Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Call of Duty: WWII

Kovasti oli buginen vielä eilen. Kymmenkunta matsia sai pelata varsin hyvin, mutta mappien välissä ei kovin usein ladannut lobbya ja mustan ruudun jälkeen seuraava peli käynnistyi jo. Ikävintä tämä on haastetehtävien kannalta, kun niissä on aikaraja ja ei pysty katsomaan edistymistä ennen seuraavaa kierrosta. Pari kertaa peli kaatui täysin, latausajat venyivät kohtuuttoman pitkiksi, liittyminen partyihin oli mahdotonta ja päämajassa ei pystynyt kuittaamaan saavutetun haasteen palkintoa tai haasteiden lataaminen ei onnistunut (Quartermasterin luona).

Täytyy sanoa, että tykkäsin War-pelimuodosta paljon, tosin vain yksi mappi tuli pelattua sekä puolustus- että hyökkäyssuuntaan. Muuten tuo on aika perussettiä, eli sotilailla on hyvä osumankesto (lue: oikein mitoitettu terveyden määrä), osumista ei palaudu kovin nopeasti, 4-5 kutia saattaa vihollisen hautaan ja killstreak-putken ensimmäiset auki olevat kyvyt ovat UAV, ilmasta pudotettava (itse ohjattava) pommi ja tykistökeskitys. Tappoputken kertyminen on tehty mielenkiintoisella tavalla, sillä nyt ei mitata tappojen määrää vaan saavutettuja pisteitä. Alussa UAV:n saa 500 pojolla, pommiin tarvitaan 650 ja artilleryyn 850. Tuttuun tapaan käytetty ase kerää expat itseensä ja varsin hyvät varusteet saa auki jo kahdeksannen levelin kohdalla.

Kartoista pitää sanoa, että aika vaihtelevat fiilikset. Monia käytetään useampiin pelimuotoihin ja kämppiminen on turhan yleistä, kun pullonkauloja on siellä täällä. Etenkin Gustav Cannon kuuluu jo nyt niihin ärsyttävimpiin karttoihin. Sniput kökkivät taloissa tai avoimen maaston reunoilla ja käytännössä kartan keskivaiheilla olevaa ylätasannetta paremmin hallitseva tiimi voittaa aina pelin, sillä kyseisestä paikasta näkee alueen todella hyvin joka suuntaan. Onneksi sentään yksi asia tukee omaa pelityyliä, eli seinien läpi ampuminen erään perkin avulla on todettu tehokkaaksi tavaksi savustaa samassa kopissa telttailevat vihulaiset.

Tänään voisi testata myös yksinpeliä, jos online-puoli tökkii edelleen. Yöllä kahden jälkeen matseja oli mahdotonta saada aikaiseksi. Tai sen verran kokeilin, että pitihän se Normandian maihinnousu nähdä.

Ja pitäähän se ruma sanakin sanoa vielä, että on se perkele, kun aina sama ongelma avauspäivinä serverien täyttyessä. Eivät ikinä osaa testata kunnolla ja julkaistaan keskeneräistä paskaa. Ja perkeleen lagi erään kentän aikana! Kuolema korjasi jokaisen 1vs1-tilanteen tullessa kohdalle ja yritä siinä sitten pelata, kun artillerya, pommia ja UAV:tä sataa koko ajan niskaan. Osalla vastapuolesta oli jopa carpet bombing auki tuossa mapissa ja se vaatii jo 1400 pisteen putken ilman kuolemaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä nyt on jälleen kerran nostettava hattua Sledgehammerille. Olin varmaan ainoita, joka piti Advanced Warfaresta - mielestäni se oli erilainen ja uusi alku COD:ille, mutta nyt on hienoa että viimein on palattu takaisin juurilleen. Erityisesti wwii-pelin moninpeli iski muhun täysillä ja nyt tiedän mitä seuraavat kuukaudet pelataan. :eek: Mielestäni paras moninpelin pelimuoto on war.

Kampanjaan en ole vielä ehtinyt koskea, mutta tänään yritän vetää läpi tarinan, kun ei ole todennäköisesti muutakaan tekemistä.

Ja mitä pelin suorituskykyyn tulee, niin Xbox One on kestänyt hyvin pelin, eikä ole kaatuillut. Monilla muilla Xbox Onen käyttäjillä on se ongelma, että peli kaatuilee, mutta ainakaan mulla ei ole vielä kaatunut.
 
Eilen tuli otettua tyypit pelistä ja pelattua muutama tunti S&D-pelimuotoa. Todella toimivaa menoa, kartat sopii tähän pelimuotoon kun punanen nenä nilsiäläisen päähän, ja oli hemmetin mukava palata vanhaan kunnon mäiskeeseen. Tuubien ja alkuroiskimisien puuttuminen loisti poissaolollaan, ja muitakin hyviä pieniä uudistuksia mitkä teki pelikokemuksesta mutkattoman(Esim. kun menet tiimiläistä päin niin se menee läpi siitä eikä näin alun tönimistä ja toisten jalkoihin kompuroimista tapahdu). HC-pelimuodossa peli ei lähde käyntiin jos olet PSN:n omassa chatissa, ja minimap on poistettu nyt kokonaan, nämä tekee pelaamisesta entistä HC:mman kokemuksen.

Mitään kummempia hitbox-ongelmia en huomannut, pari kertaa tuli hitmarkit perille vasta nurkan takana mutta yhteydet jne... Corepuolella ehkä vähän voisi Assault Rifle-osastoa tehostaa, nyt niillä joutuu antaa lähes enemmän laakia kun SMG:llä olit sitten lähellä tai kaukana, mutta muuten tuntuvat olevan aseetkin melko balanssissa.

Pelaajalle, joka on tykännyt CODeissa S&D:stä, ei voi kun suositella isolla kädellä. 5/5 pitkästä aikaa.
 
Tuli käytyä Helsingissä gamexpossa ja sieltä tämä mukaan muutaman muun pelin ohella. Olen nyt pelannut ensimmäisen tehtävän ja ah, mitä vanhaa kunnon codia tämä onkaan. Näyttävää ja toiminnan täyteistä tykitystä. Tässä pelaa enemmän kuin mielellään tarinan läpi.
 
2 ottelua takana ja peli hyyty.. Sitten vain loading.. Loading.. Loading..
 
Melko hyvältä on moninpeli maistunut, tullut tosin vaan tdm pelattua mutta illasta kokeilla muitakin muotoja. Niin joo ja kaikille tiedoksi että vaikka sitä hyppy nappia näpyttää kun vihollinen tulee vastaan niin ei se sotilas tuplahyppyä tee :D tullu monta pelaajaa vastaan jotka alkaa hyppimään ja kuolevat sen seurauksena..
 
Yksinpeli on todella hyvä, paras osa peliä. Moninpeli on ihan jees, parhaimmillaan todella hyvää räiskintää, mutta asebalanssi ihan hakoteillä.
 
Kai ne yrittää väistää hedut hyppimällä :'D näitä pomppioita on kyllä aina löytyny codeista ja toine on nää jotka hyppää heti vattallensa :D Tänää taas boxin puolella kaatu pelit pari kertaa heti kun yritti pelaan ruveta. :(
 
Kai ne yrittää väistää hedut hyppimällä :'D näitä pomppioita on kyllä aina löytyny codeista ja toine on nää jotka hyppää heti vattallensa :D Tänää taas boxin puolella kaatu pelit pari kertaa heti kun yritti pelaan ruveta. :(
 
Pelin kaatuilu vahvistaa vain päätöstä siitä ettei ole kiire tämän ostamiseen kanssa.
Kun jaksaa pari kk odottaa niin pelin saa puolet halvemmalla ja toimii varmasti paremmin.
 
Xbox One käytössä, ei ole vielä kertaakaan kaatunut. Latausajat välillä matsien jälkeen ihan naurettavia, ei ehdi poistua aulasta ennen kuin uusi peli alkaa.
 
Mitä ootte mieltä aseista? Tuntuu siltä että PPSH on parempi kuin mikä tahansa assault rifle, vaikka etäisyyttä olisi hieman. Myös aseiden äänet kuulostaa liian samalta ja laimealta omaan korvaan.
 
Itse tykänny pistellä menemään Type 100 ja siihen kiinni grip, quickdraw, advanved rifleing ja reflex-tähtäin.
 
Mikähän itellä on sitte vikana kun tota kaatumista tapahtuu niin paljon. Waria tuli joku 20min hakattua ja lopussa lensin ulos vaihteeks. Alkaa pikkusen sieppaan tommonen, että turhaa aikaa menee peleihin mistä ei saa mitään :mad:

E. Taas ku käynnistin pelin ja koitin matsiin nii erroria ja alusta. Mahtavaa
 
Viimeksi muokattu:
No ei se kaikilla toimi. Itse varsinkin huomasin että aamulla kun ei ole ruuhkaa servut toimii hyvin ja matsit löytyy sekunneisa, sit kun alkaa pelaajia kertymään servereille enemmän alkaa ongelmat. Iltasella kun yrittää pelata niin aina kun käynnistää koneen niin pääsee heti sisää ja löytyy matsikin suht nopeasti, mutta sen ekan matsin jälkeen 99% ajasta ei uusi rundi ala vaikka odottaa 10-15 min joskus kun loggaa ulos ja takas sisään se auttaa mutta ei kovin usein. Sitten on myös joskus rubberbandingia matseissa iltasella aina kun sattuu sellanen löytymään. Tietysti sitten on vielä tuo uusi ja mahtava HQ social aluea missä näkee muita pelaajia ja voi tehdä kaikkee kivaa, paitsi että olet ainut pelaaja siellä 99% ajasta. Eli peli ei toimi ja paskamyrsky on kyllä oikeutettu koska omat ongelmat ovat vielä sieltä pienimmästä päästä.
 
Ylös Bottom