Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Brothers in Arms: Road to Hill 30

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Corca
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Brothers in Arms

Olisi kivaa, jos taistelun välillä voisi vähän hengähtää leirillä ja jutella kavereitten kanssa roolipelityyliin. Pelihän keskittyy tunnelmaan ja suhteisiin jotka muodostuvat taistelutovereitten välille... Mikäs hölöhölöjuttu se Iron Sight olikaan, en löytänyt koko keskustelusta juttua, vaikka se on kyllä saaketin varmaan mainittu
 
Vastaus: Brothers in Arms

Chromium Alpha sanoi:
Mikäs hölöhölöjuttu se Iron Sight olikaan, en löytänyt koko keskustelusta juttua, vaikka se on kyllä saaketin varmaan mainittu
Iron Sightista oli juttua toisessa ketjussa (realistiset FPS-pelit). Tässä siitä ketjusta irrotettu pieni selvitys kuvalinkein: http://www.konsolifin.net/bbs/showpost.php?p=271374&postcount=8.

Kyseessä siis varsin vähän käytetty autenttisempi näkymä FPS-peleihin, joka toivon mukaan leviää mahdollisimman laajalle tulevaisuudessa. Suoraan autuaaksi tekevä optio ei kuitenkaan ole kyseessä, sillä senkin, kuten monen muun peliominaisuuden, voi toteuttaa myös kehnosti.
 
Vastaus: Brothers in Arms

Se on siis vielä se sama vanha juttu? Muistan tämän kyllä Hidden and Dangerousista, mutta Brothers in Arms-hype on hehkutellut sitä niin paljon että ajattelin että jotakin uutta... Tässä ominaisuudessa on kyllä paljon parannettavaa, jotta se olisi yhtä välttämätön ja kätevä kuin oikeasti taisteluammunnassa. Pitäisi olla paljon realistisempi ja nopeampi, ja oikealla tapaa hiotumpi. Olisi hyvä, jos yksi nappi toimisi refleksimäisenä autoaimina, joka tähtää suunnilleen yhteen viholliseen, mikäli sellaisia vilistää kymmenittäin avoimella kentällä.
 
Vastaus: Brothers in Arms

Huomasin pelikaupassa että niillä oli BiA metallipokseja pöydällä iso pino, kummaa kun ei niissä lukenut minkäänlaisia lisenssejä tai tuotemerkkejä, ei mitään alustan tunnusta. Eikä myöskään kansilehdissä jotka oli erillisessä pinossa. Onko se metalliloodissa joku yleinen käytäntö?
 
Vastaus: Brothers in Arms

Chromium Alpha sanoi:
Huomasin pelikaupassa että niillä oli BiA metallipokseja pöydällä iso pino, kummaa kun ei niissä lukenut minkäänlaisia lisenssejä tai tuotemerkkejä, ei mitään alustan tunnusta. Eikä myöskään kansilehdissä jotka oli erillisessä pinossa. Onko se metalliloodissa joku yleinen käytäntö?

Mites se on jo nyt kaupoissa? Julkaisuunhan on vielä kaksi viikkoa...
Tässä olisi kuvat versioista. Eipä siinä näy kuin merkinnät toisessa.

Paljonkohan loppupelissä tuo limited edition sitten kustantaa?
 
Vastaus: Brothers in Arms

KsE sanoi:
Mites se on jo nyt kaupoissa? Julkaisuunhan on vielä kaksi viikkoa...
Tässä olisi kuvat versioista. Eipä siinä näy kuin merkinnät toisessa.

Paljonkohan loppupelissä tuo limited edition sitten kustantaa?
Pelikaupoissa on usein valmiita kansia hyllyssä viikkoja, jopa kuukausia ennen pelin julkaisua. Paikallisessa on GT4n kannet olleet viime vuoden puolelta. Myös mm Halo 2n kotelo oli viikkoja aikaisemmin hyllyssä kuin mitä peli ilmestyi.
 
Vastaus: Brothers in Arms

Juu niillä oli lajittelua odottamassa pino noita muoviin pakattuja metallikansia ja vieressä kansivihkoja vastaava määrä. Huomasin että oli muitakin julkaisemattomia pelejä.
 
Vastaus: Brothers in Arms

Ehdottomasti huippupeli WW2-hengessä boxilla sen jälkeen, mitä tuota surkeaa COD-käännöstä kokeilin.
 
Vastaus: Brothers in Arms

Juu ei xboxilla oikein ole juhlimista näissä WWII Sotapeleissä, eikä kyllä muillakaan konsoleilla taida. En ihan täysillä luota tähän, uskon että jotakin suurta tulee. Suuri käänteentekijä tai suuri floppi. Ubisoftin kevät on kyllä muutenkin turvattu, kenties xboxin myydyimmillä peleillä koko vuonna.
 
Vastaus: Brothers in Arms

Chromium Alpha sanoi:
Juu ei xboxilla oikein ole juhlimista näissä WWII Sotapeleissä, eikä kyllä muillakaan konsoleilla taida. En ihan täysillä luota tähän, uskon että jotakin suurta tulee. Suuri käänteentekijä tai suuri floppi. Ubisoftin kevät on kyllä muutenkin turvattu, kenties xboxin myydyimmillä peleillä koko vuonna.

Ainakin hyviä arvosteluja se sai rapakon takana. Gamespotissa jopa 9.2
 
Vastaus: Brothers in Arms

Todella kiinnostavalta peliltähän tuo vaikuttaa ja tein päätöksen ja ennakkotilasin sen. Itse tykkään todella paljon toiseen maailmansotaan liittyvistä peleistä ja niitä tahkoaa mielellään pidemmänkin aikaan. Aika hyvältä nuo kuvakaappauksetkin näyttivät ja mitä perustietoa tuosta pelistä nyt on saanut, niin aika paljon odotan kyseiseltä peliltä. Semmosta tästä.. ;)
 
Vastaus: Brothers in Arms

http://www.metacritic.com/games/platforms/xbx/brothersinarms

Ei ollenkaan huonommin.

Hittolainen, tämä vaikuttaisi todellakin sellaiselta sotapeliltä, jossa olisi se kokemisen ja mukana olon tunne. Enää tarvisi rahaa kaikkiin näihin peleihin, noh, ehkäpä koen tämän sitten puolen vuoden kuluttua käytettynä.

Prkl, miksi ihmisen pitää syödä, vois vaan pelailla.
 
Vastaus: Brothers in Arms

Vähän samat on tunnelmat, tämäkin peli pitäisi saada vaikka maksettavia laskuja on iso pino
ja jääkaappi tyhjä... argh :mad: .
 
Vastaus: Brothers in Arms

minkäaslainen yksinpeli on? onko pitkäaikainenkin, että jaksaako pelata enää kun yksinpelin on mennyt läpi...
Onkos siinä muuta moninpeliä kuin live ja system link.
 
Vastaus: Brothers in Arms

Ensituntemusten perusteella on pakko asettua oppositioon. Pelaajaboardille kirjaamiani fiiliksiä:

Kolmannes pelistä takana. Pointteja:

- Lataa, lataa ja lataa. Yritin pelata moninpeliä, latasi pitkään, ladattuaan sanoi ettei serverillä ole tilaa, latasi taas päästäkseen valikkoon. Myös yksinpelissä sama juttu. Latauksissa pelistä siirretään ilmeisesti suuria osia kiintolevylle, koska kone rouskuttaa kuin PC hikisimpinä päivinään.
- Kontrollit OK, mutta vertikaalinopeutta ei saa riittävän vikkeläksi. Ilman tähtäintä pelaaminen on silkkaa helvettiä, koska lähitaistelutilanteessa ammukset menevät harakoille.
- Grafiikka nykii ja on jossain määrin suttuista. Varsinkin huono mipmappaus, Xboxin perisynti, saa pelin näyttämään paikoin todella valjulta. Visuaalisesti luodit näyttävät viehuvan monesti kiviseinistäkin läpi, mutta niiden vahingoittava teho ei kulje edes reikäisen puuaidan läpi.
- Äänitasapaino ei ole kohdallaan: jotkut äänet (puhe mm.) kuuluvat aivan liian voimakkaasti, jotkut ambienssiäänet sen sijaan ovat turhan vaisuja.
- Taktikointi on käytännössä sitä, että vaimentaa vihollistulen, kiertää sivustalle ja siirtyy eteenpäin.
- Kentät ovat kuin suoraan Medal of Honorista, tosin mutkaisempina.
- Tekoälyn aivoitukset ovat joskus huvittavia ... oikaista nyt juuri räjähteillä varustetun paalun editse oman ryhmän luo.
- Tähänkin - kuten Republic Commandoon - kaipaisin mahdollisuutta antaa käskyjä yksitellen joka hahmolle.
- Tehtävät ovat olleet tähän asti käytännössä vihollislinjojen murtamista vahvasti käsikirjoitetuissa merkeissä.
- Kertalaaki ei tapa, mutta varsinkin Thompsonia rakastan. Kokonaisuudessaan aseet ovat minusta ihan okei ja jyvänäkymästäkin on hyötyä.
- Live-moninpeli ei ensisilmäyksellä vakuuta.
- Aika kova pettymys minulle - varsinkin kun ostin tämän 65 eurolla. Fiilistelypeliksi BiA ei ole huono, eikä siinä varsinaisia ärräpäitä aiheuttavia seikkoja ole, mutta parempaankin olisi Ubi voinut päästä. Ensimmäisten tuntien perusteella kouluasteikolla 7½. Arvosana nousee varmasti kasin puolelle, jos peli vain kykenee puristamaan hieman yllättävämpiä ja vaikuttavampia kohtauksia ruudulle. Band of Brothers -henki ei ole vielä syttynyt, mutta se kytee...

Toivottavasti pelin kurssi kääntyy kasvuun tarinan edetessä ja tapahtumat ilmaisevat mukaansa. Laittelen tunnelmia uudestaan todennäköisesti sitten, kun kampanja on taaksejäänyttä elämää.
 
Vastaus: Brothers in Arms

Mulla on tämä PS2:lle ja on pakko suositella kaikille. Pelissä joutuu taistelemaan kunnolla että saa esim. konekiväärimiehen pois pelistä. On paljon tilanteita joissa on pelkkää yksittäistä laukaustenvaihtoa mikä on realistista. Vai lähtisikö oikeasti natsi juoksemaan sinua kohti pyssy ojossa ennemmin kuin ampuisi tarkasti suojan takaa? No enpä usko. Myös taktikointi on hyvä lisä jolla saa tuhottua tärkeitä kohteita. Maisematkin ovat kauniita ihanan vihreitä maalaiskyliä. Sotimisen tunne on uudella ulottuvuudella.
 
Vastaus: Brothers in Arms

Peli on vallan mainio muutamasta bugista huolimatta. Taktikointi ja joukkueen johtajana oleminen on WWII fps-pelissä hyvä lisä, vaikkakin joukkuekavereilla kohteen ampuminen on lähinnä suojiin räiskimistä (onko se sitten sitä suojatulta). Peli on paikoittain erittäin vaikea ja latausajat sietämättömiä. Olisin lisäksi toivonut muutakin tallennusvaihtoehtoa kuin autosavea.

Muutama bugi on ilmennyt: eräässä kohdassa (maatalo ja siellä navetan ylinen) komensin kaverit yläkertaan, niin yksi kaveri jäi seisomaan seinälle! Siellä se pötkötti vaakatasossa metrin korkeudessa jalat tukevasti seinässä. Toinen bugi, joka on ilmennyt jo kolme kertaa, on konekiväärin ääni, joka jää soimaan jatkuvasti. Siihen ei auta kuin aloittaa peli uudestaan.

Näistä muutamastakin miinuksesta huolimatta tykkään pelistä ja suosittelen fps-faneille. Katsotaan jospa ne järkkäis jonkun päivityksen bugien varalle...
 
Vastaus: Brothers in Arms

Daydream sanoi:
Toinen bugi, joka on ilmennyt jo kolme kertaa, on konekiväärin ääni, joka jää soimaan jatkuvasti.

Törmäsin tuohon samaan tänään. Minusta se oli jotenkin kytköksissä siihen, että aseen latasi ennen kuin ehti laskea liipaisimen vapaaksi. Tiedä sitten...

Mutta onkos kenelläkään ragdoll heittänyt hevonpyllyä? Sakemanni otti hieman ilmaa ja sekosi: http://hakkiz.1g.fi/kuvat/pelit/bia/Brothers+in+Arms+025_s.jpg

Peli on kyllä edetessään jonkin verran parantunut: kenttiin on tullut edes hieman avoimmuutta, tapahtumapaikat ovat olleet kiinnostavampia ja sodassa on ollut enemmän porukkaa mukana. Niin ja se BAR + Thompson -yhdistelmä ... kyllä sakemannia sattuu. :D
 
Vastaus: Brothers in Arms

Eipä voi muuta sanoa, kun että todella hyvä peli.... Tällästä olen odottanut jo pitkää. Minusta tuo on helvetin hyvä, ettei sitä tähtäintä pompi siinä ruudussa. (Game optionissa voi pistää päälle, jos on tarve.) Luodit joutuu tähtäämään, jos haluaa ampua tarkasti. Ainoa peli, jossa suojatulella on joku merkitys... Muissa(MOH ja muut) sakemanni juoksee tulta päin, oli sitten vastassa konekivääri tai tankki.
 
Vastaus: Brothers in Arms

Hakkiz sanoi:
Peli on kyllä edetessään jonkin verran parantunut: kenttiin on tullut edes hieman avoimmuutta, tapahtumapaikat ovat olleet kiinnostavampia ja sodassa on ollut enemmän porukkaa mukana.

Se on kyllä hyvä puoli, että kentät ovat avoimia. Ei enää pelkkää kapeilla kujilla kulkemista . Ja sekä ammusten määrä ja terveyden tila ovat realistisia: panoksia ei enää loju joka paikassa (paitsi kuollettein sakemannien aseita) tai ruokapaloja tai ensipupakkauksia laatikoiden päällä. Se luo realistisuutta sen verran, ettei rynni pyssy laulaen joka paikkaan, kun tietää että koko kenttä täytyy selvitä loppuun asti.

Hahlotähtäys (Iron sight) on hieno lisä. Tosin hahlo ja aseen runko tuo näkyvyysestettä, mutta niinhän se on oikeastikin. Samoin ampuminen ilman tähtäämistä, harakoillehan se oikeastikin menee.

Tuo konekivääri-bugi ilmeni eilen kaksi kertaa. Toisella kerralla pelasin kentän loppuun, olin sen verran pitkälle jo ehtinyt. Tähän toivoisin korjausta.

Hakkiz sanoi:
Mutta onkos kenelläkään ragdoll heittänyt hevonpyllyä? Sakemanni otti hieman ilmaa ja sekosi: http://hakkiz.1g.fi/kuvat/pelit/bia...+Arms+025_s.jpg

Tuollaista grafiikan heittelyä ei ole onneksi ollut.

Vielä voisin hiukan kehuakin peliä: sen verran on tuo taktikointi ja muiden sotilaiden ohjaaminen mielenkiintoista, että monia kenttiä haluaa pelata jopa uudestaan erilaisten taktisten hyökkäysten ansiosta. Monin paikoin reitti on lähes vakio, mutta eroa on siinä miten ja minne sotilaat käsketään menemään.
 
Ylös Bottom