Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Mikäs on muuten turnauksessa politiikka hiiren käyttöä kohtaan pelatessa? Yhden 99% varman käyttäjän tiedän, joka on ilmoittautunut jo turnaukseen.
Ehdottaisin yleisiä turnaussääntöjä mukaillen, että kielletään myös:
Martyrdom (tämä aiheuttaa jo joukkueen sisälläkin niin paljon närää, että hyvä olisi kieltää heti säännöissä tämä pelleily).
RPG ja 3xfrag. Muutamissa kentissä nämä syövät koko peli-ilon ja herrasmiespelin tuntua ei löydy sitten millään.
Kapteeni
Viiden minuutin erät ovat turhan pitkiä. Turhaa aikaa annetaan istuskeluun.
5 min erät S&D:ssä ovat olleet ihan jees, siinä on vaihtoenhtona se, että puolustajat tuhlaavat naattinsa heti kärkeen tai hyökkääjät pääsevät heti plänttäämään. Lisää taktisuutta. 3 min erä toimisi myös, mutta ei tuo 5 min nyt niin pitkä ole.
Kerrotaanpa eilisestä matsista yhden esimerkin:
Pelasimme Crashiä, oli meidän vuoro puolustaa. Ensimmäisen 30 sekunnin aikana vastustajilta kuoli 3 pelaajaa. Käskin tiimiä pitää paikkansa, olimme puolustamassa joten meillä ei ole tarvetta lähteä mihinkään pommipaikkojen luota. Siinä me sitten istuimme kaikki paikallamme seuraavat neljä minuuttia ja odotimme. Pidimme paikat ja vastustajat tuli viimeisen 30 sekunnin aikana vuorotellen kuolemaan eteemme.
Jos tuollaista 4min odottelua harrastettaisiin joka kerta niin aika tylsäksi peli menisi. Ajan voisi helposti tiputtaa ainakin tuonne 3min tienoille.
Sinkoja on mielestäni turha kieltää (vrt naatin heitin, epätarkkoja eli ei välttämättä osu sinne minne pitäisi, hitaampia kuin GL:t), mutta tarvittaessa niillä saa kämppijän poistettua kätevästi. Tuolle periaatteella myös C4:t tulisi kieltää, ja miinat ja ja... Eli ehdoton ei.
3xnaatti ei ole mielestäni paha, en ymmärrä miksi tästä valitetaan. Saahan Stun-natteeja myös kolme ja niilläkin voi tappaa (ja helposti) HC:ssä. Jos joku on niin dorka, että jka kerta juoksee "alkunaatituksiin" niin siinähän on, jotkut ovat valittaneet myös siitä, että helikopterit on päällä S&D:ssä, mutta jos on niin paskoja että yksi kaveri suolaa sen 5 tai 7 matsissa niin rankasua vaan lisää.
Stun-kranaatit, C4 ja claymore ei liity mitenkään mörköpötköön, 3xfragiin tahi noobituubiin. Ja puhelen tässä vain S&D:stä, en muusta. Jos spawnipaikka olisi muuttuva, niin näitä voisi olettaa käytettävänkin, mutta koska spawnipaikka tiedetään etukäteen, on esim. 8vs.8 matsissa parhaimmillaan 24sipralekranaattia, 16ohjusta ja 16kranua ilmassa menossa kohti vastustajan spawnipaikkaa. Tämä on typerää ja sen takia nuo ovat esmes livegamersin turnaussäännöissä kiellettyjä.
Ja joo, onhan paljon niitäkin kenttiä, missä tuota alkupelleilyä ei voi tehdä, mutta se ei tätä asiaa pelasta.
Ja oikein harjoiteltuna ja "taitavissa" käsissä noiden aseiden käyttö syö sen kuuluisan peli-ilon täysin.
Minun 50 euroa aiheesta...Kerrotaanpa eilisestä matsista yhden esimerkin:
Pelasimme Crashiä, oli meidän vuoro puolustaa. Ensimmäisen 30 sekunnin aikana vastustajilta kuoli 3 pelaajaa. Käskin tiimiä pitää paikkansa, olimme puolustamassa joten meillä ei ole tarvetta lähteä mihinkään pommipaikkojen luota. Siinä me sitten istuimme kaikki paikallamme seuraavat neljä minuuttia ja odotimme. Pidimme paikat ja vastustajat tuli viimeisen 30 sekunnin aikana vuorotellen kuolemaan eteemme.
Jos tuollaista 4min odottelua harrastettaisiin joka kerta niin aika tylsäksi peli menisi. Ajan voisi helposti tiputtaa ainakin tuonne 3min tienoille.
Sitten ei ole yhtään miinaa käytössä, ja noissa sinun laskuissa on nyt jotain hämärää.
Ainiin, noobi otti eka perkin pois. Tuohduksissani kirjoittelin tarkemmin miettimättä, koska noi alkusplätit on niin dorkaa touhua.
Niin, ei tässä mitään valiteta, todetaan miten typerää tuo on. Ja kuten sanoinkin, jos spawnipaikka olisi kentän omalla puolella randomi, niin ei tämä niin typerää olisikaan. Eli rpg ja fragit tavallisissa pelitilanteissa on ihan ok.
Bogi tulee heti ensimmäinä mieleen, missä tämä alkupaukuttelu korostuu.
Mutta antaa olla, näillä pelataan.
SÄÄNNÖT
Asekiellot:
Vain Grenade launchers, kaikki muut aseet sallittu. Samoin kaikki perkit.
Voisiko kiellettyjen listalle lisätä:
- 3 x Frag
- RPG
- Martyrdom
Noi LG:n turnaussäännöt on aikas pätevät HC/SD:hen ainakin.. eikös niitä voisi soveltaa? Säännöt löytyy TÄÄLTÄ
Kaipa täällä voisi LGn säännöillä pelata kun todella reilu enemmistö klaaneista on sieltä tänne tullut ilmaisen pelin toivossa...mitäs herrat ja rouvat sanovat tömmöisestä ehdotuksesta? tuttu ja turvallinen ainakin LG:N pelaajille
Voidaanhan toki kaikki aseet kieltää kun niillä voi jonkun ampua.
Kielletyt aseet (GL) perusteltu jo aiemmin, muut noista ei ole läheskään yhtä "ylivoimaisia". Voidaanhan toki kaikki aseet kieltää kun niillä voi jonkun ampua.
No olipas tuo rakentava kommentti. Eikö siis sääntömuutoksia saa ehdottaa?
psilocybe777 sanoi:heko heko.ehdottaisin että joukkueet saavat päättää keskenään pelataanko nössösäännöillä vai hardcorella. tai sitten pelataan molemmilla, ensin nössöllä ja sitten hooseellä. ja niistä lasketaan yhteistulos.kaikki perkit ja singot sun muut sallittu pelimuoto on epäreilua vain HC/SDtä pelanneille,ja sama asia toisinpäin,jos on pelannut vain nössöllä,niin ei HC:lä pärjää. eli tuosta pitäisi joku kultainen keskitie löytää.mitä jos liigan jakaa nössö ja HC osastoon? finaaliin päässyt nössöjoukkue pelaa finaaliin päässyttä HC-joukkuetta vastaan sekä nössö- että HC matsin ja yhteispisteistä katsotaan voittaja.
Kyseessä on KonsoliFin-liiga, ei LG-liiga.
Eipä tässä nyt ihan hirveesti uudistuksia ole. Nämäkin ovat itseasiassa kutsuliigan sääntöihin pohjautuvat (paitsi tuubi kielletty), joten miksi mennä näitäkään muuttamaan kun kerta toimivat.Niin sen takia pitää sitten kokonaan uudistaa jotkin hyväksi havaitut säännöt? Eikös RPG ja 3-naatin ylivoimaisuus ole aika itsestään selvä SD:ssä? Domination on sitten asia erikseen, näihin kahteen pelimuotoon pitäisi olla eri säännöt.
Sori nyt vaan kun ehdotin, ihan sama mulle vaikka olis kaikki perkit sallittu.. tuun heti spawnissa sitten niskaan tulittaan vaikka RPG:llä, niin ja martyrdom ehdottomasti myös käytössä.