Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä
Aika hauska äänestys tuli vastaan netissä: Black Ops vs MW2. Arvatkaa kumpi voitti: MW2.
Call of Duty: Black Ops Vs Modern Warfare 2 (MW2) – Which is better game? : Product Reviews Net
MW2 voitti siis äänestyksen helposti justiinsa Black Opsin julkaisun jälkeen, jolloin hypen pitäisi olla kovimmillaan. Tässä nähdään CODien pääyleisö: 10 tai 12-vuotiaita nopeatempoista mellastusta hakevia lapsia. Siinä missä jossain konsoli.finissä Black Ops vie ehkä pidemmän korren, niin suurin osa CODien pelaajista kuitenkin taitaa pitää enemmän nopeammasta, helpommasta ja ennen kaikkea aivottovammasta viihteestä.
Se on kyllä todella ikävää miten näitä arvostellaan tällätavalla. Huonot grafiikat, laginen online, ja joidenki aseiden äänien takia.. Siis ei.. En tiedä mitä täydellisyyttä hakevat noilla mielipiteillään peleistä.
MW2 oli hyvä multiplayer juu, mutta pidemmän päälle se ei ottanut etua siitä mitenkään. Se vaan oli se public multiplayer.
Ja jos nyt aseiden äänistä niin itse olen armeijassa 9mm:llä ampunut ja sillä RK96:lla ja ainakin nuo pistoolien äänet vaikuttavat erittäin mielekkäiltä Bops:ssa. Mutta ei se pelin laatua huononna tai paranna mitenkään.
Grafiikat, en viitsi edes mainita mitä typeryyttä tämä on. Ajatella nyt jos joskus grafiikat (ja pelattavuus) peleissä oikeasti menevät todella realistiseksi.. Kaikki jotka ovat tuola metsässä nyt rämpineen se ase kainalossa tietävät mitä helvettiä se on. Joten tähän sanoisin että hyvä kun pitivät ulkoasun hieman "riisutun näköiseksi" Mw2:n verratuna. Mutta miksihän tätäkin pitää MW2:n verrata, kun kerran eri tekijöiltä? Samalla voitaisiin verrata vaikka Doom 2:n.
Yleisestä pelattavuudesta ei voi antaa kun plussaa, sillä pitivät hyvin kaiken "viihdyttävän" mukana pelissä. Esimerkiksi perkkien suhteen. Ja yleisesti pelattavuus on erittäin käyttäjäystävällinen. Vaikka nyt MP menu on sekava mutta itse peliruutu on hyvin selkeä. MW2:ssa hyvä ettei epileptisiä kohtauksia saanut, itse ainakin koen pelaamisen erittäin hankalaksi ihan pelkän HUD:n takia. Mieluiten olen ilman koko roskaa ja mitä vähemmän ruudulla vilkkuu ylimääräisiä huutomerkkejä sitä helpommin opin ja tajuan mitä itse pelissä tapahtuu.
Ja sitten kun pelejä arvostellaan sen takia mitä itse on pelissä kokenut, esim. "noobtubet" ja moititaan sen takia. Ja myönnän että itsekkin menin ylempänä arvostelemaan vähän samaan tapaan.
CoD: Black Ops on hemmetin hyvä FPS ja osui juuri hyvään aikaan. Parempaa en odota InfinityWardilta elleivät jossain ilmoita että aikovat alottaa tyhjältä laudalta. Sillä MW2:ssa oli lian paljon kaikkea.