Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Call of Duty: Black Ops

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TeRm0z
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Muuten peli vaikuttaa ihan OK ! .....mutta aseiden äänet on ihan naurettavat. Ihmetystä herättää ettei tämmösiä asioita laiteta kuntoon kun uusi peli julkaistaan ...... ???

Aseiden äänistä yritetty tehdä mahdollisimman aitoja luulen. Mielestäni huono asia jos ne kuulostaa sitten tuolta.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Sniputtaminen on paljon vaikeampaa kuin ennen ja jotta ne eivät olisi turhakkeita, niin ne tarvitsevat yksinkertaisesti paljon harjoittelua.
S&D matseissa olen useasti nähnyt miten joku pelaa snipulla ja niputtaa lähes koko vastustajan tiimin yksinään. Se on sitä taitoa ja on vain hyvä, että Sniput ovat vähentyneet, sillä ne eivät ole pelin pääase. Mielestäni olivat aivan liian käytettyjä aseita edellisessä julkaisussa.

Sniputtajien istumista rajoittaa myös se, että kentät eivät ole niin avaria. Kyllä taitava sniputtaja (mitä itse en todellakaan ole) noillakin aseilla ja noissa kentissä kovaa jälkeä tekee.

Varmasti osasyy miksi selkeät osumat eivät rekisteröidy, mitä tulee todella usein, johtunee lagista. Mutta se että tuntuu että osumat ei rekisteröidy ennenkuin ristikko on täysin paikallaan ja siihen menee se 3-4sek. Ainoa mahdollisuus telttailla jossain pitkien suorien päässä. Melko tylsää.

Sniputtelu S&Dssä aikalailla erilaista kuin TDM:ssä (mitä itte pelailen) koska TDMssä jengi ravaa ja lightweigheillä munaravia ympäri kenttää ja jos nyt sattuu tappamaan jonkun spawnaa se kulman taakse ja tulee tappamaan.

Ja ovathan sniput pääaseita (primary weapon) ;)
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Itse haukuin tän pelin 5h pelaamisen jälkeen, mutta nyt 30lvl alkaa kiinnostaa vaan enempi. Kyltää sittenki varmaan hakkaa mw2:en. Tää kyl mun mielestä on vähä kuitenkii kämppimis peli, täs ei kandee juosta niiku joka suuntaa ympyrää niinku mw2:ssa. Mut joo ehkä tästä enempi saa irti viel.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Tässäpä vähän mitä käytän:

M14 - no attachments
CZ75 - no attachments
Frag Grenade
Nova Gas/Flashbang
Motion Sensor

Perk 1 - Ghost
Perk 2 - Hardline
Perk 3 - Hacker

M14 ilman mitään, koska mun mielestä jollain Red dot sightilla on liian helppo tappaa ja se näyttää ***** rumalta... :D
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Taas tuli huomioitua yksi pieni ärsyttävä juttu. claymoret ei näy, jos ne asentaa sellasiin ritilä portaisiin vaikka käyttää hackkeria. S&D matsissa aika huono homma.

Nyt peli on pääasiassa itsellä toiminut lagittomasti kun valinnut hakuun locale only. Domination matsit lagaa aina, vaikka hakee locale only vaihtoehdolla.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Varmasti osasyy miksi selkeät osumat eivät rekisteröidy, mitä tulee todella usein, johtunee lagista. Mutta se että tuntuu että osumat ei rekisteröidy ennenkuin ristikko on täysin paikallaan ja siihen menee se 3-4sek. Ainoa mahdollisuus telttailla jossain pitkien suorien päässä. Melko tylsää.

Sniputtelu S&Dssä aikalailla erilaista kuin TDM:ssä (mitä itte pelailen) koska TDMssä jengi ravaa ja lightweigheillä munaravia ympäri kenttää ja jos nyt sattuu tappamaan jonkun spawnaa se kulman taakse ja tulee tappamaan.

Ja ovathan sniput pääaseita (primary weapon) ;)
Sniput ovat toki primary weaponeita, mutta onhan pelissä paljon enemmän erilaisia submachine guneja ja assault riflejä, kuin sniper-aseita.
Olen erittäin tyytyväinen, että enää ei tule pelejä, joissa 90% pelaajista on aina snipereitä, tätä oli todella usein havaittavissa edellisessä julkaisussa.
Lisäksi aivan epärealistiset 360-non scopet ovat jääneet pois ja lisäksi enää ei lähitaistelussa tule vastaan snipereita, kuten MW2:ssa. Kumpikaan noista ei hirveän realistinen juttu ollut.
Sniper-aseiden heikentäminen on mielestäni tuonut peliin kaivattua realistisuutta ja tasapainoa.
Kyllä niihin light weight jätkiin alkaa osumaan kun riittävästi harjoittelee ja tottuu noihin aseisiin. Se mihin pelaajat spawnaavat, ei vaikuta sniper-aseisiin, vaan ennemminkin vähentää istumista, kun on jatkuvasti oltava liikkeellä.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Muuten peli vaikuttaa ihan OK ! .....mutta aseiden äänet on ihan naurettavat. Ihmetystä herättää ettei tämmösiä asioita laiteta kuntoon kun uusi peli julkaistaan ...... ???

Taas tällainen random kommentti jonka takia ei pitäisi peliä alkaa moittimaan. Voin suoraan sanoa että tässä äänet kuuluvat aidommilta, ainakin oman kokemuksen kautta, nuo pistooli äänet, varsinkin se M1911, just sellasen kuulonen että se on kevyt 9mm ase ja tuntuu hajoavan käsiin.

Ja GALIL, joka muistuttaa eniten suomalaista RK95:sta, suomen armeijan käyttämää asetta. Omistaa erittäin todentuntuisen äänen, toki poikkeuksen huomaa selvästi koska kyseessä on pelimaailma vs oikea maailma.

GALIL
galil-1.jpg


RK95
rk95.jpg
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Sniput ovat toki primary weaponeita, mutta onhan pelissä paljon enemmän erilaisia submachine guneja ja assault riflejä, kuin sniper-aseita.
Olen erittäin tyytyväinen, että enää ei tule pelejä, joissa 90% pelaajista on aina snipereitä, tätä oli todella usein havaittavissa edellisessä julkaisussa.
Lisäksi aivan epärealistiset 360-non scopet ovat jääneet pois ja lisäksi enää ei lähitaistelussa tule vastaan snipereita, kuten MW2:ssa. Kumpikaan noista ei hirveän realistinen juttu ollut.
Sniper-aseiden heikentäminen on mielestäni tuonut peliin kaivattua realistisuutta ja tasapainoa.
Kyllä niihin light weight jätkiin alkaa osumaan kun riittävästi harjoittelee ja tottuu noihin aseisiin. Se mihin pelaajat spawnaavat, ei vaikuta sniper-aseisiin, vaan ennemminkin vähentää istumista, kun on jatkuvasti oltava liikkeellä.
Realistisuushan ei sovi tähän peliin muutenkaan millään muotoa. Ja mun mielestä tasapaino on sitä että jokaisella aseluokalla pystyisi pelaamaan ja että se olisi kivaa. Eikös se ole videopelien tarkoitus?

Mutta faktahan on se, että ne jotka ovat tyytyväisiä pelin snipuihin, eivät edes käytä niitä.

Ja miksi sniputtamisen pitää olla niin paljon vaikeampaa kuin muilla aseilla pelaaminen?
Samapa tuo. En jaksa enää vääntää asiasta, eihän se mihinkään johda. :)

Peace
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Onko kenelläkään tietoa kuinka sai kaksi muuta zombie kenttää auki?
Toisen varmaan saa,kun pelaa yksinpelin läpi,mutta miten sen toisen kartan saa käyttöön?
Kiitoksia vastauksista!
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Taas tällainen random kommentti jonka takia ei pitäisi peliä alkaa moittimaan. Voin suoraan sanoa että tässä äänet kuuluvat aidommilta, ainakin oman kokemuksen kautta, nuo pistooli äänet, varsinkin se M1911, just sellasen kuulonen että se on kevyt 9mm ase ja tuntuu hajoavan käsiin.

Jos ihan tarkkoja ollaan niin M1911 on käyttää .45 patruunoita.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Taas tällainen random kommentti jonka takia ei pitäisi peliä alkaa moittimaan. Voin suoraan sanoa että tässä äänet kuuluvat aidommilta, ainakin oman kokemuksen kautta, nuo pistooli äänet, varsinkin se M1911, just sellasen kuulonen että se on kevyt 9mm ase ja tuntuu hajoavan käsiin.

No en tiedä onko nuo nyt kuitenkaan niin realistiset... Ja toisekseen Coltti on kyllä kaliberiltaan .45 ja Galilki ampuu ihan eri patruuna ku RK.
Youtubesta löytyy monenlaisia nauhoituksia aseista ja niiden äänistä. Ja suunilleen jokainen nauhoitus on omanlaisensa.

Toisaalta kyseessä on peli jossa aseet sun muut on vain rekvisiittaa eivätkä omaa reaalimaailman kanssa yhteneväisyyksiä mm. tehojen suhteen. Siinä mielessä on kai turha vertailla ääniäkään saatika muutakaan. Tasapainotuksen vuoksi ne on vedetty sellaisiksi kuin testeissä hyvältä tuntuu.

Kyllä tuon bopsin kanssa ihan kelpo hetkiä voi viettää kun se on niin mutkatonta pelaamista silloin kun toimii. Peliympäristön staattisuutta on yritetty murtaa kentissä junilla ja ties millä raketeilla. Ei tämä silti MOHille ja bäfälle pärjää mutta toimii!
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

On tullut ainakin huomattua tänään että kämppiminen on ainakin lisääntynyt viikonloppuun verrattuna ja hc puolella kukaan ei liiku,siirryin sit takas normipuolelle
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Taisin viimmeinkin tajuta miksi joka toisessa Ground War matsissa tulee tuo Host Migration. Nimittäin tänään pelatessani ihmettelin kun ruudunpäivitys oli jotain 15 luokkaa, no lähdin sitten pelistä meneen ja tuli juuri tuo Host Migration. Eipä ainakaan MW2 ole koskaan näin käynyt...
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Taisin viimmeinkin tajuta miksi joka toisessa Ground War matsissa tulee tuo Host Migration. Nimittäin tänään pelatessani ihmettelin kun ruudunpäivitys oli jotain 15 luokkaa, no lähdin sitten pelistä meneen ja tuli juuri tuo Host Migration. Eipä ainakaan MW2 ole koskaan näin käynyt...

Et vissii pelannu MW2 julkaisuviikolla. Kaikille lagista valittavilla voitaneen kertoa, että jokaikinen call of duty peli on lagannut ihan samalla tavalla pelin alussa PS3 versiossa.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Galilki ampuu ihan eri patruuna ku RK.

Jep, tässä pelissä kaliiperi taitaa olla 5,56 NATO, mutta alunperin kaliiperi oli 7,62 ja asehan perustuu 7,62 RK 62:seen, kuten tästä selviää. Metka yksityiskohta aseen historiassa on siihen kiinteästi asennettu korkinavaaja. Israelilaiset asesepät olivat kuulleet suomalaismorttien käyttävän peltisiä lippaita pullonavaajana ja eihän ne lippaat sitä käsittelyä oikein kestä, joten aseeseen liitettiin kruunukorkinavaaja.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

No en tiedä onko nuo nyt kuitenkaan niin realistiset... Ja toisekseen Coltti on kyllä kaliberiltaan .45 ja Galilki ampuu ihan eri patruuna ku RK.
Youtubesta löytyy monenlaisia nauhoituksia aseista ja niiden äänistä. Ja suunilleen jokainen nauhoitus on omanlaisensa.

Toisaalta kyseessä on peli jossa aseet sun muut on vain rekvisiittaa eivätkä omaa reaalimaailman kanssa yhteneväisyyksiä mm. tehojen suhteen. Siinä mielessä on kai turha vertailla ääniäkään saatika muutakaan. Tasapainotuksen vuoksi ne on vedetty sellaisiksi kuin testeissä hyvältä tuntuu.

Kyllä tuon bopsin kanssa ihan kelpo hetkiä voi viettää kun se on niin mutkatonta pelaamista silloin kun toimii. Peliympäristön staattisuutta on yritetty murtaa kentissä junilla ja ties millä raketeilla. Ei tämä silti MOHille ja bäfälle pärjää mutta toimii!

Joo, en kyllä hakenutkaan tuossa hakenutkaan mitään tarkaa vertaiskuvaa. Ja tottakai se Colt M1911 on .45, duh, vanha MGS fanittelijan pitäisi tämäkin tiettää.

Kuten sanoin, niin en mitään tarkkaa vertaiskuvaa tällä hakenut, sillä onhan RK95 muutoinkin ihan eri ase kuin GALIL. RK95 on se AK47 "variaatio". Mutta kyllä äänissä ollaan paremman puolelle menty..

Itse kyllä myös bäfän ääniin tykästyin vaikka en paljoa pelannut.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Kuseeko tuo match making jotenkin vai miksi tulee kokoajan vain lvl 40< tyyppejä vastaan?
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Kuseeko tuo match making jotenkin vai miksi tulee kokoajan vain lvl 40< tyyppejä vastaan?

Ei kuse, se hakee kai kanssapelaajat samalla tavalla kun MW2 eli tilastojen mukaan, ei levelin. Ja ehkä tässä ei vielä oo jengi niin hyvin erottunut omiin karsinoihinsa että tietäisi kuka on oikeasti hyvä ja kuka ei, onhan peli kuitenkin ollut vasta viikon ilmoilla
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Kuseeko tuo match making jotenkin vai miksi tulee kokoajan vain lvl 40< tyyppejä vastaan?

Toivotaan että tämäkin "bugi" korjattaisiin. Olisi todella paljon mieluisampaa pelata niitä vastaan, jotka vasta alottaneet pelin eivätkä tiedä mitenpäin pitää ohjainta kädessä. :)
 
Ylös Bottom