Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Burnout 2: POINT OF IMPACT

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arttu8
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jokke
Just joo...tota lausetta onkin sitten hoettu siitä asti kun PS2 julkaistiin,muutamista olemassa olevista PS2-peleistä jo näkee,että tietyt rajat ovat tulleet vastaan ja mitään radikaalisen visuaalista kehitystä ei kyllä PS2-pelien saralla enää tapahdu ja kehittyy ne muidenkin alustojen pelit jatkuvasti jos sikseen tulee...

No vertaappa huviksesi Burnouttia ja Burnout 2:sta. Vai eikö sieltä Xbox-lasien takaa näe eroa? :p
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Luckyman
No vertaappa huviksesi Burnouttia ja Burnout 2:sta. Vai eikö sieltä Xbox-lasien takaa näe eroa? :p

Tarvii kyllä myöntää,että mun lasit on hieman huurteessa tonne PS2:n suuntaan! Mutta kumma kyllä niillä samaisilla laseilla sitten vastaavasti näkee taas Xboxin suuntaan loistavasti! :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz
Joo. Tosta PS2:n grafiikkasuorituskyvystä sen verran, että eihän se polygonitasollakaan aivan Xboxin luokkaan pääse (pelitilanteessa muistaakseni PS2 10-15M ja Xbox 15-20M), mutta suurin heikkos pleikalla on riittämätön muisti. Tämän takia, vaikka peleihin on tullut "alkuaikoihin" verrattuna merkittävästi lisää loistoa efektien ja kasvaneiden polygonimäärien takia, on se samainen ongelma edelleen tallella: tekstuurien laatu ei ole kummoinen. Tätä ei myöskään voida kiertää millään tavalla, joten pelit tulevat aina olemaan hieman "pestyn" näköisiä epätarkkojen tekstuurien takia. Pieni muisti on myös ilmeisesti estänyt Dolby Digital 5.1:n laajamittaisen käytön PS2-peleissä.


What a load of Bu**s***
 
Heeei, onko konsolisotiminen siirtynyt tänne?!?

Eikä kukaan ole kertonut minulle :( , ihmettelinkin jo miksi varsinaisella alueella on niin hiljaista.

Burnout 2:sta vielä, ehdottomasti tällähetkellä hauskin ajopeli. Grafiikka ja pelattavuus parantuneet ykkösosasta huomattavasti, eikä välkkymisiä todellakaan enää esiinny, niinkuin ei käytännössä missään uudemmassa PS2 pelissä enää.
 
Burnout 2 näyttää kieltämättä aika hauskalta ja hienolta, slowmotion kolareineen (ja ketju-kolareineen). Mutta jotenkin se ei täytä kriteereitä, mitä peleiltä odotan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
Burnout 2 näyttää kieltämättä aika hauskalta ja hienolta, slowmotion kolareineen (ja ketju-kolareineen). Mutta jotenkin se ei täytä kriteereitä, mitä peleiltä odotan.

Et ole ilmeisesti arcade raceri -miehiä, nimittäin nyt on kuitenkin kyse genren aatelisesta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz
Vositko olla ystävällinen, ja korjata väärät väitteet. Jos sinulla kerta on paremmin tämä tekniikkapuoli hanskassa.

Katso konsolisodasta.

edit: tai mistä tahansa tekniikkasaitilta, missä on selitetty vehkeiden toimintaa. linkkejä mm. konsolisodassa
 
burnout 2 xboxille

Olen kuullut luotettavalta taholta (mummiltani) että burnout 2 todellakin tulee xboxille. Varmasti. Ehdottomasti. Epäilemättä. Luultavasti. Ehkä. Jossain tapauksessa. Voi olla. Ehkä ei. Luultavasti ei. Ei todellakaan.

En tiedä nyt oikein itsekään, mitä ajattelen. Pirkule.

Mutta nautintojen puutteessa syön kierrätyspahvia kinuskin kera. Nammm. Suosittelen

Hmm... Onpas taas typerä kommentti minulta. Johtuu luultavasti väsymyksestä, mutta en ole varma. No nyt eksyin jo aiheesta. Taidan lopetella. Pikkuhiljaa. Laitan loppuun vielä itse sepittämäni runon.

Multia tippiä ojensi,
virvoi perseet verille

onkohan muuten "virvoi" edes oikea sana? Multia on paikkakunta. Sen tiedän.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Katso konsolisodasta.

edit: tai mistä tahansa tekniikkasaitilta, missä on selitetty vehkeiden toimintaa. linkkejä mm. konsolisodassa
Tästähän saadaan aikaan mielenkiintoista vertailua... Joo ottaen huomioon miten erilailla konsolit toimivat, tarkkoja lukuja on vaikea antaa. Anyway, eräs insinööri oli kuvannut PS2:n ja Xboxin tehoeroja näin (vapaasti suomennettuna): PS2 pystyy parhaimpaan suorituskykyyn, mikäli pelimaailma on "low-detail"-tavaraa. Eli siis tekstuurit ovat yksinkertaisia, objektit alhaisella polymäärällä mallinnettuja jne. Esimerkkinä vaikka R&C. Pelimaailman laajuus ei kuulemma vaikuta niinkään paljon, mikäli samoja tekstuureita ja objekteja toistetaan. Xbox taas ottaa PS2:sta niskalenkin siinä vaiheessa, kun kaikki objektit ovat korkealla polymäärällä toteutettuja, ne ovat päällystetty neljällä laadukkaalla tekstuurikerroksella ja realismia on lisätty esim. bumb-mappauksella. Xboxissa ei ole joitakin teknisiä ominaisuuksia, mitkä suosisivat laajamittaista tekstuurien ja objektien toistamista, joten laajoissa ympäristöissä pelitalojen ammattitaito joutuu koetukselle, mikä ruudunpäivitys halutaan pitää 60fps:ssa.

Nuo polygonisuorituskykyyn viittaavat arvot, mitä aiemmin annoin, ovat alaa seuraavien henkilöiden arviomia ja löytynevät Hank Filesistä / PC vs. Consolesista (en muista tarkkaan saittien nimiä).

Teoriassahan PS2 voisi ainakin CPU:ita vertailemalla näyttää tehokkaammalta, mutta siitä ei tulla varmaankaan ikinä saamaan sen todellista suorituskykyä irti, koska arkkitehtuuri ei ole mitenkään kovin ohjelmoijaystävällinen. Ja Xboxissahan on sitten taas tuo NV2A, joka helpottaa jo vanhentuneen CPU:n taakkaa merkittävästi. Mutta kuten totesin, PS2:ssa on vain 32Mb muistia, joka asettaa varsin paljon rajoituksia tekstuureiden laadukkuudelle. Sama ongelma oli myös N64:ssä, ja siitä ei ikinä päästy eroon. Tuskin PS2:llakaan.

Pelit ainakin nykyisellään puhuvat puolestaan jättäen PS2:n ikäänsä nähden omalle paikalleen toisen sukupolven konsolien välisessä taistossa. Ja vaikka PS2:lle onkin tulossa melko näyttävän näköisiä pelejä nykypeleihin nähden ensivuoden aikana, sitä samaa voi myös sanoa mm. Xboxin Fablesta, Panzer Dragoon Ortasta ja Halo 2:sta. Näistä ainakin PD Orta pyörii täydet 60fps, mikäli ennakkoversiot vastaavat ruudunpäivitykseltään lopullista peliä.

Lopuksi on pyydettävä anteeksi aiheesta poikkeamista ja muistutettava, että grafiikka on vain osa pelejä. Aivan yhtä hyviä ne pelit voivat olla, oli niissä sitten hieman tarkempaa tai suttuisempaa grafiikkaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Et ole ilmeisesti arcade raceri -miehiä, nimittäin nyt on kuitenkin kyse genren aatelisesta.

Pääsin kokeilemaan PS2-versiota. Vaikutti hyvältä, hauskalta, hienolta ja aikaa kuluttavalta. Mutta jotenkin sotii vastoin periaatteitani maksaa siitä 50-70. En taida olla kova A.R.-män... No jaa, parempi niin ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz
Tästähän saadaan aikaan mielenkiintoista vertailua... Joo ottaen huomioon miten erilailla konsolit toimivat, tarkkoja lukuja on vaikea antaa. Anyway, eräs insinööri oli kuvannut PS2:n ja Xboxin tehoeroja näin (vapaasti suomennettuna): PS2 pystyy parhaimpaan suorituskykyyn, mikäli pelimaailma on "low-detail"-tavaraa. Eli siis tekstuurit ovat yksinkertaisia, objektit alhaisella polymäärällä mallinnettuja jne. Esimerkkinä vaikka R&C. Pelimaailman laajuus ei kuulemma vaikuta niinkään paljon, mikäli samoja tekstuureita ja objekteja toistetaan. Xbox taas ottaa PS2:sta niskalenkin siinä vaiheessa, kun kaikki objektit ovat korkealla polymäärällä toteutettuja, ne ovat päällystetty neljällä laadukkaalla tekstuurikerroksella ja realismia on lisätty esim. bumb-mappauksella. Xboxissa ei ole joitakin teknisiä ominaisuuksia, mitkä suosisivat laajamittaista tekstuurien ja objektien toistamista, joten laajoissa ympäristöissä pelitalojen ammattitaito joutuu koetukselle, mikä ruudunpäivitys halutaan pitää 60fps:ssa.

Nuo polygonisuorituskykyyn viittaavat arvot, mitä aiemmin annoin, ovat alaa seuraavien henkilöiden arviomia ja löytynevät Hank Filesistä / PC vs. Consolesista (en muista tarkkaan saittien nimiä).

Teoriassahan PS2 voisi ainakin CPU:ita vertailemalla näyttää tehokkaammalta, mutta siitä ei tulla varmaankaan ikinä saamaan sen todellista suorituskykyä irti, koska arkkitehtuuri ei ole mitenkään kovin ohjelmoijaystävällinen. Ja Xboxissahan on sitten taas tuo NV2A, joka helpottaa jo vanhentuneen CPU:n taakkaa merkittävästi. Mutta kuten totesin, PS2:ssa on vain 32Mb muistia, joka asettaa varsin paljon rajoituksia tekstuureiden laadukkuudelle. Sama ongelma oli myös N64:ssä, ja siitä ei ikinä päästy eroon. Tuskin PS2:llakaan.

Pelit ainakin nykyisellään puhuvat puolestaan jättäen PS2:n ikäänsä nähden omalle paikalleen toisen sukupolven konsolien välisessä taistossa. Ja vaikka PS2:lle onkin tulossa melko näyttävän näköisiä pelejä nykypeleihin nähden ensivuoden aikana, sitä samaa voi myös sanoa mm. Xboxin Fablesta, Panzer Dragoon Ortasta ja Halo 2:sta. Näistä ainakin PD Orta pyörii täydet 60fps, mikäli ennakkoversiot vastaavat ruudunpäivitykseltään lopullista peliä.

Lopuksi on pyydettävä anteeksi aiheesta poikkeamista ja muistutettava, että grafiikka on vain osa pelejä. Aivan yhtä hyviä ne pelit voivat olla, oli niissä sitten hieman tarkempaa tai suttuisempaa grafiikkaa.

En tohon nyt muuta sano kuin että --> konsolisota ,jos keskustelua uudelleen haluat näistä jutuista herättää. Olen joistakin noista mainitsemistasi asioista samaa mieltä, kaikista en. Jätettäköön täällä tähän.
PS. Muista genren vaikutus: PD Orta!
 
Kattokaas tota - http://www.cube-europe.com/release/

December
ATV: Quad Power Racing 2
Burnout 2: Point of Impact
Hunt
Garfield
Groove Rider
Galleon
Kaan
Metroid Prime
Tiger Woods PGA Tour
Tom & Jerry In Search of the Whiskers

Ton mukaan Bo2 julkaistaisiin Gc:lle joulukuussa. Voiks toi nyt pitää paikkaansa. Ja jos pitää, voiko Boxin versiota alkaa odotella kohta kauppojen hyllyille.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Arseska
Ton mukaan Bo2 julkaistaisiin Gc:lle joulukuussa. Voiks toi nyt pitää paikkaansa. Ja jos pitää, voiko Boxin versiota alkaa odotella kohta kauppojen hyllyille.

Jaa, paha sanoa. Oma arvioni on, että Burnout 2 ilmestyy Xboxille ja GC:lle samaan aikaan, mutta onko se aika jo joulukuussa onkin sitten eri asia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz
Ja vaikka PS2:lle onkin tulossa melko näyttävän näköisiä pelejä nykypeleihin nähden ensivuoden aikana, sitä samaa voi myös sanoa mm. Xboxin Fablesta, Panzer Dragoon Ortasta ja Halo 2:sta. Näistä ainakin PD Orta pyörii täydet 60fps, mikäli ennakkoversiot vastaavat ruudunpäivitykseltään lopullista peliä.

Toi Panzer dragoon orta ei oo paras mahdollinen esimerkki koska sen graafinen ylivertaisuus ja 60fps perustuu siihen että siinä pyöritetään grafiikkaa etukäteen päätetyn reitin mukaan (lohikäärmeen lentämää reittiä ei pysty määräämään itse), jolloin laskentatehoa säästyy huomattavasti korkea polygonisten maisemien ja vihollisten luomiseen. Mielettömän nätti peli kyllä kyseessä!!! Ja aivan pakko ostos!! :)

Edit: Mut nää keskustelut varmaan kuuluis vähän toiseen paikkaan kun Burnout2 -keskusteluun mutta oli pakko kommentoida tohon. :p
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz
mutta suurin heikkos pleikalla on riittämätön muisti. Tämän takia, vaikka peleihin on tullut "alkuaikoihin" verrattuna merkittävästi lisää loistoa efektien ja kasvaneiden polygonimäärien takia, on se samainen ongelma edelleen tallella: tekstuurien laatu ei ole kummoinen. Tätä ei myöskään voida kiertää millään tavalla, joten pelit tulevat aina olemaan hieman "pestyn" näköisiä epätarkkojen tekstuurien takia.

Pakko oli vielä tätä kommentoida vaikka Burnoutista pitäisi puhua. :p Olet aivan oikeassa. PS2:den riippakivi on mitätön muisti jonka seurauksena tekstuurien laatu kärsii PALJON. Teho puolella PS2 on kuitenkin osoittautunut osaavissa käsissä (Konami=MGS2 ym. ym.) yllättävän tehokkaaksi koneeksi. Tällä osa alueella XB:hen ei ole niin suurta eroa kuin alunperin luultii. Täytyy kuitenkin todeta että itse pelialalla olevana ( :cool: ) ja siitä myös jotain tietäväna tekstuurien laatusta/hyvyydestä tulee reilusti yli puolet pelin näyttävyydestä (näyttävyys ei tee hyvää peliä mutta on keskimäärin kivempi pelata kaunista peliä kuin rumaa).

Esimerkki: 2000polygonista saa hienon näköisen rakennuksen jos tekstuurit ovat tarkat ja hyvin tehdyt mutta 20000polygonin rakennus voi näyttää aivan surkealta jos tekstuurit on suttuiset ja muutenkin huonot.
 
Juupajaapa
Heeei, onko konsolisotiminen siirtynyt tänne?!?

Eikä kukaan ole kertonut minulle , ihmettelinkin jo miksi varsinaisella alueella on niin hiljaista.

Burnout 2:sta vielä, ehdottomasti tällähetkellä hauskin ajopeli. Grafiikka ja pelattavuus parantuneet ykkösosasta huomattavasti, eikä välkkymisiä todellakaan enää esiinny, niinkuin ei käytännössä missään uudemmassa PS2 pelissä enää.

Voi ei, nyt tämä peli ei voi olla enää hyvä kun se tulee xboxille =((
Tai sitten Xboxin versio (mistä on aivan liian aikaista puhua) häivää PS2 versiolle puhtaasti.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Luckyman
Sain sairasta tyydytystä tästä uutisisesta. :I

Niin minäkin, vaikka peliä en ole ostamassa ;)
 
Ylös Bottom