Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Colin McRae Rally 04

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dragon
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huvittavaa tosiaan että kaikki tuomitsee pelin mm. Tiltin kuvan perusteella taikka "Anttila testeillä"... mielestäni arvostelemaan kannattaa ruveta siinä vaiheessa kun on pelannut peliä!
Dragon puhuu tosiaan täyttä asiaa, amen to that! :)
ja monsteri taitaa tosiaan olla aikamoinen virtuaali-vatanen, sillä minulle ainakin tuo normaali on jo sopiva vielä toistaiseksi, advancella en voi vielä haaveillakkaan voitoista ja expertin unlockaus on kaukana kuin toinen galaxi... eli uskallan sanoa että kyllä normaali-jannulle tässä on tarpeeksi vaikeutta.
 
Nyt muutaman koko rallin 2wd-normal-championshipillä ajaneena vähän kommenttia:

Ainakin etuvedot tuntuvat menevän suht luontevasti eteenpäin. Puskee kurviin väärin tultaessa, toisaalta kääntyy kaasulla ja ruopii ojasta ylös yrittäessä riittävän aidon tuntuisesti. Nelivetoista en ehtinyt vielä kunnolla kokeilla, eli ei niistä sen enempää.

Vauriomallinnuksesta en vielä osaa sanoa, kun en sitä expertiä ole päässyt kokeilemaan. Normaalitasolla Suomen pätkällä laskin männyn kylkeen 140 km/h ilman sen suurempia ongelmia, mutta toivon että vihdoinkin löytyy peli, jossa rallin todella voi keskeyttää siihen ulosajoon...

Suomi näytti jo suht Suomelta. Ojia löytyi ja se parjattu tuulimyllykin oli riittävän kotimaisen näköinen. Kapeaakin pätkää löytyi ja hyppyjä oli riittävästi.

Mutta vaatii kyllä vielä paljon pelaamista, ennen kuin alan pisteyttämään tätä millään tavalla...
 
Tulipa tuossa ruokatunnilla kokeiltua Group B -championshippia (vaikeustaso advanced, vauriotaso heavy) 205 T16 Evo2:lla. Ekana rallina Kreikka ja oli pieniä vaikeuksia pysyä AI-kuskien vauhdissa. 2 eka stagen jälkeen oli 6sek jäljessä, 4 stagen jälkeen n. 2sek edellä. Suurin vaikeus on ehkä orientoitua B-ryhmän autoon 4wd-auton jälkeen, ero on sen verran iso merkittävä. Tehoa on niin sairaasti, että auto ei meinaa ensin pysyä lapasessa mutta sitten kun kaasunkäytön oppii, niin alkaa meno sujua. B-ryhmän autoa on myös hankalampi heitellä kurveihin, eikä autot todellakaan muuta kulkusuuntaansa ihan tosta vaan (niinkuin CMR3:ssa). Se tuli todettua muutamassa tiukassa kurvissa, johon tuli liian lujaa, jolloin mentiin keula edellä ojaan.
 
Kerrankin KAIKKI autot ovat ajettavia myöskin takaveto escort ja 037.B-ryhmän tykeillä on mahtava tykitellä menemään,voisipa juuri kuvitella että ajettavuuskin olisi aika onnistuneesti tikissä B-ryhmän kehittymättömillä voimansiirroilla kevyet ja tehokkaat autot ovat todella nopeita mutta vaikeita ajaa vrt WRC. Expert taso ei ole mikään super vaikea helpohkosti virheettömällä ajolla pystyy repimään reilun 10s pohjia mutta virheistä rokotetaan todella rankalla kädellä lisäksi ainakin X-box versiossa expertissä on käytössä vain ohjaamo näkymä mikä lisää vaikeusastetta mukavasti.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan joujou
Kerrankin KAIKKI autot ovat ajettavia myöskin takaveto escort ja 037.B-ryhmän tykeillä on mahtava tykitellä menemään,voisipa juuri kuvitella että ajettavuuskin olisi aika onnistuneesti tikissä B-ryhmän kehittymättömillä voimansiirroilla kevyet ja tehokkaat autot ovat todella nopeita mutta vaikeita ajaa vrt WRC. Expert taso ei ole mikään super vaikea helpohkosti virheettömällä ajolla pystyy repimään reilun 10s pohjia mutta virheistä rokotetaan todella rankalla kädellä lisäksi ainakin X-box versiossa expertissä on käytössä vain ohjaamo näkymä mikä lisää vaikeusastetta mukavasti.

Ja sitten kun opettelis ne välimerkit...
 
Tarkoitatko liikennemerkkejä? ...tietääkseni ei ainakaan pelissä ole välimerkkejä...:confused:

Viitattiin varmaan tuota edelliseen viestiin joka oli oksennettu melkeinpä yhteen putkeen, ilman pisteitä ja pilkkuja. Hiukan sekava luettava.
 
En oikeesti usko että oon "virtuaali-vatanen", on vaan noita edellisiä colineita tullu tahkottua ihan liikaa, eikä toi nyt mun mielestä ajotuntumaltaan eroa mitenkään järkyttävästi niistä vanhoista. Ajoin ensimmäisen kauden advanced tasolla 4wd-autolla ja tulin toiseksi colinille kaksi pistettä hävinneenä. Toisella kaudella voitin kaikki muut paitsi britannian rallin about minuutin erolla kakkoseen. Odottelin expert tasolta jotain ihan muuta, nyt kolme rallia ajettu ja kolme voitettu, ei hyvä. Ei äijät tunnu ajavan yhtään kovempaa, ainoastaan vaurioita tulee rankalla kädellä jos/kun töpeksii. Pitää vissiin siirtyä b-ryhmään jos ne kerran on vaikeempia ajettavia?!

Miksei muuten auton säätöjen muutoksiin kulu enää aikaa? Vanhoissa versioissa oli hienoa pähkäillä korjatako autoa ja ajaa huonoilla säädöillä vai korjata säätöjä ja ajaa romulla autolla... Nyt saa aina optimaaliset säädöt kun vaan viitsii säätää ja melkeen kaikki vauriotkin ehtii korjailla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan monster
Miksei muuten auton säätöjen muutoksiin kulu enää aikaa? Vanhoissa versioissa oli hienoa pähkäillä korjatako autoa ja ajaa huonoilla säädöillä vai korjata säätöjä ja ajaa romulla autolla... Nyt saa aina optimaaliset säädöt kun vaan viitsii säätää ja melkeen kaikki vauriotkin ehtii korjailla.

Tuo lisäisi vaikeuskerrointa aika reilusti.
Tosin CMR1:ssa ja CMR2:ssa alkoi pidemmän päälle nyppimään alituinen latailu, kun huomasi, että auto on niin paskana ettei sitä ehdi korjaamaan ja säätämään kunnolla seuraaville stageille. Ja paskalla autolla jää pian kymmeniä sekunteja kärjestä, eikä toivoakaan saada kiinni kahdella vikalla stagella.
Eli lataus, yritys, erehdys, lataus, yritys, erehdys jne -> ei ollenkaan hauskaa!!!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan dragon
Tuo lisäisi vaikeuskerrointa aika reilusti.
Tosin CMR1:ssa ja CMR2:ssa alkoi pidemmän päälle nyppimään alituinen latailu, kun huomasi, että auto on niin paskana ettei sitä ehdi korjaamaan ja säätämään kunnolla seuraaville stageille. Ja paskalla autolla jää pian kymmeniä sekunteja kärjestä, eikä toivoakaan saada kiinni kahdella vikalla stagella.
Eli lataus, yritys, erehdys, lataus, yritys, erehdys jne -> ei ollenkaan hauskaa!!!

No joku tykkää äitistä ja joku tyttärestä... joku jopa isistä... :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Simppa
Aika ankaraa hehkutusta kyllä... Ikäänkuin arvostelija ei olisi mitään muita PS2 rallipelejä koskaan nähnytkään ja kuullut vain valitukset CMR3:sta...

Jep, ei todellankaan mitenkään objektiivinen arvostelu.

Tsekatkaapa tämä arvostelu
 
En jaksa lukea koko ketjua tarkkaan läpi, mutta moniko on törmännyt ohjaamonäkymässä ruudunpäivitysongelmiin (CM:n sivuilla oli jappasua asiasta)? Ilmiö on toistunut jokaisella ek:lla, joissa olen ohjaamonäkymää kokeillut. Puskurinäkymä pelittää hyvin, mutta harmittaa, jos joskus ajan Expert-tasolla ja näin olen pakoitettu sisänäkymään ja grafiikan nykimisiin.

Muutoin ajettavuus on mukavalla tasolla, paitsi että ainakin kokeilemissani soraralleissa ratti (DF) vispaa suoraan ajaessakin... Typerä ominaisuus ja muutenkin FF:n toteutus on niin ja näin.

Odotin enemmän ja toivottavasti saan enemmän, kunhan kerkeän kunnolla tahkoamaan.
 
Todella typerää on joo pakottaa sisäkuvaan, kun nopeudentunne häviää välittömästi. Autopelissä kun nimenomaan se vauhdin hurma on kaiken A ja O, niin miksi mennä pilaamaan...

Nyt 2wd normaalitason MM-kisan ajettua lisää kommenttia:

Grafiikathan ovat parantuneet sittenkin. Englannin rata mm. oli todella kivaa katseltavaa ja vaikka osa radoista olikin vanhoja tuttuja kolmosesta, oli meininki kohdallaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan flexbus
En jaksa lukea koko ketjua tarkkaan läpi, mutta moniko on törmännyt ohjaamonäkymässä ruudunpäivitysongelmiin (CM:n sivuilla oli jappasua asiasta)? Ilmiö on toistunut jokaisella ek:lla, joissa olen ohjaamonäkymää kokeillut. Puskurinäkymä pelittää hyvin, mutta harmittaa, jos joskus ajan Expert-tasolla ja näin olen pakoitettu sisänäkymään ja grafiikan nykimisiin.

Olen vähän ihmetellyt noita kommentteja grafiikan nykimisestä CMR04-forumilla. Itse en ole havainnut mitään nykimistä paitsi aavistuksen hidastumista sisäkuvakulmalla Japanin stagella numero kolme, jossa sataa niin maan perusteellisesti. Ajoin 4wd normal championshipin pääsääntöisesti sisäkuvakulmalla enkä havainnut hidastumista millään muilla stageilla missään rallissa.
 
TotalGames.net:n arvostelu

Tää jäi ihmetyttämään:
"In the past any bonus cars you unlocked instantly became a bit redundant because you had no reason to use them. Understandable really. Why would you want to race in an old clapped out motor when you choose a modern day rally car? Now, however, youre forced to use these bonus vehicles as they have been integrated into specific restricted events.
"

Enpä minä ainakaan ole löytänyt noille bonus-autoille mitään erillisiä kisoja :confused:
 
[Enpä minä ainakaan ole löytänyt noille bonus-autoille mitään erillisiä kisoja :confused: [/B]

Olisko tarkoitettu tuota B-ryhmän mestaruussarjaa? Lukittujahan ne kaikki B-ryhmän autot aluksi on. Tyhmästi ja epäselvästi ilmaistu kyllä..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Meisseli
Olisko tarkoitettu tuota B-ryhmän mestaruussarjaa? Lukittujahan ne kaikki B-ryhmän autot aluksi on. Tyhmästi ja epäselvästi ilmaistu kyllä..

Voip olla, koska B-ryhmän autot ovat tosiaan ensin lukittuja. Noille varsinaisille Bonus-autoille ei taida olla käyttöä kuin Rally- ja Stages-modessa, ja niissäkin ehkä lähinnä vain erikoisuuksina. Noh, onhan se ihan kiva ajella vanhalla Eskolla Suomen pikiksiä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan dragon
Olen vähän ihmetellyt noita kommentteja grafiikan nykimisestä CMR04-forumilla. Itse en ole havainnut mitään nykimistä paitsi aavistuksen hidastumista sisäkuvakulmalla Japanin stagella numero kolme, jossa sataa niin maan perusteellisesti. Ajoin 4wd normal championshipin pääsääntöisesti sisäkuvakulmalla enkä havainnut hidastumista millään muilla stageilla missään rallissa.

Juu samaa mieltä, ja mä en millään muulla oo käytännössä ajanutkaan kun sisäkuvakulmalla?!
 
Ylös Bottom