Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Brink [X360]

Vastaus: Brink [X360 Hype]

Jeps, myöskin vpd ilmoitti, että pelit postitetaan tänään. Ahvenanmaalta tilatut pelit ei varmasti kerkeä huomiseksi perille. P*****le.
 
Vastaus: Brink [X360 Hype]

Ei kai tätä kukaan oikeasti tosissaan osta yksinpelattavaksi?

Yllättävän moni itseasiassa, kun noita youtube/arvostelu kommentteja luki. Muutama vielä väitti että pelissä moninpeli on surkea ja yksinpeli rautaa :)

Harmi vaan että arvostelijat arvostelevat sen mukaan.

Noh arvostelijoiden pitää ottaa huomioon kaikki osa-alueet. Jos pelistä saa täysin eri kokemuksen pelaaja kenellä ei ole esim internet yhteyttä tai live kulta tiliä, kuin pelaaja kuka pääasiassa tulee pelaamaan peliä hyvässä kaveriporukassa, on sen syytä vaikuttaa arvosanaan edes jotenkin. Tärkeintähän noista arvosteluista olisi lukea ne plussat ja miinukset ja miettiä kuinka paljon painoarvoa niille itse antaa. Eikä vain tuijotella sokeasti arvosanoja.

Valitettavasti oikeestaan missään arvostelussa ei ole vielä puhuttu kontrolleista, mikä on ainakin mulle yksi tärkeimpiä juttuja peleissä. Jos kontrollit on jäykät, tahmeat ja epäloogiset lähtee peli myyntiin heti oli niiden takana sitten kuinka hyvä peli tahansa.
 
Vastaus: Brink [X360 Hype]

Valitettavasti oikeestaan missään arvostelussa ei ole vielä puhuttu kontrolleista, mikä on ainakin mulle yksi tärkeimpiä juttuja peleissä. Jos kontrollit on jäykät, tahmeat ja epäloogiset lähtee peli myyntiin heti oli niiden takana sitten kuinka hyvä peli tahansa.

Jos en nyt aivan väärässä ole, niin kontrollit ovat täysin kustomoitavat. Eli jokaisen napin voi itse määrittää. En nyt valitettavasti löydä videota josta tämä tieto on peräisin.

Puolenkuun Pelit sanoi:
12.04.2011 Toimituksessa
 
Vastaus: Brink [X360 Hype]

Seuraavalle viikolle lupaillaan päivitystä xboxille, joka pitäisi korjata pelissä olevat lagi-ongelmat--> click

Toivottavasti homma rupeisi vihdoinkin rullaamaan itselläkin sujuvasti ton päivityksen jälkeen, että voisi ruveta kunnolla pelaamaan tätä muuten niin lupaavan tuntuista peliä:)
 
Vastaus: Brink [X360]

Jep, nettipelien lagi on ollut jotain ihan järkyttävää. Pari hassua matsia on toiminut siedettävästi. Co-op tosin on toiminut ihan ok, ja siten koko resistancen kampanja tulikin pelattua.
 
Vastaus: Brink [X360]

Heti ekana päivänä kun sain tämän, niin ensi kosketus oli aivan järkyttävä. Olin shokissa, pettynyt, jumissa kuten koko pelikin. En odottanut mitään kampanjalta, mutta olihan toi melkonen pohjanoteeraus.

Jotenkin on alkanut etenemään, kun vaihdoin vaikeusasteen easyksi. Ei edes hävetä, sen verran huono AI-tiimi on, sen verran jäljessä kaikki oma tekeminen - riippumatta light-medium-heavy- tyypistä. Kertaakaan en ole vielä saanut meleetä perille - aina tulee turpaan. Mitä helvettiä?

Ei tässä oikeen ideaa tahdo löytyä. Aivan tajutonta myllytystä ja ramboilua, ja objecteja tehdään mitä paskalta tiimiltä pystyy, mutta jotenkin vähän hyväksikäytetty olo. Varmasti parempaa tottakai moninpelissä, mutta aika kauhulla odotan, kun peli on niin nopeatempoinen ja iisillä vaikeuksia jo, vaikkakin tiimin takia. Tulee aika tavalla lunta tupaan, veikkaan.

Joku päivitys sieltä tuli, whaevö.

E: Lisäilkää kaveriksi, ni kokeillaan tuota moninpeliä. Annetaan siitä sitten uus tuomio erikseen, toivottavasti parempi!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Brink [X360]

Eikö tällä ole netissä pelaajia vai mitä helevettiä? Joka ikinen ukko, joka kentällä tulee vastaan on botti. Ihan muutamia yksittäisiä oikeita pelaajia on näkynyt, mutta harvassa tuntuu olevan.

Yksinpeliä en ole vielä kokeillut ollenkaan.
 
Vastaus: Brink [X360]

Rakastuin peliin heti kun näin sen ensimmäisen trailerin, varsinkin sen graafiseen ilmeeseen ja lupailtuun luokkapohjaiseen moninpeliin à la Team Fortress.

Toisin kuitenkin kävi. Luokkapohjaisuus on suppeampaa kuin KZ, moninpeli on botti pohjaista lagi junnausta ja kartat loppuvat nopeasti.

Peli itseasissa maistuikin heti alkuun mutta homma valitettavasti kävi jo kolmannen tunnin jälkeen tylsäksi puurtamiseksi. Kartat ja objektiivit on nähty ja suurimmaksi osaksi saavutettu eikä bottia&lagia vain enää jaksa. Peli toimiikin ehdottomasti paremmin lyhyempinä rykäyksinä.

Pelin graafinen suunnittelu on mielestäni erinomaista, mutta siihen ne hyvät puolet sitten meinaavatkin jäädä sillä itse grafiikkamoottori repeilee liitoksistaan; surkea resoluutio, tekstuurien latautuminen kestää tuhottoman kauan ja muutakin pientä surkeutta on havaittavissa siellä täällä.

Valitettavasti myös pelin yksin- ja moninpeli ovat sama asia. Ainoana erona että yksinpeliin ei voi liittyä vastapuolelle tai se on suljettu ulkopuolisilta täysin.
Johtuen pelinhaku systeemistä, peli pyrkii etsimään pelejä joissa lagi on vähäistä joka kuitenkin käytännössä tarkoittaa pelejä joissa on vähän itse(lagia aiheuttavia) pelaajia ja paljon botteja. Lopputuloksena on monesti ottelut joissa on vain 2-3 oikeaa pelaajaa, toisaalta pelaajamäärä on muutenkin rajoitettu kahdeksaan pelaajaan..

Suurempi ongelma koskee moninpelien katoavaisuutta, jos peli ei menesty, se kuolee vuoden varmasti. Vaikka pelissä olisikin potentiaalia korjausten ja lisäkarttojen muodossa, pelkään että pelaajat ovat pelin jo jättäneet.

Splash damagen uusin tuotos on persoonallinen mutta köyhä moninpeli.
 
Vastaus: Brink [X360]

Pelin suurin ongelma on se, että peli kokemus yksin on täysin eri kuin esim 4-6 hengen kaveri porukassa. Tässä plussia ja miinuksia:

- Tekoäly. Bottien kanssa tiimityöskentelystä ei tule mitään.

- Vastustaja bottien vaikeustaso. Helpoimmalla niistä ei ole mitään vastusta ja tasoa nostamalla ne vain saavat lisää energiaa ja tehokkaammat aseet, mikä tekee pelistä hyvin epäreilua ja epämiellyttävää.

- Grafiikka. Ei nyt varsinaisesti tärkein asia itselleni, mutta ennen kovalevylle asennusta tekstuurit latautuivat myöhässä ja grafiikka bugasi muutenkin. Asennuksen jälkeen toimii, mutta grafiikka yleisesti on selvästi xbox360 tasoa alempana ja varsinkin kauemmas zoomatessa peli menee melko suttuiseksi.

- Yksinpelin puute. Ei oikeastaan häiritse itseäni, koska moninpeliksi tämän ostin, mutta asiasta on silti syytä mainita. Pelissähän ei siis varsinaisesti ole erikseen yksinpeliä ja moninpeliä toisin kuin edelliset postaajat sanoivat, vaan suurinosa pelaa juuri campaign modea moninpelinä (versus asetus päällä). Tavallaanhan pelissä on ihan hyvä story mode coop, jos kampanjan pelaa porukalla. Tosin eihän se normi moninpelaamisesta eroa mitenkään.

- Framerate. Kuten kaikissa muissakin ei-codi fps:ssä frameraten ja kontrollien pienen nihkeyden huomaa tässäkin. Itselleni niistä molemmista tulee aika paljon mieleen bad company 2, eli jos framerate ja kontrollit eivät häirinneet siinä, eivät ne häiritse tässäkään.

- Pisteytys. Ymmärrän että tekijät ovat yrittäneet päästä k/d huoraajista eroon, mutta tällä hetkellä tuntuu että ampuminen ei pisteiden valossa edes kannata. Jo pelkkä operativen vihujen 'merkkaus' antaa enemmän pisteitä kun itse tappo. Samoin medicillä loputon omien piikitys, ilman yhdenkään objektiivin suoritusta tai vihun tappoa, antaa usein matsissa parhaat pisteet.

- Challenget. Hyvä idea on pilattu aivan överiksi vedettyllä vihujen skaalauksella. Jos olet pelannut esim yli 15lv:lle ei ole toivoakaan että saisit esim 'be more objective' 3 tähteä läpi. Tästä johtuen joutuu tekemään uuden hahmon jolla nämä sitten vetää läpi. Uudellakin hahmolla 'be more objective' on välillä aika hermoja kiristävää. 2-4 pelaajalla challengeista ei jostain syystä anneta tähtiä, vaan sama kenttä pyörii samalla vaikeusasteella loputonta looppia. Tähänkin jonkun sortin loputtomat aallot missä taso nousee kokoajan olisi ollut aivan mielettömän hyvä lisä.

+ Challenget. Toisaalta ihan hyvä lisä tuomaan lisää vaihtelua, ja välillä esim tower defenceä on hauska ottaa peli tai pari porukalla. Se että vaikeustaso on lukittuna samaan (ilmeisesti pelaajien levelien keskiarvon perusteella skaalaus), ei tee tästä kovinkaan pitkä ikäistä hupia.

+ Graafinen tyyli. Vaikka grafiikat ovatkin hieman suttuiset on tämä borderlands tyylin semi sarjakuvamainen art style oikein hyvä.

+ Kustomointi ja Abilities. Aseisiin saa parhaimmillaan 4 liitännäistä kiinni ja hahmolle vaatteita ja roipetta löytyy sopivasti. Abilities:t ovat tämän pelin ns. perkit. Pelaamalla saa krediittejä ja krediiteillä saa ostettua uusia kykyjä (näitä voi olla esim turretti engineerille tai self-resurrection medicille). Melkeinpä parin pelin sisään pitää aina mennä hieman säätämään hahmoa.

+ Kenttäsuunnittelu. Omaan makuun mapit ovat aivan mielettömän hyviä, joka paikkaan tuntuu pääsevän ainakin kahta eri reittiä ja melkeinpä joka kentässä on eri kerroksia ja tasoja. Tyyliltään ja designiltaan ne ovat myös todella hienoja.

+ Parkour / smart system ominaisuus. Nimenomaan hyvä lisäominaisuus pelissä tuomaan nopeutta ja sulavuutta, eikä mikään pelin keskeinen ominaisuus. Mulla ainakin toiminut aina hyvin ja kaikkialle on päässyt minne on yrittänyt. Muutama on SMART:ia kritisoinnut, mutta veikkaan että vika on ollut enemmän pelaajassa itsessään. Esim wall jump ominaisuus ei tunnu olevan kaikille tuttu.

+ Luokat. Luokka systeemi toimii loistavasti, ja esim neljästään pelatessa jossa jokaisella on eri luokka tuntuu oikeasti, että jokaisella on pelissä tarkoituksensa. Engineerille on ehkä eniten käyttöä ja medicillä pisteitä saa eniten, mutta noin muuten joka luokalla on hauska pelata ja niille on tarkoituksensa.

+ Tiimipeli. Kaveri porukassa peli loistaa. Jos jokainen peliä arvostellut olisi saanut saman vähintään 4:n kaverin kanssa pelatun kokemuksen, olisi pelin keskiarvo vähintään 10 pistettä korkeampi. Peli on ehdottomasti paras tiimi pohjainen fps moninpeli konsoleilla tähän asti.

Lagi ongelmia pelissä on välillä ollut, mutta koska tällä viikolla niihin pitäisi tulla päivitys en viitsi niistä kitistä. Lisäksi peliin on tulossa ilmainen DLC, mikä ainakin huhujen mukaan pitää sisällään uusia karttoja.

Yksin pelatessa objektiivit ja kartat voivat tuntua tylsiltä, ja peli onkin pelkkää: 1) katsot mitä pitää tehdä 2) vaihdat siihen sopivan luokan 3) teet objektiivin. Koska boteista ei ole mihinkään, ei yksin pelatessa vain voi mitenkään käyttää yhtä luokkaa koko matsin ajan. Tästäkin syystä pelin suurin viehätys jää kokematta.
 
Vastaus: Brink [X360]

Lauantaina tuli tosiaan tuo pätsi. Nyt moninpelikin rullaa pelattavasti.

Ekat pelit takana, ja kyllähän tää vituttaa aika urakalla ettei pelistä saa lähelläkään sitä ulos mitä voisi. Viime pelissä oli vastapuolella yksi oikea pelaaja, ja muut botteja, eli 14kpl (2x7). Viivettä oli ekassa testissä ja vaihtamalla parani. Tosin pelaajatkin hupeni sen seurauksena. Olisipa edes omalla puolella joku, olisi aika nasulia ja melkoista xp-juhlaa bottien kustannuksella.

Jonkun aikaa ainakin kustomoinnin sun muun kanssa viihtyy, pitkästä aikaa omalla kohdalla.

Kirjoitteliko joku muuten, että challenget on hahmojen tasoihin riippuvaisia vaikeusasteiltaan tai jtn? Ajattelin kun meni niin huonosti eilen sillä saralla. :D

E: Sääli, että tässä pelin menestyksen edessä on jopa kaksi mahdotonta juttua; oleellisen, täydellisen pääpainotteisen nettipelaamisen ongelmat. Ja se, ettei peli iske mihinkään valtaosa-cod- pelaajistoon millään tavalla yksinpelillään, jolla tuntuu olevan hirveä merkitys. Tosin sitäkin pystyisi mätkimään kavereiden kanssa, mutta olkoot näköjään sitten.
 
Vastaus: Brink [X360]

No nyt alkaa pelaajiakin jo olemaan matseissa mukana. Viime peliin osui samalle puolelle hienosti kaikki oikeita pelaajia, ja vastapuolelle pari korkeintaan ja botteja loput. Parempi näin kuitenkin, että pelaajatiimi vs botit, kuin että sekatiimit. Päivityksiäkin tuli viime viikosta niin pirusti ettei mukana jaksa pysyä enää. Pari leveliä vielä Rank 5:seen, ja sitten challengeja. :)
 
Vastaus: Brink [X360]

No nyt alkaa pelaajiakin jo olemaan matseissa mukana. Viime peliin osui samalle puolelle hienosti kaikki oikeita pelaajia, ja vastapuolelle pari korkeintaan ja botteja loput. Parempi näin kuitenkin, että pelaajatiimi vs botit, kuin että sekatiimit. Päivityksiäkin tuli viime viikosta niin pirusti ettei mukana jaksa pysyä enää. Pari leveliä vielä Rank 5:seen, ja sitten challengeja. :)

Itse en ole nyt useampaan päivään kerennyt pelailla, joko lagi - ongelmasta ollaan päästy eroon? Olisi kiva pelailla vähän isommalla suomiporukalla tätä...kunhan vaan se itse pelaaminen onnistuu:)
 
Vastaus: Brink [X360]

Itse en ole nyt useampaan päivään kerennyt pelailla, joko lagi - ongelmasta ollaan päästy eroon? Olisi kiva pelailla vähän isommalla suomiporukalla tätä...kunhan vaan se itse pelaaminen onnistuu:)

Aika pelikohtaista, tosin viimeisimmässä lagipelissäkin se helppasi peliä myöden koko aika. Ihan hyvin, ei täydellisesti mut hyvin pelittää.

Noita challengeja olis kiva tahkota kyllä porukalla. Tosin huomasin vasta nyt, vaikka joku olikin kirjoitellut aiemmin, ettei niitä voi näköjään laskea noihin tähteihin (1,2,3 vaikeustasot). Harmi, olisi ollut makiaa vedellä sellasia. Tai voihan noita nytkin pelailla, ainakin tuo eka on kivaa mäiskettä pienessä mäpissä.

Rank 5 saavutettu. Challenget ei mene kolmosella sitten mitenkään, vaikka alotin uuden hahmonkin. Heti nousi vitoslevelille ja vaikeus nousee sidottuna. :rolleyes: Vois olla aika tuikeeta vetää viimeinen challenge vaikeimmalla ja rank vitosella.
 
Vastaus: Brink [X360]

Miulla olis tossa ylimääräset Spec-Ops ja Doom pack koodit. Mikäli joku tahtoo, niin tyrkkää YV:tä. Näillä saa vissiin jotain uusia kuoseja pyssyihin ja ukkoon?

E: Nämä menny jo....
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Brink [X360]

Tähänhän on tuo ilmainen lisäri nimeltä Agents of Change vähän aikaa sitten tullut tarjolle. Taitaa olla vain rajoitetun ajan ilmainen. Lisää se ainakin 250 gamerscorea peliin, ilmeisesti jokin karttapaketin tyyppinen. Itse heitin latautumaan, jos joskus viitsii tämän pelin pelata.
 
Vastaus: Brink [X360]

Tähänhän on tuo ilmainen lisäri nimeltä Agents of Change vähän aikaa sitten tullut tarjolle. Taitaa olla vain rajoitetun ajan ilmainen. Lisää se ainakin 250 gamerscorea peliin, ilmeisesti jokin karttapaketin tyyppinen. Itse heitin latautumaan, jos joskus viitsii tämän pelin pelata.

Loistohomma, täytyy jossain vaiheessa hommata takaisin ja pelailla ainakin joitain acheja. Pointsit siitä, että on ilmainen. Eiköhän tuolla ja 250G- konstilla saada vähän pelaajia lisää. Tuohon (myynteihin, lagiin) vain olisi pitänyt reagoida aikaisemmin ja vähän toisellakin tapaa....
 
Vastaus: Brink [X360]

Tuli luettua joku co-op arvostelu ja sillä perusteella rohkenin 14€ tähän upottaa ja sain kaverinkin ostamaan että päästää coopilla rymistää.. aivan järkyttävää kuraa tämä peli.. mistään kamanjasta ei voi oikeasti puhua, on vain kasa kenttiä joita muka väkisin tarinalla yhdistetään. Odotin että edes jonkinlainen rytmitys ja tarina olisi siinä pelin aikana mutta eihän tämä ole mitään muuta kuin moninpeli-doom-whatever kuraa, aivotonta deathmatsiä tehottomilla tussareilla ilman minkäänlaista taktikointia tai rauhan hetkeä. Ei tämä eroa millään tavalla ideasta jossa heitetään 10 äijää huoneeseen ja sanotaan että ampukaa... Hirveää sekasotkua hetkestä 0 alkaen, tyyppi vaan heitetään peliin ilman mitään selityksiä tai loivennuksia.
En kyllä muista milloin viimeksi olisi hermo mennyt pelin ideaan tai logiikkaan, nyt meni..
 
Ylös Bottom