Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ULVI
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Menitköhän nyt Nibellionin kaksoisolennon julkaiseman twiitin vipuun.

Oikea tilanne on tämä:


P.S. linkkaamasi artikkeli on vuodelta 2015.


oho, no voi perhana, se vaan just ku näin tämän cohhcarnagen viestin niin ehdin jo innostua. Eli Cohhcarnagekin näköjään meni siihen sitten.n

Edit

jaa näköjään sitten Cohhkin on vastannut twiittiin, että se on fake news, sen siitä saa kun alkaa lukee peliuutisia MM-rientojen jälkeen, kun on vielä pieni kohmelokin, eli nopeasti näin vain tuon cohhcarnage twiitin ja jotenkin sivuutin sitten keskustelun sen ympärillä

 
oho, no voi perhana, se vaan just ku näin tämän cohhcarnagen viestin niin ehdin jo innostua. Eli Cohhcarnagekin näköjään meni siihen sitten. Harmi jos tosiaan on Fake news.


Jep, tuo ei ole Nibellion. Vinkki: katso Twitter käyttäjänimen toista kirjainta. Se ei ole pikku i, kuten pitäisi.

Lisäksi linkattu artikkeli ei puhu ollenkaan samasta asiasta edes. Tässä on joku päättänyt kokeilla kuinka hyvin pystyy twitterissä varastamaan huomiota. Näköjään ilmeisen hyvin.
 
Pieni pohjustus tulevaan.

Bloodborne, tuo peli, joka tuli aikoinaan demon muodossa testattua, mutta en saanut sitä vietyä loppuun asti. Kaverilta kuulin, että demon lopuksi hän kaatoi jonkun pomon toisen pelaajan kanssa. Yritin mennä soolona, mutta sain liian monta kertaa kuonoon pienellä kujalla edestakaisin tepastelevalta pulskalta viholliselta, joka operoi kahden käden aseella. Sain sen vain kerran hengiltä, mutta antikliimaksina kuolin itsekin samalla kertaa. Sen päälle tutkailin monia suuntia, mutta eteneminen ei meinannut onnistua kirveelläkään. Kyllä, valitsin tarjotuista aseista jahtikirves-käännöksen saaneen aseen, jonka pystyi halutessaan muuntamaan yhden käden aseesta kahden käden aseeksi. Pistoolina taisi olla blunderbuss eli suomennettuna jahtipistooli, jos oikein muistan. Pistoolia pystyi käyttämään vain yhden käden aseella operoitaessa.

Olin tuohon aikaan vielä kovin kokematon souls-pelien pelaaja ja kaiken kukkuraksi maagilla ja kilvellä enimmäkseen pelaava, joten en millään meinannut pärjätä pelkin väistöin. Puhumattakaan erikoisesta parry-systeemistä ja aggressiivisen pelitavan kautta osumapisteitä palauttavasta pelimekaniikasta. Molemmat olivat liian outoja.

Jossain kohtaa kuitenkin rohkaisin itseni yrittämään ja kaverilta lahjana saatu Bloodborne-levyke meni viimein käyttöön. Kaikki tuntui edelleen hankalalta, vaikka väistöt sujuivatkin kohtalaisella tasolla. Ns. tutoriaalibossi, eli Cleric Beast (Pappispeto, heh) kaatui parin epäonnistumisen jälkeen molotov-tulvalla viimeistellen. Vaan sitten Father Gascoigne. Voi pyhä sylvi. Turpaan tuli oikealta ja vasemmalta, vaikka ensimmäisellä yrityksellä sain bossin helamittarista 90 % pois. Lopulta meni hermo, ja käytin oivalluspisteitä kutsuakseni apua. Katselin vierestä, kun kaksi apuun tullutta ihmispelaajaa pieksi "isukin" maan tasalle puolessa minuutissa. Samalla olin rikkonut ykkösperiaatettani, eli summoneita ei käytetä ensikokemuksen aikana.

Uteliaisuus vei kuitenkin voiton, joten jatkoin eteenpäin. Pärjäsin edes hieman paremmin, kun keskitin levelit raakaan voimaan, elämänpisteisiin ja staminaan (eli sisu :D). Muistelin, että olisin joutunut tappelemaan jossakin kirkon tapaisessa valtavassa rakennuksessa jotakin bossia vastaan, mutta sen nimeä en muista.

Lopullinen stoppi tuli kuitenkin paikassa, jossa Djura-niminen hurjapää räiski tornin huipulta minigunilla. Oli työn ja tuskan takana opetella juoksureitti hepun luokse, koska otin elämäntehtäväkseni tuhota hänet. Niin paljon raivoa moinen mulkero herätti epäreilulla taistelutavallaan. Haastamisesta ei kuitenkaan tullut yhtään mitään, en päässyt edes lähelle lopullista voittoa. Hermo paloi taas, laitoin YouTubeen hakuun "Djura cheese". Vaan voihan pamahtanut verisuoni sentään, toimivin juustotus oli saanut patchin! Ei perkele. Montakohan kertaa kuolin Djuralle? Kymmeniä kertoja. En halunnut antaa periksi ja mennä halvimman kautta, eli grindata järjettömän kovaa ukkoa, koska haaste on tärkeä osa FromSoftware-kokemusta.

Siihen jäi Bloodborne.

Kunnes nyt, vuosia myöhemmin ja paljon enemmän souls-kokemusta omaavana asensin Bloodbornen taas kerran ja aloitin alusta. Nyt olen jo pitemmällä kuin yläpuolella olevassa kappaleessa saavutin.

Father Gascoigne on kaadettu soolona. Djura on saanut maistaa koston kirvestä, vieläpä ensiyrittämällä. Pienenä antikliimaksina Djura väisteli niin ahkerasti pistoolini laukauksia, että hän hyppäsi alas tornista! Edellä mainitussa kirkossa en kuitenkaan kohdannut bossia, jos siellä sellainen oli? Kiipeilin katossa ja leikkasin kirveellä jonkin jutun irti ja se sytytti ilmassa roikkuvan jättimäisen muodostelman palamaan. Oletan, että tuo esti mahdollisen pomotaistelun.

Olen aivan koukussa tähän peliin, mahtavaa kokea taas kunnollista soulsia ja tuntea se euforinen tunne, kun monien epäonnistumisten jälkeen saa maistaa voiton hedelmää.

Myöhemmin analyysit jokaisesta bossista, kunhan peli on läpäisty, ellen innostu tunnelmoimaan jo matkan varrella.
 
Pieni pohjustus tulevaan.

Bloodborne, tuo peli, joka tuli aikoinaan demon muodossa testattua, mutta en saanut sitä vietyä loppuun asti. Kaverilta kuulin, että demon lopuksi hän kaatoi jonkun pomon toisen pelaajan kanssa. Yritin mennä soolona, mutta sain liian monta kertaa kuonoon pienellä kujalla edestakaisin tepastelevalta pulskalta viholliselta, joka operoi kahden käden aseella. Sain sen vain kerran hengiltä, mutta antikliimaksina kuolin itsekin samalla kertaa. Sen päälle tutkailin monia suuntia, mutta eteneminen ei meinannut onnistua kirveelläkään. Kyllä, valitsin tarjotuista aseista jahtikirves-käännöksen saaneen aseen, jonka pystyi halutessaan muuntamaan yhden käden aseesta kahden käden aseeksi. Pistoolina taisi olla blunderbuss eli suomennettuna jahtipistooli, jos oikein muistan. Pistoolia pystyi käyttämään vain yhden käden aseella operoitaessa.

Olin tuohon aikaan vielä kovin kokematon souls-pelien pelaaja ja kaiken kukkuraksi maagilla ja kilvellä enimmäkseen pelaava, joten en millään meinannut pärjätä pelkin väistöin. Puhumattakaan erikoisesta parry-systeemistä ja aggressiivisen pelitavan kautta osumapisteitä palauttavasta pelimekaniikasta. Molemmat olivat liian outoja.

Jossain kohtaa kuitenkin rohkaisin itseni yrittämään ja kaverilta lahjana saatu Bloodborne-levyke meni viimein käyttöön. Kaikki tuntui edelleen hankalalta, vaikka väistöt sujuivatkin kohtalaisella tasolla. Ns. tutoriaalibossi, eli Cleric Beast (Pappispeto, heh) kaatui parin epäonnistumisen jälkeen molotov-tulvalla viimeistellen. Vaan sitten Father Gascoigne. Voi pyhä sylvi. Turpaan tuli oikealta ja vasemmalta, vaikka ensimmäisellä yrityksellä sain bossin helamittarista 90 % pois. Lopulta meni hermo, ja käytin oivalluspisteitä kutsuakseni apua. Katselin vierestä, kun kaksi apuun tullutta ihmispelaajaa pieksi "isukin" maan tasalle puolessa minuutissa. Samalla olin rikkonut ykkösperiaatettani, eli summoneita ei käytetä ensikokemuksen aikana.

Uteliaisuus vei kuitenkin voiton, joten jatkoin eteenpäin. Pärjäsin edes hieman paremmin, kun keskitin levelit raakaan voimaan, elämänpisteisiin ja staminaan (eli sisu :D). Muistelin, että olisin joutunut tappelemaan jossakin kirkon tapaisessa valtavassa rakennuksessa jotakin bossia vastaan, mutta sen nimeä en muista.

Lopullinen stoppi tuli kuitenkin paikassa, jossa Djura-niminen hurjapää räiski tornin huipulta minigunilla. Oli työn ja tuskan takana opetella juoksureitti hepun luokse, koska otin elämäntehtäväkseni tuhota hänet. Niin paljon raivoa moinen mulkero herätti epäreilulla taistelutavallaan. Haastamisesta ei kuitenkaan tullut yhtään mitään, en päässyt edes lähelle lopullista voittoa. Hermo paloi taas, laitoin YouTubeen hakuun "Djura cheese". Vaan voihan pamahtanut verisuoni sentään, toimivin juustotus oli saanut patchin! Ei perkele. Montakohan kertaa kuolin Djuralle? Kymmeniä kertoja. En halunnut antaa periksi ja mennä halvimman kautta, eli grindata järjettömän kovaa ukkoa, koska haaste on tärkeä osa FromSoftware-kokemusta.

Siihen jäi Bloodborne.

Kunnes nyt, vuosia myöhemmin ja paljon enemmän souls-kokemusta omaavana asensin Bloodbornen taas kerran ja aloitin alusta. Nyt olen jo pitemmällä kuin yläpuolella olevassa kappaleessa saavutin.

Father Gascoigne on kaadettu soolona. Djura on saanut maistaa koston kirvestä, vieläpä ensiyrittämällä. Pienenä antikliimaksina Djura väisteli niin ahkerasti pistoolini laukauksia, että hän hyppäsi alas tornista! Edellä mainitussa kirkossa en kuitenkaan kohdannut bossia, jos siellä sellainen oli? Kiipeilin katossa ja leikkasin kirveellä jonkin jutun irti ja se sytytti ilmassa roikkuvan jättimäisen muodostelman palamaan. Oletan, että tuo esti mahdollisen pomotaistelun.

Olen aivan koukussa tähän peliin, mahtavaa kokea taas kunnollista soulsia ja tuntea se euforinen tunne, kun monien epäonnistumisten jälkeen saa maistaa voiton hedelmää.

Myöhemmin analyysit jokaisesta bossista, kunhan peli on läpäisty, ellen innostu tunnelmoimaan jo matkan varrella.
Huikea peli, ja hienosti kertomuksesi kertoo siitä tunnelmasta, mikä tämän pelin pelaamisessa on keskiössä. DLC jäi itselläni aikoinaan kesken, mutta pitää varmaankin palata piakkoin senkin pariin. Törkeän vaikea on kyllä heti alkuunsa. Mutta sehän ei kai yllätä ketään… :D
 
Aivan huippu tuotos minunkin mielestä.Tässä on jotenkin niin erityinen tunnelma ja hienot ympäristöt. Erittäin muistettavia bosseja myös, etenkin alun Cleric Beast. Se musiikki on kyllä eeppinen.

Tämä on kyllä myös yksi vaikeimmista Fromin peleistä. Varsinkin alkuun. Jos siitä pääsee yli ja peli klikkaa, niin on kyllä mahtava seikkailu edessä.
 
Mulla on nyt joku souls pelien syndrooma meneillään, tuli hirvee hinku pelata taas bloodbornea vaikka ds trilogia meneillään :D Noh GOTY lähti kaupasta mukaan joka sisältää sen old hunters lisäosan, en kuitenkaan sitä aloittanut vaan jämähin vielä emopeliin, en muista monesko kierros ehkä kolmas tai jotain (lvl 217) niin aattelin sen vetää loppuun ja ottaa vielä ainakin osittain uusinta kierroksen, ehkä putsata loput trophyistä mitkä joskus 10v sitten jäi keräämättä ennen dlcn alottamista.

Pakko sanoo että silloin 2015 kun tämä oli mun eka souls en ehkä välttämättä osannut arvostaa vaikka tykkäsin hulluna, mutta tämä on vaan jotenkin aivan erityinen souls peli mitä tulee tunnelmaan, ympäristöön, vihollisiin, aseisiin, tämmöstä vastaavaa ei vaan ole ja ymmärrän kyllä sen internetissä tapahtuvan "itkun" että miksei tästä ole remasteria tai hemmetti edes 60fps päivitystä ps5.lle.

Aseet tässä on vaa jotenkin niin "lihaisan" munakkaita. Tämä on niin erilainen että vaikka kannessa lukee fromsoftware tuntuu että tämä on enemmänkin japan studion peli ja frommin kaverit tuli vaan antaa neuvoja ja vinkkejä viimeistelyyn. Ihan jo hudista ja kaikesta lähtien mikään ei tunnu perinteiseltä frommilta mitä nyt esim dark soulsit, demons soulsit, elden ring. Bloodborne on myös todennäköisesti syy miksi en sen jälkeen pelaamieni soulseissa ole käyttänyt kauheesti kilpee vaan olen enemmänkin väistäjä tyyppejä.
 
Tosiaan PC.llähän löytyy jo tavallaan 60fps modi, eli PC:n PS4 emulation Bloodborne 60fps modista, Itse digital foundry julkaisikin sen testeistä siitä viime viikolla videon. ihan lupaavalta vaikuttaa tämän kehityshän on siis kesken vielä

 
Viimeksi muokattu:
Tosiaan PC.llähän löytyy jo tavallaan 60fps modi, eli PC:n PS4 emulation Bloodborne 60fps modista, Itse digital foundry julkaisikin sen testeistä siitä viime viikolla videon. ihan lupaavalta vaikuttaa.



Vaikka murdocin viestiin laitoinkin "nauru" tykkäyksen niin ohan tämä surullista, pelihän näyttää edelleen törkeen hyvältä, ei tarvitse edes mitään remakea tai remasteria mun puolesta riittäis pelkkä 60fps joka tuskin kai? on mikään edes suuri vaiva tehää devaajien puolesta? Pyöriihän tämä hieman paremmin ps5.lla mut elden ring ja ds1,3 sulavan 60fps jälkeen ainakin alkuu on kyl melkoista pahoinvointia katsoa, muuten loistava peli kyllä nii antaa sen nyt anteeks ku silmä tottuu mutta valehtelisin jos sanoisin "ei tarvitse 60fps tää on ihan hyvä" :D

Tähän nyt on tyydyttävää, ellei sit harrasta tota digital foundry kikkaa jos osaa.

Tämä peli on ilmeisesti myynyt kun häkä, ylistävät arvostelut, pelaajien yks ei vaan lempi souls pelejä vaa kaikkien aikojen paras peli, itelleni tämä yltää helposti mun "peliuran" pelien kärkilistalle, niin en tiie mistä nyt oikeesti on kyse kun ei saada päivitystä, kaiken maailman spidermanit ja last of ussit kyl saa 10 erilaista versiota.

Tämä ja RDR2 jos mitkä pelit on suorastaan rikos ettei edes 60fps päivitystä.

Mut joo, ehkä pitäs tehää joku yhteinen diili ettei kirjoiteta mitään enää tämän viestin jälkeen tähän ketjuun ennen ku tulee vähintään virallinen 60fps päivitys (eli hyvästi tämä ketju) koska ilmeisesti täs muutamilla pomppas sydän jo kurkkuun että nyt on tullut hyviä uutisia mut oliki vaa mun souls syndrooma kausi.

Edit: Pakko vielä palata vihollisten suunnitteluun, en tiie kuka/ketkä tähän peliin ne on suunnitellut mut ne on pelottavia,/kammottavia/kauniilla tavalla "rumia", ihan kun jostain hemmetin kierosta satukirjasta, just saavuin lecture buildingiin ja olin heti et "ai nii nämä, mitä minä kutsun "löllyköiks". Jotenkin niin kammottavia hyvällä tavalla.


Nämä siis vain yksi esimerkki monista oudoista olioista tässä pelissä. Eikä nyt ole siis missään tapaukses tarkoitus dissata dark souls/elden ring jne, koska ne pelit kulkee hyvin samalla viivalla mitä tulee laatuun mutta ohan nämä erikoisia outoja otuksia kuin ne ns. "ritarit" jotka ovat vain tavallisia, noh, ritareita.
 
Viimeksi muokattu:
Sama juttu täällä, alkoi kämmenet hikoilemaan että josko se nyt olis BB Remasterin tai jatko-osan paikka! Nythän tulee kohta puolin Bloodbornen julkkarista 10 vuotta aikaa! Huh huh, miten aika on mennyt. Nyt jos koskaan olisi tässä alkuvuonna hyvä hetki paljastaa jossain State of Playssa Bloodborneen liittyviä uutisia.

Itte pelasin BB:n läpi viimeksi (luoja tietää monesko kerta, ehkä kymmenes?) vähän ennen Elden Ringin julkaisua, eli oisko 2021 kesällä. Nyt kun saastaisena konsolipelaajanakin on tottunut 60 fps:ään niin muistan että näytti 30 fps hieman karulta. Toisaalta, kyllä siihen tottui suht nopeasti ja tottuisi varmasti tänäkin päivänä koska muuten peli on 5/5 kamaa. En mitenkään puolustele heikkoa fps:ää mutta ei tätä kannata ainakaan sen takia jättää pelaamatta (ainakaan ensimmäistä kertaa).
 
Vaikka murdocin viestiin laitoinkin "nauru" tykkäyksen niin ohan tämä surullista, pelihän näyttää edelleen törkeen hyvältä, ei tarvitse edes mitään remakea tai remasteria mun puolesta riittäis pelkkä 60fps joka tuskin kai? on mikään edes suuri vaiva tehää devaajien puolesta?
Muistan joskus lukeneeni, että Bloodbornen kohdalla jotkut pelimekaniikat (esim. väistämisen i-framet yms.) olisi jotenkin kytköksissä fps:ään, joten sen nostaminen olisi vähän monimutkaisempi operaatio. Tämä tosiaan ihan vain mutuilua kauan sitten lukemieni juttujen perusteella, eikä omaa syvempää asiantuntemusta ole.
Sama juttu täällä, alkoi kämmenet hikoilemaan että josko se nyt olis BB Remasterin tai jatko-osan paikka! Nythän tulee kohta puolin Bloodbornen julkkarista 10 vuotta aikaa! Huh huh, miten aika on mennyt. Nyt jos koskaan olisi tässä alkuvuonna hyvä hetki paljastaa jossain State of Playssa Bloodborneen liittyviä uutisia.
Montahan kertaa on vuosien varrella juuri tällä tavalla spekuloitu, että nyt se remake/remaster/pc-versio varmasti julkistetaan :D Ei siinä, aina saa toivoa muttaen pidä toiveita korkealla.
 
Googlailin ja joku Bob's electric blog tiesi kertoa jo lokakuussa että Bloodborne saa PS5 Pro version ja 60fps! Varma tieto hyvät kanssafoorumistit.
 
Googlailin ja joku Bob's electric blog tiesi kertoa jo lokakuussa että Bloodborne saa PS5 Pro version ja 60fps! Varma tieto hyvät kanssafoorumistit.
Uskomaton juttu! Kyllä mä uskon bobs electric blogiin 100%
Muistan joskus lukeneeni, että Bloodbornen kohdalla jotkut pelimekaniikat (esim. väistämisen i-framet yms.) olisi jotenkin kytköksissä fps:ään, joten sen nostaminen olisi vähän monimutkaisempi operaatio. Tämä tosiaan ihan vain mutuilua kauan sitten lukemieni juttujen perusteella, eikä omaa syvempää asiantuntemusta ole.

Montahan kertaa on vuosien varrella juuri tällä tavalla spekuloitu, että nyt se remake/remaster/pc-versio varmasti julkistetaan :D Ei siinä, aina saa toivoa muttaen pidä toiveita korkealla.
Nii voi olla, toi tekee järki että ei oo vaan että nostetaan nyt fps ja valmis. Tosin toi digital foundry (mitä en kokonaan kattonu) jotka pelas jotain modattua 4k 60fps et vaikuttiiko se nyt sit mitenkä huonosti pelaamiseen, väistöt ym framet.
Sama juttu täällä, alkoi kämmenet hikoilemaan että josko se nyt olis BB Remasterin tai jatko-osan paikka! Nythän tulee kohta puolin Bloodbornen julkkarista 10 vuotta aikaa! Huh huh, miten aika on mennyt. Nyt jos koskaan olisi tässä alkuvuonna hyvä hetki paljastaa jossain State of Playssa Bloodborneen liittyviä uutisia.

Itte pelasin BB:n läpi viimeksi (luoja tietää monesko kerta, ehkä kymmenes?) vähän ennen Elden Ringin julkaisua, eli oisko 2021 kesällä. Nyt kun saastaisena konsolipelaajanakin on tottunut 60 fps:ään niin muistan että näytti 30 fps hieman karulta. Toisaalta, kyllä siihen tottui suht nopeasti ja tottuisi varmasti tänäkin päivänä koska muuten peli on 5/5 kamaa. En mitenkään puolustele heikkoa fps:ää mutta ei tätä kannata ainakaan sen takia jättää pelaamatta (ainakaan ensimmäistä kertaa).

Voisin olettaa että myös dlc pelattu läpi? Oon kuullut juttua että se joku maailman vaikein dlc ikinä koko pelihistorian historiassa (tämäki varmaa riippuu keneltä kysyy( varsinkin jos sinne menee ng+, ite en oo vielä alottanut ku jumitin pääpeliin ja ajattelin vetää tän kierroksen loppuun mikä täs jäi kesken ja sitten alotan, eli vielä uudempi kierros joka nostaa varmaa entistä vaikeemmaks sen dlc alueen/bossit. Pitää varmaa levuttaa ihan h***a ennen sinne lähtöö varmuuden vuoksi.

Näkeeks tässä miten mones kierros on menossa? Ku ei millää muista ku 10v sitten tätä tahkos yötä päivää, en oo varma että oliko 3 kierrosta vai alotanko tän jälkee kolmannen vai alkaako peräti neljäs.
 
Voisin olettaa että myös dlc pelattu läpi? Oon kuullut juttua että se joku maailman vaikein dlc ikinä koko pelihistorian historiassa (tämäki varmaa riippuu keneltä kysyy( varsinkin jos sinne menee ng+, ite en oo vielä alottanut ku jumitin pääpeliin ja ajattelin vetää tän kierroksen loppuun mikä täs jäi kesken ja sitten alotan, eli vielä uudempi kierros joka nostaa varmaa entistä vaikeemmaks sen dlc alueen/bossit. Pitää varmaa levuttaa ihan h***a ennen sinne lähtöö varmuuden vuoksi.

Näkeeks tässä miten mones kierros on menossa? Ku ei millää muista ku 10v sitten tätä tahkos yötä päivää, en oo varma että oliko 3 kierrosta vai alotanko tän jälkee kolmannen vai alkaako peräti neljäs.
Juu, DLC on BB:ssä parasta matskua vähän samaan tapaan kuin jokaisessa Dark Soulsissa. Vaikeus on aina katsojan silmissä (tai sormissa). Moni toki pitää tuota DLC:n loppupomoa yhtenä vaikeimpana koskaan, mielestäni se on hyvällä tavalla reilun vaikea. Toisin kuin esim. Elden Ringin DLC:n loppupomo, joka tuntui epäreilun vaikealta ja kehnosti suunnitellulta.

Muistaakseni BB:ssä ei näe ng+ kierroksia mitenkään, toi on huono juttu kyllä. Ei mitään hajua mikä playthrough omalla päähahmolla on. Oma epäilys oli tuota DLC:tä ekaa kertaa pelatessa että joku ng+5 koska tuli niin älyttömästi damagea vihollisilta. Sen vuoksi loppupomo oli itselleni todella aikaa vievä tapaus ekalla kertaa mutta myöhemmillä mennyt yllättävänkin sujuvasti. Summa summarum, erittäin hyvin suunniteltuja pomoja.
 
Ylös Bottom