Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Crackdown 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Crackdown 2 [9.7.2010]

Tunnelmia demosta:

Ensimmäinen Crackdown kolahti todella kovaa allekirjoittaneelle, joten odotukset olivat luonnollisesti suuret kakkosen suhteen. Demoa pelattuani, pakko myöntää että olen vähän pettynyt.

Graafisesti peli oli mielestäni ottanut takapakkia. Ruutu ei kylläkään hidstunut vaikka örkkejä oli vaikka kuinka paljon ja muutenkin kaikki tuntui sulavalta. En tiedä miten tämän nyt sanoisi, että saisitte oikean kuvan, mutta grafiikat tuntuivat pc-mäisiltä. Niissä ei ollut sitä sarjakuvamaista ja värikästä tunnelmaa, mitä oli ykkösessä. Tekstuureissa ei ole juurikaan yksityiskohtia, kaikki näyttää todella pelkistetyltä. Samaa cell-shade grafiikkaahan käyttää Borderlands, mutta se näyttää 100 kertaa paremmalta.

Toinen häiritsevä tekijä on mutantit, jotka juoksentelevat kuin päättömät zombit pitkin katuja öiseen aikaan. Ekassa osassa oli mukava pysähtyä ihailemaan kadun vilinää ja valomainoksia, kun taas tässä pitää olla koko ajan liikkeellä. Kaupungin normaalit asukkaat eli ihmiset ovat täysin statistin osassa, eikä niillä ole samanlaista roolia kuin ykkösosassa. Jos jos ihan "realistisia" halutaan olla, niin mitä helekuttia ne ihmiset siellä kadulla tekevät, jos kerran öiset kadut täyttyvät mutanteista ja päiväsaikaan se vilisee aseistettuja kriminaaleja. Ykkösosassa oli sentään jonkinlaista uskottavuutta Agency vs jengit.

Monipeliä en ole vielä testannut, mutta jos se osoittautuu Quaken tyyliseksi sinkohipaksi, niin tässä on vuoden pettymys omalta kohdaltani. Jos jotain positiivista halutaan hakea, niin pakkohan tässä on jotain hyvääkin olla, jos kerran 5 kertaa putkeen pelasin demon 30min jakson loppuun.
 
Vastaus: Crackdown 2 [9.7.2010]

Ekassa osassa oli mukava pysähtyä ihailemaan kadun vilinää ja valomainoksia, kun taas tässä pitää olla koko ajan liikkeellä. Kaupungin normaalit asukkaat eli ihmiset ovat täysin statistin osassa, eikä niillä ole samanlaista roolia kuin ykkösosassa. Jos jos ihan "realistisia" halutaan olla, niin mitä helekuttia ne ihmiset siellä kadulla tekevät, jos kerran öiset kadut täyttyvät mutanteista ja päiväsaikaan se vilisee aseistettuja kriminaaleja.

Nyt en kyllä ihan käsitä. Eiväthän ne asukkaat ensimmäisessäkään osassa tee muuta kuin kävelevät päämäärättömästi ympäriinsä?

Tässäpä vielä E3-traileri:

 
Vastaus: Crackdown 2 [9.7.2010]

Nyt en kyllä ihan käsitä. Eiväthän ne asukkaat ensimmäisessäkään osassa tee muuta kuin kävelevät päämäärättömästi ympäriinsä?

Minä kyllä käsitän. Ensimmäisessä Crackdownissa Pacific City tuntui kuitenkin jossain määrin kaupungilta, mutta demon perusteella se on kakkosessa entistä enemmän "tuhotulla kauneudella" kuorrutettu leikkikenttä. Tuo vaikuttaa selkeästi pelin fiilikseen ja ilmapiiriin, kun kaduilla liikkuu paljon vähemmän tavallisia ihmisiä ja autoja. Paha sanoa, paraneeko tuo fiilis sitten muiden kaupunginosien auetessa.
 
Vastaus: Crackdown 2 [9.7.2010]

Ja onhan se mainio. Mass Effect 2 tulee tosiaan kovasti mieleen, aseiden käyttäytymistä parannettu huimasti (miltä kuulostaa osuminen ilman lukitusta?), sävy synkkä kuin maidoton kahvi ja peliin on rakennettu huomattavasti dynaamisempaa tarinaelementtiä. Ainoa perkele demossa on nyt se, että tuossa puolessa tunnissa ei kerkeä tekemään yhtään mitään, kun pitäisi ne agilitytkin aina nostaa.
 
Vastaus: Crackdown 2 [9.7.2010]

dynaamisempaa tarinaelementtiä.

Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Suurin toive olisi että jatko-osassa olisi ihan oikea tarina ja jotain tekemistä vapaassa maailmassa. Ykkönen oli demon perusteella maailman paras peli, mutta täydessä pelissä ärsytti että järkevää puuhasteltavaa oli liian vähän ja kunnollista juonta ei lainkaan.
 
Vastaus: Crackdown 2 [9.7.2010]

Suurin toive olisi että jatko-osassa olisi ihan oikea tarina ja jotain tekemistä vapaassa maailmassa.

Demon perusteella, ei taida tässäkään olla sen enempää tekemistä, kuin ykkösessäkään.

Mutta tässä pomojen tappamisen sijaan aktivoidaan, jotain ihmeen säteitä joilla saadaan mutantit tuhottua..
 
Vastaus: Crackdown 2 [9.7.2010]

Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Suurin toive olisi että jatko-osassa olisi ihan oikea tarina ja jotain tekemistä vapaassa maailmassa. Ykkönen oli demon perusteella maailman paras peli, mutta täydessä pelissä ärsytti että järkevää puuhasteltavaa oli liian vähän ja kunnollista juonta ei lainkaan.

Pelissähän ei enää juosta tappamassa yhtä kaveria kerrallaan, vaan taistellaan tiettyjen komponenttien hallinnasta, jolloin voidaan käynnistää mutantit tappava UV-ase. Tämä kuulostaa vaatimattomalta, mutta touhu ollaan sisällytetty mukavan tyydyttävästi peliin, jolloin tulee tunne tarinallisesta etenemisestä.

Crackdown oli tosiaan demon perusteella maailman paras peli, ja täysi versio kieltämättä loppujen lopuksi hiukan petti. Crackdown on silti mielestäni paras hiekkalaatikkopeli tässä sukupolvessa, ja jatko-osalla on selkeä mahdollisuus pistää paremmaksi.
 
Vastaus: Crackdown 2 [9.7.2010]

Crackdown on silti mielestäni paras hiekkalaatikkopeli tässä sukupolvessa, ja jatko-osalla on selkeä mahdollisuus pistää paremmaksi.

Sulla on selvästi vielä Red Dead Redemption pelaamatta, mutta toivotaan tosiaan että Crackdown jatkaa viime aikojen trendiä edeltäjäänsä paremmista jatko-osista.

Demo taitaa olla toistaiseksi vain kultajäsenille?
 
Vastaus: Crackdown 2 [9.7.2010]

Mitä nuo puheet olivat huonommista grafiikoista kuin ensimmäisessä osassa? Pötyä, näin suoralta siirtymältä Crackdown -> Crackdown 2 ei voi todeta grafiikkaa kuin harppauksin parantuneeksi. Pintatekstuurit ja hahmomallit ovat selkeästi tarkempia, partikkeliefektit ja tehosteet kuten savu huomattavasti komeampia. Valaistusta on myös parannettu mainiosti.

Paras osa-alue on kuitenkin piirtoetäisyys, joka on aivan mahtava. Katsokaapa jostain korkealta paikalta koko Pacific Cityä - silloin viimeistään näette teknisen kehityksen.

Eihän Crackdown 2 toki edelleenkään mitenkään uskomattomalta näytä, mutta parannuksia on tehty selkeästi.
 
Vastaus: Crackdown 2 [9.7.2010]

Mitä nuo puheet olivat huonommista grafiikoista kuin ensimmäisessä osassa? Pötyä, näin suoralta siirtymältä Crackdown -> Crackdown 2 ei voi todeta grafiikkaa kuin harppauksin parantuneeksi.
Varmasti itselläkin on värittyneet muistikuva ensimmäisestä Crackdownista, siitä kun on niin kauan, mutta ensimmäiset ajatukset graffoista tosiaan oli, että eikö tässä ole menty yhtään eteenpäin. En kuitenkaan sano että näin olisi, sellainen tunne siitä vaan tulee.

Ikävä kyllä sanoa, mutta demon perusteella tuli peruutettua ennakkotilaus. Pettymys oli aika suuri joka osa-alueella. Neljän pelaajan Co-Op on varmaan hauskaa näinkin, mutta minun olisi tullut kuitenkin keskityttyä yksinpeliin.
 
Vastaus: Crackdown 2 [9.7.2010]

Ainoa perkele demossa on nyt se, että tuossa puolessa tunnissa ei kerkeä tekemään yhtään mitään, kun pitäisi ne agilitytkin aina nostaa.

Mitä kanssa ensin itse harmittelin kunnes hoksasin, että tuohan on oiva ja toimiva rajoite. Pitää täysversio hommata heti kun saa, niin ei mene orbien keräily ja statsien boostailu hukkaan. Uusi ominaisuus orb ping näyttäisi olevan oikein kätevä.
 
Vastaus: Crackdown 2 [9.7.2010]

En koskaan ymmärtänyt ensimmäisen osan kehujia ja tämä toinenkin oli suoraan sanoen aivan hirveätä pelattavaa. Pelistä tuli mieleen ensimmäiset androgyynit 90-luvun 3D-pelit jotka olivat sielutonta kohkausta "sinne päin"-ohjelmoinnilla, ja jossa talot on laatikoita just eikä melkeen. Olen varmaan tottunut liian hyvään jotta jaksaisin tämmöistä räpiköintiä pelata edes ilmaisen demon muodossa kymmentä minuuttia enempää.
 
Vastaus: Crackdown 2 [9.7.2010]

Crackdown 2 NHL 10

Täysin sama peli kuin ensimmäinen josta on korkeintaan tehty pinnallisia muutoksia. Ohjaus ja kamera edelleen tekevät pelaamisesta liki mahdotonta ja vaikka miten hauskaa orbien keräys ja niiden voimilla leikkiminen voisikaan olla on pilattu surkealla toteutuksella.
 
Vastaus: Crackdown 2 [9.7.2010]

Crackdown 2 NHL 10

Täysin sama peli kuin ensimmäinen josta on korkeintaan tehty pinnallisia muutoksia.
Aika älytöntä lähteä tällaisia vertailuja tekemään, kun lyhyessä demossa ei kuitenkaan uusiin ominaisuuksiin ehditä päästä käsiksi. Sieltähän löytyy uusia ajoneuvoja (mm. helikopteri), aseita, mitä lie leikkikaluja jne. ja sitten ihan pelimuotopuolelta 4 pelaajan co-oppia ja moninpeli ovat täysin uusia juttuja. Friikit ovat uusi juttu ja piti niistä tai ei, niin muuttavat ne peliä radikaalisti. Nämä nyt tulevat ensimmäisenä mieleen, mutta uusia juttuja on varmasti pinnan alla paljon enemmän, vaikka ensivaikutelma olisi kuinka identtinen. Toki peli on yhä sitä samaa hyppimistä ja räiskimistä, mutta paljonko jatko-osaa pitäisi muuttaa, jotta muutokset eivät olisi vain "pinnallisia"?

Demon yhden kerran pelanneena olen sitä mieltä, että se oli vähän huono. Puolessa tunnissa on kauhea kiire ja suuri osa siitä meni ainakin itselleni noiden cellien mättämiseen tylsähköllä tehdasalueella. Kaupunkiin ei ehtinyt ollenkaan tutustumaan, eivätkä hyppytaidotkaan ehdi tuossa ajassa ihmeellisiksi kouliintua, jolloin peli tuntuu selvästi huonommalta kuin kokoversio tuntuisi. En pidä kiireestä ja se tuossa demossa oli.

Todella vaikea puolen tunnin perusteella sanoa pelistä mitään, mutta luotan vahvasti että kyseessä on laatupeli, josta ykkösen fanit nauttivat takuuvarmasti. Harmi ettei demo anna mielestäni kovin hyvää kuvaa pelistä.
 
Vastaus: Crackdown 2 [9.7.2010]

Itsekkin eilen demoa koitin ja peli meni välittömästi "pakko saada" listalle. Ykköstä rakastin, mutta kakkonen ei pahemmin kiinnostanut kun alettiin puhua mutanteista, mutta tämä olikin perkeleen hauskaa mättöä. Orbbien keräämiseenkin addiktoitui heti. Minulla ei edes tähtäyksen lukitus pahemmin temppuillut vaan pelaaminen oli silkkaa nautintoa. Kumpa tuo aikaraja olisi ollut edes tunnin mittainen sillä nyt hauskuus loppuu liian äkkiä.

Tämä näyttää jakavan mielipiteet yhtä jyrkästi kuin ensimmäinenkin osa.
 
Vastaus: Crackdown 2 [9.7.2010]

Loputon aika glitch:

1. Go to dashboard if you are currently in the game. (Systemistä voi myös valita Quit.)
2. Start demo.
3. Select everything you want for your agent, when the option to "Deploy Agent" comes up, unplug your cable/modem/wireless.
4. Hit A. (heti yhteyden katkaisemisen jälkeen)
5. When warning appears, hit B.
6. Plug internet back in, connect to XBL.
7. Select difficult/agent/color again, then deploy agent.
8. Success!

GameSpot foorumi

EDIT: Rooftop Raceen mentäessä demo päättyy (1h kerkesin pelata ennen tämän huomaamista), joten olkaa varuillanne.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Crackdown 2 [9.7.2010]

Demon yhden kerran pelanneena olen sitä mieltä, että se oli vähän huono. Puolessa tunnissa on kauhea kiire ja suuri osa siitä meni ainakin itselleni noiden cellien mättämiseen tylsähköllä tehdasalueella. Kaupunkiin ei ehtinyt ollenkaan tutustumaan, eivätkä hyppytaidotkaan ehdi tuossa ajassa ihmeellisiksi kouliintua, jolloin peli tuntuu selvästi huonommalta kuin kokoversio tuntuisi. En pidä kiireestä ja se tuossa demossa oli..


Demon tehtävä on esitellä pelaajalle uutta ja kiinnostavaa materiaalia, sellaista minkä ansiosta kuluttaja ajattelee - voi jukra, pitää ostaa tuo! Jos demo esittelee täsmälleen samoja ongelmia kuin ne, mitkä tekivät edeltäjästä liki kelvottoman, ei voi tehdä muuta kuin yksinkertainen toteamus:

Tekijät eivät oppineet virheistään, eivätkä näin ollen saa rahojani.
 
Ylös Bottom