Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Call of Duty: Black Ops

Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Joo täällä oli mainittu tuo suuren ystävämäärän vaikutus pelin sujuvuuteen?
Tuolla virallisella foorumilla joku kertoi, että peli tarkistelee jatkuvasti ystävien tilastoja ja aiheuttaa fps putoamista ja verkkoliikennettä.
Tyyppi oli poistanut kaikki "turhat" ystävät ja peli pyöri paremmin.
Samoin jotkut olivat koittaneet tyhjällä profiililla pelaamista ja sama juttu.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Tässä nyt joitain huonoja puolia etenkin moninpelistä:

- Grafiikka ja ruudunpäivitys molemmat huonompaa kuin MW2, kone kaatuilee välillä.
- Lagaa toisinaan järjettömän paljon: missä vika?
- Scavengeria ei voi käyttää samaan aikaan kuin Ghostia
- Itse en harrasta quickscopettamista mutta MIKSI se piti mennä poistamaan?!
- Valkyrie-raketit räjähtää aina naamalle.
- Edelleen joutuu pelaamaan pitkälle ennenkuin saa ostettua sen lempiaseensa, mikä järki tässäkin on?
- "Last Stand" on tuotu takaisin... miksi ihmeessä?!
- Aseissa tuntuu olevan liian pienet lippaat, melkein pakko käyttää extended magazinea
- Kartat liian pieniä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Miten sen yksinpelin viidennen (?) maan voi vetää veteraanilla? Siis sen kohdan, missä mennään alamäkeen ja siellä vilisee vihuja.

itse oon ihan samassa kohtaa jumissa. kerro jos keksit. kampanja jätetty kesken ja hakataan MP
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Omasta mielestä taas voittaa, jaksoin itse pelata 5min. MAGia verkossa ja peli myyntiin. Mutta nämäkin ovat makuasioita, turha niitä täällä kailotella. :)

Zombie mode on kännissä kaverin kanssa hauskaa. Itse verkkopeli on yhtä hirveää kuraa kuin MW2:ssa. Grafiikka on aika hirveää, kun ajattelee nykypäivän mahdollisuuksia, niin vanhemmat pelit vie grafiikoissa helposti.... Äänet on tässä pelissä jotain huvittavan surkeaa... Kauhee lagi jatkuvasti ja hitboxit on paskempia, kuin BC2:ssa. Serverit täynnä näitä heliumäänellä täytettyjä "gangsta94" pelaajia, jotenka tiimityöskentelystä ei ole tietoakaan.

Tämäkin peli voisi toimia jospa se olisi vaikka K-20 ja pelaamiseen päästäkseen on tunnistauduttava vaikka nettipankkitunnuksilla. Rahastustahan tämäkin on ja se on konsolien tulon syytä.

Tosiaan zombie mode on kyllä ihan hauska, mutta muuten pelinä surkea eikä voita MAGia tai BC2:tä vaikka miten haluaisi.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

itse oon ihan samassa kohtaa jumissa. kerro jos keksit. kampanja jätetty kesken ja hakataan MP

Pelaatteko ekaa kertaa kampanjaa läpi? Toi kohta on mun mielestä aika tökerösti toteutettu. Siinä on tarkoituksena työntää ne napalmisäiliöt sinne mäkeä alas, niitä vihuja tulee muuten loputtomasti (taas yksi asia jossa otettu takapakkia MW2:n nähden). Se sanotaan siinä keskustelussa siellä mäen päällä. Mulla kesti varmaan puoli tuntia tajuta miten tuosta pääsee.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Tässä nyt joitain huonoja puolia etenkin moninpelistä:

- Scavengeria ei voi käyttää samaan aikaan kuin Ghostia
- Itse en harrasta quickscopettamista mutta MIKSI se piti mennä poistamaan?!

Näistä kahdesta olen eri mieltä, enkä lagiakaan ole kauheasti huomannut. Ghost + Scavenger voisi olla liian kova yhdistelmä ja mielestäni on ihan hyvä, että classeja tehdessä joutuu tekemään valintoja. Pelikokemuksen kannalta voisi olla vähän pliisua, jos 95 prosentilla pelaajista olisi samat perkit käytössä.

Ainoat isommat valittamisen aiheet ovat tällä hetkellä commando-puukotukset sekä spawn-systeemi. Nyt alussa olen keskittynyt classien tekemiseen TDM:n puolella ja aina välillä spawnaus tapahtuu parin metrin päähän vihulaisesta. Ja tästä on usein seurauksena yksi askel, luoti selkään ja uusi spawnaus.

Mutta muuten peli vaikuttaa sellaiselta, että sen parissa tulee vierähtämään paljon aikaa.

Edit: Kaikkien kämppereiden painajainen ELPRESADOR jatkaa Black Opsissakin oikean asian puolesta:

[video=youtube;S8-9iXoNTDU]http://www.youtube.com/watch?v=S8-9iXoNTDU[/video]
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Äänet surkeita? Ei todellakaan ole, COD -sarjan paras äänimaailma. BC2:ssa on toki paremmat, mutta kyllä Treyarch osaa äänet tehdä 10x paremmin kuin IW, jonka aseiden äänet kuulostaa kuulapyssyiltä. Ja ei peli enää lagaakaan...:rolleyes: Miinusta on karttojen pienuus = Kaikilla joku konepisla kädessä juostaan hanat auki ja spreijataan (ja sit kehuskellaan kuinka hyviä ollaan...). Olis isommat kentät joissa vois käyttää Semi-Auto -aseita ja Snipuja hyvällä tuloksella ja sit taas tietenkin konsut olis hyviä läheltä ammuttaessa... Vituttaa niin helvetisti muuten noi ''Tiger'' camo -jampat jotka painaa ympäri kenttää. :mad: Ja toi puukotus: Kuka täysjärkinen ihminen oikeassa sodassa alkaa puukottamaan jos on ase kädessä? Ja vielä kun puukotus voi onnistua sieltä jostain 5m päästä.

Loisto peli noista huolimatta, paras pelini. :)
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Äänet eivät todellakaan ole huonoja. Ainakaan kunnon 5.1 systeemillä. En myöskään ymmärrä miksi niiden pitäisi olla niin uskomattoman "munakkaat" tai massiiviset. Eihän sitä pauketta jaksaisi kuunnella kahta minuuttia kauempaa. Itse en pelaa mw2:ssa esim. Barretilla lainkaan, koska se ääni rupeaa ärsyttämään aika nopeasti. Luulen, että tämä on syy miksei pelintekijät viitsi laittaa enempää ryminää mukaan.

Mitä lagiin tulee, niin olen pelannut varmaan yhden tai kaksi peliä missä EI ollut lagia. Jos asia ei korjaannu, niin pakkohan tämä on laittaa myyntiin. Tällä hetkellä BO on pelikelvoton ainakin itselleni.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Peli ei lagaa itselläni, kun pelaan yksin, mutta kun pelaan partyssä kavereiden kanssa, lagi ilmaantuu heti. Lagaako teillä muilla, jos pelaatte yksin?
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

- Aseissa tuntuu olevan liian pienet lippaat, melkein pakko käyttää extended magazinea

Joo varsinkin LMGeissa. En nyt tältä seisomalta muista oliko kaikissa, mutta parissa on vaan 30 kudin lippaat. Ei siis mitään järkee.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

En myöskään ymmärrä miksi niiden pitäisi olla niin uskomattoman "munakkaat" tai massiiviset. Eihän sitä pauketta jaksaisi kuunnella kahta minuuttia kauempaa. Itse en pelaa mw2:ssa esim. Barretilla lainkaan, koska se ääni rupeaa ärsyttämään aika nopeasti.

Totta. Barretin ääni oli aika korvia raastava :S

Muistaakseni Treyarch on jopa saanut jotain palkintoja äänistudiostaan... itselle nämä aseiden äänet on ihan sopivat ja yksinpelin ääninäyttely oli kyllä hyvää.

Joo varsinkin LMGeissa. En nyt tältä seisomalta muista oliko kaikissa, mutta parissa on vaan 30 kudin lippaat. Ei siis mitään järkee.

En tiedä sitten koitetaanko tällä kannustaa porukkaa "burstimaan". Onhan aseissa paljon, paljon isompi rekyyli MW2:n nähden.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Joo varsinkin LMGeissa. En nyt tältä seisomalta muista oliko kaikissa, mutta parissa on vaan 30 kudin lippaat. Ei siis mitään järkee.

Se on vaan hyvä, ettei kukaan käytä LMG. Muissa codeissa lmg:T on ihan pyllystä ku niis on nii isot lippaat. Ois voinu jättää koko aseluokan pois koko pelistä.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Huipu peli! En voi muuta sanoa. Itselläni on peli toiminut moitteettomasti. Ei ole konsoli kaatuillut. muutaman kerran hosti kaatunut.
Grafiikkaki on mielestäni juuri sopivaa moninpelaamiseen!
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Nyt kun on jonkin verran tullut pelattua niin voisi laittaa myös hieman omia mietteitä pelistä.

Yksinpeli tuli pelattua melko nopeasti läpi toiseksi helpoimmalla vaikeustasolla. Melkoista läpijuoksuahan tuo oli, muutamia kohtia oli missä tuli kuoltua useammankin kerran, mutta suurimmaksi osaksi aika helppoa. Vaikka usein on korostettu pelin olevan täydellistä putkijuoksua, niin en huomannut itse ainakaan mitään eroa aikaisempiin pelisarjan peleihin. Kuten niissäkin, myös Black Opsin kentät ovat aika rajattuja, mutta tuskin kukaan mitään muuta odottikaan. Siinä mielessä peli on saanut mielestäni turhan paljon kritiikkiä.
Juoni on mielestäni myös mielenkiintoinen ja välinäytökset kuulustelussa hyvin toteutettuja. Masonin muistin kautta päästään kätevästi hyppimään paikasta toiseen. Loppukohtaus oli mielestäni tosin melko laimean oloinen verrattuna esimerkiksi MW2:n vastaavaan. Lisäksi, vaikka kaikissa codeissa meno onkin usein tällaista "yhden miehen armeija"-tyyppistä, oli homma vedetty hieman överiksi pariin kertaan, parhaimpana esimerkkinä varmaankin alun minigun-kohta. Kaiken kaikkiaan yksinpeli on ihan toimivaa kamaa, ei mitään hirveän ihmeellistä, mutta mukavaa räiskimistä ok-tasoisella juonella. Grafiikat ovat ehkä hieman heikommat kuin MW2:ssa, mutta ei niihin tule omalta osalta hirveästi kiinnitettyä huomiota tällaisessa pelissä. Nyt kun olen pelin ääniin tottunut, kuulostavat ne mielestäni MW2:n vastaavia paremmilta. Realistisuudesta en tiedä, mutta codeissa se ei koskaan ole ollut kovin tärkeää.

Moninpelinkin osalta peli on mielestäni aikaisempia edellä, vaikka suuria muutoksia ei ollakaan nähty. Pienet parannukset tekevät pelistä kuitenkin paremman kuin vaikkapa MW2. Esimerkiksi kranaatinheittimistä ja killstreakeista ei pelissä ole lähellekään niin paljoa haittaa kuin aikaisemmin, ja osto-systeemi toimii. Kentät ovat tässä vaiheessa vielä hieman tuntemattomampia, mutta tähän mennessä ainoastaan Nuketown on muodostunut inhokiksi, kyseinen kenttä kun on vain aivan liian pieni 12 pelaajan matseihin. Plussana Black Opsissa on vielä tuo zombie-mode, joka on porukalla ihan yhtä mukavaa kuin WaW:ssakin.

Alkuodotukset eivät MW2:n tuottaman pettymyksen jälkeen olleet kovin korkealla, mutta onneksi tuli ostettua. Kokonaisuutena peli on mielestäni reilusti paras neljästä viimeisestä Codista.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Tässä nyt joitain huonoja puolia etenkin moninpelistä:
- "Last Stand" on tuotu takaisin... miksi ihmeessä?!

Mikä siinä last standissä ärsyttää? Mun mielestä se perkki on täyttä P*skaa, kun kuolet menet maahan -> pistoolin esille otto kestää noin 1 sec = kuolet siinä ajassa silti? Jos sitä kaveria ketä kaatuu maahan et kerkeä ampumaan sillä sun automaatti aseella, on kyllä mun mielestä joku vika reflekseissä tai jossain muussa :/ Ite en last standiä koskaan käyttäny sen takia, Sama itku tais joskus olla martyrdomista, se ei mua yhtään haitannu, oli vaan oma vika jos siihen meni kuolemaan.
 
Ylös Bottom