neljä tuntia ja tätä on pian jo 10 tuntia takana.

Turf war on kyllä siitä hyvä pelimuoto että siellä on pakko kaikkien pysyä liikkeessä kun vaikka olisi täydet tiimit niin ei viisi ihmistä voi puolustaa kolmea paikkaa kokoajan joten aina tulee vallattua node ja mentyä eteenpäin ja jos jossain alkaa näkymään että vihu on valtaamassa niin suunta sinne. Ilahduttavasti usein tiimi kaveritkin ajattelee samoin eikä kertaakaan ole esim big daddy lähtenyt vaan metsästämään tappoja itselleen vaan mennyt nodelta toiseen ja pari tyyppiä siinä mukana ja niitä ollaan vallattu.
Team adam grabia koitin pari peliä ihan aluksi mutta se oli sitä että otetaan se likka ja mennään johonkin koppiin ja kaikki kämppii siellä.
Tämä on myös eka live peli jossa pelaan jotain muuta kuin pelkkää team deathmatchia esim halossa pelaan aina pelkkää team slayeria kun siinä taas se tuntuu parhaalta.
Näillä näkymin tämä on minulle jo nyt tämän vuoden live kokemus jollei joku autopeli pääse yllättämään.

Onko jollain muuten ollut ongelmia sen trialin kanssa jossa pitää ampua machine gunilla 20 luotia bigdaddyyn? Minä olen useamman kerran lähietäisyydeltä ampunut kaikki ammukset ja varmasti on kaikki osuneet mutta ei se vaan hyväksy sitä. Ja minulla on extended mag käytössä joten niitä ammuksia on 40 kerralla lippaassa.

Myös se on minusta nerokasta että moninpelissä käytetään ykkösen alueita ja aseita ja myös suurin osa plasmideista ja tonikeista on erilaisia kuin yksinpelissä. Kyllä esim arcadia hakkaa niin visuaalisesti kuin muutenkin toteutukseltaan kaikki näiden nykypelien kentät joissa on vaan joko a) harmaita teollisuus halleja tai b) jotain lähi-idän raunio kaupunkeja.

Menihän se läpi ja hienot fiilikset kyllä jäi lopusta. Eli joutuu varmaan aloittamaan viikonloppuna hardilla toisen läpipeluun. Pelihän tuntui melkeinpä samalta vanhalta Bioshockilta mikä ei tietysti ole huono juttu. Ja kun en ykkösosaa ihan puhki pelannut aikanaan (vain kahdesti taisin vetää läpi), niin tätäkin jaksaa varmaan hinkata enemmän.

Taistelu on kaikin puolin hauskempaa kuin ensimmäisessä; plasmidien ja aseiden samanaikainen käyttö lisää vaihtelevuutta paljon ja erilaisia vihollisia on enemmän kuin ykkösessä. Aseet ovat ilmeisen hyvin suunniteltuja, koska koko ajan teki mieli testailla eri pyssyjä eri tilanteissa. Parasta on kuitenkin itse Rapture, joka näyttää ja tuntuu eletyltä. Äänimaailma tukee tätä mainiosti ja toiminta ja tutkiminen rytmittyvät pääasiassa hyvin.

Tässä aika hyvin kiteytetty minunkin ajatuksia. Tunnelma on kohdallaan ja Rapture näyttää todella hyvältä. En myöskään jumittunut yhteen aseeseen vaan tuli kokeiltua vähän kaikkia eri plasmidien kanssa, mikä on melko epätyypillistä minulle. Hardilla joutuu varmaan taas tarkemmin katsomaan millä ammuskelee.

Erilaisia vihollisia ei nyt oikeastaan paljoakaan enempää ollut ja jos jotain valittamisen aihetta pitää keksiä niin olisin toivonut jokusen uuden splicerin lisää, ovat kuitenkin kiinnostavampia vihollisia kuin daddyt/sisterit. Nythän nuo olivat vanhoja tuttuja jo miltei kaikki, mutta hauskoja kohtaamisia tietysti silti tuli vastaan.

Jaahas sitä olisi multiplayer dlc marketplacella. Tasokatto nousee 50:een ja uusia hahmoja pari sekä aseisiin uusia upgradeja. Kokoa huimat 108kt eli kyseessä on pelkkä avain jolla päästään käsiksi jo levyllä olevaan kamaan. Kiitos ja näkemiin. Tosin en olisi muutenkaan ostanut, mutta tuo on sitä pahinta kusetusta mitä ladattavaan sisältöön tulee.

Tämäkin saapui eilen Play-Asiasta ja jonkun matkaa pääsi testailemaan.
Alku ainakin yllätti positiivisesti, sillä odotukset eivät olleet erityisen korkealla vaikka ensimmäinen osa oli mielestäni loistava teos. Saas nähdä saisiko jo illan pikkutunneilla läpi, kun ei ole kovin pitkäksi kehuttu.

Tuo "maksullinen jo levyltä löytyvä DLC" on kyllä sen luokan kusetusta, että jää aivan varmasti hankkimatta.

No siis tämähän on joka osa-alueella parempi kuin ykkönen paitsi tarinan osalta jossa ei ole mitään kunnon twistiä kuten ykkösessä. Pelkäsin minäkin että nyt on bioshock raiskattu kun trailerit oli pelkkää räiskintää mutta parempi tämä on pelattavuudeltaan. Aseiden ja plasmidien dual wieldaus on loistava uudistus kuten myös uusi kamera jolla "tutkitaan" viholliset ja saadaan damage bonuksia ja uusia tonickeja. Ykkösessähän napsittiin kuvia vihusta ja tässä laitetaan kamerasta nauhoitus päälle ja sitten tapetaan se vihollinen. Myös hakkerointi on parempaa. Ainoa mikä tästä puuttuu on ne U-invent vehkeet joissa pystyi tekemään itse lisää ammuksia ja muuta, mutta ei niitä kaipaa. Itse en edes muistanut että ne ykkösessä oli ennen kuin joku sanoi että ne puuttuu kakkosesta.

Moninpelikin on täyttä timanttia ja nousi omalla listalla tämän sukupolven parhaaksi netti fps mätöksi vaikka sekin vaikutti alunperin aivan paskalta ja koko ajatus bioshock moninpelistä puistatti. Onhan siinä lagia enemmän tai vähemmän mutta ei se koskaan peliä pilannut kun pelaa sillä asenteella että pitää vaan hauskaa eikä välitä mistään k/d ratioista tai muusta.

Eilen tuli vedettyä läpi ja ainakin mä pidin tästä erittäin paljo. Mukavasti oli haastetta ku hardilla pelas, ehkä jopa väh enemmän ku ykkösessä. Ärsyttää ku yks power to the people masiina jäi löytämättä, vaikka omasta mielestä kaikki paikat kiersin aika tarkasti. Seuraavaksi vois tota moninpeliä testailla lisää, ku on kuiteski ihan mukavaa ja vähä erilaista.

Nettipeli on muuten oikeasti yllättävän hauskaa tässä. Tosin en ole vielä testannut mitään muita pelimuotoja kuin perinteistä kaikki vastaan kaikki.

Dodiin, peli viimein läpi. Luvassa sekalaisia mietteitä, joukossa myös SPOiLereita, että tuota varokaas..

Taistelussa menty huimasti eteenpäin verrattuna ensimmäiseen osaan. Plasmideissa on huomattavasti enemmän potkua, kun parannetut versiot lisäsivät muutakin kuin pelkkää damagea. Määrä on taas runsas, jolloin seuraaville pelikerroille jää uutta kokeiltavaa. Pyssyihin oli saatu eri ammusvariaatioilla mielenkiintoa. Suosikki ja työjuhta oli kuitenkin halki pelin tarkka Rivet Gun. Poraamista en harrastanut käytännössä yhtään, jää myöhemmille pelikerroille.
Ihan arkinen taistelu oli pelissä ihan nautinnollista, kun pyrin aina selviämään ottamatta itse yhtään osumaa.
Käytännössä ykkösen taktiikat toimivat tässäkin, Decoysta ei vaan plasmid parane. Kun yhtälöön lisätään vielä tappiin päivitetty Hypnotize ja runsas määrä hypnotisoitavia Big Daddy Alphoja, ynnä haxoroidut, korjattavissa olevat robotit, ei itse tarvinnut liian usein lähteä käsiään likaamaan. Kivaa on se, että toisella pelikerralla voi ottaa käyttöön ihan eri plasmidit, jolloin taistelun kuva muuttuu ihan totaalisesti.
Hakkerointi on muuten onneksi tässä niinikään valovuosien päässä alkuperäisen pelin toteutuksesta.

Sitten ne risut. Tarina, tarina ja hahmot. Lädetään liikkeelle alusta. Deltana pelaamista vastaan ei ole mitään, ihan hyvä ja uskottava hahmo. Sofia Lamb pääpahiksena sen sijaan oli juuri niin paha pettymys kun olin pelännyt, hahmosta ensimmäistä kertaa kuultuani. Osoittaa vähän huonoa mielikuvitusta tehdä jatko-osan pääroistosta yksinkertaisesti vastakohta ensimmäisen pelin konnasta. "Ryan diggaili yksityistämistä, tehdäämpä Lambista super-kommunisti". Ja se sosiaali-aate vietiin niin tökerön pitkälle ettei se vaan mun mielestäni ollut enää uskottavaa.
Niin, uskottavuus oli se mitä yritin koko ajan tavoittaa Lambin turinoissa, mutta turhaan. Andrew Ryanilla oli selkeä, perusteltu näkemys ja visio - arvostus ja palkka tulee ansaita omalla työllä, ei toisten almuista. Sofia Lambin mukaan ihminen on paha ja jotenkin se ihmisen itsetietoisuus pitäisi häivyttää jotta päästäisiin solidaariseen ideaalitilaan, jossa kaikki auttavat sokeasti muita. Mikä pointti on ihmisissä, jotka eivät ole enää ihmisiä? En vaan kyennyt uskomaan, miten moinen roska voisi saada kannattajia. Koko "family" -juttu tuntui vaan niin väkisin keksityltä ultrakommunismilta, etten missään vaiheessa päässyt eläytymään tarinaan kuten ykkösessä kävi.

Hahmot eivät myöskään päässeet ykkösen tasalle. Ensimmäisestä osasta osaan suoralta kädeltä nimetä päähenkilöiden lisäksi tohtori Steinmenin, hullun taiteilijan Sander Cohenin, Martin Finneganin ("and the iceman cometh, Sander baby..") ja loput muistuvat kasvoista/äänestä.
Bioshock 2:ssa ainut päräyttävä välipahis oli Gilbert Alexander, joka tosin oli kyllä loistava nutcase-hahmo. Sen sijaan pastori ei missään vaiheessa päässyt yli siitä "hei mitä jos pappi olis menny sekasin" -leimastaan. Olisivat voineet keksiä herralle (heh) jotain mielikuvituksellisempaa kuin Eleanorin palvomisen. Tummahipiäinen Grace Holloway ei herättänyt juuri mitään tunteita, Stanley Poole erottui sentään seinästä mutta valjuksi jäi silti.
Sinclairin kohtalo jäi myös harmittamaan. Miehestä tuli ilahduttavasti mieleen Fontaine, mies joka tietää mitä tekee ja tekee sen hyvin, ja koko ajan mietin, onko pelintekijöillä pokkaa tehdä samanlainen selkäänpuukotus kuin ensimmäisessä osassa. Ei ollut, ja herran loppu oli sanalla sanoen pettymys. Miksi hyvä hahmo tuhlattiin joksikin fakin Big Daddyksi? Oikein pahaa teki kuunnella Sinclairin uhrautumispuheita vähän ennen kun sain huoneen oven auki ja miehen pois päiviltä. Omasta mielestäni Sinclairin kaliiperin kaverilla moiset tunnontuskat olivat vähän hassuja, ja olisi hahmo nyt vähän hienomman finaalin ansainnut.

Valintojen maailma oli ykkösosalle uskollisesti tehty aikasta päin seiniä taas. Vaikka Bioshock 1 on yksi parhaita pelejä ikinä, se ei ole tippaakaan sen suuren moraalisen "valinnan" ansiota mitä pikkusiskojen kanssa pitää harjoittaa. Sama juttu myös jatko-osassa, joskin nyt on ympätty mukaan puolustuskyvyttömien sivullisten nitistäminen ohikulkiessa. "Otanko pöydältä avaimen, vai otanko sen ja tapan vanhan naisen?". Sama tilanne Stanley Poolin kanssa, Eleanor yritti ilmeisesti saada kovasti jotain kaunareaktiota aikaiseksi ko. herraan, mutta itselleni ei sellaista missään vaiheessa syntynyt. Moraalinen valinta ei tunnu kovin toimivalta, jos päätös sen taustalla koskee vain sitä, millä tavalla pelin aikoo pelata läpi.

Kokonaisuutena kuitenkin oikein hyvä peli, tosin katselen sitä merensinisten Rapture-lasien läpi. Jatkuvasti tosin odotin tarinaan jotain käännettä, jotain odottamatonta, mitä ei kuitenkaan koskaan tullut. Roisto oli selvillä alusta alkaen, edestä piti vaan lanata muutamasata spliceria ja kymmeniä big daddyjä. Mikäs siinä, mutta olisi homman ehkä eritavallakin voinut hoitaa. Hyvislopun jäljiltä jäin myös vähän kysymysmerkiksi.
Ensimmäisen Bioshockin tarina yhdistettynä jatko-osan pelimekaniikkaan olisi aikasta tiukka peli kyllä :cool:

----------------------------------------------

Nojuu, tällainen sekalainen avautuminen, lisäilen jos tulee vielä muuta mieleen. Pitänee tosin huomauttaa että Bioshockin tarina sai allekirjoittaneen tutustumaan Ayn Randin kirjalliseen tuotantoon useammankin romaanin voimalla, joten jatko-osan stoorille olin ladannut ehkä turhaankin odotuksia.
Onneksi Collector's Edition oli tässä kuitenkin niin älysiisti, että se tasaa vähän puntteja :)

Aivan loistava peli, voisin kirjoitella siitä myöhemmin, mutta multiplayer peliseura olisi vähän hakusessa. Joku jolla kiinnostaa ja pystyy niin voisi tehdä vaikka peliseuraketjun tuonne eri alueelle. Mutta jos joku/jotkut haluaa pelata tuota mp:tä niin gt: Kovy88

Kyllähän tämä peittoaa ykkösen selkeästi. Itselleni ykkönen oli vähän pakkopullaa, mutta tässä jaksaa paljon enemmän tutkia rapturea ja juonikin kiinnostaa paljon enemmän, vaikkakin Andrew Ryanissa oli enemmän munaa ;)

Kyllähän tämä peittoaa ykkösen selkeästi. Itselleni ykkönen oli vähän pakkopullaa, mutta tässä jaksaa paljon enemmän tutkia rapturea ja juonikin kiinnostaa paljon enemmän, vaikkakin Andrew Ryanissa oli enemmän munaa ;)

Bioshock on vaan pirun kova, edelleen. Juoni nyt ei tosiaan ole tarjonnut mulle vielä tähän mennessä ainakaan ihmeitä, mut ei voi sanoin kuvailla sitä hauskuutta kun drillailee splicereita paskaksi. Veikkaan, et vaikka tässä vaiheessa jokin tuntuu puuttuvan, niin pelin läpäistyä ja multiplayeria hinkattua siltä ei enää tunnu. Täytyy vaan malttaa ekaksi pelata sinkku läpi ennen kuin menee kokonaan multin mukaan.. :)

Researchit on edelleen todella pakkopullaa ja turhan tuntuista täytettä, mut mahtava uudistus on hackit. Todella hieno, ja tarpeellinen uudistus. Ehkä senkin takia et olin ihan sukka siinä ykkösen palapeliputkistossa. Aina vaan rahaa kehiin suoraan tai autohackilla... :D

Pikkusiskot kuuluu tottakai tähän mut jotenkin tuntuvat itelle kovin turhalta noin isossa roolissa. Ykkösen lopussa tietysti oli ihan jees niiden osuus, mutta tässä on ympätty lisää turhuutta kun ne on jo käytännössä pelastettu. Tai ainakin ite aina pelastan ne, hyväsydäminen hömelö kun oon.

Ei tästä kuitenkaan tätä menoa lisäosia saada, ja joillekin ykkönen saattoi riittää hyvinkin. Pitkissä marantoneissa tämä ei mullakaan kestä pelailua, sopivissa määrin pysyy huumori yllä. Etsittävää on niin pirusti ja tavaraa on tajuttomasti kuten rahaakin.

Mut mihin katosi koneiden ärsyttävät musiikit ja toistuvat räpätykset? Kuului ehdottomasti hyvässä ja pahassa peliin.. :D

En olis uskonut, mutta musiikit on jotain olennaista ja upeeta Bioshockissa.

Sori tuplaposti, mut reilun viikon tauon jälkeen aloin taas pelaamaan, enkä edes hirveän innokkaasti. Mut viimeinenkin into katso hutin kettuun kun tallennus on jostain Sinclairin hotellia ennen. Ei edes tutkimuskameraa, ei bowia, ei mitään jäljellä. Ei muuta kuin kolme plasmia, kolme toniccia. Että sellainen autosave, ja aina tallennan itsekin kaiken varalta.

Että semmonen keikka. Niin loputon kujanjuoksu tosta kuitenkin oli muodostumassa etten enää ala pelaamaan. Tiedä sitten onko muilla tälläistä käynyt mutta...

Aina kun se riivatun akka alkaa pälättämään niin on ihan mieletön turnoff. Ei jaksaisi vähempää kiinnostaa juoni, jos tässä sellainen on.

Ylös Bottom