Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Borderlands 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FMIX
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Borderlands 2 [PS3/X360 Hype]

Launch trailer on julkaistu!
En millään malttaisi odottaa pelin saapumista postilaattikkoon... :D

[video=youtube;ERe3wZdIAtc]http://www.youtube.com/watch?v=ERe3wZdIAtc&feature=player_embedded[/video]

Gametrailersin revikan ja kovan hypen vuoksi itselläkin hieman kiinnostus herännyt tätä kohtaan. Mietityttää vain, kun on tullut tuo ykkösosa sivuutettua täysin, että saako tästä kaikkea irti jos hyppää suoraan kakkospelin kelkkaan?

Tässä muuten on ilmeisesti co-op? Onko split screen vai/ja netin yli?

Eipä siinä juurikaan menetä vaikka ei 1 saa olisikaan pelannut, ei ole niin erikoinen tarinapuoli siinä.

Co-op on netin yli 4 pelaajalle ja splitscreenillä 2,... sitä en tiedä voiko myös splitscreenillä mennä netti cooppiin..(ei kai?)

Jotenkin takaraivossa kalvaa hämärä muistikuva, jonka mukaan ensimmäisessä osassa olisi voinut pelata jaetulla ruudulla netticoopissa.

Jotenkin takaraivossa kalvaa hämärä muistikuva, jonka mukaan ensimmäisessä osassa olisi voinut pelata jaetulla ruudulla netticoopissa.

Voi mennä. Mitä oon noita gearboxin videoita kattonut niin sä voit tehdä splitscreenin, ja liittyä toisen henkilön splitscreen-peliin, 4 co-op sillee :)

Osupa silmään tuolta Discshopin uutisosiosta. Aikas jännä ja paskamainen juttu, eli mistään puljusta ei näitä versioita saa boxille Suomesta.

"Valitettavasti olemme saaneet tiedon tavarantoimittajaltamme että Suomen maahantuoja ei pysty toimittamaan lainkaan Xbox360-versioita Borderlands 2 - The Deluxe Vault Hunters Collectors Editionista ja The Ultimate Loot Chest Limited Editionista jälleenmyyjille."

Jos täällä nyt joku boxille kyseisen pelin keräilyversiota odottelee.

Noin kymmenen tuntia peliä takana, ja kyllähän se maistuu. Niinkuin monissa arvosteluissa on mainittu, alku on todella puuduttava. Jos joku tulee katumanpäälle väärän hahmovalinnan takia, kannattaa tosissaan miettiä jaksaako alkua pelata uudestaan. Lopulta kun parin tunnin samoilun jälkeen saavutaa ensimmäisen varsinaisen kaupungin ja tukikohdan, seikkailu alkaakin toden teolla, tehtäviä pursuu joka nurkan takaa ja välillä onkin jo päästään sekaisin mihin sitä pitäisi mennä ja millon. Aseissa on enemmän potkua ja ääntä ykkösosaan verrattuna. Nyt puhun siis PC-versiosta, mutta en olu kuullut, taikka lukenut, että eri versioiden välillä olisi eroja. PC-versio on teknisesti aivan huikea, jopa minun kämäinen läppärini pyörittää peliä ongelmitta, keskitason asetuksilla.

Ensimmäisen pelin faneilla pakkohankinta ja muille vähintäänkin harkitsemisen arvoinen. Välillä tuntuu 1.5-versiolta, taikka isolta lisäsisältöpaketilta, mutta lopulta tajuaa kaikkien niiden lukuisten pienten muutosten muodostavan täysin uuden kokonaisuuden.

Melko hyvät arvostelut jo ehtinyt tämä saamaan:

Dome.fi 5/5
IGN 9/10
Game Informer 9.75/10
PlayStation: The Official Magazine 10/10

Melko hyvät arvostelut jo ehtinyt tämä saamaan:

Dome.fi 5/5
IGN 9/10
Game Informer 9.75/10
PlayStation: The Official Magazine 10/10

Co-optimus 5/5

Saas nähdä tuleeko peli perjantaiksi coolshopista. Jos ei niin käynpä hakeen kaupasta.

Noin kymmenen tuntia peliä takana, ja kyllähän se maistuu. Niinkuin monissa arvosteluissa on mainittu, alku on todella puuduttava.

Alku jotenkin enemmän "puuduttava" kuin ykkösessä, vai mihin vertaat tavallaan? Onhan Borderlands vähän sellaista grindaamista osan mielestä (ykkösessä ainakin samat vihut ilmestyvät uudestaan yms) ja mm. kaveri jätti yksinpelin sen takia kesken. Itse tosin olen eri mieltä ja peli oli todella hyvä - ehkä vähän liikaa tätä ajamisosastoa pelissä oli omaan makuun.

Omaan mieleen ykkösen alku ei ollut niinkään puuduttava, tietty olisi ollut ihan kiva sellainen mahdollisuus että peli olisi kysynyt haluaako pelaaja skipata vaikkapa ne ihan muutamat ensimmäiset tehtävät läpi jos on pelin mekaniikka jo tuttua.

Ekalla pelikerralla kun kakkosta aloittelee niin en usko että pelaajia hirveästi tympäisisi ne alun tehtävät ja liikkuminen kun totutellaan peliin ja mahdollisiin uusiin juttuihin. Mutta toki jos aloittelee jatkuvasti uusia hahmoja niin tietty se alku saattaa jossain vaiheessa alkaa maistumaan puulta. Enemmänkin mietin sitä että miten usein harvinaisia asedroppeja tulee alkutasoilla.

Gearboxin foorumeilla kun porukka postailee kuvia legendaarisista (oranssi) aseista ja suojista jotka he ovat saaneet tasoilla 1-6 ihan alkutaipaleen vihollisista. Vähän harmittaa jos sieltä tippuu solkenaan oranssia ja purppuraa kurmuttajaa ja peli muuttuu easymodeksi välillä. Ykkösessä oransseista aseista sai haaveilla vasta myöhemmillä kokemustasoilla. Itse taisin saada ekalla pelikerralla seireenillä pelatessani ekan oranssin joskus tasolla 35? Ja se taisi jäädä ainoaksi sellaiseksi löydöksi :D Kerran löysin jonkun alien-aseen ja en koskaan onnistunut löytämään pearl-tason asetta.

Mistä lähtien Dome on antanut pisteitä peleille?

Omasta mielestäni Borderlandsin alku oli melko puuduttava. Pari ekaa tuntia oli lähinnä sillä ensimmäisellä tylsällä alueella edestakaisin juoksentelua ja koirien lahtaamista. Sitten kun pääsi mielenkiintoisemmille alueille ja vihollisvalikoimakin vähän laajeni, peli muuttui huomattavasti viihdyttävämmäksi. Itse pidin pelin pelaamisesta jopa yksin, vaikka se pidempinä sessioina alkoi vähän puuduttamaan.

Loistavalta jatko-osaltahan tämä vaikuttaa. Sitä samaa enemmän, isommin ja paremmin. Kyllä kelpaa ainakin itselleni, mutta ostan vasta sitten kun saa GOTYn kaikilla lisäosilla, kun nyt olisi vähän vanhempiakin pelejä pelattavana.

re: Borderlands 2 [PS3/X360]

Alku jotenkin enemmän "puuduttava" kuin ykkösessä, vai mihin vertaat tavallaan?

Ykköseen vertaan. Luulisin että minun kohdalla alku tuntui erityisen puuduttavalta tylsän alkualueen takia, ja toki myös siksi että mekaniikka oli tuttu ykkösen hurjien pelituntien jälkeen.

Gearboxin foorumeilla kun porukka postailee kuvia legendaarisista (oranssi) aseista ja suojista jotka he ovat saaneet tasoilla 1-6 ihan alkutaipaleen vihollisista. Vähän harmittaa jos sieltä tippuu solkenaan oranssia ja purppuraa kurmuttajaa ja peli muuttuu easymodeksi välillä.

Rehellisesti sanottuna en ole kiinnittänyt tähän minkäänlaista huomiota, mutta minulla ei ainakaan ole inventoryssa yhtäkään oranssia tavaraa (lvl 13). Sinuna en huolehtisi, sillä easymodeksi peli ei ole muuttunut 13 tunnin aikana. Toki, siihen voi vaikuttaa myös se että tilanteen pakottamana en voi pelata konsolilla, jolla siis olen aina pelannut. Tämä on ensimmäinen pelini PC:lle joten hakusessa on napit ja näppylät.

Vastaus: Re: Borderlands 2 [PS3/X360 Hype]

Rehellisesti sanottuna en ole kiinnittänyt tähän minkäänlaista huomiota, mutta minulla ei ainakaan ole inventoryssa yhtäkään oranssia tavaraa (lvl 13). Sinuna en huolehtisi, sillä easymodeksi peli ei ole muuttunut 13 tunnin aikana. Toki, siihen voi vaikuttaa myös se että tilanteen pakottamana en voi pelata konsolilla, jolla siis olen aina pelannut. Tämä on ensimmäinen pelini PC:lle joten hakusessa on napit ja näppylät.

Okei, kiva titää. Ehkä niillä on sitten käyny vaan julmettu munkki niiden droppien kanssa. Ennakkotilasitko jostain ja saitko sellaisen kultaisen avaimen? Jos sait, ja olet avannut sen kultaisen arkun, niin millaisen tavaran sait sieltä? Sieltä pitäis tulla purppura/lila -tason esine, ja sen arkun voi avata vain kultaisella avaimella joita saa esim ennakkotilaamalla tai osallistumalla Gearboxin virallisiin tapahtumiin.

Vastaus: Re: Borderlands 2 [PS3/X360 Hype]

Okei, kiva titää. Ehkä niillä on sitten käyny vaan julmettu munkki niiden droppien kanssa. Ennakkotilasitko jostain ja saitko sellaisen kultaisen avaimen? Jos sait, ja olet avannut sen kultaisen arkun, niin millaisen tavaran sait sieltä? Sieltä pitäis tulla purppura/lila -tason esine, ja sen arkun voi avata vain kultaisella avaimella joita saa esim ennakkotilaamalla tai osallistumalla Gearboxin virallisiin tapahtumiin.

Ennakkotilasin ja -latasin Steamista. Peli aukesi maanantaina pelattavaksi. Sain kultaisen avaimen, ja siitä lisää alla.

Ensimmäinen tilaisuus käyttää kultaista avainta, on ensimmäisessä varsinaisessa kaupungissa, Sanctuaryssä. Siellä fast travel- rakennuksen sisällä on kultainen arkku. Itse vahingossa käytin huomaamattani avaimen, sillä arkku näyttää ihan normaalilta ja peli ei kysy haluatko käyttää avaimen, vaan vaa arkun niinkuin muutkin jos sinulta avain löytyy. Olin luultavasti tasolla 6, joten lootti oli lähes mitätöntä sekä arvotonta.
Varoituksen sanana siis, "kultaiset arkut" näyttävät normaaleilta arkuilta, mutta niissä on pari pääkalloa kyljissä. Kanattaa katsoa tarkkaan.

Peli on mahtavuutta. Varsinkin kavereiden kanssa. End of discussion due to fact of EPICNESS!!

Ekalla pelikerralla kun kakkosta aloittelee niin en usko että pelaajia hirveästi tympäisisi ne alun tehtävät ja liikkuminen kun totutellaan peliin ja mahdollisiin uusiin juttuihin. Mutta toki jos aloittelee jatkuvasti uusia hahmoja niin tietty se alku saattaa jossain vaiheessa alkaa maistumaan puulta.

No näinhän se tietysti on, eli oletus pelintekijöillä kuitenkin oltava että moni pelaaja ei ole ekaa osaa pelannut (vaikka tietysti pitäisi! ;) ) tai ainakin niin että ekan osan pelaamisesta voi olla jo useampi vuosi aikaa. Eli kyllä pieni tutorial-tyylinen osio on hyvä olla.

Sen kyllä tunnustan, etten olisi jaksanut pelata ekaa peliä uudestaan enää toisella hahmolla, ainut mikä jäi tavallaan vaivaamaan oli etten saanut ykkösen "megabossia" eli
Crawmeraxia
nurin (tunnustan, koklasin sen kaatoa mukamas ns. bugia hyväksikäyttäen ihan yksikseen, mutta eihän se toiminut).

Ylös Bottom