Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Call of Duty: World At War [X360]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DarkNorik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Call of Duty: World At War (Xbox 360)

Kyllä ne Riflet ja Sniperit tappaa ihan hyvin (tai ainakin riflet). Ne vaan ei anna samanlailla anteeksi jos ampuu seinille mitä SMG joissa tarvitsee aseen harvemmin ladata (voi vähän ampuillakkin seinille niin ei ole välttämättä vielä mitään hätää). Ja perkki valinnat vaikuttaa myös äärettömän paljon. Omasta mielestä aseet on ihan hyvin balanssissa. Isommissa kartoissa kaverit jotka osaa hyvin ampua Rifleillä varmasti pärjää SMG kavereita vastaan ja jopa vähän pienemmissäkin kartoissa.

Nyt on tullu parisen viikkoa tahkottua peliä ja pääasiassa moninpeliä. Tällä hetkellä taidan olla levelillä 25. Nyt alkaa kuitenkin tulla sietoraja vastaan, kun pelissä on pari ärsyttävää piirrettä.

Ensinnäkin aseiden tasapaino on jotenkin ihan pielessä. Peli suorastaan pakottaa pelaamaan SMG hahmolla. Vastaantulleesta porukasta 90% pelaa vastaavalla hahmoluokalla ja pelaaminen aivan käsittämätöntä lonkalta ruiskimista, jolla vielä osuu liian helposti. Mielellään haluaisi kokeilla muitakin hahmoluokkia, mutta niiden teho ei vain ole samalla tasolla. Ero CoD 4:n hahmoluokkiin on kuin yöllä ja päivällä.

Toinen asia mikä sapettaa on tuo onneton matchmaking. Edelleen paras konsolipuolella vastaantullut systeemi on CoD 3:sen playlist systeemi. Hiukkasen rupeaa korpeamaan, kun vastaan tulee matsi mihin ei ole uutta karttaa. Sitä luulee selviävänsä vain vaihtamalla toiseen matsiin, mutta tämä ihana matchmaking tunkee minut 3-5 kertaa putkeen tuohon samaiseen matsiin, johon minulla ei karttaa ole. Sama ärsyttää muuten nelosessakin.

CoD 4:sen jälkeen tästä pelistä jää hivenen paska maku suuhun, kun on lähdetty hyvää peliä kopioimaan ja tehty se hieman huonosti.

Täysin samaa mieltä! mutta täytyy kyllä sen verran sanoa että kun ottaa sniperin ja perkeiksi gamouflagen ja stopping powerin vai oliko sen nyt deep impact ja menee HC moodiin nii hyvin pärjää näinkin (itellä menee paremmin kuin smg:lla :D). Normiin tietenkään ei kannata lähteä noilla perkeillä koska yhdestä osumasta ei kuole lähes koskaan. Rileilläkin pärjää monessa mapissa paremmin kun smg:llä koska tarkkuus kauas ammutaessa on paljon tarkempi. Suosittelen kokeilemaan HC:ta mainituilla aseilla, saa pelistä paljon enemmän irti ja kaikista tärkein ero HC:ssa normiin on tankkien puuttuminen joka mapista. :) Sitä en vaan ymmärrä miksi iron lungsit saa tässä pelissä auki vasta 60 levelisenä kun MW:ssa ne aukesi jo alkuvaiheessa. :/

Kyllä ne Riflet ja Sniperit tappaa ihan hyvin (tai ainakin riflet). Ne vaan ei anna samanlailla anteeksi jos ampuu seinille mitä SMG joissa tarvitsee aseen harvemmin ladata (voi vähän ampuillakkin seinille niin ei ole välttämättä vielä mitään hätää). Ja perkki valinnat vaikuttaa myös äärettömän paljon. Omasta mielestä aseet on ihan hyvin balanssissa. Isommissa kartoissa kaverit jotka osaa hyvin ampua Rifleillä varmasti pärjää SMG kavereita vastaan ja jopa vähän pienemmissäkin kartoissa.

Riflet toimii osan ajasta hyvin, mutta liian usein tulee näitä bugituksia joissa kaveri ottaa osumaa kuitenkaan kuolematta. Eilen eräässä matsissa Mosin-Nagantilla ja Stopping Powerilla ammun vihulaista 4 kertaa ja joka laukauksella tähtäimen ympärillä välähtää se ristikko mikä kertoo kaverin ottavan osumaa. Kaveri kuitenkin iloisesti juoksee kohti ja vetelee SMG:llä lonkalta minulta nirrin pois. Hieman ärsyttävää.

Suosittelen kokeilemaan HC:ta mainituilla aseilla, saa pelistä paljon enemmän irti ja kaikista tärkein ero HC:ssa normiin on tankkien puuttuminen joka mapista.

HC:tä pelaisinkin oikein mielelläni, koska siinä aseet tasoittuvat. Treyarch on kuitenkin jonkun aivopierun johdosta jättänyt HC:stä tuo Headquarters -pelimuodon pois. Omasta mielestäni pelin paras pelimuoto. Muut ei niinkään kiinnosta.

Ja tuosta edellisessä viestissäni unohdin mainita tuosta auto-aimista. Itse olen pelannut konsolilla jo PS1 ajoista asti, joten padi pysyy kourassa hyvin. Niin minkä takia näihin konsolipeleihin pitää tunkea tuota tähtäyksen helpottamista. Tähtäimen läpi sihdatessa tuo häiritsee todella paljon kun välillä tähtäin alkaa liikumaan ihan omaan suuntaan. Itse olen sitä mieltä, että jos homma ei heti ole hallussa niin sitten harjoitellaan.

Pulttilukolla pärjääminen vaatii vain vähän harjoittelua, että alkaa sujumaan. Mielestäni nuo pulttilukot on parempia kuin esim. SMGt, voi ampua kauas tarkasti ja läheltäkin tappaa laakista jos osaa tähdätä. Varmaan ne jotka pelailee sillä MP-40 extended clipillä, stoppin powerilla ja steady aimilla, huomas ettei ne osaa muilla nii päätti sitten juosta aina nappi pohjassa ja luonnollisesti lonkalta sylkien. Tosin minä käytän usein Headquartersissa konepistoolia kun se on välillä sen verran hektistä touhua ettei siinä kerkiä noilla rifleillä oikeen sohimaan, tai sitten se on osaamisesta kiinni.

Riflet toimii osan ajasta hyvin, mutta liian usein tulee näitä bugituksia joissa kaveri ottaa osumaa kuitenkaan kuolematta. Eilen eräässä matsissa Mosin-Nagantilla ja Stopping Powerilla ammun vihulaista 4 kertaa ja joka laukauksella tähtäimen ympärillä välähtää se ristikko mikä kertoo kaverin ottavan osumaa. Kaveri kuitenkin iloisesti juoksee kohti ja vetelee SMG:llä lonkalta minulta nirrin pois. Hieman ärsyttävää.

Ja tuosta edellisessä viestissäni unohdin mainita tuosta auto-aimista. Itse olen pelannut konsolilla jo PS1 ajoista asti, joten padi pysyy kourassa hyvin. Niin minkä takia näihin konsolipeleihin pitää tunkea tuota tähtäyksen helpottamista. Tähtäimen läpi sihdatessa tuo häiritsee todella paljon kun välillä tähtäin alkaa liikumaan ihan omaan suuntaan. Itse olen sitä mieltä, että jos homma ei heti ole hallussa niin sitten harjoitellaan.

Jotenkin sellanen fiilis et sun ois pitäny ehkä vähän kauemmin tutustua peliin ennen kun haukut sen täysin. Kyllä Mosinil jengi 90% kuolee jos ampuu päähän tai rintaan ei toki aina ja stopping powerin kaveriks ota deep impact ellei jo ole. Itse olen kyllä ihan onnistuneesti jengii tappanut Kar98 ja perkkeinä juurikin poweri ja impact jopa niitä super SMG lonkka ampujia. Ja on tullu monesti vastaankin kavereita jotka rifleil osaa ampua niin ei siinä ollu SMG:llä hirveesti sanottavaa edes ahtaassa tilassa kun heti tuli nappia otsaan. Niin tosiaan toi HQ ei ole ehkä paras moodi jos tykkää rifleil pelata. Mutta kai senkin onnistuu jos tosiaan on helvetin hyvä ampumaan niillä.

Ja auto-aimista sen verran että kannattaa vilkasta ne optionssit ennen kun aloittaa pelaamisen. Multiplayer -> options muistaakseen. Singleplayeril on sitten taas omat säädöt (singleplayer -> options).

Treyarchilta on ilmestynyt virallinen traileri tuosta Map Pack 3:sen uudesta Zombie -kentästä nimeltään, Der Reise.

Aikamoisesti näyttää Wolfenstein olleen inspiraation lähteenä, jos saanee sanoa. Eipä tuo huono juttu ole, mutta ilmiselvää se kuitenkin on ja hauskaa vielä kun uusi Wolfenstein juuri tulossa.

Infoa myös uusista kartoista. "Snipukenttää" lupailevat Treyarchilta.

Video ja kuvia TÄÄLLÄ.

Treyarchilta on ilmestynyt virallinen traileri tuosta Map Pack 3:sen uudesta Zombie -kentästä nimeltään, Der Reise.

Aikamoisesti näyttää Wolfenstein olleen inspiraation lähteenä, jos saanee sanoa. Eipä tuo huono juttu ole, mutta ilmiselvää se kuitenkin on ja hauskaa vielä kun uusi Wolfenstein juuri tulossa.

Infoa myös uusista kartoista. "Snipukenttää" lupailevat Treyarchilta.

Video ja kuvia TÄÄLLÄ.

Muistaako kukaan enään ensimmäistä natsi zombies kenttää? Kentät muuttuvat vaan koko ajan entistä isoimmiksi ja hulluimmiksi

Jotenkin sellanen fiilis et sun ois pitäny ehkä vähän kauemmin tutustua peliin ennen kun haukut sen täysin. Kyllä Mosinil jengi 90% kuolee jos ampuu päähän tai rintaan ei toki aina ja stopping powerin kaveriks ota deep impact ellei jo ole. Itse olen kyllä ihan onnistuneesti jengii tappanut Kar98 ja perkkeinä juurikin poweri ja impact jopa niitä super SMG lonkka ampujia. Ja on tullu monesti vastaankin kavereita jotka rifleil osaa ampua niin ei siinä ollu SMG:llä hirveesti sanottavaa edes ahtaassa tilassa kun heti tuli nappia otsaan. Niin tosiaan toi HQ ei ole ehkä paras moodi jos tykkää rifleil pelata. Mutta kai senkin onnistuu jos tosiaan on helvetin hyvä ampumaan niillä.

Ja auto-aimista sen verran että kannattaa vilkasta ne optionssit ennen kun aloittaa pelaamisen. Multiplayer -> options muistaakseen. Singleplayeril on sitten taas omat säädöt (singleplayer -> options).

Eipä taida vaikuttaa auto-aim optio muuhun kuin yksinpeliin, moninpelissä vakiona aina päällä. Monta kertaa mennyt vituiksi ton takia, typerää, että moinen on koko peliin pitänyt tunkea.

Eipä taida vaikuttaa auto-aim optio muuhun kuin yksinpeliin, moninpelissä vakiona aina päällä. Monta kertaa mennyt vituiksi ton takia, typerää, että moinen on koko peliin pitänyt tunkea.

No ei ole se pitää erikseen laittaa pois päältä multiplayerissa. Ja kyllä olen kokeilut eron huomaa selvästi. Ei lähde tähtäin pyörimään miten sattuu.

PS. Tai siis kyllä vakiona päällä, mutta asetuksista saa myös pois päältä. Tai näin oli ainakin 1kk kun viimeksi pelasin peliä. Se tosiaan vaan pitää käydä muuttamassa multiplayerin optionseista. Erilliset optionsit yksin -ja moninpelillä.

No ei ole se pitää erikseen laittaa pois päältä multiplayerissa. Ja kyllä olen kokeilut eron huomaa selvästi. Ei lähde tähtäin pyörimään miten sattuu.

PS. Tai siis kyllä vakiona päällä, mutta asetuksista saa myös pois päältä. Tai näin oli ainakin 1kk kun viimeksi pelasin peliä. Se tosiaan vaan pitää käydä muuttamassa multiplayerin optionseista. Erilliset optionsit yksin -ja moninpelillä.

Voi olla, vähemmän tuota WaWia hakannu, mutta tämä optio oli jo CoD4:ssa, löytyi sekä yksin- että moninpelistä, eikä moninpelin puolella tuon pois laittaminen auttanut siihen sticky aimiin...

Tietääkö kukaan, että onko map pack 3 julkaisun yhteydessä double xp weekendiä?

Offtopic: Alan olemaan kurkkuani myöten täynnä noita v*tun kusipää paskiaisia jotka suoltaa koko ajan jotain fuck youuuu viestejä:mad:. Eikä asialle voi edes tehdä mitään:mad:

Toivottavasti joskus tulevaisuudessa tai toivottavasti hieman aiemminkin olisi mahdollista ostaa pelkästään nuo zombilisärikartat. En ole siksi viittiny hommailla noita kun 2/3 osaa jäisi DLC:tä käyttämättä.

Toivottavasti joskus tulevaisuudessa tai toivottavasti hieman aiemminkin olisi mahdollista ostaa pelkästään nuo zombilisärikartat. En ole siksi viittiny hommailla noita kun 2/3 osaa jäisi DLC:tä käyttämättä.

Voisivat myyä niitä karttoja erikseen vaikka 200 pointsia per kartta.

Hölömö kun se map pack ilmestyy joillekin heti 10 aamulla ja riippuen timezonesta niin jopa 12 tunnin päästä. Ihme kun eivät voi julkaista sitä samaan aikaan kaikkialla. Tuon julkaisun yhteydessä muuten aukeaa ilmeisesti viikon mittainen double xp.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Mua ei kiinnosta pelata neparia pahemmin; itekkin oon pitemmän aikaa halunnu uusia NZ -mappeja. NZ Map Pack!

Onko tosta puhuttu mitään, että tulis Zombie Map Pack?

BTW; Miksi se on "Nazi", koska MP2:sen mukana tuli Shi No Numa; japsiarmeijaa vastaan..sen takia ku ne oli kamuja? Idk..

Ottaa kyllä hiukan pannuun, kun oikeastaan jokainen kartta on maksullinen. Ei kiinnostaisi maksaa, jotta pääsee pelaamaan onlinessa. Onhan ilmaiseksikin joitakin karttoja, jotka eivät vain säväytä. Eihän se tietysti ole tyhmä joka pyytää, koska noita karttoja on ostettu niin paljon. Helppoa rahaa.

Tämän takia olenkin alkanut pelaamaan "Nazi zombies"-mappia onlinessa multiplayerina. Siinä on sitä jotain, kun 4 hengen ryhmä yrittää pitää zombit ulkona. Taitaa level ennätys olla 16 tuossa. Tosin silloin oli kyllä tosi kovia pelaajia seurana. Yksikin näistä pyöri yksinään siinä isossa tilassa ja liekinheittimellä tappoi zombeja varmaan puol tuntia. Me muut suojasimme sitä lisähuonetta ja kävimme välillä ampumassa siellä aloituspaikassa porukkaa. Sitten tämä überhyvä kaveri kuoli ja 5min. tästä zombeja tuli vain liikaa ja game over.

Voiko tota Nazizombi moodia vetää silleen neljästään silleen että minä ja kaveri samalta boxilta, ja sitten livestä 2 pelaajaa?

Voiko tota Nazizombi moodia vetää silleen neljästään silleen että minä ja kaveri samalta boxilta, ja sitten livestä 2 pelaajaa?

Näin kyllä luvattiin mutta ei näköjään pysty :mad:
jäivät kyllä aika monet muutkin asiat toteuttamatta tässä pelissä...

Ylös Bottom