Vastaus: Call of Duty: World at War [PS3 hype]
... Kuitenkin Pforcen kanssa puhuin ja se sanoi, että lvl 21 pitäis tulla joku rifle mikä tappaa yhestä keskivartaloon, hyvä niin.
Pelasin tossa ekapäivänä level 33 asti ja pettymyksekseni ja muiden voin sanoa, että level 21 bolt action rifle EI tapa PS3lla yhdestä luodista, edes lähietäisyydeltä. Siis ilman jukkeria ja vihulla täydet healtit ennen laukausta. Tämä on perseestä, pettymys on itselle varsin suuri. Pelasin Betaa PCllä ja siellä tämä ase tappoi joka helvetin laukauksella, joskus jopa jukkerin läheltä yhdellä. Joko asebalansointia on muutettu ja kustu pleikkarille tai jotain mystistä tapahtuu. Tämä Nasai Mosaik mikä onkaan pyssy jonka saa siinä lvl 21 on toisiksi tehokkain rifle koko pelissä. Tehokkaimman saa jossain 60 levelin tienoilla joten aika huonolta näyttää.
Jotenkin saa heti sen kuvan, että matseissa kaikki vetää SMGt kädessä aika pitkälti. Medium to long rangeen sitten semi-automaatti riflejä. Siellä on hyviä pyssyjä jotka tappaa kahdesta kudista ja voit rämpätä näitä niin kuin G3 ja M14 ikään.
Ensipäivän 7 (in-game) pelitunnin kokemukset ovat hurjan positiiviset. Kaikkie pientä kivaa on pojat keksineet. Minua miellytti heti suorilta:
- Äänet valikosta saa "music" kohdan nollaan. Eli moninpelissä musiikit eivät häiritse tiukkoja kohtia kun oikeasti pitää kuunella niitä askelia tai muita peliääniä. Tätä ei voinut COD4 tehdä.
- Squadhommat, eli kun tekee partyn ja menee peliin. Oman partyn pelaajat näkyvät kartassa sinisellä normaalin vihreän sijaan. Eli helppo nähdä kartalla missä se kaveri on, eikä COD4 tyyliin tarvi kysellä mikillä kokoajan "missä meet missä meet??". Partyn perustaja eli squadin "liidu" voi aukaista kartan ja laittaa objectiven sinne joka ilmestyy kaikille squadissa oleville karttaan tähtenä. Näin voi esim SDssä merkata mihin pommille haluaa, että oma tiimi hyökkii. Oikein kätevää.
- Mapit monimutkaisia ja suurin osa on valtavia. SD pelimuotoon about kaikki toimii ihan hyvin. Tuo karttojen koko voi tuoda lisää syvyyttä matseihin erillaisten taktiikoiden puolesta. Kun mapit eivät ole vain yhdessä tasossa ja hyvin putkimaisia, ei ehkä synny niin "vakio" taksuja matseihin joita kaikki vaa runttaavat läpi. Voin tosin olla väärässäkin.
- Joku puhu noista graffoista tuola. Itsellä jäi semmonen kuva, että tässä ois vähä kehnommat graffat ku nelosessa. Vaikee verrata, mapit ainaki on komeampia. Mutta yleisesti graffat ehkä paskemmat. En tiiä onko single playerissä sitte enemmän karkkia, niinhän se meni nelosessakin.
Joku tossa puhu kontrolleista. Niitä mielestäni voi muuttaa monipuolisemmin kuin COD4. Voit vaihtaa erikseen neljää eri teemaa liikkumistateille ja neljää eri teemaa itse napeille. Jos nyt oikein muistan. Itse ei voi bindata nappeja, mutta eipä niitä kovin monessa muussakaan pelissä pysty.
Kysykää mitä tulee mieleen voin vastailla. Pelasin siis pelkkää moninpeliä abt 10 tuntia joista 7 merkkaantu peliin, osaan jo jotain kertoakki varmasti.
btw. bannit ohi, oon takas, wuhuu
Shoutout to Pibe, oommä ny kunnolla taas vähä aikaa o/