Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
pziuz sanoi:Ja tähän väliin se wikipedia-kortti kulahtanut joo, mutta niin on tästä väittelykin, että mikä on HD ja mikä ei...
Ladasta ei saa ferraria, vaikka kuinka tuunaisi... Toki, totta on, että HD-readyn se täyttää. On näköjään hieman muutettu tuota määritelmää sitten viime näkemän (edellisen kerran kun tätä ihmettelin, oli homma määritelty vielä siten, että HD-readyn piti sisältää vähintään 720p natiivi reso...). Eli nyt se vanha kuvaputkikin voi olla HD-ready, jos siihen saa HD-matskua ajettua.
Tuo 300 kohina on tosi juttu, mutta se on kuitenkin aika vähäistä itse kuvassa. Ja käsitin, että ongelma toistuu kaikilla BD:eillä, joten tuskin ongelma kohinan lisäyksestä elokuvaan johtuu.
Radikus sanoi:No pitäishän se arvata että ne senkin kusi. Liika jälkikäsittely, eissss...
Janus sanoi:Telkkarista/näyttölaitteesta pitää kääntää kuvan raisk.. Parannuspiirit pois päältä. Noi lisätyt rakeet ja riisinaksut saa ne sekasin, ja kuva on kökkö.
Joopa joo, mutta jos laitetaan laadullisesti samanlaiset näyttölaitteet vierekkäin, niin kyllä se 720p paremmalle näyttää...Dr Evil sanoi:Standardin tekijät olivat hieman yössä, mutta kyllä jonkin plasman 1024x768 voi hyvinkin näyttää todella hyvältä ja varmasti paremmalta kuin monen muun television aito 720p kuva.
Dr Evil sanoi:Vielä parempi olisi kun leffan valikoista saisi ne rakeet pois niinkuin Mass Effectissä.
Janus sanoi:Telkkarista/näyttölaitteesta pitää kääntää kuvan raisk.. Parannuspiirit pois päältä. Noi lisätyt rakeet ja riisinaksut saa ne sekasin, ja kuva on kökkö.
pziuz sanoi:Joopa joo, mutta jos laitetaan laadullisesti samanlaiset näyttölaitteet vierekkäin, niin kyllä se 720p paremmalle näyttää...
Laadusta voi nyt kiekua kuinka kauan haluaa.
Itse en vain näe noissa mutanttiresoissa mitään järkeä tai no kukin tyylillään... Vaikka skaalaimet ovatkin nykyään hyviä, niin parempi, kun ei tarvitse skaalata. Ja mitä vähemmän ruudussa pisteitä, sitä enemmän yksityiskohtia HD-materiaalista häviää.
hartzu sanoi:Se vaatisi kaksi eri versiota leffasta levyllä. Ei niitä siihen lennossa lisätä, toisin kuin peleissä.
Radikus sanoi:Älä nyt rupee isääs opettamaan, ei mulla ole mitään hikisiä filttereitä päällä tykissä tai LCD:ssä.
tertsi_f sanoi:Hieman ihmetyttää tuo sinun kommenttisi rakeisuudesta.
Rakeisuus liittyy kuvan tarkkuuteen ja kontrastin määrään. Mitä kovempi, tarkempi ja parempi kuva, sitä rakeisempi. Tuon ilmiön kyllä huomaa ihan tavallisella, kuvaputki televisiollakin. Se on kaikkien HD laitteiden ja digitaalisuuden ongelma, mitä minä en sanoisi ongelmaksi. Joskus kuva voi olla jopa liian rikas, jolloin se koetaan, huonoksi.
tertsi_f sanoi:Tuo nyt oli hulluinta mitä olen kuullu, että käsket ottaa kuvanparannukset pois, minkä ihmeen takia? Parantaaksesi kuvaa vai?
tertsi_f sanoi:Tuo nyt oli hulluinta mitä olen kuullu, että käsket ottaa kuvanparannukset pois, minkä ihmeen takia? Parantaaksesi kuvaa vai?
Radikus sanoi:Ehkä sun pitäis kattoa enemmän HD-leffoja että ymmärrät millä tavalla ne voidaan käsitellä "piloille".
Se rakeisuus mistä puhun ei todellakaan liity kuvan tarkkuuteen/kontrastin määrään.
Hohhoijaa, ja tämä osoittaa että olet auttamattoman pihalla asioista.
Eri laitteissa on täysin erilaisia järjestelmiä millä kuvaa "parannetaan", ja niiden toiminta voi joskus enemmän haitata kuin hyödyttää kuvaa.
Eniten hyötyä noista voi olla jossain ylikurassa digi-TV signaalissa, jolla häiriöitä saadaan sumennettua (jolloin kuva näyttää edelleen aivan karmealta, mutta hieman siedettävämmältä). Kun kuvasignaali itsessään on kovalaatuista, niin parasta on kun sitä ei yritetä enää käsitellä AKA raiskata johonkin randomsuuntaan mitenkään.
Se riippuu siitä mitä haetaan "parannuksella". Esim. omassa telkkarissani "kuvanparannus"-säädöt pehmentävät kuvaa niin paljon että peleissä ei saa pienestä tekstistä enää kunnolla selvää, samoin kaukana olevat kohteet peleissä tulevat liian epäselviksi. Pakko ottaa pelien ajaksi "kuvanparannukset" pois päältä ettei anna tarpeetontatertsi_f sanoi:Kuvanparannus säätö, tarkoittaa aina, kuvan parantamista.