Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Blade Runner yliarvostettu?

Vastaus: Blade Runner yliarvostettu?

Saul Ahola sanoi:
Olen oikeastaan himean yllättynyt (ja samalla myös pettynyt), ettei Teemulta irronnut pidempää saarnaa lähentelevää analyysia. ;)

Heh, olet oikeilla jäljillä. Itse asiassa kirjoitin tuohon aika pitkänkin analyysin elokuvasta ja komparatiivin muihin elokuviin, mutta sitten päätin sijoittaa sen tulevaan Blade Runner -arvioon, tai pikemminkin artikkeliin, ja laittaa tilalle tuon torson.
 
Vastaus: Blade Runner yliarvostettu?

Saul Ahola sanoi:
Ensin T2 ja nyt vielä Matrix. Miksi näistä elokuvista edes uskalletaan puhutaan Blade Runnerin tasoisen elokuvan threadissa?

Arvon herrankin olisi hyvä muistaa, että kun puhutaan elokuvista niin ei puhuta eksaktista tieteestä vaan hyvin pitkälle makuasioista ja mielipiteistä jotka vaihtelevat henkilöittäin. Minä pidän kaikista kolmesta mainitusta elokuvasta, ja vaikka kuinka saarnaisit evankeliumiasi niin se ei silti liikuta ajatusmaailmaani paskan vertaa, ehkä on hyvä, että me kaikki emme pidä samoista asioista...
 
Vastaus: Blade Runner yliarvostettu?

Dr Evil sanoi:
Kysymys pitäisi olla, että mitä erikoista Terminator 2:ssa ei ole?. Viiden tähden leffa.

Aivan, täydellisyyttä hipova scifi-/toimintaleffa.
 
Vastaus: Blade Runner yliarvostettu?

Myös mä pidän Blade Runnerista todella paljon. Hieno ja tunnelmallinen elokuva.

puhveli sanoi:
Joudun kyllä hieman kyseenalaistamaan noita T2:n elokuvallisia ansioita (...) elokuvan rytmitys on liiankin tasaisesti vanhaan "hiljainen kohta -> toimintaa -> hiljainen kohta -> toimintaa jne." -kaavaan nojaava.

Mulle "formaattitoimintaelokuva" tarkoittaa kliseisellä draamankaarella varustettua pätkää, ja rytmi on tärkeä juttu tässä myös. Häivähdyskin tuota kliseisyyttä, niin elokuva ei oo mun juttuni. Ehkä kertoo jotain, että mä en ole vaivautunut katsomaan kolmosterminaattoria ollenkaan.

No, okei. Toimintaleffoissa James Bondit ovat pienoinen poikkeus. Niissä pitääkin olla alku- ja loppupamaukset, ja kaiken muunkin oikeissa paikoissa. Vaikka vanhemmat Bondit toki miellyttävät enemmän kuin uudet.
 
Vastaus: Blade Runner yliarvostettu?

Olen kolme kertaa yrittänyt katsoa tämän elokuvan ja olen aina nukahtanut kesken, sen verran mitä sitä olen nähnyt niin ei ole kyllä paljoa kehuttavaa. Ehkä mieli muuttuu jos joskus saa katsottua loppuun tämän elokuvan.
 
Vastaus: Blade Runner yliarvostettu?

Terminator 2 en vertaisi tuohon.

Blade Runner oli niin surkea että itketti.

Jos DVD julkaisu tulee niin sitä en edes hommaa vaan säästän rahat parempaan.
 
Ylös Bottom