Kovasti oli buginen vielä eilen. Kymmenkunta matsia sai pelata varsin hyvin, mutta mappien välissä ei kovin usein ladannut lobbya ja mustan ruudun jälkeen seuraava peli käynnistyi jo. Ikävintä tämä on haastetehtävien kannalta, kun niissä on aikaraja ja ei pysty katsomaan edistymistä ennen seuraavaa kierrosta. Pari kertaa peli kaatui täysin, latausajat venyivät kohtuuttoman pitkiksi, liittyminen partyihin oli mahdotonta ja päämajassa ei pystynyt kuittaamaan saavutetun haasteen palkintoa tai haasteiden lataaminen ei onnistunut (Quartermasterin luona).
Täytyy sanoa, että tykkäsin War-pelimuodosta paljon, tosin vain yksi mappi tuli pelattua sekä puolustus- että hyökkäyssuuntaan. Muuten tuo on aika perussettiä, eli sotilailla on hyvä osumankesto (lue: oikein mitoitettu terveyden määrä), osumista ei palaudu kovin nopeasti, 4-5 kutia saattaa vihollisen hautaan ja killstreak-putken ensimmäiset auki olevat kyvyt ovat UAV, ilmasta pudotettava (itse ohjattava) pommi ja tykistökeskitys. Tappoputken kertyminen on tehty mielenkiintoisella tavalla, sillä nyt ei mitata tappojen määrää vaan saavutettuja pisteitä. Alussa UAV:n saa 500 pojolla, pommiin tarvitaan 650 ja artilleryyn 850. Tuttuun tapaan käytetty ase kerää expat itseensä ja varsin hyvät varusteet saa auki jo kahdeksannen levelin kohdalla.
Kartoista pitää sanoa, että aika vaihtelevat fiilikset. Monia käytetään useampiin pelimuotoihin ja kämppiminen on turhan yleistä, kun pullonkauloja on siellä täällä. Etenkin Gustav Cannon kuuluu jo nyt niihin ärsyttävimpiin karttoihin. Sniput kökkivät taloissa tai avoimen maaston reunoilla ja käytännössä kartan keskivaiheilla olevaa ylätasannetta paremmin hallitseva tiimi voittaa aina pelin, sillä kyseisestä paikasta näkee alueen todella hyvin joka suuntaan. Onneksi sentään yksi asia tukee omaa pelityyliä, eli seinien läpi ampuminen erään perkin avulla on todettu tehokkaaksi tavaksi savustaa samassa kopissa telttailevat vihulaiset.
Tänään voisi testata myös yksinpeliä, jos online-puoli tökkii edelleen. Yöllä kahden jälkeen matseja oli mahdotonta saada aikaiseksi. Tai sen verran kokeilin, että pitihän se Normandian maihinnousu nähdä.
Ja pitäähän se ruma sanakin sanoa vielä, että on se perkele, kun aina sama ongelma avauspäivinä serverien täyttyessä. Eivät ikinä osaa testata kunnolla ja julkaistaan keskeneräistä paskaa. Ja perkeleen lagi erään kentän aikana! Kuolema korjasi jokaisen 1vs1-tilanteen tullessa kohdalle ja yritä siinä sitten pelata, kun artillerya, pommia ja UAV:tä sataa koko ajan niskaan. Osalla vastapuolesta oli jopa carpet bombing auki tuossa mapissa ja se vaatii jo 1400 pisteen putken ilman kuolemaa.
Täytyy sanoa, että tykkäsin War-pelimuodosta paljon, tosin vain yksi mappi tuli pelattua sekä puolustus- että hyökkäyssuuntaan. Muuten tuo on aika perussettiä, eli sotilailla on hyvä osumankesto (lue: oikein mitoitettu terveyden määrä), osumista ei palaudu kovin nopeasti, 4-5 kutia saattaa vihollisen hautaan ja killstreak-putken ensimmäiset auki olevat kyvyt ovat UAV, ilmasta pudotettava (itse ohjattava) pommi ja tykistökeskitys. Tappoputken kertyminen on tehty mielenkiintoisella tavalla, sillä nyt ei mitata tappojen määrää vaan saavutettuja pisteitä. Alussa UAV:n saa 500 pojolla, pommiin tarvitaan 650 ja artilleryyn 850. Tuttuun tapaan käytetty ase kerää expat itseensä ja varsin hyvät varusteet saa auki jo kahdeksannen levelin kohdalla.
Kartoista pitää sanoa, että aika vaihtelevat fiilikset. Monia käytetään useampiin pelimuotoihin ja kämppiminen on turhan yleistä, kun pullonkauloja on siellä täällä. Etenkin Gustav Cannon kuuluu jo nyt niihin ärsyttävimpiin karttoihin. Sniput kökkivät taloissa tai avoimen maaston reunoilla ja käytännössä kartan keskivaiheilla olevaa ylätasannetta paremmin hallitseva tiimi voittaa aina pelin, sillä kyseisestä paikasta näkee alueen todella hyvin joka suuntaan. Onneksi sentään yksi asia tukee omaa pelityyliä, eli seinien läpi ampuminen erään perkin avulla on todettu tehokkaaksi tavaksi savustaa samassa kopissa telttailevat vihulaiset.
Tänään voisi testata myös yksinpeliä, jos online-puoli tökkii edelleen. Yöllä kahden jälkeen matseja oli mahdotonta saada aikaiseksi. Tai sen verran kokeilin, että pitihän se Normandian maihinnousu nähdä.
Ja pitäähän se ruma sanakin sanoa vielä, että on se perkele, kun aina sama ongelma avauspäivinä serverien täyttyessä. Eivät ikinä osaa testata kunnolla ja julkaistaan keskeneräistä paskaa. Ja perkeleen lagi erään kentän aikana! Kuolema korjasi jokaisen 1vs1-tilanteen tullessa kohdalle ja yritä siinä sitten pelata, kun artillerya, pommia ja UAV:tä sataa koko ajan niskaan. Osalla vastapuolesta oli jopa carpet bombing auki tuossa mapissa ja se vaatii jo 1400 pisteen putken ilman kuolemaa.
Viimeksi muokattu: