Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Call of Duty: World At War [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DarkNorik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Call of Duty: World At War (Xbox 360)

Kyllä tuo "paskuus" on karkeaa yleistystä. Pitää muistaa, että CoD4 on sekä arvostelijoiden että pelaajien mielestä loistava peli. WaW on hyvä, mutta esim. yksinpelin juoneltaan ei yllä CoD:n tasolle. Miten voisikaan, MW on pitkälti puhdasta fiktiota, WaW:lla taas on taakkanaan historialliset tapahtumat, joita ei voi lähteä hirveästi muuttamaan.

Engine on sama, idea on sama, nettipeli toimii yhtä hyvin kuin MW:ssäkin. Olen enemmän sitä mieltä, että pelaajat ovat ihastuneita MW:n hienoihin aseisiin, puhutteleviin teemoihin ja yleisesti moderniin olemukseen, kun taas WaW on paluuta samaan vanhaan toiseen maailmansotaan. Aseet ovat munattomampia, kiväärillä tähtäily tylsää ja miljöö sitä samaa vanhaa metsää/rauniota. Mutta minkäs sille voi, sellaista se miesurheilu 1940-luvulla oli. Ei WaW ole toisen maailmansodan räiskintänä sen paskempi kuin mikään mukaan, varmasti ihan kärkeä, mutta pelaajat tuntuivat vaikuttuvan sen verran MW:n nykypäivän sodankäynnistä, että paluu juoksuhautahippaan ei maita.

Itse pelasin MW:n puhki ja siirryin kivutta WaW:iin.

Kiitokset loistavasta analyysistä :) Itseäni myös toinen maailmansota vetä puoleensa. Tullut lähiaikoina näitä moderneja pelattua hieman liikaa. Call of Duty 2 sen sijaan ei jaksa enää innoittaa tylsine kenttineen.
 
Vastaus: Call of Duty: World At War (Xbox 360)

Tänään oli klaanimatsi ja voitettiin 3-0. Mihinkäs asti te olette päässeet uudessa zombi mapissa ilman glitsailua tai muuta huijausta? Me mentiin kavereitten (4) 20 wawelle aika hikistä oli :D!
 
Vastaus: Call of Duty: World At War (Xbox 360)

Onhan tätä tullut hakattua aika monta iltaa, ihan mielellään kyllä. Ihmettelen kyllä kuinka monet leimaa tämän ihan täyspaskaksi. Ei ole nelosen veroinen klassikko, mutta silti erittäin pelattava. Ja puhunkin nyt moninpelistä. Roundhousen glitsit kyllä ottaa päähän, enkä tiedä tarkasti onko ne tohon päivitykseen saanut ne poistettua. Aina kuitenkin vaistomaisesti sitä vouttaa noi ongelmakentät pois :D
 
Vastaus: Call of Duty: World At War (Xbox 360)

Niillä kellä on map pack ostettuna niin onko näkyny uusissa kartoissa miten paljon kusettajia tai ylipäätänsä onko näissä uusissa kartoissa mitään glitchei? Youtubes löytyy jotain pätkiä mutta onko noita vielä korjattu?

Itse en kyllä ole tossa roundhouses nähny ketään koodarii pitkään aikaan tosin taasen castles tulee vastaan välil :(
 
Vastaus: Call of Duty: World At War (Xbox 360)

Niillä kellä on map pack ostettuna niin onko näkyny uusissa kartoissa miten paljon kusettajia tai ylipäätänsä onko näissä uusissa kartoissa mitään glitchei? Youtubes löytyy jotain pätkiä mutta onko noita vielä korjattu?

Itse en kyllä ole tossa roundhouses nähny ketään koodarii pitkään aikaan tosin taasen castles tulee vastaan välil :(
Eipä siellä ole tullut nyt ketään vastaan, joka glitsaisisi. Päivityksien luulisi ne korjanneen.
 
Vastaus: Call of Duty: World At War (Xbox 360)

Sain kaverilta lainaksi, ai että oli hauskaa boot campilla ownata noobeja kun on nelosesta opittu kuviot:D Kill/death boot campin jälkeen oli päälle 3.
 
Vastaus: Call of Duty: World At War (Xbox 360)

COD5 on nyt pelattu läpi, ja voisin hieman analysoida kokemuksiani.

Tosiaankin, puheet kampanjan heikkoudesta eivät ole olleet palturia, mutta joka tapauksessa yliampuvia (on sitä kamalampaakin shaissea nähty). Yksinpeli oli ajoittain erittäin tukalaa pullaa. Äärimmäisen kökköä "putkijuoksua", jossa piti napsia kaikki, ketä eteen juoksivat. Monet tehtävät todella turhauttivat, mutta mukaan mahtui myös muutamia onnistuneempia tasoja. Pelissä on mielestäni Modern Warfareen verrattuna paljon hyvää. Molempien yksinpeli kökkii, mutta molemmissa moninpeli on huippuluokkaa. Jotenkin on todella viihdyttävää pelata täysin uudentyyppisissä maisemissa sekä uusilla trikeillä Call of Dutyä. Luullakseni tämä johtuu lähinnä siitä, että vaihtelu virkistää! (Siis vertaa COD4:seen, jota tuli mätkittyä ehkäpä hieman liikaakin). Jotenkin tässä pelissä on vain sitä loistokasta Call of Duty 2 meininkiä.

+ Uudet perkit loistavat!
+ Asearsenaali lähentelee täydellisyyksiä
+ Hurtat ovat viihdyttävä lisä moninpeliin
+ Ajoneuvot moninpelissä
+ Moninpelimiljööt ovat sopivan suuria
+ Realisoitu väkivalta (kyllä sodassa miehet menivät paloiksi, turha siitä valittaa!)
+ Äänimaailma

- Yksinpeli rasittavaa vääntämistä! (Eikä se tarjoa mitään uutta)
- Grafiikat laiskottelevat ajoittain kampanjassa
- Sutherland
- Liikkuminen ajoittain könkköä

Henkilökohtaisesti en vain ymmärrä, miksi suurempi osa COD-pelien pelaajista vihaa tätä tuotosta. Yksinpelin kyllä ymmärrän, mutta moninpeli on sitä saattua Call of Duty -laatua.

Kiitos ja kumarrus!

Yksinpeli: 5/10
Moninpeli: 10/10
 
Vastaus: Call of Duty: World At War (Xbox 360)

.... Henkilökohtaisesti en vain ymmärrä, miksi suurempi osa COD-pelien pelaajista vihaa tätä tuotosta. Yksinpelin kyllä ymmärrän, mutta moninpeli on sitä saattua Call of Duty -laatua.

Kiitos ja kumarrus!

Yksinpeli: 5/10
Moninpeli: 10/10

En ainakaan itse vihaa Cod5:sta, mutta nelosen moninpeli vain on yksinkertaisesti joka osa-alueella parempi, IMO.

Kentät paremmin suunniteltu
Onneksi ei ole ajoneuvoja
Koirat ihan sairaan ärsyttäviä
Asevalikoima parempi nelosessa

Cod5 ei ole missään nimessä huono peli, mutta pienet erot jättävät sen hyllyyn pölyttymään, kun tarjolla on parempaakin.
 
Vastaus: Call of Duty: World At War (Xbox 360)

+ Uudet perkit loistavat!
Anteeksi mitä? Shades ja Fire Proof? Joo, eihän kukaan enään niitä Stopping Powereja ja Juggernautteja käytätäkään. Täysin samat perkithän tässä suurimmaksi osaksi on kuin nelosessakin ja ne jotka ovat uusia ovat täysin turhia. Ennen julkaisua huhutut puuhun kiipeämis perkit ym. olisivat kyllä mielestäni saaneet ollakin pelissä. Olisi saattanut tuoda lisää mielenkiintoa.
Hurtat ovat viihdyttävä lisä moninpeliin
Jos viihdyttävällä tarkoitat ärsyttävää niin samaa mieltä. Pidemmän päällehän ne alkavat väkisinkin ärsyttää ja varsinkin Hardcore-pelimuodoissa koirat ovat jo yhden puraisun tapoillaan uskomattoman ylivoimaisia.
+ Ajoneuvot moninpelissä
Täysin eri mieltä tässäkin. Mielestäni tankit pilaavat varsinkin Roundhousen ja Seelowin melkeinpä kokonaan tavallisissa TDM-pelimuodoissa. Tankit muutenkin tehty liian ylivoimaisiksi. Eri asia jos ne tuhoutuisivat esim. 2 singon osumasta + sticky kranaatista. Nykyisellään joku yleensä kruisailee vaan niillä ympäri kenttää ja ottaa irtotappoja muiden sotiessa kentän laidoilla. Täytyy vain toivoa että MW2:ssa ei ajoneuvoja nähdä
+ Moninpelimiljööt ovat sopivan suuria
+ Realisoitu väkivalta (kyllä sodassa miehet menivät paloiksi, turha siitä valittaa!)
+ Äänimaailma
Samaa mieltä kaikista.
- Yksinpeli rasittavaa vääntämistä! (Eikä se tarjoa mitään uutta)
Itsehän olin jopa jossain määrin positiivisesti yllättänyt yksinpelistä. Tarjoaa mielestäni paljon hienoja hetkiä, jokunen varsin heikohko kenttä yksinpelistä tosin löytyy. Veteran on sitä samaa turhauttavaa kranuspämmiä ja äijiä spawnaa tapetun perään kuin muurahaiskeossa. Vaikea kuvitella, että kukaan tälläisenään nauttii Veteran-pelimuodosta. Achievementtejen takiahan noita lähinnä enään hakataan.. jopa siihen asti että pädi lentää ikkunasta. :) Toivottavasti tähänkin tulee muutosta MW2:ssa.
Karismaattinen ääni sopii mielestäni mainiosti peliin. Myös Gary Oldman tekee laatutyötä Neuvostoliiton kampanjassa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Call of Duty: World At War (Xbox 360)

Tuli eilen pelattua reilut 9 tuntia, yksinpeliä joku 7 tehtävää achievementtien perässä. Ainakin pari vaikeinta tuli saatua. Sitten sen jälkeen nettipelin pariin ja siitä sitten kiitos CoD 4 kokemuksen tasolle 20 tuli tahkottua. K/D Ratio mukavat 1.99 tällä hetkellä. Moninpeli on rautaa mutta silti jotenkin ikävä CoD 4 kun sitä pelasi niin kauan :D
 
Vastaus: Call of Duty: World At War (Xbox 360)

Cod5 ei ole missään nimessä huono peli, mutta pienet erot jättävät sen hyllyyn pölyttymään, kun tarjolla on parempaakin.

Mulla taas on päinvastoin. Olen viimeksi päässyt CoD WaWin kimppuun sen betan aikaan, jolloin mätin kyllästymiseen asti. Nyt olen palannut taas Nelosen pariin, ja mättänyt tuhottomasti sitä. No nyt se alkaa taas kyllästyttää, ja tekisi aivan hirveästi mieli hommatta Vitonen.

Että siis, vaikka MW onkin lähes täydellinen peli, niin kyllä siihenkin kyllästyy lopulta. Ja sitten himottaa WaW! :cool:

BTW, mistä WaW irtoaisi halvimmalla? UK:n saitit on läpikäyty, eikä mistään tahdo alle 37 punnalla saada. "Nälkää" pelin hakkaamiseen riittäisi vaikka millä mitalla, betasta on jo niiiiiin kauan..... :(
 
Vastaus: Call of Duty: World At War (Xbox 360)

Todella hyvä peli. Lainasin pelin kaverilta reiluksi viikoksi ja hankin pelistä 1000 G ja netissäkin ehdin melkein 30 leveliä hankkia. Voisi vaikka myöhemmin ostaa ihan vain nettipelin ja nazi zombien takia. :)
 
Vastaus: Call of Duty: World At War (Xbox 360)

Itse tuli eilen pelailtua pyöreät kymmenen tuntia netissä ja hieman yksinpeliä :) Kivaa on vaikka silti vähän ikävä CoD 4.
 
Vastaus: Call of Duty: World At War (Xbox 360)

Mulla taas on päinvastoin. Olen viimeksi päässyt CoD WaWin kimppuun sen betan aikaan, jolloin mätin kyllästymiseen asti. Nyt olen palannut taas Nelosen pariin, ja mättänyt tuhottomasti sitä. No nyt se alkaa taas kyllästyttää, ja tekisi aivan hirveästi mieli hommatta Vitonen.

Kylläpäs monologini aiheutti valtaisan viestimyrskyn :) Joblon kanssa olen samoilla linjoilla. Luulen, että tämä kaikki vaihtelu mitä World at War antaa, johtuu siitä, että hakkasin Modern Warfarea tylsistymiseen asti. Samalla WAW aiheutti sen, että kiinnostus hyllyllä pölyttyvään Call of Duty 2:seen heräsi.

Sen verran pitää vetää sanomisia takaisin, että tänään alkoivat nuo hurtat kyrsiä. Alussa se oli erittäin hauskaa, ja se toikin mukavaa Survival -meininkiä. Nyt se lähinnä vituttaa, kun ei pysty keskittymään tekemisiinsä.

Päivässä minkäkin mättäsin itseni lvl 25 :D
 
Vastaus: Call of Duty: World At War (Xbox 360)

Itselle tulee tämä Tiistaina, muutama asia arvelluttaa. Moninpelistä tietenkin, yksinpeli lienee samaa kuraa kuin COD4. (joo varmaan jänskiä juttuja tarinan ja skriptauksen puolesta mutta pelillisesti onkin sitten tylsää perusputkiräimettä joka wanhaa räiskijää lähinnä ärsyttää)
Paljon tätä pelataan, enempi kuin nelosta joten kai siihenkin syynsä on.
Voisin väittää että tulen vihaamaan tankkeja ja koiria.. en todella kaipaa mitään päälleliimattuja kulkuneuvoja tällaiseen refleksi/arcade räiskintään ellei niitä ole tehty todella hyvin ja alusta pitäen pelimoottoria hiottu siihen suuntaan (battlefieldit).
 
Vastaus: Call of Duty: World At War (Xbox 360)

Mites pitkälle porukka päässy Nazi Zombiesissa? Kaverin kanssa päästiin 10 roundille, sit toinen meni maihin eikä päässy zombie joukon keskeltä revivaamaan.
 
Vastaus: Call of Duty: World At War (Xbox 360)

kannattaa pelata sit hc c&d:tä :)

Samaa arcadea se on, aseet tekee vaan enempi vahinkoa. (mikä on luonnollisesti hyvä asia)

EDIT:Onko muuten tässä samaa kamalaa nade-spammia kuin nelosessa?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Call of Duty: World At War (Xbox 360)

Samaa arcadea se on, aseet tekee vaan enempi vahinkoa. (mikä on luonnollisesti hyvä asia)

EDIT:Onko muuten tässä samaa kamalaa nade-spammia kuin nelosessa?

Ei koska nade perkillä saa ainoastaan 2 primary kranaattia jonka johdosta melko harva käyttää sitä. Jos muistelen oikein niin CoD4 niitä sai 3 ja kaikilla oli kranaatit joka oli yhtä helvettiä. Yksi syy jonka takia tykkään enemmän WaW:sta itse.
 
Ylös Bottom