Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Conker: Live And Reloaded

Vastaus: Conker: Live And Reloaded

Mun muistaakseni pelkästään se alkudemo oli niin hauska, että tuli katseltua se useaan kymmeneen kertaan N64:llä. Ei kuitenkaan ihan raaskis ostaa täydellä hinnalla tätä peliä uudelleen pelkän nostalgiafiilistelyn takia. Noh, joskus sitten kun sen saa parilla kympillä..
 
Vastaus: Conker: Live And Reloaded

Ovatkohan jenkki- ja euroversio identtisiä? Kiroilujahan on piipitetty N64-versiosta.
 
Vastaus: Conker: Live And Reloaded

Hex sanoi:
Ovatkohan jenkki- ja euroversio identtisiä? Kiroilujahan on piipitetty N64-versiosta.
Eiköhän ne ole. Eikö CBFD:nkin NTSC- ja PAL-versiot olleet identtisiä?

Tonppa: Mistäs olet saanu tuon pelin jo käsiisi?
 
Vastaus: Conker: Live And Reloaded

NapaKettu sanoi:
Eiköhän ne ole. Eikö CBFD:nkin NTSC- ja PAL-versiot olleet identtisiä?

Tonppa: Mistäs olet saanu tuon pelin jo käsiisi?

Myös Xbox-versiossa on kiroilut piipitetty. Se kyllä toimii humoristisessa mielessä paremmin.

Olen mm. pelikriitikko, sain pelin arvosteltavakseni.
 
Vastaus: Conker: Live And Reloaded

NapaKettu sanoi:
Ainakin DVD Box Office on merkannut Conkerin region free-peliksi eli kai sitten on region free. Näin ainakin toivon. Peli on ennakkotilattu VideoGamesPlus:sta ja pitää toivoa, että sitä kerkeää pelaamaan ennen kuin Ruotsin matka kutsuu.

Öy nöy... Oma PAL-versioni ei ainakaan starttaa NTSC-koneessa. :(
 
Vastaus: Conker: Live And Reloaded

Oh noes! Pitänee sitten vaihtaa tilaus äkkiä Gameplayhin. :(

EDIT: Onko tavallista, että NTSC-versio toimii PAL-koneessa, mutta PAL-versio ei NTSC-koneessa?
 
Vastaus: Conker: Live And Reloaded

NapaKettu sanoi:
EDIT: Onko tavallista, että NTSC-versio toimii PAL-koneessa, mutta PAL-versio ei NTSC-koneessa?

Ei ole itselleni koskaan tullut vastaan. Minulla ei kaksia versioita samasta pelistä taida olla kuin Fablesta, mutta en ole siis törmännyt asiaan edes keskustelupalstoilla. Varmuuden vuoksi saattaisi olla hyvä tilata PAL-versio, tai sitten odottelet, mitä muut sanovat NTSC-version toimivuudesta.

###

Haluatteko, että otan pelistä videomateriaalia? Kenties alkudemo? (Itse pelitilanteesta kaappaaminen on edelleen kinkkistä, koska joudun pelaamaan peliä PC:n ruudulla pienellä kuvalla, joka vielä lagaa hemmetisti.)
 
Vastaus: Conker: Live And Reloaded

Voi täydellisyys... Peli sitten taisi jumahtaa lopullisesti: pelasin kenttää, jossa dogfish pitää sitoa lammen pohjaan ja catfishien antaa avata seuraavan alueen ovi. Se oven avaava välipätkä ei kuitenkaan lähde käyntiin, vaan kissakalat uivat näkymätöntä seinää päin siinä kohdin, kun näytöksen pitäisi alkaa. Chapters-valikon kautta kentän voi pelata loppuun, mutta itse tarinatilassa (joka avaa kappaleet Chaptersseihin) ei pääse enää eteenpäin - olen hinkannut kohtaa jo kohta kaksi tuntia! Kiitos Rare ja MS huolellisesta viimeistelystä. Näin tehdään konsolin elinkaaren viimeinen oma peli.

Muutoin Conker on ihan hyvä peli, vaikkakin melko yksinkertainen ja jollain tapaa ikääntyneen oloinen. Vitsit naurattavat ja parodia on viihdyttävää. Myös grafiikka miellyttää silmää. Sen hintana on kuitenkin huomattava kakominen esimerkiksi juuri edellä mainitussa cat/dogfish-kentässä. Livessä olen pari matsia pelannut, eikä systeemi käytettävyydeltään Halo 2:n tasoa ole, mutta lagia ei ole esiintynyt, kentät vaikuttavat mielenkiintoisilta ja eri hahmoluokat tuovat peliin vaihtelevuutta. Livessä HUDin epäselvyys on ollut suurin kiusan kappale, sillä monivärisen tekstin, jättimäisten tähtäinten ja graafisen ilotulituksen alta on joskus mahdoton nähdä, ketä ampuu.

EDIT: Hmm... Olin taas hieman liian nopea. Koetin "huvikseni" vielä pariin otteeseen tuota jumittunutta kohtaa, ja kappas, sehän toimikin. Tosin olin buutannut konsolin välillä. Pitänee korostaa, että kyseessä voi aivan hyvin olla vain DVD-aseman lukuvika eikä bugi itse pelissä. Xboxillä näistä ei ikuna tiedä... ;)
 
Vastaus: Conker: Live And Reloaded

Ensäimmäinen arvostelukin on tullut näemmä. Tuossa hehkutettiin Conkerin Live-moninpeliä ja sanottiin yksinpeliä hiukan vanhentuneeksi ja "ihan jees" pläjäykseksi, mitä nyt nopeasti lukasin tuon yksinpeliosuuden arvostelussa.

Minulle riittää, että pääsen verestämään muistoja yksinpelissä ja saan loistavan - uuden - Live -moninpelin. Toivotaan, että tuo moninpeli tosiaan kanssa on sitten hyvä. Itsekin kyllä myönnän Conker-fanina, että tuo Saving Private Ryan -chapterin ensimmäinen puolikas ei mikään huikea ollut pelillisesti, vaikka mukava olikin. Huumori ei ole kuitenkaan vanhentunutta eli kyllä tuon yksinpelin pelaa taas mielellään läpi. Ratchetit ja Jakit ovat kuitenkin tuoneet niin paljon uutta "tähän" genreen (ei varsinaisesti kuulu samaan, mutta ainakin osittain), ettei Conker enää pelillisesti jaksa säväyttää niin kuin N64:lla. Nämä mielipiteet perustuu kyllä pelkästään tuohon maihinnousuun, että voi olla, että mielipide muuttuu hiukan positiivisemmaksi...

Katoin myös tuon viimesen chapterin (SPOIL: se Matrix) alkudemon ja ihmetytti miksi siitä oli tehty hiukan "pliisumpi". Eli siinä, kun Conker kävelee sen turvatarkastussysteemin läpi ja ottaa CBFD:ssa kaksi uzia (?) käteen ja ampuu "kädet ristikkäin" kaksi vartijaa samalla sekunnilla, niin tässä Xboxin versiossa Conker ampuu yhdellä aseella t-y-l-s-ä-s-t-i ensin toisen vartijan, ja sitten toisen. On jäänyt myös sellainen mielikuva, että maihinnousun siinä vaiheessa, kun Conker saa aseen, CBFD:ssa sen pitäisi saada kaksi asetta. Tästä en ole täysin varma, mutta täytyy toivoa, ettei tälläisiä yllätyksiä tule lisää.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Conker: Live And Reloaded

Tuskin viitsin peliä uudestaan hankkia ellei vaikkapa Play keksi jossain vaiheessa myydä peliä 10 punnan hintaan. Live-peli ei kiinnosta.

Oletteko törmänneet videoon taistelusta sitä laulavaa paskakasaa vastaan? Olisi hauska nähdä se uudessa versiossa.
 
Vastaus: Conker: Live And Reloaded

IGN arvostelu. Pisteiksi 8.1.
Yksinpelille annettiin 9, mutta moninpelille 7, kuulemma tylsä. "About half the people who play this will love it. The other half will find it boring, slow and no fun at all."

IGN:llä siis aikalailla päinvastaiset fiilikset Conkerista kuin GamesRadarilla. IGN antoi 9:n yksinpelille ja 7:n moninpelille. GamesRadarin tekstin perusteilla moninpelille ehkä jopa päälle 9 ja yksinpelille jotain 7½. Ysin antoivat kokonaispistemääräksi eli jotain tollasta sopii vähintään odotaa...

Hiukan pettymyshän tuo on, jos/kun tuo Live-moninpeli nyt ei kummonen ole ja yksinpelikin on pelillisesti enää vain yksi muiden joukossa. Pakko tuo on ostaa Conker -fanina jo pelkän yksinpelin takia, mutta täytyy toivoa, että olen moninpelistä samoilla linjoilla GamesRadin arvostelijan kanssa.

EDIT: Lueskelin hiukan tuota IGN.n jenkkipeeloja täynä olevaa Conker -foorumia. No, ainakin yhden järkveän aiheen/viestin löysin sieltä arvostelijan syyttelyn seasta. Tuossa arvostelussahan sanottiin, että sniperilla pitää ampua 2-4 kutia päähän ennen kuin vastustaja kuolee. No, tämä IGN:n jamppa oli ampunut vääränlaisilla panoksilla. Sellaisilla, jotka ovat tehokkaita menopelien kaatoon. Ilmeisesti tuo arvostelija ei edes tiennyt, että pelissä on erilaisia panoksia (en kyllä minäkään tiennyt ennen tätä).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Conker: Live And Reloaded

Hex sanoi:
Tuskin viitsin peliä uudestaan hankkia ellei vaikkapa Play keksi jossain vaiheessa myydä peliä 10 punnan hintaan. Live-peli ei kiinnosta.

Oletteko törmänneet videoon taistelusta sitä laulavaa paskakasaa vastaan? Olisi hauska nähdä se uudessa versiossa.

The Great Mighty Poo on mukana. Tappelin hänen miehuullisen majesteettisuutensa kanssa eilen. Ensimmäinen virsi löytyy videoituna ainakin Xboxydestä.

NapaKettu sanoi:
IGN arvostelu. Pisteiksi 8.1.
Yksinpelille annettiin 9, mutta moninpelille 7, kuulemma tylsä. "About half the people who play this will love it. The other half will find it boring, slow and no fun at all."

IGN:llä siis aikalailla päinvastaiset fiilikset Conkerista kuin GamesRadarilla. IGN antoi 9:n yksinpelille ja 7:n moninpelille. GamesRadarin tekstin perusteilla moninpelille ehkä jopa päälle 9 ja yksinpelille jotain 7½. Ysin antoivat kokonaispistemääräksi eli jotain tollasta sopii vähintään odotaa...

Hiukan pettymyshän tuo on, jos/kun tuo Live-moninpeli nyt ei kummonen ole ja yksinpelikin on pelillisesti enää vain yksi muiden joukossa. Pakko tuo on ostaa Conker -fanina jo pelkän yksinpelin takia, mutta täytyy toivoa, että olen moninpelistä samoilla linjoilla GamesRadin arvostelijan kanssa.

EDIT: Lueskelin hiukan tuota IGN.n jenkkipeeloja täynä olevaa Conker -foorumia. No, ainakin yhden järkveän aiheen/viestin löysin sieltä arvostelijan syyttelyn seasta. Tuossa arvostelussahan sanottiin, että sniperilla pitää ampua 2-4 kutia päähän ennen kuin vastustaja kuolee. No, tämä IGN:n jamppa oli ampunut vääränlaisilla panoksilla. Sellaisilla, jotka ovat tehokkaita menopelien kaatoon. Ilmeisesti tuo arvostelija ei edes tiennyt, että pelissä on erilaisia panoksia (en kyllä minäkään tiennyt ennen tätä).

Tjahas, tjahas... Minusta yksinpeli on hyvä, muttei kuitenkaan ysin arvoinen. Peli nojaa pitkälti huumoriinsa, sillä pelillinen anti on melko yksipuolista (ollut ainakin tähän asti). Kameran kanssa saa myös taistella. Silti pidän pelistä; se on jotain sellaista hyvin konsolimaista mutta rohkeaa, mitä Xboxilla ei ole ennen ollut. Pelin hyvät puolet pystyvät peittoamaan jopa tuollaisen epäilyttävän raon teknisessä laadussa (katso aiempi postaus hetkellisestä jumittumisesta).

Moninpeliä olen pari matsia pelannut. Fiilikset ovat ihan hyvät, mutta väkeä on ollut niin vähän, etten osaa sanoa kunnon mielipidettä. Yksi asia moninpelissä rassaa, ja se on todellakin tuo HUD. Siinä on yksinkertaisesti liikaa tavaraa. Aseiden, panostyyppien ynnä muiden valinta vaatii lisäksi totuttelua, sillä asetukset ovat näiltä osin hivenen epätavalliset ja sekavat.

Katellaan, miten peli kehittyy... Käsittääkseni yksinpeliäkin olisi vielä puolet jäljellä. :)
 
Vastaus: Conker: Live And Reloaded

Uusi arvostelu löydetty. Tanskaa tuo taitaa olla merkkien perusteella, vaikka tuosta kohtuullisen hyvin ymmärtää ruotsin taidoilla. Viimeisen kappaleen luin ja mun lukutaitojeni perusteella taisivat pitää sekä yksinpelistä että moninpelistä.
 
Vastaus: Conker: Live And Reloaded

Olipa peli! Alku ei ollut järin innostava, mutta Conker's BFD ehdottomasti paranee loppua kohden. Alussa hihkuin lähinnä vitseille, mutta lopussa olin revetä riemusta jo pelkän pelin aikana. Loppu oli minusta yksi parhaimmista pitkään aikaan: peli ei tunnu jäävän kesken (mm. Halo 2), mutta ilo ei myöskään "lopu" varsinaista loppuratkaisua aiemmin (Psychonauts). Pituutta kertyi lähes 12 tuntia, mutta tästä pitää miinustaa se tunnin-parin sekoilu puolen välin tienoilla.

Huumori on ylilyötyä, mutta toimivaa. Pieruvitsejä karsastava voi tosin olla hieman vakavammalla naamalla. Elokuvia on kopioitu taitavasti, ja niistä on nostettu esiin tunnusomaisia tapahtumia - paikoin elokuvan mahdottomuutta korostaen. Hauskasti Conker tiedostaa oman formaattinsa ja tekee siitäkin pilaa. Tämä ei tietenkään yllätä N64-version pelanneita. En ole koskaan N64:ää omistanut, mutta lukiessani alkuperäispelin ohjeita havaitsin joitain pieniä poikkeavuuksia. Tuntuisi siltä, että Xbox-versioissa tiettyjä kohtia on hieman oiottu ja helpotettu.

No, nyt pitäisi vielä moninpeliä harrastaa. Dumbotteja vastaan voisi räiskiä kunnes Liveen tulee viittä pelaajaa enemmän populaa. :(

Pelkän yksinpelin perusteella antaisin Conkerille about kasin. Pelikokemus tuo minulle lähinnä mieleen Oddworld Stranger's Wrathin.
 
Vastaus: Conker: Live And Reloaded

IGN vähenti pisteitä tuon yksinpelin "oikomisen" ja helpottamisen takia. Olisi voinut Rare korjata nuo kohdat, tehdä ne täysin toisella tavalla tai ainakin jotain muuta kuin poistaa ne.

Veikkaan, että jopa kriittisyydestään tunnettu Hakkizkin olisi heltynyt ysiin tuossa 5 vuotta sitten, mutta on täysin ymmärrettävää, että tuo yksinpeli ei vahentuneen pelattavuutensa takia kasia enempää Hakkizelta ansaitse tänä päivänä. :p Se siitä pisteistä puhumisesta.

Tuo moninpeli oli jonkun arvostelijan mukaan aika tylsää jollain 5-8 pelaajalla ja alkaa vasta kiinnostamaan, kun areenalla on 10+ pelaaja. En kyllä musita tarkkaan miten se meni, mutta odotan innolla lisämielipiteitä Live-moninpelistä Hakkiz:n suunnalta. :)

EDIT: Kyllä tuo Conker tietty N64-aikanakin eli tuon huumorin avulla, vaikka se oli itse pelinäkin silloin paljon tuoreempi... Yksinpelistä siis jaarittelin...
 
Vastaus: Conker: Live And Reloaded

No nyt siitä Livestä. Pelejä on alla 14 (12 tänä iltana, statsien nollauksen jälkeen). Hmm... Mitähän sitä sanoisi. :) Hauskaa on ollut, vaikka peli paikoin tuntuu enemmän koheltamiselta kuin taitoräiskyttelyltä. Se on tosin varmaankin ollut ideana. Kulkuneuvot ja hahmoluokat antavat mukavan tujauksen. En voi olla mainitsematta erästä erittäin hervotonta kohtaa, kun vastustajan sneeker rupesi jahtaamaan minua, minulla käsissä vain sniper (jolla on todella vaikea tappaa vain vetämällä ase esiin ja kajauttamalla ilman kunnon tähtäystä). Äkkiä viskasin paniikkikranaatin tien syrjään ja loikin minkä kintuistani pääsin. Sneeker ei varsinaisesti naattiin osunut, mutta sen verran läheltä meni, että hahmo jäi hetkeksi nuokkumaan paikalleen. No minäpä siinä sitten kaivan snipun selältä ja älyttömällä munkilla ammun kaverilta pään pois. Hieman myöhemmin munkitin kolme vastustajaa peräjälkeen, joista yksi oli vieläpä näkymätön, ja ruudulle pamahti teksti "Hakkiz likes the sight of brains" tai vastaavaa. Tai kerran gruntilla tapoin useita kertoja peräkkäin yhden vastustajan, niin peli heitti ruutuun "Hakkiz really HATES blaablaablaa". Tälläiset pelisuoritusten noteeraukset korostavat onnistumisen riemua, sillä tekstit tietääkseni näkyvät joka pelaajan ruudulla.

Lagia ei ole esiintynyt niillä servereillä, joilla olen pelannut. Heppujen puhumasta kielestä arvelisin servujen olleen Ranskassa.

Pelissä ei ole Halo 2:n tapaan leveleitä, vaan sotilasarvot. Olen kohonnut noiden 12 pelin aikana Privatesta Sargeksi (vai oliko siitä yksi ylempi, ei voi muistaa). Sotilasarvo määräytyy uskoakseni Career Pointsien (CP) mukaan, joita saa tapoista ja tehtävien suorituksista. Itsensä tai joukkuekavereiden tappamisella pisteet puolestaan laskevat. Sotilasarvojen lisäksi pelissä on myös mitalisysteemi. Mitaleita kertyy tietyistä virstanpylväistä (esmes 50 tappoa), ja ne avaavat peliin uusia ominaisuuksia. Itse olen saanut auki vasta "Avatar Pack II:n", mutta todella vaativista mitaleista voi saada esimerkiksi tarkemman tähtäyksen, yhden uuden granaattipaikan, nopeamman tähtäyksen tai vastaavaa hyödyllistä. Peli siis oikeasti kannustaa pelaamaan.

Moninpelin miinuspuolia ovat ainakin sekava HUD sekä alkuunsa sekavalta tuntuvat tavoitteet. Peli voisi jotenkin ilmaista, mihin kartassa olisi mentävä. Lyhyt briefing-video ei anna riittävän selkeää kuvaa objektiivien paikoista.

EDIT: Pelillä on nyt omat web-tilastot... Esimerkkinä mun sohlailut: http://community.conker.com/live/playerdetails.htm?gt=Hakkiz
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Conker: Live And Reloaded

Muutaman tunnin pelaamisen jälkeen täytyy sanoa että aivan mahtava peli grafiikat ovat upeat kamera osaa kyllä välillä olla aika ärsyttävä,mut muuten ihan hemmetin hyvä peli :cool:
 
Vastaus: Conker: Live And Reloaded

Moninpelissä on kyllä alussa hieman hukassa, mutta eiköhän tämä tästä kun on oppistartti suoritettu :)
 
Vastaus: Conker: Live And Reloaded

Copy-pastella mietteet moninpelistä (yksinpelihän on mielestäni aivan loistava N64-version perustaalla ja tämän Xbox-version uusi alku on loistava... Juu se copy-paste):

On kyllä peelo peli! Kaikki hakemaan tämä kaupasta, että saadaan enemmän Suomi-väriä pelikentälle. Kerron nyt rehelliset mielipiteet moninpelistä:

Tehtäväpohjaiset pelit ovat aluksi yhtä seikkailemista ja en niistä oikeen vieläkään tiedä. Ne ovat periaatteessa helppoja, mutta en esim. tiedä missä vastustajan lippu on kartalla ja tollaista. Ne selviää ajan kanssa.

Otettiin sitte ihan DM:ää, että opittais kenttiä, kun ei noi tehtäväpohjaiset tosiaan alkuun luonnistu ihan tuosta vaan. Ja se oli hauskaa! Lehti ja Makke ja pari muuta suomalaista oli linjoilla ja oli kyllä HAUSKAA menoa ihan 3vs3 ja 4vs4. Pientä bugisuutta on ilmassa ja HUD ei ole paras mahdollinen, vaikka on selkeästi parempi (IMO), mitä kuvissa näyttää, mutta pelaaminen se vain on HAUSKAA. Tämä moninpeli ei ole kaikille, mutta minä tykkään kaiken kaikkiaan tälläisestä peelosta meiningistä. Yllätyin loppuen lopuksi positiivisesti koko moninpelistä ja siitä kuinka paljon tämä loppuen lopuksi muistuttaakaan CBFD:n moninpeliä.

Ongelmia siis löytyy, mutta jos pystyy katsomaan niitä läpi sormien, niin kyllä tämä maistuu.

PS: Valikkojen, säätöjen yms. tekeminen alkuun on todella tuskaista, koska ohjekirja, eikä ruutu kerro mistä saa tehtyä mitäkin. Nyt sujuu jo säädötkin paremmin.
 
Ylös Bottom