Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Colin McRae Rally 3 kommentit

Mulla on kokemusta vaan asfaltti puolelta, noista pienistä formuloista..

Ehkäpä se riittää että peli omasta mielestä tuntuu aidolta, vaikka ei olisikaan ollut koskaan oikean ralliauton ratissa..
 
Ne, jotka haluaa kinastella ralliajamisesta ja ajotuntumasta menkööt muualle, keskustellaan tässä threadissa CMR3:sta.

Eli asiaan:
Ajoin pari stagea nyt GT Force-ratilla ja johan muuttui peli aivan toisenlaiseksi verrattuna Dualshockilla ohjasteluun. Auto käyttäytyy ratilla just niinkuin haluaa, mahtava fiilis. Tärinöitä on ainakin mun makuun riittävästi. Ei kait paukkeen tarvi irrottaa hampaista paikkoja...

Jos on ongelmia GT Forcen toiminnan kanssa niin varmistakaa seuraavat asiat.
Mene Options -> Controllers -> Controller 1 valikkoon.
Valitse Steering Wheel, ja paina ratin A-nappia!
Palaa Main Menuun. Avaa Stages, ja käynnistä jokin rallistage, paina varmuudeksi ratin A-nappia, jotta ratti aktivoituu ja kisa käynnistyy.
Sama proseduuri toimii Championshipissa, lataa tallennettu ura ratin A-napilla niin ratti aktivoituu.

Obs, onko kukaan muu huomannut Japanin ekalla stagella, että sade taukosi pätkän loppupuolella. Seuraavalla vedolla satoi koko ajan. Onkohan pelissä kuitenkin dynaaminen sää, vaikka sitä ei ole mainostettu?
 
AIIIH!!!:mad:
en saa millään Thrustmasterin Ferrari FF rattia toimimaan!!!!
Siis siellä Controlls-valikossa ei suostu valitsemaan USB 1 kohtaa vaikka ratti on kyllä kiinni. Olen myös koittanut laittaa diastnosics(tjsp.) päälle PS2 console valikosta mutta ei auta sekään... Codemastersin sivuilla ilmoitettiin kyllä että ko. rattia tuetaan.
Siis pitääkö minun nyt prkl ostaa Momo sitten vai?
Joten mikä avuksi? Vai eikö mikään?
 
Itsekin pidin GT3:n ralliosuuksia ylivoimaisina tähän asti, mutta nyt on löytynyt sen ylittäjä. Huomatkaa, että GT3:n ralliradat on tehty pehmeämmällä hiekalla kuin Colin McRae Rally 3.0:n. Mielestäni tämä CMR3 voittaa GT3:n - vihdoinkin.
Tämä peli on loistava ! Vesisade ja lumisade hyvin toteutettuja. Ajotuntuma erinomainen jopa padilla. Grafiikka samaa laatua kuin Conflict Desert Stormissa, ei ärsytä, ei huikaise. Myös yhtä hauska pienine puutteineen. Mielestäni erinomainen autopeli. Ei varmaan sopiva simulaattoripelien ystäville kuitenkaan.
Tosin, minä puhun XBOX-versiosta.. ehkä PS2 -versio poikkeaa tai sitten ei.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Rambo-Jorgen
AIIIH!!!:mad:
en saa millään Thrustmasterin Ferrari FF rattia toimimaan!!!!
Siis siellä Controlls-valikossa ei suostu valitsemaan USB 1 kohtaa vaikka ratti on kyllä kiinni. Olen myös koittanut laittaa diastnosics(tjsp.) päälle PS2 console valikosta mutta ei auta sekään... Codemastersin sivuilla ilmoitettiin kyllä että ko. rattia tuetaan.
Siis pitääkö minun nyt prkl ostaa Momo sitten vai?
Joten mikä avuksi? Vai eikö mikään?

Minäkin kyllästyin Ferrarin huonoon yhteensopivuuteen PS2 pelien
kanssa eikä mitkään muovirinkelit kiinnostaneet joten vaihdoin MOMOon, ja eiku hanaa...
Loppu se veivuu, p....le!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan dragon
Obs, onko kukaan muu huomannut Japanin ekalla stagella, että sade taukosi pätkän loppupuolella. Seuraavalla vedolla satoi koko ajan. Onkohan pelissä kuitenkin dynaaminen sää, vaikka sitä ei ole mainostettu?

Oops, tää oli oma kämmi. Olin vahingossa painanut konepeltinäkymän päälle ja silloinhan pyyhkimiä eikä sadetta oikein näy... :rolleyes:
eli sääefekti on "fixattu" koko stagelle, ei siis dynaaminen.
 
Kiitti dragon vinkeistä sain Momon toimiin.
Hieman kyllä erikoinen tyyli noissa valikoissa surffailussa.
Hyvin toimii Momo paitsi että ff:t ovat ihmeen vaisut jos vaikka vertaa esim. pc:n Rally Trophyyn niin ero on kuin yöllä ja päivällä.
Nyt on hard-taso menossa ja alkaa voitot olla eka yrityksellä ainakin tiukassa.
Ihmeellistä kyllä vaikka Englanninrallissa sataa kaatamalla niin pyyhkimet eivät toimi?
Ja eniten tuossa edelleen ärsyttää nuo liikennemerkit ja minitolpat joihin auto pysähtyy kuin seinään.
 
Kävin tänään noutamassa omani ja kyllähän toi hyvältä vaikuttaa, jopa Dualshokilla, vaikka kylläkin just lähti DF tilaukseen, ei nääs toi Microsoftin FFB toimi PS2:ssä(ei ainakaan toiminu GT3:ssä). Tarvii mennäkkin tässä jatkamaan:)
 
Onkos keneltäkään muuten pujennut rengas? :D
Äsken kun ajoin Espanjan rallia niin rupesin ihmettelemään että mikä helvetti nyt iski kun ei pidä millään! Sitten vaihdoin kuvakulmaa auton taakse ja siellähän molemmat takarenkaat renkaat repsottivat niin ettei mitään rajaa. Hetken päästä olikin pelkät vanteet jäljellä :D
Pääsi kostautumaan tuo pehmeämpi seos... ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan dragon
Obs, onko kukaan muu huomannut Japanin ekalla stagella, että sade taukosi pätkän loppupuolella. Seuraavalla vedolla satoi koko ajan. Onkohan pelissä kuitenkin dynaaminen sää, vaikka sitä ei ole mainostettu?

Kyllä minullakin kävi samoin vaikka kuvakulma pysyi samana kokoajan eli tihkusateeksi muuttui.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jussi28
Kyllä minullakin kävi samoin vaikka kuvakulma pysyi samana kokoajan eli tihkusateeksi muuttui.

Ethän vaan sattunut vetämään pöpelikköön niin, että tuulilasi lähti?
Noin kävi mulle, ja eipä tuu sadepisaroita tuulilasiin ja pyyhkijät vispaa... :D
Tuulilasin lähdön huomaa sisäkuvakulmassa siitä, että yläreunassa ei näy sitä sinipohjaista mainostekstiä.
 
Ostin tossa myös kyseisen pelin. Eka Colin McRae joka mulla on koskaan ollut. Pakko nyt sanoo että mä koin ton ajotumtuman hieman oudoksi. En tiedä onko teistä kukaan muu huomannu replay-tiloissa että se auto liikkuu jossain väleissä niinku sivuttain. Ja jotenkin "minun" mielestäni auton tuntuma maahan ei ole läheskään sitä luokkaa kuin esimerkiksi Gran Turismo 3:ssa. Onkohan lie Gt3 sitten palanu ihan päähän kiinni ku tämmöstä väitän. Toki sen katsoin todella hyväksi asiaksi Colin McRae 3:ssa että auto käyttäytyy hyppyreissä sillalailla että se niinku painaakin jotain ja painovoima tuo sen äkkiä takas alas eikä niin että se liitää siinä parisen sataa metriä. No tietty tämän on minun mielipiteeni pelistä. Kyllä se siis toimii.
 
CMR3 ja Force Feedback??

Onko Colin Mcrae 3 pelissä Force Feedback tukea (ei pelkkä tärinä)? Jos on niin millä ratilla tuo ominaisuus toimii PS2:lla tai XBOXilla?
 
Lisää kommentteja pelistä

Rattituki (GT Fofce) tuntuu toimivan mukavasti, ajotuntuma on mainio, vastusta ja tärinää on ainakin mun makuun riittävästi.

Grafiikasta sen verran, että se on ihan toimivaa mutta popuppia näkyy jonkin verran, varsinkin super special stageilla. Mutta eipä niitä juuri ehdi katselemaan, kun on välillä tuulilasi täynnä käsiä...

Nuotituksesta sen verran, että enpä ihmettele kun Colin antoi kenkää Nickylle, jos nuotitus tulee tuohon tahtiin. Esim. olikohan Suomen ekalla stagelle: "Hyppy 6", ja hyppyrissä äijä sanoo "Varo Oikea 4" ja eikun metikköön... stna...

Ekan mestaruuden palkinnoksi saa auki Metro 6R4-auton ja ainakin Suomen ekalla pätkällä tuli äitiä ikävä, kun luukutin hanat auki...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan dragon
Ethän vaan sattunut vetämään pöpelikköön niin, että tuulilasi lähti?
Noin kävi mulle, ja eipä tuu sadepisaroita tuulilasiin ja pyyhkijät vispaa... :D
Tuulilasin lähdön huomaa sisäkuvakulmassa siitä, että yläreunassa ei näy sitä sinipohjaista mainostekstiä.

Saattoi siinä niinkin käydä;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Rambo-Jorgen
Onkos keneltäkään muuten pujennut rengas? :D

Ei oo puhjennut, mutta irronnut on kyllä :) UK:n ekaa pätkää vedellessä oikee eturengas irtosi kun ajoin sillan kaidetta päin. Oli hieman hankalahkoa jatkaa matkaa. Hienosti muuten kilisee tuo kun rengas on irti ja akseli silti pyörii ja osuu maahan.
 
CMR 3 ajotuntuma

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan gerbiilimies
... koin ton ajotumtuman hieman oudoksi. En tiedä onko teistä kukaan muu huomannu replay-tiloissa että se auto liikkuu jossain väleissä niinku sivuttain. Ja jotenkin "minun" mielestäni auton tuntuma maahan ei ole läheskään sitä luokkaa kuin esimerkiksi Gran Turismo 3:ssa...

Samaa mieltä. Ohjaus tuntuu ensinnäkin liian nopealta; sitä voi säätää hitaammaksi ainoastaan Championship-moodissa Fordilla, ei yksittäisiä pätkiä ajaessa muilla autoilla :mad:.

Toisekseen tuntuma tiehen on aika outo, ikäänkuin ratin kääntäminen kääntäisi koko autoa sen pystyakselin ympäri, ei etupyöriä. GT 3:ssa tuntee selvästi esim. sen että toisen puolen pyörät ovat eri pinnalla kuin toisen.

Colin-sarjasta olen pelannut ykkösosaa PC:llä, ja se tuntui jotenkin tätä uutta realistisemmalta - liekö aika kullannut muistot?!
 
Re: CMR 3 ajotuntuma


Colin-sarjasta olen pelannut ykkösosaa PC:llä, ja se tuntui jotenkin tätä uutta realistisemmalta - liekö aika kullannut muistot?! [/B]


Colin 1:ssa pysty muistaakseni ajaan lähes kokoajan kaasu pohjassa, joten realistisesta ajosta ei voitane puhua. Helpommin se auto siis aikasemmissa Colineissa tiellä pysyy...
 
MOMO ja vaihteet?

Okei, MOMO ratti toimii sittenkin, mutta miten on vaihteiden laita?
Saako nappeja mistään vaihdettua, koska eihän ajamisesta mitään
tule kun vaihteita voi vaihtaa ainoastaan napeista joihin ei oikein
ylety peukaloilla kunnolla?
Automaattivaihteilla ajaminen kun ei ole oikein mistään kotoisin eikä
luonnollisesti pääse parhaisiin mahdollisiin aikoihinkaan..
Eli lyhyesti: Saako vaihteita pistettyä mistään MOMOn viiksiin?
 
Ylös Bottom