Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Call of Duty: Black Ops Cold War

Uusi vuosi, edelleen tarvitsee 10 kovalevyä CODin pelaamiseen.

ox9to4oqw2w51.jpg
 
Playstation pelaajat saavat etuja ihan pelikentälle asti.

Sony ja Activision tekivät yhden viime aikojen yököttävimmistä diileistä tässä. Ilmeisesti Sonyn norsunluutornissa ajatellaan, että kiusa se on pienikin kiusa. Tällaiset diilit ovat pelialan syöpä.

Alla vielä Eurogamerin juttu aiheesta.
 
Kyllä se on ollut pc-pelaajien päästäminen hiirillä ja näppiksillä yhteisiin verkkopeleihin.
Eikös tämän voi halutessaan blokata?

Itsekin sitä mieltä, että heti julkaisusta lähtien multiplattereina julkaistavat pelit julkaistaan samanlaisina kaikille alustoille.
 


Laitetaas tää nyt tänne, kun toi Warzone integroituu tuohon Cold Wariin piakkoin. JackFrags testaa tuossa Warzonea PS5:llä. Ainakin vielä videon julkaisun aikaan PS5:lle ei ole omaa versioo Warzonesta, vaan testaa tuossa PS4 BC versiota. Peli ainakin toimii paljon paremmin mitä PS4 pro jaksaa pyörittää, joka ei nyt varmaan kenellekään tule yllätyksenä. Muutenkin Jack tuo tuossa hyviä pointteja esiin joita toivottavasti nähdään PS5/XSX versiossa esim FOV-slideri ois kiva lisäys. Toivotaan et tää pieni Indie pulju saa piakkoin tehtyä omat versiot uusille konsoleille.
 
Onko tietoa vielä, että onko ps5:lle tulossa omat versiot Warzonesta tai toimiiko ps4 kanssa samassa ilman crossplayta? Toisin sanoen, tarvitseeko crossplayn päälle pelatakseen ps5:lla samaan aikaan ps4 kanssa?
 
Rakas Nisu,

Crossplay oli paras asia modern warfaressa. Sehän on ihan parasta että voi pelata kavereitten kanssa nyt alustasta riippumatta, että en oikein tajua miksi kaikki on crossplayta vastaan.

Näppis&hiiri vs padi ei ole ihan hirveän reilu asettelu vaan.
 
Cooppi on eri asia, se on aina hauskaa, mutta pvp:ssä hiiri- ja näppispelaajat samoissa hipoissa, ei kiitos.

Mä en edellenkään näe ongelmaa crossplayssa. Useimmiten mä oon ainoa joka pelaa hiiri+näppis combolla meidän squadista ja säkin oot ottanut voittoja meidän kanssa. Jos miettii tavallista multiplayeria niin en pärjää siellä konsolipelaajia vastaan jotka pelaa ohjaimella, ja itse pelaan PC:llä.

Että ei mee täysin offtopiciksi niin hyvä vaan että tulevassakin codissa on crossplay, jos ei halua pelata xbox/pc pelaajien kanssa niin sit ei pelaa, Ei se sen vaikeampaa oo. Onneksi omassa kaveriporukassa kaikki pelaa crossplay päällä.
 
Cooppi on eri asia, se on aina hauskaa, mutta pvp:ssä hiiri- ja näppispelaajat samoissa hipoissa, ei kiitos.
Kaikella kunnioituksella Nisua kohtaan, mutta olet tässä asiassa dinosaurus modernissa ajassa. Warzone on aiheuttanut sellaisen asian, johon en ole ennen törmännyt. Meinaa PC pelaajat valittaa tässä pelissä konsoleilla on aim-assistist ja sen takia kuolevat. Ehkä suurin ongelma on SBMM, jos partyssä on pelaajilla skilleissä ääripäät edustettuna.
 
Kaikella kunnioituksella Nisua kohtaan, mutta olet tässä asiassa dinosaurus modernissa ajassa. Warzone on aiheuttanut sellaisen asian, johon en ole ennen törmännyt. Meinaa PC pelaajat valittaa tässä pelissä konsoleilla on aim-assistist ja sen takia kuolevat. Ehkä suurin ongelma on SBMM, jos partyssä on pelaajilla skilleissä ääripäät edustettuna.
On meitä dinosauruksia varmaan aika paljon enemmänkin. Meidänkin 7 pelaajan kaveriporukasta minä suhtaudun vähiten negatiivisesti crossplayhin ja minunkin näkemys vastaa täysin nisun näkemystä tässä asiassa.

Konsolicrossplay on kaikille ihan ok. Ja etenkin olisi, jos samalla myös konsoleilta poistuisi hiiripelaajat (myös XIMittäjät). Hiiri ja padipelaajia ei vaan ole mitään järkeä laittaa vastakkain tällaisissa peleissä. Hiiri ei tee kenestäkään parempaa eikä padi huonompaa. Kyllä, joku voi olla hiirellä huonompi kuin toinen padilla. Mutta se tasokatto miten hyvin ampumispelissä voi ampua on hiirinäppiksellä ihan eri korkeudella kuin padilla. Padi ei vaan taivu samoihin liikkeisiin. Ja se tuntuu ihan älyttömän turhauttavalta kuolla ja hävitä silloin kun sä näet, että toinen pelaa niin eri välineillä, että itse ei pystyis samoihin liikkeisiin padilla vaikka pelais vuosia yötäpäivää.

Sitten tullaan siihen aim-assistiin ja SBMM:ään. Nämä ominaisuudet on olemassa juuri sen takia, että crossplaystä huolimatta pelikokemus olisi mahdollisimman tasainen kaiken tasoisille ja kaikenlaisilla pelivälineillä pelaaville pelaajille. Crossplay on enemmän tai vähemmän se syy miksi nämäkin pelillisesti huonot ominaisuudet ovat olemassa. Itse työntäsin nämä ratkaisut sinne samaan reikään mihin crossplaynkin. Ja se on synkkä reikä.

Tämä on minun näkemykseni, joka on pysynyt edelleen samana, vaikka tunteja on satoja takana ja levelikin jossain tuhannen paikkeilla. Codstatsien mukaan kuulun top 0,5% multin puolella ja 10%:iin zonen puolella, joten en nyt varsinaisesti paskuuttani itke. Nuokin prosentit kertonevat paljon hiirinäppiskombon ylivertaisuudesta, kun ainakin olettaisin, että multin puolella pelaa enemmänkin konsolipelaajia ja zonen puolella PC-pelaajat ovat yliedustettuina. Itse pelaan paljonkin crossplayllä, koska jostain syystä etenkin zonen puolella melkein kaikki voitotkin ovat tulleet crossplayllä. Uskoisin, että johtuu lähinnä pienemmästä lagista. Tosin onpahan sillä puolella tulleet vastaan melkein kaikki huijarit ja turhauttavat hiirinykertäjätkin. Pääasiassa crossplayn ja sbmm:n johdosta vastaan tulee pc-pelaajia, jotka ovat todella hyviä ampumaan, mutta todella tyhmiä pelaamaan.
 
Loistava uutinen, että muutkin kuin Sonyn omat studiot ovat lähteneet tähän mukaan. Siellä on jo polku raivattu, jos joskus XSX saa vastaavanlaiset ominaisuudet ohjaimeen tulevaisuudessa.
Nyt on odotukset kovat! Jossain aikaisemmassa codin zombiemodissa tuli suosittua RPG-konekivääriä paljolti myös sen äänen vuoksi. Löytyykö uusi suosikki nyt myös liipasintuntuman perusteella? Ei kuulosta hullummalta!
 
Ylös Bottom