Vastaus: Call of Duty: Black Ops 2 [PS3/X360]
Otetaas nyt perinteisesti tästäkin CoD:sta vähän arvosteluntynkää tänne. Ostin julkaisussa pelin - Zombiet ja kampanja jakso kiinnostaa hyvin pitkälle tammikuuhun ja Multi jäi vähemmälle. TranZit jaksoi uuden systeemin ansiosta viehättää, ja viehättää kyllä vieläkin. Varsin onnistunut zombiemoodi ja mahtavuutta 4 kaverin kanssa. Splittinä neljästään aivan turha yrittää frameraten tippumisen takia. Naurettavaa, että ovat edes laittaneet 4p vaihtoehdon, kun se toimii noin huonosti. Kampanjassa oli ihan mukavia haasteita ja juonenkäänteitä. Kokeilin muutamaa loppuvaihtoehtoa ja wikioin loput. Pahiksen Machete kohtaus, wingsuit lento (ja se toinen hyppy) ja hevoshommat jäivät ainaki mieleen. Wingsuitia oisin ottanu enemmänkin.
Noniin, multiplayer sitten. Olen ekasta MW:sta asti CoD pelejä tahkonut ja sellanen 7 päivää tulee yhteensä pelimittariin per peli, eli suht keskiverrosti. Olen suosinut MW sarjaa hieman Black Opsia enemmän, varsinkin teknisesti minulle paras kokemus oli MW3, jossa oli mahtavan pienet latailut, hyvät hostivaihdot, pieni lagi, eikä se kaatunut juuri ollenkaan. Urani aikana olen lähinnä suosinut Assault Rifle + Suppressor komboja milloin milläkin. MW3 meni M14 parissa rattoisasti. Tykkään edetä taktisesti, mutta nopeasti. Opettelen rush ja kämppimispaikat ja käytän tietoja hyödykseni vihollista lähestyessä (tai olinpaikkaa etsiessä). Yritän kehitellä aina taktiikoita, miten jengiä saa savustettua perus kämppipaikoista pois. (Lisätkää psn: Freedomstyle)
BO2 oli huomattava parannus BO:sta, joka minulla oli lähes pelikelvoton lagien vuoksi. BO2 samanlaisia lagiongelmia ole, ilmeisesti pelihakua on viilattu sen verran, että lähialueelta hakee tarkemmin ja näin ollen suomipoikaa pääsee mättämään nassuun aika runsaasti. BO2 on kyllä ollut sitten täynnä kaikenlaisia yhteys, yhdistämis ja jumitusbugeja. Peli on kaatanut pleikkarin varmaan eniten mistään aiemmasta, edes Fallout 3 ei pääse tälle tasolle. Onneksi uudelleenkäynnistys on nopeaa. Jengi on aina jaksanut valittaa CoD pelien ilmahärpäkkeistä, ja siitä kuinka ärsyttävää se on ku joku Harrier tyylinen listii sut parissa sekunnissa. Byyhyy. Tuo kulminoitui aika hyvin MW2:seen ja siitä lähtien on ilmahärpäkkeiden tehot laskeneet, sekä niitä vastaan suojautumiskeinot lisääntyneet. MW3:ssa tai BO2:ssa ne eivät ole tuottaneet itselleni mitään ongelmia. Tässä on jopa vaikeampi saada killstreakeja ja pidän tuosta pistepohjaiseta killstreak systeemistä, en pelkästään tappopohjaisesta.
Kentissä on vaihtelevuutta, mutta jos nyt joitakin suosikkini kiinnostaa, olkoon se Turbine. Tässä kentässä on mukavaa variaatiota ja sopii kaikenlaisille pelityyleille. Alhaalta noustessa on mukavaa haastetta ja ylhäältä hyökätessä voi käyttää oveluutta. Sniput sniputta, mä hiippailen. Dronesta pidän myös. Selkeät kolme reittiä, snipumahis, keskihässäkkä ja spawnit kaukana toisistaan. Yemen on myös mukavasti suunniteltu. Siinä kultainen keskireitti talojen kautta hiippaillen on hauskaa. Yemen sisältää myös mukavaa korkeuseroa. Kentät, jotka eivät mene jatkoon: Express ja Standoff. Hijacked saa himmeesti hehkutusta osakseen ja syystä, ymmärrän, että tässä päästään sen hektisen CoD:n ytimeen, mutta nimenomaan ainoastaan sen hektisen, vailla mitään variaatioita. Kentän ongelmana on spawnraiskaamisen, siis joukkoraiskaamisen suuri määrä ja pelit päättyvät suurelta osin murskalukemiin jommalle kummalle joukkueelle. Tasaiset matsit ovat parhaita.
Aseet? Ekaa kertaa aloin pelata SMG:llä. Mp7 ja MSMC suppressorilla, red dotilla ja quickdrawilla. Rynkyissä Mtar oon vetäny sinne suppressoriin oikeuttavalle JÄÄTÄVÄLLE lvl 12! Siinä oli suurin miinus classeissa, että pitää odotella rynkyn kanssa liian pitkälle, ennen ku saa punasen pisteensä piiloon. Tämä oli yksi suurimpia syitä mulle kokeilla vihdoin niitä smg:tä. Voi pojat kuinka se on laiskistanu mun tähtäilyä. Pelaan välillä tahalleni SMR:llä. Rankaisen itseäni, jos alan pelleilemään ja lipsumaan smg:llä. Classien customointi on ihan hyvin toteutettu ja nyt voitkin sitten erikoistua oikeen kunnolla vaikka puukottavaks perkkihirmuks jos sellanen fetissi kutittelee tuppea. Nopeus on tässä pelissä edelleen valttia, joten hitaamman tulinopeuden aseet ovat aika mahdottomia, vai kerrotteko miten saatte esim. SCAR toimimaan?
Perkit? No Blind Eye, Cold Blooded ja Engineer. Tarviiko selitellä? Engineer on mukava, jos haluaa paljastaa vihollisen kämppimestoja.
Niin, mitäs muuta? Viihdearvo? Kyllä sitä löytyy! Jaksan vielä arvostaa pelisarjaa sen helpon lähestyttävyyden, suurten pelaajamäärien, nopean sisäänpääsyn ja huolettomuuden takia. Jos haluan pelata vartin, se onnistuu ja on yhtä nautinnollista. Pääsen heti peliin, eikä sessiot veny, mutta jos haluan venyttää niin peliseuraa riittäis vaikka 24/7. CoD on kivaa välipalaa, jota nauttii mieluusti. Alan olemaan jotenkin sen verran vanha jo, etten ole pystynyt tätä pelaamaan enää niin superpitkiä sessioita. Olen totuttanut itseni Assassins Creedin mukavaan samoiluun ja metsästelyyn. En juo ES, ehkä pitäis CoD kanssa, lol. Mielummin rauhanpiippu huulessa huitelen, joka ei kyllä suoritusta paranna. Olen vähän kyllästynyt valittajiin, jotka eivät huomaa CoD nerokkuutta. Ei sielä muuten vaan 100,000 pelaajaa jatkuvasti väännä. En ostanut season passia. En ymmärtänyt vähäisen alennuksen (15ex4 = 60e vs. 51,95e) etua, varsinkaan, jos en ole varma haluanko kaikki DLC:t, koska EN TIEDÄ MITÄ SIELTÄ TULEE. Sika säkissä settiä sitoutua noin aikaisin ostamaan kaikki neljä, joista viimeinen tulee ku uus peli on jo kohta kaupoissa, tai parhaimmassa tapauksessa uusi pleikkari!
Hyviä hippoja! [42] klaani yli kaiken!