Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Call of Duty: Modern Warfare (Wii)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Call of Duty: Modern Warfare (Wii)

Kunhan grafiikat ovat Conduitin tasoa tai paremmat ja nettipeli samantyylinen kuin muilla alustoilla, ei peli välttämättä täysi floppi ole.
 
Vastaus: Call of Duty: Modern Warfare (Wii)

Oli kyllä liikahypetystä tuossa, ja ärsyttää tuo tyyli jolla se puhuu "yritettiin saada peli hyväksi Wiillä." Mikähän helvetti siinä on että tuntuu osa pelinkehittäjistä puhuvan wiistä tollee väheksyen. Grafiikka oli kyllä aivan hyvää, paitsi ampuessa tuntui jokapaikka ikävästi sumentuvan. Ei oikeen mee efektinä kun se häiritti se sumennus ärsyttävästi.

Suunnittelisivat uuden pelin.
 
Vastaus: Call of Duty: Modern Warfare (Wii)

Pelaajia luulisi MW:n porttauksellekin löytyvän Wiillä. Stephen Totilon keräämien peliaikatilastojen mukaan CoD WaW on nyt keskimäärin pelaajaa kohden viidenneksi eniten pelattu Wii-peli Yhdysvalloissa, mentyään nopealla vauhdilla juuri Twilight Princessin ohi. Seuraavaksi ylittyy todennäköisesti Fire Emblem: Radiant Dawn, mutta taittuuko WaWin nousu nopeasti jahka Modern Warfare julkaistaan? Ei ole ollenkaan mahdotonta että erikoisen julkaisutilanteen vuoksi Wii-pelaajat siirtyvät World at Warista Modern Warfareen!
 
Vastaus: Call of Duty: Modern Warfare (Wii)

Ei ole ollenkaan mahdotonta että erikoisen julkaisutilanteen vuoksi Wii-pelaajat siirtyvät World at Warista Modern Warfareen!

Ei niin. Monet Wii-pelaajat voivat toisaalta vasta aloittaakin FPS-räiskinnän Modern Warfarella. Kun omallakin kohdalla FPS-pelit kuuluvat vapaa-aikaan satunnaisesti eli harvemmin, niin The Conduit tuntui kovan kritiikin jälkeen vallan mukavalta tapaukselta (kun taas WaW tuntui vähän tahmeammalta). En jäänyt haaveilemaan HD-grafiikoista.
 
Vastaus: Call of Duty: Modern Warfare (Wii)

Nyt olen lukenut callofduty.comin wii-version ketjua, ja olen ruvennut hyvin vahvasti lämpenemään pelille. Wawin nettipelin suuri suosio ja hyvät myyntimäärät olivat kuulemma suurin syy tämän version tekemiselle (yllätys!). Wawin suosio itseasiassa nettipelinä taisi yllättää kaikki, ja siksi tekijät panostivat entistä enemmän tulevan pelin nettikarkeloihin. Peli ei ollut edes beta-vaiheessa noissa kuvissa, ja kuulemma tulee näyttämään vähän paremmalta kuin waw. Toisaalta modern warfare pyörii paljon tasaisemmin ruudunpäivityksen ollessa 30fps, mikä on tärkeämpi juttu.

Conduit ja waw varmasti kärsii aika paljonkin modern warfaren tulosta. Wawin pelaajakunta suurella todennäköisyydellä siirtyy mw:n pariin, sillä uudistuksia on ehkä liian paljon ohitettavaksi.

Kyllähän tämä hommattua tulee.
 
Vastaus: Call of Duty: Modern Warfare (Wii)

^ Tottakai tulee hankittua jos Joosepin lukemat jutut pitävät paikkaansa, toivotaan parasta. :o
 
Vastaus: Call of Duty: Modern Warfare (Wii)

Wii Speak tuki tulossa sittenkin? Uutisissa nuin lukee ja hyvähän se on että tuo mahdollisuus on.
Srry tuplapostaus.
 
Vastaus: Call of Duty: Modern Warfare (Wii)

NeoGAF-foorumeille on eksynyt käyttäjä, joka esittäytyy ilmeisesti Treyarchin työntekijäksi. Modern Warfaren Wii-versio on saanut etenkin noiden kuvien takia paljon kritiikkiä osakseen, mutta tämä kehittäjä yrittää perustella studion tekemiä kompromisseja. Tässä varsin mielenkiintoinen lainaus:

We were able to simply downsample assets in some cases, but new asset pipeline techniques were required in a lot of situations. Purely downsampling only gets you so far. You have to realize that the data for each level (this includes textures, animations, map geometry, audio, scripting, characters, props, particle fx, UI, etc.) had to be shrunk from around 80mb on the xbox 360 to around 25mb on the wii. If all we did was simply downsample everything to the point where it fit in memory, the game would look more like star fox on the snes than call of duty 4. In some cases, we had to come up with programmatic ways to get similar graphical fidelity with less texture memory. In other cases, we were able to stream higher-res assets off of the disc, but then you run into the problem of how the game knows what to stream in, and when to stream it such that you don't get texture pops, audio stutters, and things like that. So each level had to be retrofitted with triggers to tell the game what to stream in, and partitioned into chunks of coherent stream data. Then there had to be a balancing act to keep from exceeding the wii optical drive bandwidth. We had this same problem with all asset types, not just textures. Memory management tasks like this took up a huge amount of time, and had to be done individually for each SP and MP level.

Other than memory restrictions, CPU time was the other main bottleneck. Even running the absolute lowest quality assets, a huge amount of CPU time is tied up in level scripting, AI logic, line-of-sight traces, and everything else central to a first person shooter. When everything first fit in memory, the game ran at about 2 frames per second, and hundreds of engine optimizations had to go in to bring that up to 30. Cod4 runs with 32 AI at times (safehouse, heat, and the bog are the worst cases), and each one is calculating animation matrices, doing geometry traces, and running thousands of lines of script - every single frame. We weren't able to reduce the number of AI without significantly changing the gameplay, and so other elements of the engine had to be re-engineered to maintain an acceptable framerate. Building off of WAW for the wii gave us a head start, but a lot more engineering and optimization had to go into this project to raise the quality above what it was last year.

I know it's easy to look at some screenshots of the game and dismiss it as a phoned-in port, but try to realize the sacrifices that had to be made to maintain the original cod4 content and gameplay - it's a lot more complicated than just turning the "good graphics" knob all the way down. There is a reason you don't see more ports of 360/ps3 games to the wii that don't try to substantially change the game in some manner.

Call of Duty: Modern Warfare: [R E F L E X] (Wii) Screens - Page 28 - NeoGAF
 
Vastaus: Call of Duty: Modern Warfare (Wii)

Villi huhu liikkeellä että IW ei oikein tykkää että treyarch kääntää Modern Warfaren wiille. En tiedä miksi, eihän siinä ole mitään tolkkua. Mutta kuitenklin asia näyttäisi olevan niin. Ja ihmettelen edelleen miksi peliä pidetään noin pahasti uutispimennossa. Syytä ei ainakaan taida olla.

Videoita tuolla:
http://www.konsolifin.net/nintendo/uutiset/3339/

Edit: Ja niin, tässä on helikopteritehtävä:
http://www.youtube.com/watch?v=ot5Fu6Tra1o

Pirun siisti kenttä.
 
Vastaus: Call of Duty: Modern Warfare (Wii)

Parhaimman laatuinen video mitä olen nähnyt:



On se paljon WaWia sulavampi, eikä onneksi latausajatkaan pitkiä ole.

Edit: Parasta tuossa on se että tunnelma on tallella. Olen niiiiin kyllästynyt 2 maailmanpaloon world at warin jäljiltä.
 
Vastaus: Call of Duty: Modern Warfare (Wii)

Tämä on kuitenkin ikäänkuin "identtinen" CoD4:MW tarinan, tehtävien, yms suhteen - vain Wiille mukautettuna?

Henk.kohtaisesti en ihan ymmärrä miksi peli on haluttu kääntää "suoraan" Wiille, kun kuitenkin se tulee kalpenemaan väkisin muiden konsolien vertailussa (ja peli on jo "vanhempi" muutenkin). Itse näkisin, että homma olisi toiminut paljon paremmin niin, että Wiile olisi tehty jonkinlainen MW spin-off samaan tyyliin kuin tuleva CoD:MW DS-konsolille. Eli oma tarina, omia tehtäviä, henkilöitä yms.

Sen verran sotapeli-friikki kun olen, niin tuollainen "spin-off CoD:MW" Wiille olisi varmasti jossain vaiheessa tullut hankittua. Nyt ei kauheasti kiinnostusta ole, jos "vanha" CoD4 julkaistaan vain ikäänkuin "light"-versiona Wiille..

Mutta - toki hyvä uutinen niille pelaajille, joita CoD kiinnostaa ja jotka omistavat vain Wiin.
 
Vastaus: Call of Duty: Modern Warfare (Wii)

Spinoffien ongelma on se että ne on harvoin hyviä. Varsinkaan jos vertaa cod-pääsarjaan codin spinoffeja.



Kohtuu hyvälaatuinen pätkä online pelistä. Kaveri pelaa toooodella isolla dead zonella, mutta siinäkin on periaatteessa omat hyvät puolensa. Tasaisempi tähtääminen, toisaalta lähimähinöissä tulee ongelmia. Tuollaisella tähtäämisellä ei muutenkaan mitään tule, mitä tuossa videossa on.. Hiukan arabeilla tiimipelaamista havaittavissa.
 
Vastaus: Call of Duty: Modern Warfare (Wii)

Tuskinpa tätä onkaan tarkoitettu varteenotettavaksi kilpailijaksi niille joilla on jo PS3 tai XO versio Cod peleistä. Kun niin moni on kehunut Motea paremmaksi kuin perinteistä ohjainta (minulle kyseessä on vain erilainen tapa tehdä sama asia) niin päätin kuitenkin peliä kokeilla.

Odotukset ovat normi-Wii-peli tasolla, lupaan kyllä yllättyä iloisesti jos peli kiinnostaa sen verran että kokeilun jälkeen pelaisin ennemmin sitä kuin PS3/XO versiota.

Kun kerta Wiin puolella the Conduit ei vienytkään pelaajia Cod:WaW:lta odotetusti vaan oli tavallaan pettymys niin tottakai Wiin moninpelikuninkuus jatkossakin kiinnostanee "light" porttauksella Treyarchia. Alla olevasta jutusahan näkee miten helppoa porttaus on. :rolleyes:

Myyntimääristä ja parhaimman moninpelin paikasta kai tässä pohjimmaltaan on kysymys. Ja jos peli myy paljon, niin jatkossa Wiin pelaajat voivat odotella MW:n kakkososankin porttausta.
 
Vastaus: Call of Duty: Modern Warfare (Wii)


Onnea isosti voittajille :) Ei kun kovaa pelaamista vaan! Ja saa laittaa fiiliksiäkin foorumille pelistä.

Tässä on vielä yksi hyvä videonpätkä missä pädi-ihminen pelaa wiin codia. Informatiivinen sellaiselle pelaajalle joka ei ole ennen wii FPS:ää pelannut. Kaveri on kyllä ihan käsi, ja sen huomaa. Hän tosin avoimesti surkuttelee classic controller-tuen puutettakin :D

 
Vastaus: Call of Duty: Modern Warfare (Wii)

Hyvä peli, parempi moninpeli kuin the conduitissa, imho. Ainoa häiritsevä tekijä ollu selvästi havaittava lagi joka johtunee wlanista tai sitten jostain muusta. Vaikka lagi onkin ikävä haitta, muutoin kelpo peli eikä Wiille mikään hassumpi esitys. Grafiikka nyt ei kannata verrata HD konsoleihin.

Kyllä motella pelaaminen ihan hauskaa vaihtelua on. Moten käyttö ei vaan ole ollenkaan niin tarkkaa kuin padin, mutta toisaalta siitä tulee "aidompi" fiilis. Siksi kai tätä on tullut jopa pelattuakin vaikka hyllystä CoD:WaW ja Cod4 ps3 löytyykin.
 
Vastaus: Call of Duty: Modern Warfare (Wii)

Pitää hakea ensi viikolla kaupasta. Hyvä artikkeli jossa vertaillaan graffojen eroja hd ja wii-versioiden välillä :D
 
Vastaus: Call of Duty: Modern Warfare (Wii)

Tämähän olikin varsin mallikas yllätys. Ensimmäiset kuvat nähneenä naureskelin muitten matkassa ja tuomitsin pelin siihen. Nyt on toinen ääni kellossa, kummasti nuo videot valoivat uskoa. Ostoon tämä menee, mutta hinta hirvittää... onhan kyseessä kummiskin kaksi vuotta vanha peli ja vielä on tullut tämä pelattua lävitsekkin aikoinaan. Perjantaina Jyväskylään katsomaan tilanne.

Wiillä en ole aikoihin pelannut mitään netissä, mutta tästä voisi saada mukavaa ajanvietettä aina välillä... varsinkin jos täältä saa seuraa harrastamaan rentoa pelailua.
 
Vastaus: Call of Duty: Modern Warfare (Wii)

Kun kerta Wiin puolella the Conduit ei vienytkään pelaajia Cod:WaW:lta odotetusti vaan oli tavallaan pettymys niin tottakai Wiin moninpelikuninkuus jatkossakin kiinnostanee "light" porttauksella Treyarchia. Alla olevasta jutusahan näkee miten helppoa porttaus on.

Jaa mistä alla olevasta?

Vaikka Conduitista ei mitään Half-Life 2:ta tullutkaan, niin kyllä selvästi näkee että Conduit on vaikuttanut Treyarchiin heidän rakentaessaan MW Reflexiä. Niitä vaikutteita sieltä on haettu ja jos Wiille ei tänä vuonna uutta CoDia tulisi niin jokin muu peli voisi päästä valtaamaan jalansijaa, ehkä juuri se Conduit.

Treyarchin onneksi merkittävä siirto tätä versiota varten oli tehty jo viime vuonna kun MW-moottorista tehtiin Wii-versio WaWia varten, nyt sitten hassusti se moottori pääsi alkuperäiseen tarkoitukseensa myös Wiillä vuoden kokemuksella ja parannuksilla ryyditettynä.
 
Ylös Bottom