Vastaus: Call of Duty 3
Yksinpeliä tuli eilen vedettyä lyhyen matkaa. Sen verran kuitenkin, että uskalsi lähteä Liven puolelle mättäämään. Vahvaa putkea ja valmiiksi käsikirjoitettua Hollywood-tuotantoa, voisi olla ehkä lyhyt tiivistelmä tähän asti koetusta. Tämä varmaan vielä tarinan edettyä korjaantunee hieman laajempiin maisemiin ja näennäisesti useamman vaihtoehdon tarjoaviin ratkaisuihin. Muuten sodan kaaottisuus ja sattumanvaraisuus tuli ihan hyvin esitettyä. Uutta on käsikähmä vihollisen kanssa, jossa ratkaisee pelaajan eduksi se, jos osaa rämpyttää peliohjaimen liipaisimia tarpeeksi terhakkaasti. Grafiikka on hienoa ja nyt 3d-ruoho tuodaan esille ehkä jopa liioitellun selvästi
Verkkopeliä suomalaisten parissa, 20-pelaajan voimalla ja ilman havaittavaa lagia. Siinä jo hyvä alku. Pelattiin lähinnä tätä HQ-pelimuotoa, jossa koneen arpoman päämajan omistaa sinne ensin ehtinyt joukkue ja toinen yrittää puolestaan vallata sitä itselleen. Myös uutta WAR-muotoa ehti muutaman erän kokeilla. Vastaa ehkä tutumpaa Conquestia, jossa lipulta lipulle edetään kohti vihollisen päälippua. Taistelut ovat hektisiä, eikä mitään leiritulia makkaratikkuineen ehdi juuri syntyä. Kentät ovat laajahkoja, kunnon puskaa löytyy ja niihin pääsee oikeasti sisälle. Maastoutuminen onnistuu hyvin vaikka aseen suuliekki sijainnin jo paljastaakin ja respan luonteeseen kuuluva 'kosto' toteutuu usein. Ehkä 4-5 kenttää ehti eilen nähdä ja vaihtelua piisasi. Löytyy teollista ympäristöä ja vahvaa metsää. Matsin jälkeen palataan porukalla takaisin eteiseen. Hostin vaihtuminen tapahtuu erikoisen hienosti, sitä ei huomannut mistään muusta kuin ruudulle tulleesta ilmoituksesta. Peli pyörii tai ainakin näytti pyörivän aivan kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Polkumiinat ovat puolustajalle taivaan lahja, vaikka niihin erikoistuneella hahmoluokalla ei ole kuin yksi niitä kantaa mukana. Useampi tälläinen kaveri saa jo ihmeitä aikaan. Vaikka tätä ei tullut varmistettua, oletettiin supportin pystyvän jakamaan panoksia muille pelaajille. Hahmoluokat ovat muutenkin aika taktisessa roolissa, kun lääkintämies pelastaa vemppamiehet takaisin riviin tai scoutti antaa tykistölle/ilmavoimille koordinaatteja. Jokaiselle löytyy paikkansa.
Ajoneuvot olivat vahvasti mukana kentästä riippuen. Panssarivaunun funktio ehkä enemmän psykologinen kuin todellista tuhoa aiheuttava. Vaunua suojaa KK-mies tykkitornissa, mutta sen teilattuaan pääsee luukulle heittämään kranun sisään eli sinkoakaan ei välttämättä tarvita. Sivuvaunullinen moottoripyörä oli myös hauska lisä. Kun aikaa on vähän ja välimatka pitkä, on prätkälle oikeasti käyttöä. Lipunryöstössä voisi olettaa tämän toimivan oivallisena pakovälineenä.
Jälleen kerran täytyy kai todeta, ettei ole muuta kuin alku vasta nähty ja mitään lopullista turha sen takia lausua. Tähän mennessä verkkopuoli ollut vähintään odotusten mukainen eli hyvä, kun taas yksinpelin fiiliksen luonnista puuttui se jokin. Ehkä olisi tarvittu taas Omaha Beach ja santaa aseen lukossa