Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Call of Duty: Black Ops [X360] - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TeRm0z
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Sain pelin lainaan ja yhdessä päivässä vetäisin Hardenedilla läpi. Ei jaksanut enää iskeä yhtä hyvin kuin edelliset CODit (MW1 & 2) ja vaikka juonessa ei sinänsä suurta vikaa olekaan (jos nyt tuskin se palkintojakaan voittaa) niin pelattavuudessa oli muutamia vakavia haittatekijöitä. Edelleen ne loppumattomat viholliset ärsyttävät, mutta suurempi ongelma oli, että omat kaverit eivät ammu vihollisia vaan koko ajan piti pyöriä ympäri, ettei kukaan vaan päässyt kiertämään omien ohi ja omaan selkään.

Myös checkpointeissa oli kivasti bugeja. Muutamia kertoja onnistuin juoksemaan eteenpäin niin, että checkpoint ei rekisteröitynyt, eikä peli sitten suostunut etenemään lainkaan. Myös niiden tallennus bugasi: se ei perustunut siihen, että itse pääsee checkpointiin, vaan tallennus tapahtui vasta sitten, kun tekoälyjuntit olivat madelleet perässäni pisteelle.

Ehkä COD-kyllästymisasteeni on jo täyttynyt, mutta olen tyytyväinen, etten käyttänyt tähän rahojani.

Moninpeliä testasin vain lyhyelti.
Combat trainingin vaikeusasteet olivat hölmöt (regular = vihujen refleksiviive 2 sekuntia; hardened = vihujen refleksiviive -0,5 sekuntia). Pelasin tätä vain achievementin verran.
Livessä pelailu vaikutti samantyyliseltä koukuttavalta touhulta kuin aiemmatkin CODit, itse tyydyin lähinnä pelaamaan nuo muutamat Wager-matsit pois achievementia varten. One in the chamber -pelimoodi oli varsin hauska lukuunottamatta muutamia kämppijöitä.

Joitain mielenkiintoisia uudistuksia tässä oli, mutta ehkä tosiaan olen jo COD-annokseni saanut ja jatkossa katselen sitten muita räiskintäpelejä.
 
Varmaan jo mainittukkin ja huomattu, mutta ite hokasin vasta että ne kellot joita jossain rakennuksien seinillä on niin näyttää oikeaa aikaa :p
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Varmaan jo mainittukkin ja huomattu, mutta ite hokasin vasta että ne kellot joita jossain rakennuksien seinillä on niin näyttää oikeaa aikaa :p

Ah, harmi että rannekello on vaan sekuntteja ja minuutteja kait.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Peli tähän asti ainakin pitänyt otteessaan (multiplayer), vaikka en uskonut koko peliin, aina jäänyt huono maku codeista, mutta ei tällä kertaa. Olen battlefieldin ystävä, mutta nyt myös codin kiitos treyarch.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Hm, onko kukaan muu huomannut miten paljon pienikin lagi vaikuttaa tähän peliin (vaikka on 4 palkkia)? Joskus ampuminen on lasten leikkiä ja joskus taas täytyy pumpata monta luotia helppoihinkin kohteisiin. Olen jopa nähnyt ihmisiä käyttävän lagia hyväkseen ja pelaavan 1 tolpalla, heihin ei meinaa osua kun he lagittavat eteenpäin miten sattuu. :D

Tuntuu että yhteydet ei pelaa niin hyvin kuin ne pelasivat MW2:sessa. Vaikka tykkäänkin tän pelin balanssista, MW2 tekniikka on vieläkin valovuosien päässä.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Tuntuu että yhteydet ei pelaa niin hyvin kuin ne pelasivat MW2:sessa. Vaikka tykkäänkin tän pelin balanssista, MW2 tekniikka on vieläkin valovuosien päässä.

Njaa, itselläni ei ole mitään ongelmia ollut kun sain NAT:in auki. Enkä muutenkaan tajua porukan rainausta pelin tekniikasta. Samanlailla pyörii kuin MW2, eikä pelistä löydy mitään gamebreaking glitchejä mitä oli yllinkyllin MW2:ssa.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Hm, onko kukaan muu huomannut miten paljon pienikin lagi vaikuttaa tähän peliin (vaikka on 4 palkkia)?

Hehe, yhteydellähän tätä periaatteessa pelataan ;) Meikä on yleensä vaihtanu peliä, jos lagaa edes vähän.

Tuntuu että yhteydet ei pelaa niin hyvin kuin ne pelasivat MW2:sessa. Vaikka tykkäänkin tän pelin balanssista, MW2 tekniikka on vieläkin valovuosien päässä.
Mulla on sellanen muistikuva, että MW2 lagas myös kohtuu mukavasti heti julkasun jälkeisinä kuukausina. Noin yleisesti ottaen oon kyllä tykänny Black Opsista huomattavasti enemmän. Noob tuben (tai Pro Pipen, miten asian haluaakin ilmaista) ja quickscopettajien poissaolo tekee pelistä kohtuu paljon selkeempää ja jättää jopa jonkunlaista taktikoinnin varaa. Aseissakin tuntuu olevan eroja.

Ainoa asia mikä ehkä itsellä pistää silmään on toi AK74u:n melko tiheä esiintyminen. Jos tuohon pyssyyn torppaa vielä gripin ja rapid firen, ni se on melko varma valinta. Tappaa kodissa ja puutarhassa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Ainoa asia mikä ehkä itsellä pistää silmään on toi AK74u:n melko tiheä esiintyminen. Jos tuohon pyssyyn torppaa vielä gripin ja rapid firen, ni seon melko varma valinta. Tappaa kodissa ja puutarhassa.

Suosittelen HC:ta. Siellä ei kyseinen ase nouse muiden yli vaan kaikki aseet ovat aikalailla samalla viivalla. Normissa taas mitään muuta ei kannatakaan käyttää ja siksi en kyseistä moodia enää jaksakaan pelata :).
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Suosittelen HC:ta. Siellä ei kyseinen ase nouse muiden yli vaan kaikki aseet ovat aikalailla samalla viivalla. Normissa taas mitään muuta ei kannatakaan käyttää ja siksi en kyseistä moodia enää jaksakaan pelata :).

Pitääpä kokeilla. Tähän asti tullu pelattua melkein pelkästään noita normipelejä. Suosikkiaseina kyllä jostain syystä silti Galil ja Commando. Vasta viime peleissä on tullu kokeiltua tuota 74u:ta.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Hehe, yhteydellähän tätä periaatteessa pelataan ;) Meikä on yleensä vaihtanu peliä, jos lagaa edes vähän.

Mulla on sellanen muistikuva, että MW2 lagas myös kohtuu mukavasti heti julkasun jälkeisinä kuukausina. Noin yleisesti ottaen oon kyllä tykänny Black Opsista huomattavasti enemmän. Noob tuben (tai Pro Pipen, miten asian haluaakin ilmaista) ja quickscopettajien poissaolo tekee pelistä kohtuu paljon selkeempää ja jättää jopa jonkunlaista taktikoinnin varaa. Aseissakin tuntuu olevan eroja.

Ainoa asia mikä ehkä itsellä pistää silmään on toi AK74u:n melko tiheä esiintyminen. Jos tuohon pyssyyn torppaa vielä gripin ja rapid firen, ni se on melko varma valinta. Tappaa kodissa ja puutarhassa.

Joo, en minäkään commando-pelleistä ja "Youtuubareista" tykänny. Se olikin mikä oli pahiten vialla tuossa MW2:sessa. Ja joo, joskus sitä on vaihtanut peliä tuon connectionin takia... Eipä tarvinnut tätä tehdä kovin useasti MW2:sessa, kolmellakin palkilla pärjäsi hyvin. En tiedä, ehkä se johtuu Stopping Powerin poistamisesta, kun pitää joskus pumpata aika paljon luoteja jopa AK-47lla läheltä (vai ehkäpä joskus mulla on maagisesti huono tähtäys?). AK-74u:ta en oikein jaksa käyttää, eikä se nyt ihan superase ole, vaikka kova onkin. :)

Henkoht. tykkään kuitenkin Black Opsin tyylistä ja olisi hienoa jos päästäisiin noista connection-probleemista eroon (esim. lobby menee kiinni ja connection interuptedia tulee useasti ja sitten on se pieni lagi joka tuntuu haittaavan pelaamista ainakin keskiverto pelaajalla kuten minä). Hyvä peli on ja tykkään muuten. :)

Suosittelen HC:ta. Siellä ei kyseinen ase nouse muiden yli vaan kaikki aseet ovat aikalailla samalla viivalla. Normissa taas mitään muuta ei kannatakaan käyttää ja siksi en kyseistä moodia enää jaksakaan pelata :).

Joo, pitää kokeilla kun on muutkin kehunut. :)
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Joo, pelatkaa ihmiset ihmeessä sitä HC:tä, saatte pelistä paljon enemmän irti :rolleyes: Tuossa yks päivä kokeilin pitkästä aikaa Corea ja viihdyin sielä sen 5min. Core tekee oikeutta vain muutamalle aseelle, esim singlefire aseet (M14, FAL) loistavat poissaolollaan, kun niillä saa upottaa sen 3 kutia vähintää, että kaveri kuolee. HC:ssä yksi luoti riittää ja M14 with Red Dot ei todellakaan ole huono valinta HC:n puolella.

PS. Kunhan ihmiset vain muistaisivat, että HC:ssä se Friendly Fire on päällä :D
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Henkoht. tykkään kuitenkin Black Opsin tyylistä ja olisi hienoa jos päästäisiin noista connection-probleemista eroon (esim. lobby menee kiinni ja connection interuptedia tulee useasti ja sitten on se pieni lagi joka tuntuu haittaavan pelaamista ainakin keskiverto pelaajalla kuten minä). Hyvä peli on ja tykkään muuten. :)

Meikä kallistuu täysin samaan suuntaan. Black Opsissa on sellanen hyvä fiilis. Ainoa huono homma on tosiaan nuo yhteydet. Usein myös tuo "host migration" ei tunnu onnistuvan, jos joku lopettaa pelin kesken tms.

Sinänsä myös siistiä, että uusia karttoja on tulossa näinkin pian. Tällä hetkellä suosikkeja noista "vanhoista" ovat Array, WMD ja Grid. Inhokkilistalla Nuketown ja eipä tuo Firing Rangekaan ihan kaikista rakkain oo :D
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Meikä kallistuu täysin samaan suuntaan. Black Opsissa on sellanen hyvä fiilis. Ainoa huono homma on tosiaan nuo yhteydet. Usein myös tuo "host migration" ei tunnu onnistuvan, jos joku lopettaa pelin kesken tms.

Sinänsä myös siistiä, että uusia karttoja on tulossa näinkin pian. Tällä hetkellä suosikkeja noista "vanhoista" ovat Array, WMD ja Grid. Inhokkilistalla Nuketown ja eipä tuo Firing Rangekaan ihan kaikista rakkain oo :D

Hehe, meikäläinen tykkää Havanasta ja Summitista. Kummatkin ovat loistokenttiä. Itse en kauheasti tykkää taas Arraystä ja Nuketownista. Arrayssä on vaan se vika että se on hieman liikaa sitä tasaista maata ja joku siinä vaan hankaa väärään suuntaan. Kun taas Nuketown on ärsyttävän pieni jossa on huonot spawnit, en tajua miksi tätä karttaa edes laitetaan Team Deathmatchiin. Nuketown oli ainut kartta josta ragequitin eilen. Se on vaan niin ärsyttävä.
 
Mikähän nyt on ku oon ensin pelaamassa, pidän parin tunnin tauon ja tuun uudestaan pelaamaan, niin peli onkin hidastunut aivan käsittämättömästi. Pelaajien juoksunopeus on hidastunut puoleen, tuntuu kuin joltakin hidastetulta elokuvakohtaukselta... Tarkistin asian jopa theatre modessa, vertasin samassa kentässä samalla classilla pelattuja "ennen ja jälkeen" pelejä ja eron kyllä huomasi todella helposti. Onko tämä osa jotain älyvapaata patchia vai mistähän on kyse? Onko kukaan muu huomannut mitään? Peli on kieltämättä välillä tuntunut vähän liian hektiseltä (nuketown, firing range), mutta tuollainen etanavauhti taas on ihan liian pitkästyttävää. Missään muussa asiassa en muutoksia huomannut, kuin tuossa pelaajien juoksunopeudessa. Jos kyse on tarkoituksella tehdystä muutoksesta, niin mielestän treyarch saisi kyllä vähän enemmän miettiä näitä "uudistuksia" ja kokeiluja loppuun saakka...

Edit: Itselleni vastaten, tällainen löytyi Josh Olinin twitteristä:
JD_2020: The movement speed decrease on #CODBlackOps 360 & PS3 was unintentional, now fixed. Restart your games and all will be normal.

Sent from my Liquid using Tapatalk
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Olipa mielenkiintoinen 'bugi' tuo vähennetty juoksunopeus. :D

Black Opsista on tullut pidettyä kohtalaisen pitkä tauko, mutta sen pariin on ollut yllättävän mukava palata. Tyttöystävänikin innostui pelistä sen verran, että ollaan tänään menossa hakemaan hänelle omaa kappaletta Prismasta.

En ole suuremmin haikaillut MW2:sen pariin. Black Opsissa on jotenkin rautaisempi fiilis ja näin yleisesti paremmat kartat. Saa tosin nähdä sitten kun pelitunnit nousevat sinne muutaman sadan pintaan ( siihen on vielä matkaa ), mutta ainakin tällä hetkellä Black Ops voittaa MW2:sen omasta mielestäni.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Itsekkin olen tahkonnut Black Opsia hurjia määriä sen ilmestymispäivästä saakka, ja single playerin ja multiplayerin lisäks myös zombeja on tullu lätkittyä kasaan oikein urakalla.
Mutta nyt olen alkanut haikailla takaisin MW2:sen pariin. Liekö syynä se, että sitä olen hakannut tähän mennessä enemmän kuin muita CoDeja yhteensä (vaikka kaikki ne omistankin). En tiedä mikä MW2:sessa kiehtoo, mutta niin se vaan on, ettei Blops ole mielestäni kovinkaan paljoa MW2:sta parempi (viittaan tällä multiplayeriin, juonihan Black Opsissa oli omassa luokassaan muihin CoDeihin verrattuna).
Summit on ehdottomasti paras kenttä. En tiedä mistä se johtuu, mutta niin se vaan on, että lumikentät ovat CoD peleissä parhaimpia.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Itsekkin olen tahkonnut Black Opsia hurjia määriä sen ilmestymispäivästä saakka, ja single playerin ja multiplayerin lisäks myös zombeja on tullu lätkittyä kasaan oikein urakalla.
Mutta nyt olen alkanut haikailla takaisin MW2:sen pariin. Liekö syynä se, että sitä olen hakannut tähän mennessä enemmän kuin muita CoDeja yhteensä (vaikka kaikki ne omistankin). En tiedä mikä MW2:sessa kiehtoo, mutta niin se vaan on, ettei Blops ole mielestäni kovinkaan paljoa MW2:sta parempi (viittaan tällä multiplayeriin, juonihan Black Opsissa oli omassa luokassaan muihin CoDeihin verrattuna).
Summit on ehdottomasti paras kenttä. En tiedä mistä se johtuu, mutta niin se vaan on, että lumikentät ovat CoD peleissä parhaimpia.

Zombie-moodi on kyllä ehdottoman hupaisaa antia. Muutaman kaverin kanssa ollaan hakattu Kino der Totenia varmaan kymmenien tuntien edestä, no joke!
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Oon pelannu nyt paripäivää melkein ainoastaan ballisticilla, ja onhan se aivan erihupia kuin normiaseilla ampuminen! hyvät naurut saa melkein joka pelissä :D
Voittajafiilis ko saat chopper gunnerin pelkällä ballisticilla ampumalla ja puukottamalla ja se kun omat tapot on kolminkertaiset verrattuna toiseksi eniten tappoja saaneeseen :D
 
Ylös Bottom