Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Call of Duty: Vanguard

Huomenna julkaisu niin olisikohan tänään arvostelut. Tuubista löytyi jo pätkiä kampanjasta ja se näytti kyllä mukavan tunnelmalliselta, mutta tutulta CoDilta.
 
Onko tästä jo jollain enemmänkin kokemusta? Zombie-modea ainakin jossain nettiarvioissa haukuttiin kovasti. Cold warissa se oli ihan huippu, sääli jos tässä ei.
 
Hyviä parannuksia tullut betasta, itselle tuo näkyvyys oli iso ongelma ja äänet tietenkin. Tekisi mieli kyllä hommata tämä vaikka vannoin että en koske CoDiin tänä vuonna.




Mites onko kukaan hommanut tätä ja pitänyt siitä. ?
 
Parikymmentä leveliä takana PlayStation 5 -version parissa, ja onhan tämä kieltämättä parempi kokemus kuin beetassa. Ruudulta tosiaan fiksattu ylimääräisiä räiskintää haittaavia ärsykkeitä pois, ja muutenkin lopputulos näyttää ja tuntuu pääosin vallan hyvältä.
Suurin ongelma on karttojen epätasaisuus. Laajaan valikoimaan mahtuu aika joukko hermoja kiristeleviä ympäristöjä - joko liian sumppuisia minikenttiä tai sitten sokkeloisia komplekseja spawnausongelmineen. Matseissa nähdään harvoin tasaväkisiä lopputuloksia, mikä kielii painotusmurheista.
Aseiden liitännäisillä tuntuu olevan myös julmetun iso merkitys pärjäämisen kannalta, isompi kuin aiemmissa osissa. Tasojen etenemisen myötä homma alkaa toki kääntyä positiiviseksi, kun omaan tussariin saa läjäpäin tarkkuutta ja tehoa ehostavia kilkkeitä kiinni. Vasta-alkajalle taival on kuitenkin tuskainen, eikä uusiin aseisiin tee oikein mieli tarttua pelkästään kokeilumielessä. Hieman myös pelottaa, että miten Battle Pass sekoittaa pakkaa entisestään.
Aseet kuulostavat edelleen melko lussuilta, mutta räjähdyksissä on voimaa ja yleinen miksaus on saatu kuntoon beetan hirveyksien jälkeen.
Eli suomalaisittain voisi tässä vaiheessa todeta: "eteenpäin on menty, mutta katsotaan nyt mihin se riittää"
 
Parikymmentä leveliä takana PlayStation 5 -version parissa, ja onhan tämä kieltämättä parempi kokemus kuin beetassa. Ruudulta tosiaan fiksattu ylimääräisiä räiskintää haittaavia ärsykkeitä pois, ja muutenkin lopputulos näyttää ja tuntuu pääosin vallan hyvältä.
Suurin ongelma on karttojen epätasaisuus. Laajaan valikoimaan mahtuu aika joukko hermoja kiristeleviä ympäristöjä - joko liian sumppuisia minikenttiä tai sitten sokkeloisia komplekseja spawnausongelmineen. Matseissa nähdään harvoin tasaväkisiä lopputuloksia, mikä kielii painotusmurheista.
Aseiden liitännäisillä tuntuu olevan myös julmetun iso merkitys pärjäämisen kannalta, isompi kuin aiemmissa osissa. Tasojen etenemisen myötä homma alkaa toki kääntyä positiiviseksi, kun omaan tussariin saa läjäpäin tarkkuutta ja tehoa ehostavia kilkkeitä kiinni. Vasta-alkajalle taival on kuitenkin tuskainen, eikä uusiin aseisiin tee oikein mieli tarttua pelkästään kokeilumielessä. Hieman myös pelottaa, että miten Battle Pass sekoittaa pakkaa entisestään.
Aseet kuulostavat edelleen melko lussuilta, mutta räjähdyksissä on voimaa ja yleinen miksaus on saatu kuntoon beetan hirveyksien jälkeen.
Eli suomalaisittain voisi tässä vaiheessa todeta: "eteenpäin on menty, mutta katsotaan nyt mihin se riittää"

Mites suorituskyky PS5, onko ollut silminnähden mitään merkittäviä ongelmia vai ihan smoothia menoa. ?
 
Beta oli tosiaan aika hirveä viritelmä, mutta ovat onneksi korjanneet julkaisuun todella hyvin tätä. Jopa yllättävän maistuvaa menoa ollut multiplayerin puolella.

PS5 versiolle miinusta heikosta DualSensen hyödyntämisestä. Liipasimia ei ole käytetty juuri ollenkaan verrattuna esim. Black Ops Cold Wariin.
 
Tulihan se pentele sit hommattua ja maistunut erinomaselta. Lvl 24 vasta ja ekalla rynkyllä tykittänyt menemään.

Teknisesti peli on loistava, PS5:llä 120 FPS modissa en ole huomannut ainuttakaan kertaa että peli olisi hidastunut mihinkään vaan smoothia menoa ihan sama miten iso mappi ja miten paljon pommeja ruudulla. Äänipuoli on myös toimivaa, räjähdyksissä on jytinää vaikka naapureille jakaa ja aseetkin kuulostaa ihan hyvältä, vaikka en pistäisi pahakseni vaikka niihin saisi hivenen lisää potkua.

Pelattavuus puoli on ollut 90% ajasta äärettömän hauskaa, TDM, DOM ja se uusi modi on olleet ne jotka on kierrossa mukana. Mapeista ei yksikään ole ollet huono omasta mielestä. Peli myös vaihtelee pelaajamäärää rundista toiseen joten samassa mapissa ja modissa voi saada totaalisen erilaisen kokemuksen. Välillä on 8 VS 8 isossa kartassa ja vihollisia väijytään nurkilla, sitten seuraavaksi on taas 16 VS 16 ja räjähdyksi jokapuolella ja pommeja sataa taivaalta yhtenään, tunnelma on kuin olisi sodan keskellä.

On meinaan jäätävän hauskaa kun siinä pienellä varasto? kartalla pelattiin sitä uutta modea ja sai oikeasti taistella että pysyi edes sen 5 sekuntia elossa, peli taisi päättyä jollain 5 pisteellä oman tiimin voittoon vaikka oltiin koko rundi häviöllä mutta jokainen ukko taisteli loppuun asti ja saatiin se alue lopussa haltuun.

Asebalansissa en osaa sanoa mitään mutta ei ole ainakaan sellaista fiilistä että kaikki käyttäisi jotain samoja OP aseita, vaan joka lähtöön pyssyä käytössä. Serverit myös toimii hyvin sen puolesta ettei tunnu että häviäisi joka taistelun sen takia että vihollisella oli enemmän aikaa reagoida tilanteeseen kuten on ollut monessa CoDissa viimevuosina, vähän on lagia silloin tällöin ja peli jäätyilee aina välillä ihan sadasosa sekunnin ajaksi kun ammuskelet ihmisiä. Mutta ei mitään WW II ongelmia jotka tuhosivat koko nettipelin silloin.

MVP äänestys on kanssa mukava lisä sarjaan ja antaa vähän lisää intoa yrittää tehdä asioita paremmin.

Jos beta maistui keskeneräiseltä ja rikkinäiseltä tekeleeltä niin kokoversio on ollut valtava parannus, tuntuu kun pelaisi MW toisen maailmansodan teemalla mutta ilman sen ongelmia kuten liian pimeitä sisätiloja. Oikeastaan mitään isompaa ongelmaa nettipelissä ei ole vaikka ei kaikki 100% toimikaan, pelaaminen on todella hauskaa ja saa nähdä jaksaisiko tätä pelata vähän pidempäänkin.

WW 2 voi olla aiheena väsähtänyt ja CoD sarja joka vuosi sama peli uusissa kuorissa mutta pitkästä aikaa tuntuu että kaikki tärkeä toimii ja pelaaminen on hauskaa, sehän se tärkein asia on että pelaaja viihtyy.
 
Tuli ostettua tämä nyt kuitenkin kun Cold Warissa on välillä todella hidasta löytää matsia Boksilla. Ja kaduttaa kyllä suuresti osto tiesin sen olevan betan perusteella riski ja eipä kyllä ole nautittavaa pelata tätä koko versiotakaan netissä. Yksi hemmetin ärsytys on se, että kun valitset niistä combat pacing valikosta sen Tactical ja pelimuodoksi TDM niin sen pitäisi silloin tarjota vain 6v6 matseja, mutta sepä ei toimi niin. Se tarjoaa välillä esim. 10v10 matseja joka on perseestä. Jos tuota eivät nopeasti korjaa niin se on peli pois kovolta. Myöskin killstreakeistä se liekinheitin kaveri on aivan liian kestävä, saa upottaaa rynkyllä luoteja niin paljon, että sulta loppuu kudit kokonaan ennen kuin se lieskari kaveri tippuu. Tästäkin ongelmasta suuret tubaajat valitti betan aikana ja näyttää siltä, että Sledgellä ei ole kuunneltu palautetta joka ei kyllä yllätä. Sitten se glide bomb on aivan liian nopeasti saatavissa, menee maku jo siinä kun yhden matsin aikana noita on vihuilla 20 kappaletta käytössä vähän kärjistettynä, mutta kuitenkin niitä on jatkuvasti ilmassa.

Jännä miten Sledge onnistu edellisestä Codistaan tekemään niin hemmetin hyvän, mutta tästä tekivätkin sitten aivan surkean tekeleen. Kaiken kruunaa nuo tuhoutuvat ja avattavat esteet ei tollasia Codin moninpeliin. Ja kun tietää kuka tekee ensi vuoden Codin niin nyt jo voi sanoa, että ei tarvi ostaa sitä.
 
Viimeksi muokattu:
Lvl 34 ja eka ase saatu tasolle 70.

Tähtäin challenget bugaa niin ettei voi ansaita eri reticlejä, mutta ainut isompi ongelma joka on tullut vastaan on se ettei peli aina etsi sen tyylistä matsia kuin haluaa.

Mielelläni pelaisin noita blitz tai sitä alempaa tasoa mutta nuo tactical matsit käy kyllä äkkiä tylsäksi, joten toivotaan siihen parannusta että peli pistäisi sen matsinhaussa etusijalle, toisaalta tiedä sitten kuinka paljon se pidentäisi odottamisaikoja. Nyt ei tarvi kun sen 10-15 sek odotella rundin alkua, vaikka ei se aina olisikaan sitä mitä haluaisi.

Täytyy kyllä sanoa että tuo uusi pelimuoto missä seurataan sitä pylpyrää on nousemassa omaksi suosikiksi, niin jäätävän kaaottista menoa kun kranaattia ja pommia sataa jatkivasti. Toki parhaillaan se on silloin kun edes osa tiimistä osallistuu alueen valtaukseen, välillä sinne saa yksin yrittää mennä tosin aika harvassa on nämä kerrat.
 
CoDit eivät ole oikein meikän juttu, mutta tämmöiseen törmäsin internetissä ja täytyy todeta, että tämä on hieno ominaisuus. :)

 
CoDit eivät ole oikein meikän juttu, mutta tämmöiseen törmäsin internetissä ja täytyy todeta, että tämä on hieno ominaisuus. :)



Jep oli jo edellisessä pelissä, tuntuu että tässä se vaan on parempi koska ei ole niin jäykät ne liipaisimet kun edellisessä osassa. Tai sitten on jo tottunut niihin niin ettei se tunnu samalta.
 
Hyvä arvio, itse olen viihtynyt pelin parissa erittäin hyvin. Karttoja on paljon joten ei tule samaa useasti peräkkäin joka auttaa jaksamaan kun ei tule ähkyä niin nopeasti., myöskin kun pelaajien määrä muuttuu jatkuvasti niin pelin tempo vaihtelee laidasta laitaan. Välillä haluaisi pelata vain tietyn kokoisia ja tempoisia matseja mutta kun se ei ole mahdollista, peli hakee matsin oli se sitten haluamasi tai ei, joten tämä on isompi miinus pelissä. Varmasti suurin syy sille miksi tämän parissa viihtyy hyvin on se että kaikki vaan toimii niin jouhevasti, ei teknisiä ongelmia ei serveri ongelmia, eihän tämä todellakaan keksi pyörää uudestaan mutta se toimii ja on hauskaa suurimman osan ajasta.

Saa vaan nähdä miten pelille käy kun Battlefield ilmestyy tänään illalla, voi olla ettei Codin pariin ole edes paluuta kovin usein. Varmaan kampanja täytyy kuitenkin pelata jossain välissä, vaikutti ihan viihdyttävältä.
 
Ylös Bottom