Vastaus: COD-skenekeskustelu
Jos joku mainitsee BF:MC:n laitan facepalm -hymiöadressiini taas uuden nimen.
Yleisesti codskenestä ja muutenkin nykyisestä pleikkarin tilanteesta, että pelaajilla on taipumus aina siirtyä siihen uuteen peliin ja jäädä sinne. Ennen, kun saman sarjan pelejä ei tullut ihan niin kovaa tahtia kuin nykyään, niiden eliniät olivat paljon pidempiä. Toisaalta peli, kuten cod4 alkaa puuduttaa jo muutaman kuukauden jälkeen aiemmissa posteissa mainittujen syiden takia, kuten esimerkiksi aim assistin pilaama oppimiskäyrän alhaisuus. Konsoliyhteisöillä on myös tapana olla hyvin hitaita reagoimaan yhteisön antamiin ideoihin ja valituksiin. Cod4:stäkin olisi saanut helvetisti paremman pelin, jos jo alussa olisi päästy eroon juggernautista, kleikoista yms. Taktisia lisämausteita kuulemma. Kuitenkin, pointti on se, että cod4 alkaa olla turha enää yritellä herätellä, koska sinne ei ole enää suuri yleisö palaamassa. Korkeintaan pieni yhteisö, mutta ylivoimainen enemmistö tulee pysymään mw2 linjalla, kunnes uusi codi/moh etc. rahamagneetti julkaistaan tuomaan lisää publa gl-iloa casual yleisölle.
Ei pysy hiiri kädessä. Ihan tosissaan jos on monia vuosia pelaillut aktiivisesti pleikkarilla ja hallitsee pädin ja pitää sen kanssa pelaamista mukavana, niin eipä paljoa kiinnosta lähteä ottamaan muita kiinni PC:llä. Eikä socomia edes julkaista PC:lle! Siinä meillä vanhojenaikojen tukijoilla on melkoinen ongelma, koska harvalla FPS pelaajalla olisi samanlaista vertauskohtaa edellisistä pleikkari peleistä.Ihan vaan ajatuksena. Jos kerran nää modaukset, promod yms. jne. on NIIN tärkeitä juttuja mitä ilman ei pelinautinnosta ole tietoakaan ja jossa joka yksityiskohtaa on hiottava viimeseen asti, että on varmasti r000 niin eikö olisi vaan helpompaa ostaa se PC ja pelata siellä missä nää jutut on helpompi toteuttaa ja jo valmiina? Kuitenki kokoajan vertailukohtana on se PC missä kaikki on auvoisesti ja pyrkimys on mallintaa samaa keinolla millä hyvänsä PS3:lle. Miksi? Pleikalla kaikki on nyyppiä, publat hirveetä, ei taito ratkase jne. ja PC:llä taas kaikki ihanteellisesti niin miksi pitää hakata päätä seinään?
Jos joku mainitsee BF:MC:n laitan facepalm -hymiöadressiini taas uuden nimen.
Yleisesti codskenestä ja muutenkin nykyisestä pleikkarin tilanteesta, että pelaajilla on taipumus aina siirtyä siihen uuteen peliin ja jäädä sinne. Ennen, kun saman sarjan pelejä ei tullut ihan niin kovaa tahtia kuin nykyään, niiden eliniät olivat paljon pidempiä. Toisaalta peli, kuten cod4 alkaa puuduttaa jo muutaman kuukauden jälkeen aiemmissa posteissa mainittujen syiden takia, kuten esimerkiksi aim assistin pilaama oppimiskäyrän alhaisuus. Konsoliyhteisöillä on myös tapana olla hyvin hitaita reagoimaan yhteisön antamiin ideoihin ja valituksiin. Cod4:stäkin olisi saanut helvetisti paremman pelin, jos jo alussa olisi päästy eroon juggernautista, kleikoista yms. Taktisia lisämausteita kuulemma. Kuitenkin, pointti on se, että cod4 alkaa olla turha enää yritellä herätellä, koska sinne ei ole enää suuri yleisö palaamassa. Korkeintaan pieni yhteisö, mutta ylivoimainen enemmistö tulee pysymään mw2 linjalla, kunnes uusi codi/moh etc. rahamagneetti julkaistaan tuomaan lisää publa gl-iloa casual yleisölle.