Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Castlevania: Aria Of Sorrow

Mikael

New Member
Castlevania: Aria Of Sorrow For GBA

KONAMI GAMERS' DAY, SAN FRANCISCO - January 16, 2003 - Konami of America, Inc. today revealed Castlevania®: Aria of Sorrow, the latest in a series of Castlevania® titles for Nintendo Game Boy® Advance. Aria of Sorrow is Konami's third Castlevania® game for Game Boy® Advance, following the successful Castlevania®: Circle of the Moon and Castlevania®: Harmony of Dissonance - both of which ruled the top spot of Game Boy® Advance software chart at their respective launches. An entirely new adventure from Koji Igarashi and the creative team behind the critically acclaimed cult classic Castlevania® Symphony of the Night (Sony PlayStation®), Aria of Sorrow is scheduled to ship in North America in May 2003.

"Aria of Sorrow adds so many amazing new features to the Castlevania® series that this iteration is radically different from previous titles," says Jason Enos, Product Manager at Konami of America, Inc. "This is the first Castlevania® set in the near future, the first Castlevania® where the hero is not tied to the infamous Belmont clan of vampire hunters, and the first Castlevania® to let you acquire the souls of enemies and use their abilities as weapons. Castlevania® will never be the same!"

Aria of Sorrow is the most exciting Castlevania® adventure yet! The year is 2035 and the game's high school student hero, Soma Cruz, is about to witness the fist solar eclipse of the 21st century when he suddenly passes out... only to awaken inside of a mysterious castle. Navigating through the castle's complex maze of labyrinths, players must battle ferocious monsters at every turn in order to find an escape before evil consumes them.

In addition to collecting and wielding multiple weapons, players now also have the unique ability to use the souls of their enemies to gain over 100 powerful new attacks and skills. Using the Nintendo Game Link® Cable, players can also exchange or trade enemy souls with their friends, further bolstering their character's strength against the evil forces lurking within the castle walls. Enhanced by a haunting musical score, stunning animated characters, gigantic monsters, astonishing special effects and breathtaking graphics, Aria of Sorrow will have players wishing for their garlic cloves and wooden crosses!

EDIT: taisittekin jo tietää tästä...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tjooh, tätähän huhuiltiin jo jokin aika sitten, hienoa että osoittautui todeksi! Edelliset Castlevaniat olivat loistavia molemmat, eikä uusi ote sarjaan näyttäisi vaikuttavan liikaa pelin ilmeeseen, ainakaan ruutukaappauksia katsellessa (linkki löytyy tästä GBAFIN uutisesta ;) )

Loistavalta näyttää. Pakkohankinta.
 
Pitänee nyt lopultakin hankkia se Harmony että ehtii sitäkin pelata ennenkuin Castlevania: The Onimusha Edition saapuu. ;)

Ja Somalla on kyllä makea rotsi.
 
Voi pojat, hienolta näyttää. Circle of the Moon on edelleen parhaimpia, jos ei paras (no, ehkä se titteli menee Metroidille...) peli mitä olen GBA:lla pelannut. Harmony of Dissonance oli ihan kelpokamaa, mutta sen ongelma oli siinä, että peli yritti jäljitellä _hieman_ liikaa PSX:n Symphonyä vähän keksinkertaisin tuloksin... Harmony of Dissonance oli myös turhan helppo, ja laajuudestaan huolimatta sen peliaika oli vain puolet CotMista. Ehkäpä haaste nousee edes hieman, kun Quick Save ilmeisesti on nyt heitetty menemään...?

Mutta odotan innolla Aria of Sorrowia, koska se nyt toivon mukaan ainakin yrittäisi jotain uutta. Ainakin kuvat näyttävät lupaavilta, tosin toivottavasti AoS:ssa äänenlaatu saadaan pidettyä edes jossain määrin hyvänä, sillä HoDin ehdottomasti suurin miinus tuli kököstä äänimaailmasta, jonka mukana katosi iso osa Castlevanialle ominaista tunnelmaa. Ja musiikista vielä sen verran, että hyvällä tuurilla Michiru Yamane tekee Aria of Sorrowiin musiikit, sillä olihan Symphony of the Nightin ääniraita pelihistorian upeimpia (minun mielestäni ainakin).
 
http://pocket.ign.com löytyy yhdeksän Aria Of Sorrow -videota, hyvältä näyttää ja kuulostaa. Musiikit eivät ehkä CotMin tasolle pääse, mutta eivät ne huonojakaan ole. Ja Soman rotsi on animoitu hyvin samanlaiseksi kuin Alucardin viitta Symphonyssa. Loistavaa. :D
 
Hienoa, että Konamin tiimi työstää näitä Castlevaniota nälkäisille faneille vähintään yhden kappaleen vuodessa. Hyvältähän tämä uusikin tuntuu videoiden perusteella, mutta tuskin Aria of Sorrow mikään mullistava kokemus tulee olemaan sen ollen varsin saman kaltainen sarjan edellisiin osiin verrattuna, työstettiinhän sitä samaan aikaan HoD:in kanssa.

Kiva että Konami uskalsi heittää mukaan "japanilaista mytologiaa" aikaisempien osien keskieurooppalaisen maailmankuvan tilalle. Arvostan myös sitä että AoS tuntuu säilyttäneen perinteisen kaavan vihollisiin ja aseisiin nähden vaikka tulevaisuuteen sijoittuukin. Onhan mukana kohuttu sielusysteemi mutta "kaikki kerätään" -idea ei pahemmin innosta.

Aria of Sorrow tehtiin ikään kuin lämmittelypeliksi ennen uutta PS2 -Castlevaniaa, mutta tulee varmasti olemaan GBA:n CV -sarjan tähän asti laadukkain teos.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ghegs
http://pocket.ign.com löytyy yhdeksän Aria Of Sorrow -videota, hyvältä näyttää ja kuulostaa. Musiikit eivät ehkä CotMin tasolle pääse, mutta eivät ne huonojakaan ole. Ja Soman rotsi on animoitu hyvin samanlaiseksi kuin Alucardin viitta Symphonyssa. Loistavaa. :D

Konami lupasi, että tässä uudessa osassa olisi paremmat musiikit kuon Harmonyssa, mutta minusta noiden videoiden perusteella peli kuulostaa edelleen GB Color-peliltä. Circle of the Moonissakin oli mainiot musiikit, minne se laatu on nyt hävinnyt?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan flamer
Konami lupasi, että tässä uudessa osassa olisi paremmat musiikit kuon Harmonyssa, mutta minusta noiden videoiden perusteella peli kuulostaa edelleen GB Color-peliltä. Circle of the Moonissakin oli mainiot musiikit, minne se laatu on nyt hävinnyt?

Syvälliseen, monihaaraiseen juoneen sekä lukemattomiin sivutehtäviin joita olemme tottuneet odottamaan Castlevania-peleiltä? En minä tiedä...rehellisesti sanottuna Harmonyn musiikit eivät minun korviani ole piinanneet yhtään, kyllä ne yhä pelin tunnelmaan sopivat. CotMin musat ovat kyllä teknisesti huomattavasti parempia ja Kyrie Eleisan oli mahtijuttu GBA:lla toteutettuna. Ehkä kaikkea ei vain voi saada.
 
Kuten Konami on useaan kertaan todennut: musiikin tasoa täytyi laskea HoD:issa pelin mahtavan graafisen toteutuksen vaikutuksesta. Jotkut biisit HoD:issa ovat kuitenkin hyvin laadukkaasti toteutettuna, kuten lopputekstien musiikki. Ehkä lopullinen syy oli se ettei kasetille mahtunut tarpeeksi laadukasta musiikkia.

CotM:ia ei varmasti tule Aria of Sorrow äänimaailman puolella voittamaan ainakaan videopätkien perusteella. Circle of The Moonissa oli muuten yhteensä 5 täysin uutta kappaletta, muut olivat tavalla tai toisella remiksejä vanhoista pläjäyksistä.

Odottelemme jännittyneenä ensi kevättä, jolloin saamme lopullisen tiedon siitä pärjääkö AoS musapuolella Ostoskanavan tuote-esittelyjen tunnareille.
 
Jumazuffeli, vahingossa huomasin että tämähän ilmestyy Euroopassakin jo toukokuun yhdeksäs päivä, ainakin GBAFinin julkaisulistan mukaan. Eihän sinne ole kuin pari vaivaista viikkoa. DVDBoxofficeen peli saapuu (toivottavasti) jo seitsemäs päivä, ja halvalla hinnalla, mutta jaksaneeko odottaa pari viikkoa pakettia kun kaupan hyllyssä boxi kuitenkin yrittää vietellä ostoon...

Aika erikoista että peli julkaistaan kaikkialla lähes samaan aikaan, Harmonyhan julkaistiin Japanissa kolme kuukautta aikaisemmin kuin meillä ja Jenkeissä.
 
miten golden sunissa sitten ovat saanneet loistavat graffat ja musan..?..mutta 2d castlevania pelissä musiikin laadusta on pitänyt tinkiä..
 
Onkos kuva yhtä tumma kuin Castlevania: Circle of the Moonissa? Omistan meinaan tavallisen GBA:n ja matkoilla tuota CotM oli aika hankala pelata :(
Pitäisi varmaan hommata joku lisävalaistus matkoja varten. Ainut peli josta pidin GBA:n valikoimasta on CotM ja toivottavasti tämä vastaa laadultaan samaa ellei jopa parempaa. Harmonya en ole vielä hommannut, mutta taidan ostaa sen tämän jälkeen.
 
CotM oli tosiaan sen verran tumma, että pelasin sitä aikanaan tunnin ja jätin sen odottamaan Nintendon viisastumista- nyt onkin sitten SP (jota en ole vielä ostanut) ja kohta tulee Game Boy Player :)!

Harmony on jo paljon parempi valaistuksensa puolesta ja samaa odotan kyllä Arialtakin. Vielä en ole ostanut Aria of Sorrowta, mutta kunhan finanssit tästä vähän paranevat, niin pakko-ostos.

Minä pidin kyllä Harmonystä muutenkin enemmän kuin CotM:sta ja Aria on kerännyt loistavia arvosanoja ja muistaakseni siinä oli joku aivan uniikki ja hauskan kuuloinen taikasysteemi. Peliä taidettiin ainakin EGM:ssä kehua GBA:n parhaaksi Castlevaniaksi, joten ei tämän kanssa varmaan rahojaan hukkaan heitä.
 
Ylös Bottom