Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Bomberman Blast

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fwank
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Fwank

New Member
Kuinkas moni on jo kyseisen pelin ladanneet? Itse olen harkinnut tämän lataamista mutta olisi kiva jos saisi ensin mielipiteitä muilta.

Vastaus: Bomberman Blast

Itse suosittelen vakaasti hyvan netti pelin takia, eli osta ihmeessa jos wiisi on nettiin liitettyna. ;)

Kahdeksan pelaajan nettipeli, asia minkä takia kyseinen tuote kannattaa ladata. Omaan silmään liian paljon kummallisia värejä.

En ole ennen muuta kuin kokeillut Bombermania, mutta konsepti on ollut tuttu jo lapsesta lähtien. Eilen sitten latasin tämän ja ensituntumat oli karvaat.

Peli näytti todella sekavalta. Rytmi on erittäin nopea ja peli on niin värikäs, että on välillä hankala erottaa pommeja, pelaajia, itemejä ja taustaa toisistaan, vaan kaikki sulautuvat yhdeksi massaksi. Vielä kun 8 pelaajaa pyörii kentällä eikä saa muita kuin itsensä hengiltä, on peliin pettyminen valmis...

Kunnes tänään kokeilin sitä kaverin kanssa. Peli alkaa hahmottua jo paremmin ja fiilikset on ihan erilaiset, kun onnistuu jättämään itsensä nurkkaan omien pommien taakse (yksinpelissä vitutti, kaveria vastaan lähinnä nauratti). Olihan se tiedossa, että moninpeliksi tämä on tarkoitettu. Vielä en ole kokeillut pelin myyntivalttia, eli 8 pelaajan verkkomoninpeliä. Pistän kommenttia siitä kunhan olen testannut.

Onko muut tätä ladanneet tai pelanneet?

Mitä nyt on tullut duuniporukan kesken pelailtua, niin omaan makuun vähän sama vika tässä Blastissa kuin Live Arcadessa julkaistun Bomberman Liven kanssa, eli "3D"-kuvakulma ei toimi, itemeitä on liikaa (okei, niitä voi säätää) ja muutenkin erilaiset pelitilat tuntuu lähinnä sekavilta (mutta onhan tässä tietysti se perinteinenkin).

Ehkä vika vain on siinä, että Bomberman '93 teki kaiken tarvittavan aivan älyttömän hyvin. On Blastissa jotain viihdyttäviä puoliakin, kuten King-pelitila ja se että pääsee kuolemisen jälkeen kurmottamaan vastuksia kentän ulkopuolelta. Silti jos pitäisi valita, niin ostaisin mielummin tuon klassisemman version.

itse olen aika hardcore bomberman fani, melkeempä kaikki bombermanit on tullut hakattua läpi (paras ehkä snesin super bomberman 2 ). ja itse voisin melkeempä julistaa tämän parhaaksi bombermaniksi.

bomberman '93 oli ihan ok, mutta siinä oli paljon puutteita. esim itemeitä oli vain kourallinen, ja tärkeimmät/hauskimmat puuttuivat (esim hanskat). blastissä taas löytyy kaikki mahdolliset itemit ja pari uutta kovaa (noh se jonkun snesin bombermanin dinosaurus puuttuu :D )

8:n pelaajan mätöt alkavat olla hieman liikaa, mutta toisaalta sielä viimeistään näkee kuka osaa pelata ja kuka ei, 7:stä vastustajasta ei ihan tuurilla selviä :)
joka tapauksessa voit itse säätää kuinka monta pelaajaa on mukana, kaverin kanssa kahdestaan tai muutama tietokone lisäksi. nettipeli on loisto ominaisuus päästä testaamaan omia taitojaan, mutta se vastustajien 'kasvottomuus' tekee siitä selvästi kavereiden kanssa pelaamista tylsempää.

parasta kuitenkin blastissä on kustomoitavuus, mitä itemeitä tulee ja mitä ei ja kuinka paljon mitäkin. samoin random kentät (ja osittain random pelimuodot) ovat loistava ominaisuus. kenttiä bombermaneissä ei koskaan ole juuri kymmentä enempää ollut, mutta tähän olisi suonut enemmän, koska muu paketti on niin massiivinen. vaikka kaikki eri kentät mitä on bombermaneissä ikinä ollut. kentät on kuitenkin tässä varsin hauskoja, esim se kenttä missä kaikki palkit saa tuhottua ja lopuksi kentällä on pelkkää tyhjää, 8 bombermaniä joilla kaikilla täydet lieskat.

Pakko kai se on myöntää, että tämä on hyvä peli. Karujen ensireaktioiden jälkeen tästä kuoriutuikin mahtava moninpeli. Siitä kertoo jo se, että sain tyttöystävänikin tätä pelaamaan ja hauskaa oli. :) Tuki Mii-hahmoille on myös hyvä lisä.

Ja se nettipeli. Noh, kyllähän se toimii. Lagia ei ole esiintynyt kuin yhdessä matsissa ja pelaajiakin tuntuu löytyvän. Mutta ilmeisesti noita itemejä sun muita ei pysty säätämään ranked-matseissa?

Pelimoodeista vain Normal ja Air Raid tuntuu pelattavilta. Tosin jälkimmäinen menee netissä pelatessa vähän pilalle, kun siellä tuntuu aina olevan joitain tyyppejä kilven kanssa nurkassa kämppäämässä. Latistaa vähän tunnelmaa muuten hektisessä pelimoodissa.

Hyvä peli, ei kaduta osto enää hetkeäkään. :) Tässä vielä friend-code, jos joku haluaa ottaa matsia: 3394-7122-1238

Tässä vielä friend-code, jos joku haluaa ottaa matsia: 3394-7122-1238

Mikä jottei, 0044-5837-2321.

Ja samat fiilikset itelläkin. Yksinpeli on mitäänsanomaton ja tylsä, mutta moninpelissä riittää hupia rahan edestä. Nettipeli toimii, mutta parhaimmillaan tämä on kuitenkin saman ruudun edessä kaveriporukalla.

(ps. voipi olla, että tästä vielä pientä myöhästelyrevikkaa tulee kohta esille.)

Oma friend code on 5026-8250-8140. Lisäsin tähän mennessä tulleet koodit jo.

Ylös Bottom