Muutamia kommentteja aiempiin viesteihin.
Ajettavuus on mun mielestä mainio, mutta ei vielä varmastikaan tyydytä kaikkia. Mun huomio on se, että CMR3:sta ei voinut ajaa padilla ollenkaan, koska auto oli koko ajan poikittain eli auto kääntyi selvästi keskipisteensä ympäri. CMR04:aa olen taasen pelannut enemmän padilla, koska se onnistuu helposti ja on mainio muutenkin. 4wd-autoja pystyy viemään mutkista toiseen sladissa tosi hienosti. Autoa ei saa hitaassa vauhdissa poikittain, ei edes käsijarrulla eli jos soralla mutkaan tulo epäonnistuu niin yleensä kyllä mennään keula edellä ulos.
Ajokuvakulmista sisäkuvakulmahan on se "oikea" mutta välillä kaipaisin kuitenkin sitä konepeltikuvakulmaa. Vauhdintunne on enemmän kuin kohdallaan muuten paitsi ulkokuvakulmassa (eli siinä jossa auto on näkyvissä radalla.) Codemastersin CMR04-forumilla muuten arvellaan, että konepeltikuvakulma on jätetty pois framerate-ongelmien takia mutta silloin ihmetyttää, että miten tuo puskurikuvakulma on kuitenkin saatu toimimaan hyvin. (Päätelmä: Codemastersin PS2-koodarit eivät osaa hommiaan!) Hidastumista en ole havainnut missään vaiheessa ja popuppiakin vain satunnaisesti Australian ja Ruotsin rallissa (tällöinkin kyse on ollut jostain yksittäisestä puusta jossain kaukana maisemassa)
CMR04 on täyttänyt minun odotukseni pelistä tähän mennessä. Pelattavuus on kohdallaan, rallit ja radat ovat riittävän monipuolisia. WRC2 on mun mielestä liian "kliininen simulaatio", sitä jaksoi pelata kovin vähän aikaa eli hauskuus puuttui. CMR3:sta olisi pelannut (ratilla) pidemmänkin aikaa mutta pelattava loppui kesken. CMR04:n meininki on hyvin lähellä sitä mikä oli CMR1:ssa vanhalla pleikkarilla eli loistava!
Mun mielestä kaikki vaatimukset/kommentit realismista saa heittää pelien kohdalla aina romukoppaan. Peleissä ei voi tuottaa samaa kokemusta kuin aidossa elämässä, ei se konsolin ohjain tai ratti voi millään antaa samaa palautetta kuin oikea auto! Vaatimus realismista on siinä suhteessa siis aivan järjetön. Se, joka kaipaa realismia, menköön ajelemaan oikealla ralliautolla! En minä ainakaan halua täysin realistista rallipeliä. Mitä hauskaa siinä olisi kun joka kodin virtuaali-vatanen ajaisi ekassa mutkassa lepikkoon. En voi sanoa onko CMR04 realistinen rallipeli vai ei, kun en itse ole oikeaa ralliautoa ajanut, mutta ainakin perkeleen hauska peli se on ja käsittääkseni siitä pelaamisessa on kyse???
Summa summarum:
Arvon pelaajat, kokeilkaa peliä kunnolla ennen kuin annatte kommentteja (tyyliin "näytti tiltissä huonolta") tai teette ostopäätöksen. IMHO.
EDIT: Typoja.