Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Contra: Shattered Soldier

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ShereKhan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

ShereKhan

New Member
En löytänyt tästä pelistä omaa ketjua, omituista.

Videoiden ja kuvien perusteella vaikuttavaa jälkeä. Ilmeisesti aika taattua Contraa, ainakin arvostelujen perusteella. Itse ostan pelin ensi viikonlopuksi, mutta pistäkäähän ihmeessä pelin jo omistavat kommenttia. Kyllä uuden Contran pitää jotain liikettä saada aikaan:).

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ShereKhan
Ilmeisesti aika taattua Contraa
No, ei todellakaan. Muilla Contra-peleillä ja Shattered Soldierilla on melkein yhtyistä vain nimi ja sama pelityyppi, mutta muuten tämä uutukainen eroaa aika merkittävästi edellisistä osista. Ihan kivahan tämä on pelinä, mutta itse en erityisemmin lämmennyt. Peli eroaa aivan liikaa alkuperäisistä peleistä.

Re: Re: Contra: Shattered Soldier

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Peli eroaa aivan liikaa alkuperäisistä peleistä.

Täh? Perusteles vähän. Arvostelut ovat kehuneet tätä juuri sen retrohenkisyydestä. Käsittääkseni muita eroja ei juuri ole kuin 2.5D -grafiikat ja asesysteemin muutos.

Re: Re: Re: Contra: Shattered Soldier

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ghegs
Täh? Perusteles vähän. Arvostelut ovat kehuneet tätä juuri sen retrohenkisyydestä. Käsittääkseni muita eroja ei juuri ole kuin 2.5D -grafiikat ja asesysteemin muutos.
Erojen luetteleminen on aika vaikeata, kun koko peli tuntuu täysin erilaiselta kuin alkuperäiset. Vaikka pelityyppi onkin sama, ei se kuitenkaan tarkoita, että puhuttaisiin samantyylisestä pelistä. Shattered Soldier eroaa hyvinkin oleellisesti edellisistä peleistä, esim. jo mainitsemasi asesysteemi on täysin erilainen, pelin kulku muistuttaa enemmän esimerkiksi Alien Soldieria kuin Contraa (tasot ovat lyhyitä ja pelissä siirrytään melkeinpä koko ajan vain loppupomosta toiseen), vaikeustaso on typeränvaikea (yritän aina shoot 'em-up -peleissä käyttää mahdollisimman vähän credittejä, SS:ssä se ei vain onnistu), pelin graffat ovat tylsät ja aneemiset, ym.

Jos ei tunne Contraa-sarjaa muuten kuin nimeltä, voi pelistä varmasti tykätä paljonkin. Mielestäni se vain ottaa liikaa vapauksia monissa asioissa.

Itse pidin vanhoista Contrista, ja pidän myös tavallaan Shattered Soldierista. Mutta mielipidekysymyshän tuo on. Varsinkin kaksinpelinä meininki on loistava! Ja plussat myös Konamin poijjiille loistavasta soundtrackista. Harmittaa kyllä silti, että maksoin täyden hinnan tästä pelistä, koska peli on niin hel***** _VAIKEA_ ja ärsyttävä välillä (ja paskat. melkein koko ajan, koska bosseja tulee 3 minuutin välein), suorastaan mahdoton jo Normal-vaikeustasolla. Jos vaikeustaso olisi huomattavasti alhaisempi, niin peli olisi tosi mukavaa aivot nurkkaan -räiskintää.

Hyviä kommentteja kaikki, ei mun pää silti kääntynyt, joten hankintaan tämä menee ensi viikon lopulla. Vaikeustaso vain vähän kuumottaa :).

Itse olen grafiikoita ihastellut, mutta kuten joku jo totesi Contran ottavan liikaa vapauksia, niin tuo voisi olla yksi kohta. Yllätyin tummuudesta ja synkkyydestä, kun itse muistan vain SNES:n Contran värikkyyden. Enpä silti tuomitse ennen kuin olen itse testannut, tärkein aikakin mulle on ettei peli ole 3D. Tämän tyyliset pelit ovat kuitenkin yleisesti mun mieleen, niin en voi tätä jättää väliin + kaksinpeliin tämä on varmaan mitä mainioin.

Siitä tulikin mieleen, tietääkö joku miksi peli on nyt Euroopassakin Contra, eikä Robotector (vai mikä se nyt oli?).

Siitä tulikin mieleen, tietääkö joku miksi peli on nyt Euroopassakin Contra, eikä Robotector (vai mikä se nyt oli?).

Koska aiemmin tahdottiin rajoittaa väkivaltaa muuttamalla ihmiset robooteiksi, mutta tällä kertaa ei olla luultavammin kustannussyistä tehty myös robottiversioita, kun ihan CGI:ssäkin on kerran ihmismodeleita vaivauduttu käyttämään.

Probotector. Nykyään täällä ollaan entistä paremmin perillä Atlantin takaisista markkinoista ja luulenpa, ettei ole hyväksi sekoittaa pelaajien päätä eri nimellä. Ne, jotka muistavat lämmöllä Probotectoria, ovat vain pieni osa yleisöstä, joten Contra on varmaan nähty iskevämpänä tittelinä.

Ja mitä itse peliin tulee, niin vaikeahan se on, mutta sen voi nähdä hyvänäkin puolena. Kunhan tietää, mihin on ryhtymässä.

Genreen tykästyneiden kannattaa varmaan katsastaa piakkoin PS2:lle ilmestyvä Metal Slug 3. Se on ainakin taattua tavaraa, ellei helppoa käännöstä nyt jotenkin onnistuta tunaroimaan.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Genreen tykästyneiden kannattaa varmaan katsastaa piakkoin PS2:lle ilmestyvä Metal Slug 3. Se on ainakin taattua tavaraa, ellei helppoa käännöstä nyt jotenkin onnistuta tunaroimaan.
Pelkäänpä vain, että peliä ei tuoda Eurooppaan. Agetec saattaisi ehkä pelin tuoda Jenkkeihin, mutta harvemmin tämänkaltaiset pelit tänne asti pääsee.

Tuo tulikin mulle ihan yllätyksenä, että Metal Slug 3 on tulossa PS2:lle.

Toivotaan parasta, että se tuotaisiin Eurooppaankin, vaikka PSone -uutuuslistoilla aika ajoin keikkunut Metal Slug X:kään ei ota ilmestyäkseen.

Contra kyllä ainakin meikäläiseen uppoaa vallan mainiosti. NESin ja GB:n Probotectrorit löytyvät hyllystä ja Super Probotectoriakin muistelen usein lämmöllä, joten Shattered Soldier oli pakkohankinta.

Kyllähän tämä joiltain osin poikkeaa edeltäjistään, mutta tässä osassa on ainutlaatuista asennetta :D

Hyvä pelihän tämä on. Antaisin lähes täydet pisteet, jos kenttiä olisi kaksi kertaa enemmän ja ne olisivat tyyliltään vaihtelevampia. Toiseksi peli saisi olla helpompi ja ranking-listaus toisi peliin lisää kestoa -nyt peli ei listaa kuin parhaan tuloksen.

Vaikeustaso on aivan älytön. Pelitoimittajat ovat toisaalta vuosia valittaneet liian helpoista peleistä :). Pelejä ei vaan tehdä pelkästään heille.

Tämän tyylisiä pelejä toivoisin ilmestyvän enemmän, räiskintä saisi vain olla helpompaa- nykyisellään tuntuu välillä liian pahasti työnteolta eikä viihteeltä.

ihan jees peli. Vaikeustaso on aika tasapainoton, easylla meni läpi päivässä, normal taas on ihan mahdoton. Täytyy kai kokeilla tota 30 elämän cheattia..Onko pelissä tosiaan 7 kenttää? Easyllä on ainakin vain 5?

Ylös Bottom