Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Burnout Revenge

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hakkiz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Hakkiz

KonsoliFIN Alumni
Uutisista:

Electronic Arts ja Criterion Games ovat paljastaneet palkitun Burnout-sarjan seuraavan osan, Burnout Revengen. Peli sisältää viritetyt versiot vanhoista pelimuodoista Racesta, Crashista ja Road Ragesta sekä lisää joukkoon uuden Revenge-tilan, jossa pelaajan on tarkoitus taistella aikaa vastaan ja vapauttaa turhautuneisuutensa ruuhka-ajan liikenteeseen.

Burnout Revenge julkaistaan PlayStation 2:lle ja Xboxille syyskuussa, mutta sitä ennen pelistä saadaan maistiaisia E3-messuilla.

Vauhtia ja pellinpalasia, taas. Mutta julkaistaanko peliä sittenkään Xbox 2:lle?

Vastaus: Burnout Revenge

Hakkiz sanoi:
Vauhtia ja pellinpalasia, taas. Mutta julkaistaanko peliä sittenkään Xbox 2:lle?
Oliver tuolla PS2-puolella sanoi ettei peli ilmesty seuraavan sukupolven konsoleille lainkaan.

Tämä on kyllä pakollinen hankinta. Tosin Takedownikin maistuu vielä sen verran että voisi malttaa jopa odottaa hinna putoamista julkaisun jälkeen..

Nykyisin EA:n lipun alla kulkevan Burnout-sarjan neljännestä osasta Burnout Revengestä on julkaistu kaksi 3D-kuvaa, jotka tarjoavat hieman normaalia still-kuvaa paremman kuvan toiminnasta ja pelin visuaalisesta ilmeestä.

Burnout Revenge uudistaa sarjaa mm. entistä vapaammalla Crash-pelimuodolla, josta on poistettu kaikki powerupit. Hyppyjen, boostin ja crashbreakirn kanssa on taktikoitava enemmän ja lähestymisreittejä voi olla useampiakin. Varsinaisilta kilparadoiltakin löytyy nyt vaarallisia oikoreittejä, joilla voi puristaa ne tärkeät sekunnit pois.

Pelistä löytyy myös täysin uusi pelimuoto Traffic Attack, jossa on tarkoitus aiheuttaa kaaosta tönimällä ja pökkimällä siviiliautoja seinille ja toisiinsa liikenteen seassa. Taustalla kello laskee armottomasti kohti nollaa, kunnes jäljellä on enää alle 20 sekuntia, jolloin kellon voi saada takaisin 20 sekuntiin tuhoamalla tiellä kiitäviä autoja.

Mukana ovat aikaisemmista osista tutut Race, Road rage, Burning lap sekä Eliminator, joka on kokenut pienoisen uudistuksen sekin. Yksinpeliä on pyritty muuttamaan syvemmäksi kokemukseksi mm. revenge-mittarilla.

Pelin julkaisu on syyskuussa Xboxille ja Playstation 2:lle. Loppuvuodesta pelin olisi tarkoitus ilmestyä myös Xbox 360:lle.

No mooo, kyllähän nuo kelpaa. Itse ainakin odotan innolla, sillä kolmonen oli kuin huumetta ensimmäiset päivät ;)

3D-kuvat

Paavi^ sanoi:
No mooo, kyllähän nuo kelpaa. Itse ainakin odotan innolla, sillä kolmonen oli kuin huumetta ensimmäiset päivät ;)

3D-kuvat
POWERUP:t ovat poissa! Eli BO2 crash mode + BO3:sen paras uudistus CrashBreaker = :D

PS. Itse kisoista en digannut... kummassakaan, kuminauha & älytön nopeus ei vaan ole minua varten. Reilu kisa tyyliin Forza on sitä :o

IGN on tykännyt ihan hyvää: 8.9

Lähinnä pelin helppoudesta tullut moitteita, sillä mahdollisuus taklailla samaan suuntaan matkaavia ja paikallaan olevia pienemmän luokan autoja poistaa tieten osan törmäämisen pelosta, joka ennen oli kantavana voimana luomassa jännitystä.

Gamespot taas tykkäsi superisti: 9.1

Äänistä ainakin peli sai kehuja jälleen: "Game sound effects really don't get much better than this."

Yhdellä kaverilla oli tästä demo pleikkarille, ja sen perusteella kyllä ihan pakko hankinta..! En ainakaan usko, että xboxin versio siitä kovinkaan paljoa poikkeaisi...

Kävin tänään ostamassa Burnout Revengen Xboxille vai pitäisikö sanoa Loppuunpalaminen - Koston, sillä pelissä ei ole valittavana lainkaan alkuperäiskieltä :mad:

Mitä mieltä muut ovat tällaisesta pelien kääntämisestä ja alkuperäiskielen jättämisestä pois kokonaan? Minä ainakin yritän vaihtaa pelin englanninkieliseen tai palauttaa kokonaan, jos sellaista ei löydy.

rauttiz sanoi:
Kävin tänään ostamassa Burnout Revengen Xboxille vai pitäisikö sanoa Loppuunpalaminen - Koston, sillä pelissä ei ole valittavana lainkaan alkuperäiskieltä :mad:

Mitä mieltä muut ovat tällaisesta pelien kääntämisestä ja alkuperäiskielen jättämisestä pois kokonaan? Minä ainakin yritän vaihtaa pelin englanninkieliseen tai palauttaa kokonaan, jos sellaista ei löydy.

Aika tyhmäähän tuo on jättää kokonaan englanti pelistä pois :/ Itselläni on pelistä brittiversio, joten moisesta en joudu kärsimään, mutta ymmärrän kyllä dasb00tilta kuulemieni juttujen pohjalta, kuinka laadukkaasta käännöstyöstä on kyse. Ei suomi oikein istu tähän peliin ei.

Muuten peli vaikuttaa sangen mukavalta. Moninpelissä tarjotaan enemmän vaihtoehtoja ja radoilta löytyy hullusti oikoreittejä ja hyppyreitä. Kisat ovatkin melko kaaoottisia myllytyksiä, kun samaan suuntaan ajavia autojakin voi pökkiä menehän. Toivottavasti viikonloppuna syvempi katsaus Live-puoleen kunnon suomalaisporukalla.

Jotenkin itse en vain pysty ottamaan suomenkielistä peliä vakavasti. Kai siinä on jotain vanhoja traumoja huonoista käännöksistä, mutta itse ainakin vaadin pelin sisältävän alkuperäiskielen. Jossain Burnoutissa tämän vielä kestäisi, mutta siinä vaiheessa kun Suomesta ei saa enää kuin suomeksi dubattuja seikkailu- ja toimintapelejä, en osta täältä enää yhtään mitään.

Ulkomaalaiset nettikaupat kiittävät. Varmasti tilaan Burnoutinkin sieltä kunhan aika koittaa.

Pohjoismaissa ei ole saatavilla lainkaan englanninkielistä versiota. Eikä kuulemma onnistu pelin palautuskaan, kun muovi on avattu :mad:

Yritin vedota tuotteen viallisuuteen, koska alkuperäiskieli puuttuu eikä siitä ole mitään mainintaa pakkauksessa. Erään suomalaisen verkkokaupankin sivulla pelin kieleksi on merkitty englanti, joten ei tuota voinut mistään tietää muoveja avaamatta.

Edit:
Suostuivat sentään vaihtamaan pelin johonkin, kun kävin paikan päällä neuvottelemassa. Kuulemma ketään muuta alkuperäiskielen poisjättäminen ei ole häirinnyt, ja peliä on myyty paljon.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Onhan tuo kyllä tyhmää jättää pois englanninkieli.
Mitä nyt olen kuullut niin ei vissiin kovin tasokasta suomennostyötä ole tehty niin kun yleensäkin :(
Onneksi tuli hommattua brittiversio pelistä, joten tätä ongelmaa ei itselläni ole.

Muuten pelistä ihan positiiviset kokemukset mitä tässä on tullut yksinpeliä ja livessä pelattua...
Tänään pitää vielä paremmin tutustua tuohon Live puoleen.

Kovaa settiä on tämäkin. Isännän otteella jatkaa, vaikka ulkoasu on hiukan muuttunut (vähemmän kuin luulin). Hulluja nuo Traffic Attackit.

Onhan se todella viihdyttävä peli, kuten edellinenkin.

Tuo on tosiaan hyvä, että crashista puuttuu 2x ja 4x taulut, niin nyt niitä ei välttämättä pääse kullalle heti ensimmäisellä yrityksellä. Todella hyvä muutos tuo, minun mielestäni.

Takedownit tehty vaikeammiksi, johtunee kai markkinanimestä takedown --> revenge ja pääpaino on siirtynyt noihin kostoihin. Nuo traffic attackit ovat, kuten jo mainittua, melko sekavia. Ainoa vaihtoehto on ajaa täysillä omaa kaistaa keräten pisteitä ja toivoa, ettei siellä ole välissä busseja. Autot kun lentelevät siitä, niin eteen ei nää mitään.

Nuo GP:t olivat takedownissakin ärsyttäviä, ja nyt ne vasta ärsyttäviä ovatkin, kun ei pysty ajamaan kisaa uudelleen, vaan koko GP alkaa alusta, ja tunnetustihan tekoäly ajaa persiiseen viimeisen pitkän sladin aikana ja kääntää auton nokan kohti vuorenrinnettä, mutta ehkä nekin sitten viimeiseksi jaksaa ajaa. Ensin muu peli läpi.

En tiedä, liekö minulle lipsahtanut "maanantaikappale" tai peli on lähtenyt väärään maahan, mutta ei mulla ainakaan ole mitään suomen kieltä. Mutta samapa tuo, jos kerran käännöstyö on liian hyvää. :D

On kyllä hyvin tehty peli! Mutta kyllä muutama iso miinuskin löytyy:

- Crash-moninpelitila. Missä enkkalistat?! Tämä juttu oli sössitty jo kolmososassa, mutta nyt ei peli tallenna mitään ennätyksiä crash-tilassa, kun moninpelinä pelataan. Viisi parasta tulosta olisi ehdottomasti pitänyt tallentua, kuten esmes Burnout 2:ssa! JUMANKAVITA MIKÄ MOKA! Vie ihan hohdon toiminnasta! ARGH!

- Aika-ajojen rasittavuus. Nämä olivat kolmosessakin jo yliärsyttäviä. Kultaan pitää löytää kaikki mahdolliset oikotiet ja ihan virheettömästi pitää ajaa. Hyvä jos sekään riittää! ARGH!!

- Bugit, perkele! Viimeistään siinä vaiheessa hymy hyytyy ja peli vaihtuu boxissa, kun kruisaat täydellistä aika-ajosuoritusta ja yhtäkkiä tie katoaa auton alta ja sitä ollaan "ilmassa". Ei prkl kun menee hermot! :mad: ARGH!!!

Tonppa sanoi:
On kyllä hyvin tehty peli! Mutta kyllä muutama iso miinuskin löytyy:

Vielä sekin miinus pitää että tietokonekuskit ovat täysin keinotekoisia ja niiden nopeus riippuu täysin pelaajan liikkeistä. Jätin kerran Road Ragessa autoni parkkiin 30 sekunniksi ja kun lähdin taas liikkeelle, kaikki minun autoni ohittaneet autot olivat seuraavan kulman takana. Eli ne autot eivät olleet liikkuneet yhtään sen jälkeen kun ne olivat kadonneet pelaajan näköpiiristä. Sitten nuo bugit... kaksi kertaa tekstuurin ylivuoto on sotkenut koko ruudun ja kolme kertaa auto on kirjaimellisesti uponnut tiehen.

Peliä on nyt ainakin 95% tahkottu ja vielä muutamasta kisasta puuttuu kulta. Olen tasan kerran tippunut maan alle, joten mistään suuremmasta ongelmasta ei ainakaan minulle ole kyse. Pelin kuminauhatekoäly ei haittaa tippaakaan Road Ragessa, sillä siinähän ei ole tarkoituskaan kilpailla, vaan ottaa vain mahdollisimman monta Takedownia. Jos pääset tarpeeksi autoja karkuun, ilmestyvät ne pian sinun eteesi ja sama taphtuu mikäli auton teilaa. Racessa tuo tekoäly ärysttää huomattavasti enemmän, sillä mikäli pääset ajamaan täysin virheettömän kierroksen buustit pohjassa niin silti ne vastustajat roikkuvat takapuskurissa. Vähän samaa ilmiötä pyritään ilmeisesti saamaan moninpelissä annostelemalla viimeisenä ajavalle jannulle enemmän buustia kuin ykkösenä kaasuttelevalle.

Kunnon mielipidettä luvassa joskus myöhemmin.

Teppo_Holmqvist sanoi:
Vielä sekin miinus pitää että tietokonekuskit ovat täysin keinotekoisia ja niiden nopeus riippuu täysin pelaajan liikkeistä. Jätin kerran Road Ragessa autoni parkkiin 30 sekunniksi ja kun lähdin taas liikkeelle, kaikki minun autoni ohittaneet autot olivat seuraavan kulman takana. Eli ne autot eivät olleet liikkuneet yhtään sen jälkeen kun ne olivat kadonneet pelaajan näköpiiristä. Sitten nuo bugit... kaksi kertaa tekstuurin ylivuoto on sotkenut koko ruudun ja kolme kertaa auto on kirjaimellisesti uponnut tiehen.

Road Ragessahan nuo autot aina uusiutuvat, jos ne tuhoaa, jäävät jälkeen tai pääsevät liian pitkälle karkuun elikkä tuollaista "odottelua" ei tapahdu muissa pelimuodoissa...
Itsellä ei ainakaan vielä ole yksinpelissä näkynyt mitään mieleen painuvaa bugia tai gltchiä...
Livekin on toteutettu paljon paremmin, kuin edellisessä versiossa vaikkakin pari kertaa olen
pelistä pudonnut ja joskus ei kuullu kaikkien pelaajien äänet...

Paavi sanoi:
Peliä on nyt ainakin 95% tahkottu ja vielä muutamasta kisasta puuttuu kulta. Olen tasan kerran tippunut maan alle, joten mistään suuremmasta ongelmasta ei ainakaan minulle ole kyse. Pelin kuminauhatekoäly ei haittaa tippaakaan Road Ragessa, sillä siinähän ei ole tarkoituskaan kilpailla, vaan ottaa vain mahdollisimman monta Takedownia. Jos pääset tarpeeksi autoja karkuun, ilmestyvät ne pian sinun eteesi ja sama taphtuu mikäli auton teilaa. Racessa tuo tekoäly ärysttää huomattavasti enemmän, sillä mikäli pääset ajamaan täysin virheettömän kierroksen buustit pohjassa niin silti ne vastustajat roikkuvat takapuskurissa. Vähän samaa ilmiötä pyritään ilmeisesti saamaan moninpelissä annostelemalla viimeisenä ajavalle jannulle enemmän buustia kuin ykkösenä kaasuttelevalle.

Kunnon mielipidettä luvassa joskus myöhemmin.
Juurikin näin yksinpelin kohdalla. Live-puolella toi viimeisen kuskin pienoinen avittaminen ei ole ollenkaan pahasta, koska muiden kanssa kamppaileminen on vaan niin hauskaa. Eikä tuo buustin vähäinen määrä kärjessä ole pelkästään huono asia ihan silkan kisailun kannalta, koska onhan siinä nyt ihan mukava ero väistellä autoja 30 mailia kovemmassa vauhdissa kuin kärjessä olevan. Livessä tätä jaksaa muutenkin tahkota paljon enemmän, koska tää vaan yksinkertasesti rokkailee pelin hengen ansiosta, eiks jea Paavi?

Ylös Bottom