Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Castlevania: Lords of Shadow [PS3]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KJZeod
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Castlevania: Lords of Shadow [PS3]

Boksilla peli on jaettu kahdelle levylle, mutta Plösöllä matsku on varmastikin mahtunut yhdelle Blu-Raylle?
Kyllä. BD-levyltä on haukattu tilaa "vain" 11,9 gigaa, joten reippaasti enemmänkin olisi mahtunut.

Hieno peli tämä Uncharted kolmonen. Oikein nätin näköinen tapaus myös, jos kehnoja kasvoanimaatioita ei oteta huomioon. Siis kun edellisissä osissa hahmojen kasvotkin ilmeikkyydessään olivat oikein ilo silmälle maisemien ohella. Noita huonoja puolia voisi listata vielä lisääkin, mutta mitä turhia, kun eivät ne minua loppujen lopuksi nin paljon häirinneet. Nimittäin, ne asiat jotka tekivät pelistä hyvän olivat niin hiottuja, että säännöllinen muu tason notkahtelu ei päässyt oikeastaan haittaamaan, kun tiesi nurkan takana kuitenkin taas odottavan uuden onnistumisen.

Tuo pahamaineinen kameran nykiminen muuten sopi mielestäni peliin. Se jotenkin tavallaan toi peliin sitä siellä olemisen tuntua. Kun ottaa huomioon minkälaisissa maisemissa välillä mennään, niin tuon kameran eloisuuden käyttämisen voisi jopa luokitella oivallukseksi. Tälläisia tuntemuksia siis tuoreeltaan läpipeluun jälkeen. Saattaisin jopa tältä pohjalta arvostaa peliä 8/10:n pisteytyksellä. Voihan se tietenkin olla, että seuraavana päivänä manaan pelin syvimpään helvettiin, mutta tällä mennään tänään.

Vielä mussutusta pelin lopusta, sekä tulevasta jatko-osa ja DLC vyörystä. Vaikka monet tarinan säikeiden lopputulokset olivat ennustettavissa tai lähes arvattavissa jo hyvissä ajoin, oli päätöspisteessä tapahtuva tuttu ja turvallinen tiivistys ihan hyväksyttävissä kaikesta huolimatta. Niin ja ennen kaikkea se oli sitä sopivan tuttua ja turvallista. :confused: Jäi vain mietityttämään lopputekstien aikana ja erityisesti niiden jälkeen, että mihin ihmeen suuntaan tarinaa voi enää laajentaa tai viedä, ilman että lopputulos ei ole kauheaa p*skaa? Olisi nimittäin vaihteeksi mukava yllättyä näiden laajennuksiksi naamioitujen rahastusten ja jatko-osa hukkapätkien suhteen.

Ps. Vitsailin vain alussa. Kyllä minä tiesin pelaavani God of War 4:sta. :D

Tuli saatua oma kipale haltuun lauantaina ja noin tunnin pelaamisen perusteella varsin mukavaltahan tuo tuntui, demo arvelutti mutta kyllä ne demon aiheuttamat "ohjaus ja väistämis pelot" on jo tipotiessään. Liikevalikoiman kasvu kokemuspisteitä keräämällä, grafiikka ja ohjattavuus ovat kuosissa ja tunnelma on ainakin omalle kohdalle kolahtanut nyt jo täydellä teholla. Ainut mitä vielä tarttee totutella on tuo grap-toiminto ja siitä syntyvä "reaktio peli". Ei harmita tippaakaan että MOH tuli vietyä tätä varten vaihtoon :D

Todella hyvä peli, yksi vuoden yllättäjistä. Pelin demohan on suoraan pelin alusta, mikä on melkeinpä tylsintä ja ankeinta koko pelissä. Ekan titaanitaistelun, joka tulee liian aikaisin pelaajan kykyihin nähden, jälkeen meininki paranee koko ajan.

Kerrankin peli, josta voi sanoa, että se on liian pitkä. Olisi ihan hyvin voinut leikata kappaleen tai kaksi pois ja panostaa muiden hiomiseen.

Mulle ei oo kauheasti ollu hyötyä noista "experience"-pisteistä, eipä ole tullut muuta liikettä käytettyä kuin sitä perus Neliö-komboa ja ihan hyvin juna kulkee taistelusta toiseen. Mutta ei haittaa, varsinkin kun pääsee noista yliskriptatuista mutta hienosti tehdyistä titaani taisteluista ohi niin pelikin alkoi maistumaan paremmin. :)

Tulipa vedettyä peli läpi Knight-vaikeustasolla. Minulle peli oli pettymys, ei oikeastaan mitään tekemistä Castlevanian kanssa. LoS kuljettaa pelajaa kädestä pitäen eteenpäin esim. liikaa aputekstejä, puzzlet naurettavan helppoja. Peli on myös aika lineaarinen; lähes kaikki taidot/tavarat saadaan pakosti pelin aikana. Tarina vaikutti aika juustoiselta, tai ehkä se johtui vain kertojan puhetavasta. Musiikki oli todella lähellä GOW:n musiikkeja, ei huono mutta odotin samanlaisia musiikkeja kuin aikasemmissa Castlevanioissa. Jotkut puheäänet kuulostivat huonolaatuisilta, ihan kun olisin huomannut äänissä jotain rätinää, sama oli demossa myös.

LoS ei tarjoa mitään uuttaa, kaikki pelin elementit on enemmän tai vähemmän lainattuja muista hack 'n' slash-peleistä. En minä sano että peli huono olisi, minua vain ärsyttää että se kuuluu Castlevania-sarjaan jonka kanssa Los:lla ei ole oikeastaan mitänä tekemistä (Olen tietoinen että LoS ei pitänyt alunperin olla Castlevania peli.) Pelin hyviä puolia olivat mielenkiintoiset ja palkitsevat pomotaistelut. Minusta aikaisemmat 3D-Castlevaniat Lament of Innocence sekä Curse of Darkness olivat tätä peliä paljon parempia, ne olivat minulle 100% Castlevania-pelejä. En halua puhua tästä pelistä Castlevania nimellä, koska sitä se ei ansaitse.

Kävin tänään hakemassa puujalkaliikkeestä. En ole mitään GoWin tapaista peliä pelannut ja aloitin myös Knightilla. Olen ottanut aivan jäätävästi turpaan mutta silti tekee mieli lisää. Kamera hieman häiritsee kun on tullut totuttua itse ohjattavaan, eiköhän tämä tästä kuitenkin. Ekassa Chapterissa vielä menossa.

Hienolta näyttänyt ja kuulostanut tähän mennessä.

En minä sano että peli huono olisi, minua vain ärsyttää että se kuuluu Castlevania-sarjaan jonka kanssa Los:lla ei ole oikeastaan mitänä tekemistä (Olen tietoinen että LoS ei pitänyt alunperin olla Castlevania peli.) Pelin hyviä puolia olivat mielenkiintoiset ja palkitsevat pomotaistelut. Minusta aikaisemmat 3D-Castlevaniat Lament of Innocence sekä Curse of Darkness olivat tätä peliä paljon parempia, ne olivat minulle 100% Castlevania-pelejä. En halua puhua tästä pelistä Castlevania nimellä, koska sitä se ei ansaitse.

Olen ymmärtänyt että tämän pitäisi olla Castlevanian reboot omalla tavallaan "uudelle pelaajasukupolvelle"? Jotain tällaista muistan lukeneeni. Mielestäni ihan hyvä vaan, aikaisemmista peleistä ei kai paljoa juonta ole mistä puhua (uusi (Belmont) sankari per peli, luurangot nousee haudoistaan ja pimeyden prinssi viimeisenä pahiksena jne.)...

Tuli vedettyä kunnon allnighter ja nyt on C:LoS läpi Knight-vaikeustasolla. Pidin erittäin paljon vaikka turpaan saanti alkoi välillä rasittamaan :P Erityisesti pidin juonesta, mikä avaa valoisan tulevaisuuden sarjan jatkolle nykykonsoleilla ja 3D:nä. Tenttien jälkeen sitten sitä 110%-läpipääsyä mättämään :P

Onko nuo pahimmat bugit eli tuo tallennusbugi ja kamera korjattu? Onko tämä peli hankkimisen arvoinen? God of war ja dante's inferno on tullut lävitse tahkottua ja nyt vähän arvon pitäisikö tämä nyt hankkia vai ei, demo ei hirveästi vakuuttanut, mutta en pelannut siinä kuin sen alun vain. Eli mitä tuolla kameran tärinällä porukka on kirjoittanut kommenteissa? Eli liikkuuko kamera samaan tyyliin kuin dantessa / gowissa ?

Itse en mihinkään tallennusbugiin ole törmännyt, ehkä toivottavasti törmääkkään. Mitä kameraan tulee, niin itseäni ei ainakaan kameran tärinä haittaa, päinvastoin se tuo mielestäni tunnelmaa peliin. Kyseessä ei siis ole bugi, vaan taiteellinen ratkaisu, jonka huomaa kun pelissä pysähtyy katselemaan maisemia. Muutoin kamera on samalla tavalla hoidettu kuin gowissa eli itse ei pysty sitä pyöritellä. Välillä viholliset katoavat ruudun ulkopuolelle, mutta sen takia ei kannata tätä peliä jättää ostamatta.

Eli melkeinpä voisi sanoa, että jos pidät goweista tulet pitämään tästä.

biokka sanoi:
Onko tämä peli hankkimisen arvoinen? God of war ja dante's inferno on tullut lävitse tahkottua.. .

Eli melkeinpä voisi sanoa, että jos pidät goweista tulet pitämään tästä.

Vaikkei Dante's Inferno ollut sekään mikään huono peli niin kyllä uusi Castlevania on mielestäni selvästi sitä parempi. Jotenkin siis näin: GoW>Castlevania>Dante. Eli jos kuluneen vuoden muut saman tyyliset pelit ovat miellyttäneet, niin kyllä Castlevania on sitten aika varma investointi. Mielipiteeni pelistä ei ole siis juuri muuttunut sitten edellisen postini jälkeen vaikka epäilyksiä olikin.

Ainoa bugi jonka olen onnistunut kaivamaan esiin löytyi eräästä loppupuolen kentästä/alueesta. Sekin oli vain luokkaa "mene tiettyyn nurkkaan ja kamera sekoaa/ympäristö muuttuu hetkellisesti harmaaksi".

Täytyy kyllä tosin tunnustaa, että piti tuota demoa pelata silloin aikoinaan sen kymmenen kertaa sisäistääkseen tai hyväksyäkseen pelin maailman, vaikka kyseisen alan miehiä olenkin. Kuulostaa aika oudolta mutta en sen kummemmin asiaa osaa kuvailla. Vaikkei peli sitten ollutkaan mitä odotin ja vaikka se velkaa onkin monelle kovasti, niin kyllä sitä silti uskallan suositella.

Pelin saan sopivasti ensi viikolla, voisko joku pelin jo omistava henkilö tsiikailla pitääkö tuo uutinen paikkansa? :)

No 1.01 päivitys tuli tosiaan jo ladattavaksi. En osaa sanoa muuta kun oma on toiminut ennen sitäkin ihan oikein.

Itselle on maistunut kanssa tämä uusin Linnavania. Hack´n´slash on tyyli, enkä mitään muuta odottanutkaan. Ainahan nämä ovat suht lineaarisia ja puzzlet laatikoiden siirtoa ja kahvojen vetelyitä. Itseasiassa, vaikka tässä ei ainakaan vielä ole mitään mielettömän vaikeita palapelejä tullutkaan vastaan, niin väittäisin, että tässä on kuitenkin keskivertoa mielenkiintoisempia puzzleja.

Peli on komea ja syvyyttä löytyy juuri sopivasti meikäläiselle, jopa taistelusysteemistä! Lisäksi peli om haastava, varsinkin monet trial-koitoksista ovat sellaisia, joita joutuu oikein taktikoimaan. Mukavaa ajanvietettä. GOW3 odottaa hyllyssä, mutta haaveilen, että saisin jostakin käsiin GOW1&2 hd editiot ensin. :)

P.S. Jos oikein natseja pulmia haluaa, niin kannattaa tsekata kolmas Silent Hill ja vääntää puzzle-taso kaakkoon. Siinä sitä sitten saa miettiä pönttönsä puhki ja vähän kaverinkin, sekä tarkastella näytelmäkirjallisuuden merkkiteoksia, ennen kuin pääsee etenemään... ;)

Pelin saan sopivasti ensi viikolla, voisko joku pelin jo omistava henkilö tsiikailla pitääkö tuo uutinen paikkansa?

Pitää näköjään:

"Castlevania: Lords of Shadow PS3 patch is live! 360 will be following shortly. Thank you for your patience!"

"It addresses the save game issue that was affecting some users."

( Konami (Konami) on Twitter )

Itseasiassa, vaikka tässä ei ainakaan vielä ole mitään mielettömän vaikeita palapelejä tullutkaan vastaan, niin väittäisin, että tässä on kuitenkin keskivertoa mielenkiintoisempia puzzleja.

Eräs puna-vihreä puzzle vähän harmitti, itse kun olen värisokea juuri puna-viher-ruskea alueella. Luulisi jo pelintekijöiden oppineen kaikkien silmillä toimivien väriyhdistelmien käytön...

Loppupuolella kyllä tulee vastaan muutama pussle missä joutuu hetken raaputtamaan päätä ja kenties vähän googlailemaankin. Ei mitään liian vaikeaa kuitenkaan.

Voiko joku hiukan neuvoa tuota minipeliä, eli oon ekas tossa trolli bossis menos, hakkaan sen siihe asti et pitää r2 painaa ja käsittääkseni siinä kun se rinkula muuttuu iha valkoseks pitäs painaa jotai nappia nii se menis eteenpäin, mutta ei, oon varmaa joka nappia koittanu juuri sillä hetkellä ku se rinkula o vaalee ja silti se peikko vaa nakkaa mut pois kimpustansa.. sama juttu oli siinä heppa ajelus toises kentäs, mitä hittoa siinä piti tehdä et ois pysyny hepan seläs, kokoaja tipahin.

Jee kymmenes yritys toden sanoi ja onnistuin.

Voiko joku hiukan neuvoa tuota minipeliä, eli oon ekas tossa trolli bossis menos, hakkaan sen siihe asti et pitää r2 painaa ja käsittääkseni siinä kun se rinkula muuttuu iha valkoseks pitäs painaa jotai nappia nii se menis eteenpäin, mutta ei, oon varmaa joka nappia koittanu juuri sillä hetkellä ku se rinkula o vaalee ja silti se peikko vaa nakkaa mut pois kimpustansa.. sama juttu oli siinä heppa ajelus toises kentäs, mitä hittoa siinä piti tehdä et ois pysyny hepan seläs, kokoaja tipahin.

Jee kymmenes yritys toden sanoi ja onnistuin.

Tarkoituksena on painaa mitä tahansa (Ympyrä, kolmio, rasti, neliö)-namiskaa kun iso ympyrä pienenee paikallaan olevan ympyrän sisälle. Heti kun näin käy niin nappia pohjaan mutta ei ennen. Ei kannata liian myöhäiseksi jättää myöskään.

Itsellänikin meni hyvä tovi ennenkuin alkoi hepan selässä pysyminen onnistua.

10th. chapteri menossa ja muutamat gemit ja veljeskunnan arkit keräämättä,joten kysysyisin,että voinko pelata huoletta storyn loppuun ja keräillä puuttuvat osaset myöhemmin vai nyt kun on kyvyt ja healthit kohdillaan eli suoritanko etsinnät ennen lopputaistelua.
Aloitin rehvakkaasti knight-vaikeustasolla, mutta jouduin nöyrtymään warrior-tasoon parin chapterin jälkeen,kun peli-ilo alkoi kärsiä ja kiroilu lisääntyi :D.
Ahtaat taistelualueet,useat pikkukätyrit yksi iso peikko,joka iski tantereeseen juuri kun yritit hoidella pienempiä ja kamerakulmat saivat ylpeyden katoamaan
Loistava tarinankehitys ja sopivan vaikeat puzzlet ovat pitäneet mielenkiinnon yllä.

Ylös Bottom