Vastaus: Call Of Duty: Black Opsin zombie-pelitilakeskustelu [PS3]
Joo kyllä toi pelin kesto on aika epäinhimillenen, varsinkin kun yhden on pakko olla koko ajan ohjaimen ääressä, koska ryömijät saattaa herätä kokonaisina henkiin. Ainakin kerran mentiin sen takia maihin...Meillä helpotti asiaa kun pelattiin samasta kämpästä, pysty huudella toiselle kun toinen oli tauolla (söi, wc, tupakka, keitti kahvia yms) jos tuli tilanne. Leaderboardin ykkönen on 83 lvl, semmonen peli saattaa helposti kestää 48 tuntia...Ois kiva jos ois joku kertakäyttönen tallennussysteemi tai jotain vastaavaa.
Niin ja aattelin meidän taktiikasta kertoa seuraavaks noin yleisesti (youtubehan on pullollaan noita taktiikkavideoita, joten turha sitä salailee kun ei se mitään rakettitiedettä oo)
Eli meidän käyttämä taktiikka Ascensionissa, mikäli tavoite on päästä mahdollisimman pitkälle ilman highscore tavoitteita. Tää sisältää myös jotain ihan perusjuttui, mut jos tääl on joku joka ei niitä tiedä, ni mainitsen kummiski.
Levelit 1-n.30 (tällä ajalla kerätään mahdollisimman paljon pisteitä/rahaa mitä nyt onkaan, koska kuten oikeassa elämässä, raha ratkaisee.)
Aluksi puolustetaan alkuhuonetta pistooleilla/puukoilla niin kauan kuin on mukavaa. Sen jälkeen ULKOKAUTTA ulos huoneesta, sisällä olevaa huonetta ei avata ikinä, ellei selviytyminen ole siitä kiinni. (Jottei apinat pääse sitä kautta juggernautille ja muualle) Ulkona voi joko ostaa mp5 ja/tai kerätä rahaa oviin ja ostaa sirpin (tappaa yhdestä ainakin 8 levelille asti) Toinen ovi mikä pysyy kiinni myös koko pelin on sähköhuoneen ovi josta pääse juggernautille. Näin apinoilla ei ole koko pelin aikana mahdollisuutta päästä sisätiloihin helposti, varsinkaa juggerille joka on elintärkeä olla koko ajan.
Tarkoitus nyt kerätä rahaa sen verran, että saa kaikki ovet auki ja pack a punch huoneen avattua eli täytyy ajaa kaikilla laddereilla ja laukaista raketti. Tässä vaiheessa putoaa max ammoja siihen tahtiin että laatikosta voi pyörittää rpk, hk, commando, galil yms. ja pitää niitä ja kerätä sitä rahaa. Raygunin/thundergunin voi ottaa apinoita varten plus jos tulee tiukka paikka. En suosittele samalle pelaajalle tässä vaiheessa raygunia sekä thundergunia, koska niillä ei saa paljoo rahaa. Rahaa palaa isoilla leveleillä PALJON ansoihin ja laatikon pyörittämiseen.
Kun koko kenttä on "auki" (kahta ovea lukuunottamatta) ja ok aseet niin me hajaannuttiin, toinen meni keskellä kenttää olevalle ylätasanteelle pyörimään ympyrää (ilman ladderia, älkää tilatko ainakaan isoilla leveleillä, vaikeuttaa huomattavasti pyörimistä) ja toinen pack a punch alueelle. Näin siis jatketaan aina pelin loppuun saakka, taktiikka vain vaihtuu. Välillä upgreidataan aseita kuten rpk, hk, galil yms joista jää voitolle ison panosmäärän takia. Rayguninkin voi upgreidata apinoita varten, thudergun me upgreidattiin vasta kun levelit lähesty neljääkymppiä, mutta kukaan kiellä aikasemmin päivittämästä.
Apinat
Eli apinat tulee aina 4-5 levelin välein ja niiden osumakestävyys kasvaa joka kerta. Käykää ostamassa claymoret seinältä ja jättäkää ne nuubimaisesti seinään päin (jottei ne räjähdä) aina erän lopussa/alussa ja max ammojen jälkeen. Kun arvioitte että nyt tulee apinat, käytte poimimassa kleikat ja jätätte jonoon perk koneiden lähelle. Koska apinoiden tiet on tukittu lähes täysin sisätiloista, kannattaa sijoittua sisään käyntien lähelle ulos poimimaan apinat. Jos huomaa jonkin perkin olevan lähdössä niin sen kerkeää hyvin vielä pelastamaan.
Levelit n.30-n.40
Zombiet rupeaa kestämään jo jonkin verran osumia, suositeltavaa olla raygun toisena aseena sekä tästä eteenpäin kaikki perkit paitsi quick revive. Myös mustat aukot tai "matuska" nuket kannattaa olla. Eli molemmat kerää niin paljon zombieta perään kunnes kaikki ovat koolla, jolloin ne tuhotaan joko aseella, eguipmentillä tai ansalla. Tätä toistetaan tietyn aikaa, kunnes zombieita ei enää respaa. Ansan käytöstä myöhemmin.
Levelit n.40-n.50
Mikään ase ei tapa hyvin, paitsi zeus cannon. Eli ansoilla, zeuksella ja mustilla aukoilla/matuskoilla hoidetaan tapot. Panokset eivät riitä kauaksi, joten power-upit ovat tärkeitä ja niitähän ei tipu zombeilta jos ne tappaa ansalla tai zeuksella, joten kannattaa silloin tällöin heitellä equipmenttejä kun on iso lauma zombeja perässä. Raygunilla voi myös tappaa jos on vain vähän zombei perässä, muuten ei, koska niistä tulee ryömijöitä jotka vaatii monta panosta ja liikkumisen pitää pysyä mahdollisimman helppona (edelleen siis pyöritään ympyrää suht pienellä alueella).
Levelit n.50-
Päivitetty raygun lähes tehoton, tapot ansoilla, zeuksella ja mustilla aukoilla. Matuskat tehoaa kuolettavasti ainakin n. 58 asti, sen jälkeen jättävät vain ryömijöitä. Power-uppeja ei tule paljoo, joten jos erän lopussa on zeuksessa vähän pateja niin ei muuta kun takasin laatikkoon ja pyörittää se uudestaan, ellei apinat oo tulossa.
Ansan käyttö
Eli landerin luona oleva voi käyttää kentän molempia ansoja, pack a punchin luona oleva vain sitä lähempää. Pack a punchin luona olevalla on suositeltavaa olla thuder/zeus ja antaa ladderilla olevan käyttää ansat jotta levelit menee nopeammin. Eli toinen puhaltaa ja toinen käyttää ansoja.
Ennen ansaan menoa molemmat keräävät zombiet kokoon, kommunikoinnin pitää toimia, jottei toinen tapa zombeja kun toinen on menossa ansan luo. Muuten niitä tulee vastaan eikä ansan käyttäjällä ole zeusta. Varma tapa ladderin luona olevan käyttää marathon perkin lähellä olevaa ansaa on rauhassa mennä ansalle, matkalla laittaa yksi lauta ikkunaan joka on alotushuoneen ovea vastapäätä, ansa päälle ja oottaa et zombiet kuolee, hyppää läpi ansasta, juosta takas ladderille (juggernaut ehdoton, marathon ja flopper suositeltavia että ehtii juosta takaisin ja jos joku tulee vastaan niin ansan jälkeen on jo menettänyt healthia, eikä siinä vaiheessa todellakaan halua menettää lisää oman raygunin kudista plus ei haittaa matuska nukkejen käyttö yms. sillä hyppynuke ominaisuudella ei tee myöhemmin mitään mutta muuten hyödyllinen. Speed-colan lähellä olevaa ansaa käytettiin kun toinen ansa latautuu eli zombiet kokoon, tappokielto toiselle, matka ansalle ja päälle, siitä rappuset ylös ja tiputtautuminen seinässä olevan reiän kautta ulos ansan toiselle puolelle, juoksu ladderille takaisin. Tätä taktiikkaa käytin kun jouduin jonkun 47 levelin pelaamaan yksin kun broidi oli kuollu.
Jos toinen pelaaja menee maahan, tällä taktiikalla on kyllä vaikea pelastaa, ehkä ennemmin hoitaa yksin levelin loppuun. Meidän pelit päätty just siihen kun datahanska kuoli zeuksen omistajana (väsymys kai paino kun ei puhaltanut) ja ite jäin jossain vaiheessa mottiin. Huh tulipa pitkä postaus, toivottavasti jollekkin on hyötyy tästä.
Täs on vikalt tauolt kuva
Joo kyllä toi pelin kesto on aika epäinhimillenen, varsinkin kun yhden on pakko olla koko ajan ohjaimen ääressä, koska ryömijät saattaa herätä kokonaisina henkiin. Ainakin kerran mentiin sen takia maihin...Meillä helpotti asiaa kun pelattiin samasta kämpästä, pysty huudella toiselle kun toinen oli tauolla (söi, wc, tupakka, keitti kahvia yms) jos tuli tilanne. Leaderboardin ykkönen on 83 lvl, semmonen peli saattaa helposti kestää 48 tuntia...Ois kiva jos ois joku kertakäyttönen tallennussysteemi tai jotain vastaavaa.
Niin ja aattelin meidän taktiikasta kertoa seuraavaks noin yleisesti (youtubehan on pullollaan noita taktiikkavideoita, joten turha sitä salailee kun ei se mitään rakettitiedettä oo)
Eli meidän käyttämä taktiikka Ascensionissa, mikäli tavoite on päästä mahdollisimman pitkälle ilman highscore tavoitteita. Tää sisältää myös jotain ihan perusjuttui, mut jos tääl on joku joka ei niitä tiedä, ni mainitsen kummiski.
Levelit 1-n.30 (tällä ajalla kerätään mahdollisimman paljon pisteitä/rahaa mitä nyt onkaan, koska kuten oikeassa elämässä, raha ratkaisee.)
Aluksi puolustetaan alkuhuonetta pistooleilla/puukoilla niin kauan kuin on mukavaa. Sen jälkeen ULKOKAUTTA ulos huoneesta, sisällä olevaa huonetta ei avata ikinä, ellei selviytyminen ole siitä kiinni. (Jottei apinat pääse sitä kautta juggernautille ja muualle) Ulkona voi joko ostaa mp5 ja/tai kerätä rahaa oviin ja ostaa sirpin (tappaa yhdestä ainakin 8 levelille asti) Toinen ovi mikä pysyy kiinni myös koko pelin on sähköhuoneen ovi josta pääse juggernautille. Näin apinoilla ei ole koko pelin aikana mahdollisuutta päästä sisätiloihin helposti, varsinkaa juggerille joka on elintärkeä olla koko ajan.
Tarkoitus nyt kerätä rahaa sen verran, että saa kaikki ovet auki ja pack a punch huoneen avattua eli täytyy ajaa kaikilla laddereilla ja laukaista raketti. Tässä vaiheessa putoaa max ammoja siihen tahtiin että laatikosta voi pyörittää rpk, hk, commando, galil yms. ja pitää niitä ja kerätä sitä rahaa. Raygunin/thundergunin voi ottaa apinoita varten plus jos tulee tiukka paikka. En suosittele samalle pelaajalle tässä vaiheessa raygunia sekä thundergunia, koska niillä ei saa paljoo rahaa. Rahaa palaa isoilla leveleillä PALJON ansoihin ja laatikon pyörittämiseen.
Kun koko kenttä on "auki" (kahta ovea lukuunottamatta) ja ok aseet niin me hajaannuttiin, toinen meni keskellä kenttää olevalle ylätasanteelle pyörimään ympyrää (ilman ladderia, älkää tilatko ainakaan isoilla leveleillä, vaikeuttaa huomattavasti pyörimistä) ja toinen pack a punch alueelle. Näin siis jatketaan aina pelin loppuun saakka, taktiikka vain vaihtuu. Välillä upgreidataan aseita kuten rpk, hk, galil yms joista jää voitolle ison panosmäärän takia. Rayguninkin voi upgreidata apinoita varten, thudergun me upgreidattiin vasta kun levelit lähesty neljääkymppiä, mutta kukaan kiellä aikasemmin päivittämästä.
Apinat
Eli apinat tulee aina 4-5 levelin välein ja niiden osumakestävyys kasvaa joka kerta. Käykää ostamassa claymoret seinältä ja jättäkää ne nuubimaisesti seinään päin (jottei ne räjähdä) aina erän lopussa/alussa ja max ammojen jälkeen. Kun arvioitte että nyt tulee apinat, käytte poimimassa kleikat ja jätätte jonoon perk koneiden lähelle. Koska apinoiden tiet on tukittu lähes täysin sisätiloista, kannattaa sijoittua sisään käyntien lähelle ulos poimimaan apinat. Jos huomaa jonkin perkin olevan lähdössä niin sen kerkeää hyvin vielä pelastamaan.
Levelit n.30-n.40
Zombiet rupeaa kestämään jo jonkin verran osumia, suositeltavaa olla raygun toisena aseena sekä tästä eteenpäin kaikki perkit paitsi quick revive. Myös mustat aukot tai "matuska" nuket kannattaa olla. Eli molemmat kerää niin paljon zombieta perään kunnes kaikki ovat koolla, jolloin ne tuhotaan joko aseella, eguipmentillä tai ansalla. Tätä toistetaan tietyn aikaa, kunnes zombieita ei enää respaa. Ansan käytöstä myöhemmin.
Levelit n.40-n.50
Mikään ase ei tapa hyvin, paitsi zeus cannon. Eli ansoilla, zeuksella ja mustilla aukoilla/matuskoilla hoidetaan tapot. Panokset eivät riitä kauaksi, joten power-upit ovat tärkeitä ja niitähän ei tipu zombeilta jos ne tappaa ansalla tai zeuksella, joten kannattaa silloin tällöin heitellä equipmenttejä kun on iso lauma zombeja perässä. Raygunilla voi myös tappaa jos on vain vähän zombei perässä, muuten ei, koska niistä tulee ryömijöitä jotka vaatii monta panosta ja liikkumisen pitää pysyä mahdollisimman helppona (edelleen siis pyöritään ympyrää suht pienellä alueella).
Levelit n.50-
Päivitetty raygun lähes tehoton, tapot ansoilla, zeuksella ja mustilla aukoilla. Matuskat tehoaa kuolettavasti ainakin n. 58 asti, sen jälkeen jättävät vain ryömijöitä. Power-uppeja ei tule paljoo, joten jos erän lopussa on zeuksessa vähän pateja niin ei muuta kun takasin laatikkoon ja pyörittää se uudestaan, ellei apinat oo tulossa.
Ansan käyttö
Eli landerin luona oleva voi käyttää kentän molempia ansoja, pack a punchin luona oleva vain sitä lähempää. Pack a punchin luona olevalla on suositeltavaa olla thuder/zeus ja antaa ladderilla olevan käyttää ansat jotta levelit menee nopeammin. Eli toinen puhaltaa ja toinen käyttää ansoja.
Ennen ansaan menoa molemmat keräävät zombiet kokoon, kommunikoinnin pitää toimia, jottei toinen tapa zombeja kun toinen on menossa ansan luo. Muuten niitä tulee vastaan eikä ansan käyttäjällä ole zeusta. Varma tapa ladderin luona olevan käyttää marathon perkin lähellä olevaa ansaa on rauhassa mennä ansalle, matkalla laittaa yksi lauta ikkunaan joka on alotushuoneen ovea vastapäätä, ansa päälle ja oottaa et zombiet kuolee, hyppää läpi ansasta, juosta takas ladderille (juggernaut ehdoton, marathon ja flopper suositeltavia että ehtii juosta takaisin ja jos joku tulee vastaan niin ansan jälkeen on jo menettänyt healthia, eikä siinä vaiheessa todellakaan halua menettää lisää oman raygunin kudista plus ei haittaa matuska nukkejen käyttö yms. sillä hyppynuke ominaisuudella ei tee myöhemmin mitään mutta muuten hyödyllinen. Speed-colan lähellä olevaa ansaa käytettiin kun toinen ansa latautuu eli zombiet kokoon, tappokielto toiselle, matka ansalle ja päälle, siitä rappuset ylös ja tiputtautuminen seinässä olevan reiän kautta ulos ansan toiselle puolelle, juoksu ladderille takaisin. Tätä taktiikkaa käytin kun jouduin jonkun 47 levelin pelaamaan yksin kun broidi oli kuollu.
Jos toinen pelaaja menee maahan, tällä taktiikalla on kyllä vaikea pelastaa, ehkä ennemmin hoitaa yksin levelin loppuun. Meidän pelit päätty just siihen kun datahanska kuoli zeuksen omistajana (väsymys kai paino kun ei puhaltanut) ja ite jäin jossain vaiheessa mottiin. Huh tulipa pitkä postaus, toivottavasti jollekkin on hyötyy tästä.
Täs on vikalt tauolt kuva