Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Bioshock

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mindfield
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Screw Halo! Here comes Bioshock!

Helvetin nerokas otsikko ketjulla ainakin. En ole System Shockia koskaan pelannut, vaikka tiedän sen olevan klassikko jne, jne. No, täytyy odotella liikkuvaa kuvaa.
 
Vastaus: Screw Halo! Here comes Bioshock!

Ykkönen oli HEMMETIN hyvä.

Kakkonenkin oli erinomainen, vaikka itseltä jäikin vähälle pelaamiselle.

Kovat on odotukset, vaikka pikkaisen on pelko perseessä, että tästä tulee uusi Deus Ex 2.

Mutta vain pikkaisen. :o
 
Vastaus: Screw Halo! Here comes Bioshock!

Olipa mielenkiintoista matskua tuossa pätkässä. Eiköhän tuo ole hankintalistalla sitten joskus.
 
Vastaus: Screw Halo! Here comes Bioshock!

Pätkii vielä aika pahasti, mutta eivätköhän saa asiaa korjattua. Helvetin tunnelmallisen oloinen peli ja 99% varmasti ostan tuon. Vaikuttaa vähintäänkin mielenkiintoiselta.
 
Vastaus: Screw Halo! Here comes Bioshock!

Bioshock tosiaan vaikuttaa aika kiinnostavalta. Tässä on ign:n kuukauden takainen previkkatesti pelistä: http://xbox360.ign.com/articles/728/728006p1.html
System Shockit oli kyllä aika tiukkoja pelejä ja täytyy toivoa, että tämä lunastaisi lupauksensa. Haloihin tätä nyt ei ehkä kannata lähteä vertaamaan, sillä Halot on aika puhdasta räiskintää ja tämä tuntuisi sisältävän hieman muitakin elementtejä. Loppuvuosi ja ensi vuoden alkupuolisko tosiaan vaikuttavat aika lupaavalta XO:n kannalta. Johan se on aikakin että, noita kovan luokan pelejä alkaisi ilmestyä.
 
Vastaus: Screw Halo! Here comes Bioshock!

Mukavalta menolta Bioshock vaikutti, mutta ei todellakaan mullistavalta. Ympäristö on toki persoonallinen, mutta pelimekaniikassa en nähnyt mitään ihmeellistä. Kaverit mainostivat nerokasta tekoälyä, mutta järin imartelevaa kuvaa eivät ruumiin luokse tallusteleva ukkeli ja sokeasti pelaajan päälle hyökkäävät mörrit antaneet. Viholliset näyttivät myös kaikki olevan samannäköisiä, vaikka Bioshockin kaltaiseen yksittäisiin, ennakkoon aseteltuihin tilanteisiin vähillä NPC-hahmoilla perustuvaan etenemiseen mielestäni kuuluisi jo Bioshockin standardeilla yksilölliset hahmot. Kaipailen myös parempaa inventaariota: olisi autenttisempaa pystyä kantamaan mitä tahansa mukanaan ("kaikki pelissä on interaktiivista"), mutta ilmeisesti Bioshockissa tyydytään poimiskelemaan luoteja ja parannusesineitä lattioilta niin kuin ~kaikissa tusina-FPS-pökkelöissä. Muutenkin pelin avoimeen luonteeseen kuuluisi minusta olennaisena osana se, että pelaaja pystyisi vaikuttamaan ympäristöönsä monipuolisemmin kuin pulloja rikkomalla.
 
Vastaus: Screw Halo! Here comes Bioshock!

Knight sanoi:
Viholliset näyttivät myös kaikki olevan samannäköisiä, vaikka Bioshockin kaltaiseen yksittäisiin, ennakkoon aseteltuihin tilanteisiin vähillä NPC-hahmoilla perustuvaan etenemiseen mielestäni kuuluisi jo Bioshockin standardeilla yksilölliset hahmot.
Tämä on kyllä sellainen asia, jota tässä next genissä toivoisi muihinkin peleihin, varsinkin kun tuosta realistisuudesta on tullut peliteollisuuden graalin malja. Onhan se melko epäuskottavaa (ei sillä, etteikö tällaiset pelit ole muutenkin täynnä kaikkea muuta epäuskottavaa) tappaa sama tyyppi uudestaan ja uudestaan - kloonisodat käytiin jo Star Warseissa. Jos esim. F.E.A.R:in kehitysporukallakin on aikaa mallintaa realistista vesipisaran osumista lätäkköön, luulisi olevan aikaa mallintaa myös vihollisia, joilla olisi edes keskenään erilaiset kasvot.
 
Vastaus: Screw Halo! Here comes Bioshock!

Tekoälystä voisin sanoa sellasta, että ei Bioshockissa tunnu olevan vihollisia, joille sopisi sellainen ääri realistinen ryhmätyöskentely. Osaapahan Splicerit sentään hyppiä seinille vähän väistelläkseen luoteja. Tällä hetkellä peli näyttää yhtä hyvältä kuin Deus Ex aikoinaan, mikä ei minusta ole ainakaan mitenkään paheksutusti sanottu nykyajan yksinkertaisten putkiräiskintöjen hallitessa koko genreä.

Olen samaa mieltä muiden kanssa, että haluaisin nähdä pahoja setiä ja tätejä välillä vähän eri naamatauluilla. Olin aluksi kovasti kiinnostunut FEARista, mutta kuullessani kaikkien kenttien ja vihujenkin näyttävän samalta koko pelin ajan jätin pelin kylmästi ostamatta. Tuskin olisin osannut nauttia pelistä täysin rinnoin ihan alusta loppuun.
 
Vastaus: Screw Halo! Here comes Bioshock!

Luotan poikiin täysin. System Shock kakkonen on tunnelmallisin peli jota olen koskaan pelannut. Aivan paska housussa. Jos pelimekaniikka siirtyisi vaikka suoraan sellaisenaan, en valittaisi. Odotan tätä peliä ehkä eniten. Jos ei ole tunnelmaan uppoutuvaa tyyppiä, voi toki kyynisesti pitää tätä peliä ylihypetettynä. Toivon, ettei se sitä ole, ja aikalailla jo uskonkin.


1) Maailma on upean näköinen. Sekä graafisesti, että sen suunnittelu.

2) Yskivä pikkutyttö.

3) Kaikki on seonneet ja jokainen asia ihan vinksallaan.

4) Pelottaa.
 
Vastaus: Screw Halo! Here comes Bioshock!

X06: Bioshock on Xbox 360:n ja Vistan yksinoikeuspeli
 
Vastaus: Screw Halo! Here comes Bioshock!

Oon huomannu miettiväni aika paljon Bioshockin maailmaa ja etenkin väkivaltaisuutta, koska tekijätiimi puhuu niin innoissaan moraalisista valinnoista. Pelin X06-lehdistötilaisuuden traileri on kyllä harvinaisen raakaa katseltavaa (K-18, btw) ja oli pakko ajatella "pelaajan" tekevän väärin tuossa tilanteessa. Mutta tästäpä tuleekin mieleen itse pelin kliinisyys tappohommia tehdessä. Minusta ei ole yhtään huono asia, että tuon linkin takana oleva traileri oli ikävää katsottavaa, koska siltä itse pelissä toisen surmaaminen pitäisi tuntua. Se vain ei tunnu. Minulla pysyy kaiken aikaa vahva ymmärrys siitä, että ne ovat kuin robotteja, joita voi ampua kuin liukuhihnalta suoraan. Moraalisesti on aivan sama ammunko jonkun toisen vai teenkö jotain muuta, koska yleensä sillä toisella tavalla tekeminen tuo enemmän jännitystä kuin pyssyt tanassa juokseminen. Kuulostaa harvinaisen karulta, mutta pyydän lisää verta ja kuolon korahduksia :eek:

Pelin asetelma taas on mielenkiintoinen, koska olin ihmetellytkin miksi ihmisiä annetaan muuttua little sisterin ja big daddyn kaltaisiksi kummajaisiksi. Trailerista kuvastui aika lailla sellanen luonnon laki-ajattelu, missä heikommat jäävät vahvempien jalkoihin. Toivottavasti pelaaja tapaa muita ystävällis mielisiä hahmoja, jottei tuo "yksi mies koko maailman kaikkeutta vastaan" -typeryys taas toistuisi :-/
 
Vastaus: Screw Halo! Here comes Bioshock!

Osaako kukaan sanoa tai arvioda, onko tuo marketplacen traileri tehty pelimoottorilla vai onko täysin rendattua pätkää? Näytti todella upealta.
 
Vastaus: Screw Halo! Here comes Bioshock!

Scatterbrain XO sanoi:
Osaako kukaan sanoa tai arvioda, onko tuo marketplacen traileri tehty pelimoottorilla vai onko täysin rendattua pätkää? Näytti todella upealta.

"kokemuksella" voin sanoa että ei ainakaan noin hyvältä tule näyttämään lopullinen versio. Tuollaiselta ovat näyttäneet monien XO:n pelien rendatut välivideot, jotenka veikkaan että rendattu on.
 
Vastaus: Screw Halo! Here comes Bioshock!

Marketplacen video on rendattu. Huomaa aika monestakin asiasta mm. kun ei polyt ja vertexirajat vilku ja animaatio on liian sulavaa vrt. reaaliaikainen peli joka morphaa eri animaatiocyclejä.

Seuraava sitten spoilaa jos ei ole pelivideoita nähnyt.

Vaikea sanoa silti pelistä mitään pelivideon perusteella. Vaikka levine on ihan kova jätkä pelidesign -puolella on silti bioshockissa nähtävissä vähän ... noh... nahkeita ongelmia. Ilmapiiri ja fiilis pelissä on tosi kova, mutta pelin tarjoamat tilanteet taas vaikuttaa niin pirun kuivilta. Turret!? No hui hui. Ja sen Turretin 'voittaminen' juoksemalla ohi ei ole mielestäni mitään ongelmanratkaisun suurinta kärkeä. Moni muukin tapa millä Levine peliä demonstroi osoitti aika häppöisiä tilanteita, mistä Levine vaan puheellaan teki mukamas eeppisen laatuisia ja peligenreä ratkaisevasti muka muuttavia kohtauksia.

Jossain määrin vituttaa myös pelin viholliskanta. Idea ympäri kattoja pomppivista razorchickeistä on tietty aika käytetty, mutta jotain yllätystä olisi saatu aikaan vaikka skinnaamalla/pukemalla sama hahmo eri tavalla. Käsittääkseni pelin tekki kuitenkin tukee pukemista. Saisi vähän pitkäikäisyyttä kyseiseen vastustajaan jonka tappaminen 'oikealla' ammustyypillä tuntui olevan yhtä hankala operaatio mitä se oli 'väärälläkin'. Ja resurssipulasta on ainakin Levinen demon mukaan paha sanoa mitään kun kaveri kävelee kivääri kädessä jossa on koko ajan lippaassa 6+ ammusta. Ratadesignistakin paistaa selkeä optimoinnintarve, 90 asteiset käytävät sun muut. Uudesta AI:sta ei ollu kamalasti lupausta. Tulee kaikesta kovasti mieleen vanha ongelma nimeltä interaktiivinen tarinankerronta :-) Edgen juttu BS:stä oli asiallinen, mutta videomatsku on kyllä latistanut odotuksia.

Eipä silti, kyllä tuo ostettua tulee. Jos peli duunaa System Shockin tapaan narratiivin ja juonen aukeamisen erilaisten äänitteiden yms. kautta niin hommassa voi silti olla aika kova fiilis. System Shockit kuitenkin näyttivät hyvää mallia.
 
Vastaus: Screw Halo! Here comes Bioshock!

Click

Sama video parempilaatuisena.

Tämän pelin tunnelma on jotain uskomatonta. Pakko-ostos.
 
Vastaus: Screw Halo! Here comes Bioshock!

Tuo viimeisin video kyllä herättää mielenkiintoa peliä kohtaan, pelimaailma vaikutti pieneltä alussa mutta tässä on kyllä hyödynnetty tosi hyvin annettua tilaa. Nuo oliot on kyllä erikoisia joku liikkui kattoa pitkin toinen teleportautuu vaikka minne, aseet on hienoja ja peli on hyvällä tavalla "outo". Aina kun tulee uusi video tästä niin tulee WTF fiilis ja se on hyvä se. Toivon vaan että pelin hahmoissa on paljon erillaisuuksia ja ettei toistoa tule liikaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Screw Halo! Here comes Bioshock!

APX sanoi:
Tuo viimeisin video kyllä herättää mielenkiintoa peliä kohtaan, pelimaailma vaikutti pieneltä alussa mutta tässä on kyllä hyödynnetty tosi hyvin annettua tilaa. Nuo oliot on kyllä erikoisia joku liikkui kattoa pitkin toinen teleportautuu vaikka minne, aseet on hienoja ja peli on hyvällä tavalla "outo". Aina kun tulee uusi video tästä niin tulee WTF fiilis ja se on hyvä se. Toivon vaan että pelin hahmoissa on paljon erillaisuuksia ja ettei toistoa tule liikaa.

Jossain vanhassa haastattelussahan mainittiin, että eri hahmoja pitäisi olla monta erilaista, jottei tulisi sellaista tusinavihu-oloa. Sen lisäksi vihut kantavat erilaisia aseita, joten tunnistaessa tietyn näköisen vihun ei voi sanoa sen kantavan revolveria mukana.

Tuon trailerin loppu oli eka kerta, kun teki mieli olla tekemättä pahaa viattomalle henkilölle. Siis jos itse olisi pelannut kyseistä kohtaa. Esim. GTA:ssa ei yhtään harmittanu tiukkojen ajokisojen sivulliset uhrit. Ne olivat vain koneen luomia nukkeja. Oli aika ikävän näköistä katella, miten hyvin ruipelon kalpea tyttönen käpertyi avuttomana nurkkaan ja peitti silmänsä mahdolliselta pahalta. Onhan sitä aina tullu pelattua hyviksenä, mutta nyt ainakin tietää tehneensä jotain pahaa, jos menis vahingoittamaan tuota olosuhteiden vankia.
 
Ylös Bottom