Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Crackdown 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Crackdown 2 [9.7.2010]

Crackdown 2 NHL 10

Täysin sama peli kuin ensimmäinen josta on korkeintaan tehty pinnallisia muutoksia.
Aika älytöntä lähteä tällaisia vertailuja tekemään, kun lyhyessä demossa ei kuitenkaan uusiin ominaisuuksiin ehditä päästä käsiksi. Sieltähän löytyy uusia ajoneuvoja (mm. helikopteri), aseita, mitä lie leikkikaluja jne. ja sitten ihan pelimuotopuolelta 4 pelaajan co-oppia ja moninpeli ovat täysin uusia juttuja. Friikit ovat uusi juttu ja piti niistä tai ei, niin muuttavat ne peliä radikaalisti. Nämä nyt tulevat ensimmäisenä mieleen, mutta uusia juttuja on varmasti pinnan alla paljon enemmän, vaikka ensivaikutelma olisi kuinka identtinen. Toki peli on yhä sitä samaa hyppimistä ja räiskimistä, mutta paljonko jatko-osaa pitäisi muuttaa, jotta muutokset eivät olisi vain "pinnallisia"?

Demon yhden kerran pelanneena olen sitä mieltä, että se oli vähän huono. Puolessa tunnissa on kauhea kiire ja suuri osa siitä meni ainakin itselleni noiden cellien mättämiseen tylsähköllä tehdasalueella. Kaupunkiin ei ehtinyt ollenkaan tutustumaan, eivätkä hyppytaidotkaan ehdi tuossa ajassa ihmeellisiksi kouliintua, jolloin peli tuntuu selvästi huonommalta kuin kokoversio tuntuisi. En pidä kiireestä ja se tuossa demossa oli.

Todella vaikea puolen tunnin perusteella sanoa pelistä mitään, mutta luotan vahvasti että kyseessä on laatupeli, josta ykkösen fanit nauttivat takuuvarmasti. Harmi ettei demo anna mielestäni kovin hyvää kuvaa pelistä.
 
Vastaus: Crackdown 2 [9.7.2010]

Itsekkin eilen demoa koitin ja peli meni välittömästi "pakko saada" listalle. Ykköstä rakastin, mutta kakkonen ei pahemmin kiinnostanut kun alettiin puhua mutanteista, mutta tämä olikin perkeleen hauskaa mättöä. Orbbien keräämiseenkin addiktoitui heti. Minulla ei edes tähtäyksen lukitus pahemmin temppuillut vaan pelaaminen oli silkkaa nautintoa. Kumpa tuo aikaraja olisi ollut edes tunnin mittainen sillä nyt hauskuus loppuu liian äkkiä.

Tämä näyttää jakavan mielipiteet yhtä jyrkästi kuin ensimmäinenkin osa.
 
Vastaus: Crackdown 2 [9.7.2010]

Loputon aika glitch:

1. Go to dashboard if you are currently in the game. (Systemistä voi myös valita Quit.)
2. Start demo.
3. Select everything you want for your agent, when the option to "Deploy Agent" comes up, unplug your cable/modem/wireless.
4. Hit A. (heti yhteyden katkaisemisen jälkeen)
5. When warning appears, hit B.
6. Plug internet back in, connect to XBL.
7. Select difficult/agent/color again, then deploy agent.
8. Success!

GameSpot foorumi

EDIT: Rooftop Raceen mentäessä demo päättyy (1h kerkesin pelata ennen tämän huomaamista), joten olkaa varuillanne.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Crackdown 2 [9.7.2010]

Demon yhden kerran pelanneena olen sitä mieltä, että se oli vähän huono. Puolessa tunnissa on kauhea kiire ja suuri osa siitä meni ainakin itselleni noiden cellien mättämiseen tylsähköllä tehdasalueella. Kaupunkiin ei ehtinyt ollenkaan tutustumaan, eivätkä hyppytaidotkaan ehdi tuossa ajassa ihmeellisiksi kouliintua, jolloin peli tuntuu selvästi huonommalta kuin kokoversio tuntuisi. En pidä kiireestä ja se tuossa demossa oli..


Demon tehtävä on esitellä pelaajalle uutta ja kiinnostavaa materiaalia, sellaista minkä ansiosta kuluttaja ajattelee - voi jukra, pitää ostaa tuo! Jos demo esittelee täsmälleen samoja ongelmia kuin ne, mitkä tekivät edeltäjästä liki kelvottoman, ei voi tehdä muuta kuin yksinkertainen toteamus:

Tekijät eivät oppineet virheistään, eivätkä näin ollen saa rahojani.
 
Vastaus: Crackdown 2 [9.7.2010]

Samapelihän se on, mutta kyllä sisältöä ja ominaisuuksia on tullut kauheasti lisää. Juonesta en tiedä, mutta demon alueella(Joka on huonoin koko pelialueesta :() pelleily on yhtä hauskaa kuin ykkösessäkin. Etenkin niillä sinisillä räjähteillä/valonaruilla pelleily on hauskaa.

Suurin ongelma tuntuu olevan tähtäyksessä, joka ei ole yhtä sulavaa kuin edellisessä. Myös perusnyrkkeily ei toimi kaikissa tilanteissa, mutta toivottavasti kyseessä on vain orbien puute.
 
Vastaus: Crackdown 2 [9.7.2010]

Demossa on muuten kätevä glitchi loputtoman ajan saamikseksi. Elikkäs näin:
Käynnistä Crackdown 2 -demo, valitse vaikeustaso ja agentti. Peli kysyy jotain tyyliin "haluatko varmasti käyttää tätä agenttia". Älä paina vielä mitään. Vedä nettipiuha tai wlan-adapteri irti xboxista ja paina A SAMAAN AIKAAN. Peli valittaa Liven puutteesta. Paina cancel (B). Laita nettipiuha takaisin ja kytkeydy Liveen. Aloita uusi peli normaalisti. Jos teit kaiken oikein niin timer jumittui 30:00. Elikkäs loputtomasti aikaa riehua ja keräillä orbeja :D. Varoituksen sana raceista (rooftop ja auto) - ne aloittavat timerin uudestaan joten niitä ei kannata aloitella.

Demosta vielä yleisesti: on mun mielestä todella hauskaa aika päätöntä hyppelyä ja riehumista. Crackdown ykköstä en ikinä pelannut (paitsi demoa), mutta ostoa kyllä harkitsin. Crackdown 2 ei hirveästi uudista perusideaa ja gameplayta, mutta tuo näemmä paljon uusia leluja mukaan. Wingsuit, UV Shotgun, MAG -kranaatit... Ja ehdotonta plussaa myös öisistä Zombeista, niitä on niin kiva mättää ;D. Varmasti tulen ostamaan pelin, en sitten tiedä julkaisussa vaiko hinnan vähän alennuttua.

E: Mmm. Oon hidas, Nemesis958 kerkeskin jo postaa ton saman glitchin ;D.
 
Vastaus: Crackdown 2 [9.7.2010]

Demon tehtävä on esitellä pelaajalle uutta ja kiinnostavaa materiaalia, sellaista minkä ansiosta kuluttaja ajattelee - voi jukra, pitää ostaa tuo! Jos demo esittelee täsmälleen samoja ongelmia kuin ne, mitkä tekivät edeltäjästä liki kelvottoman, ei voi tehdä muuta kuin yksinkertainen toteamus.

Sitten taas toisaalta ei ole demon tehtävä lyödä kaikkia torttuja, eikun kortteja tiskiin suoraan, sillä materiaalia on jäätävä myös täyteen peliin. Crackdown 2:n demo pistää todennäköisesti vihaksi vain siksi, että et pitänyt ensimmäisestä pelistä, sillä minun nähdäkseni aivan kaikki varsinaiset ensimmäisen pelin ongelmat ovat korjattu. Ainoastaan meleehyökkäys hypätessä puuttuu, mutta sen nyt kestää.

Mitä ampumiseen tulee, en osaa sanoa onko tämä sulavampaa kuin ensimmäisessä osassa, mutta aseilla nykyään osuu tehokkaasti. Aseet eivät todellakaan ole enää pelkkää rekvisiittaa potkujen ja räjähteiden pitäessä jöötä, vaan niillä tekeekin nykyään jotain. Volk (eli demon pelialue) on toki Pacific Cityn tylsin saari, Los Muertos ja Shai-Gen tarjoavat huomattavasti mielekkäämpää miljöötä.

Minun nähdäkseni Crackdown 2 tarjoilee jo tällaisenaan vähintään yhtä päräyttävää meininkiä kuin Just Cause 2, mutta ei unohda co-opia, jonka puuttuminen JC2:ssa oli Kinect-esitystilaisuuden elefantin kokoinen miinus.

Nemesis958, Bamboocha: Kiitos mahtavasta infosta!
 
Vastaus: Crackdown 2 [9.7.2010]

Lukemisen ymmärtäminen FTW.

Ymmärsin toki tuon, mutta tällainen on mielestäni ongelma vain sellaiselle, joka inhosi myös ensimmäistä peliä. Orbien luomat vaikutukset hahmoon ovat kehittyneet huomattavasti lukuisien uusien erikoishyökkäysten ja -ominaisuuksien kautta, eivätkä ohjaus ja kamera ole ollenkaan huonot. Kameravalitusta en varsinkaan ymmärrä, selän takanahan tuo pysyy!
 
Vastaus: Crackdown 2 [9.7.2010]

Mitä mieltä olette ajotuntumasta? Itse en muista millainen se oli ykkösessä, mutta ainakin kakkosen demossa tuntuu hieman liian kevyeltä nuo autot. Eli tatin ja renkaan väliin ei välity raskaan ajoneuvon tunnelma. Noh, eihän tämä mikään autopeli olekaan, mutta peli kuitenkin sisältää aika monta kisaa myös ajoneuvoilla. Samoin friikkeihin törmääminen tuo mieleen lähinnä jonkun puhelimen näytöltä pelattavan halpispelin. Siis järkyttävän huono toteutus: pläts, vihreä mömmö lentää ja auton vauhti ei hidastu.

Vaikka olen kritisoinut grafiikkaa ja muutenkin olen viestittänyt olevani hieman pettynyt demoon, uskon että peli löytyy boxistani 9.7. Tiedän että peli kehittyy mitä pidemmälle etenee ja tiedän viettäväni sen parissa monta mieleenpainuvaa hetkeä. Se ei kuitenkaan poissulje sitä pettymystä, minkä demo sai aikaan. Odotin tältä peliltä niin paljon..

Pitääpä kaivaa ykkönen naftaliinista ja tehdä vertailevaa analyysiä todelliselta pohjalta, eikä vain mutu-tuntumalta.
 
Vastaus: Crackdown 2 [9.7.2010]

Ainoastaan meleehyökkäys hypätessä puuttuu, mutta sen nyt kestää.
Tuon saa kun strenght on täysillä tai ainakin lähes täysillä. Samoin saa kyvyn, jossa B:tä pohjassa pitämällä voi juosta esim. friikkisirkuksen läpi ja taklailla jäppiä Amerikan serkkujen jalkapallon tyyliin.

Demo aukenee aivan eri tavalla, kun on loputon aika ja kaveri messissä. Kovaa menoa, joskin alue alkaa kyllästyttää.
 
Vastaus: Crackdown 2 [9.7.2010]

Strenght täysillä tosiaan saa sen ilmahyökkäyksen. Painaa B:tä hetken pohjassa ilmassa niin hahmo rymähtää alaspäin nyrkki (tai mahdollisesti vaikka katutolppa tai rekka) ojossa.
Agilityn kun saa täysille niin saa käyttöönsä wingsuitin. Sehän on siis se liitelypuku jota jossain videoissa on näytettykkin. En vielä ehtinyt tätä testaamaan, mutta seuraavalla kerralla sitten.
Ammuskelulla sitten unlockataan uusia aseita, räjäittelyllä räjähteitä (ja raketinheittimiä sun muita) ja ajotaidolla sitten autoja.

Demo tosiaan aukenee aivan eri tavalla kun ei tarvitse huolehtia siitä, ettei aika riitä kaiken tutkimiseen :).

E: Wingsuit tesmitty ja tollahan on aikas vaikea lennellä. Itse ainakin kokoajan ajaudun maahan tuota käyttäessä. Pitää siis olla agility täysillä ja sitten ilmassa pudotessa painaa Y niin tuo aktivoituu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Crackdown 2 [9.7.2010]

Juu, kyllähän tuo maaisku löytyy, mutta siis normaali melee ilmalennon aikana. Kavereiden kanssa vaan hauskaa harrastaa kung-futa näillä kräkkisten ukkeileilla.

Wingsuit ei lähde päälle heti, vaan sen voi kytkeä pienen ilmalennon jälkeen. Ei myöskään kannata painaa eteenpäin lennellessä Wingsuitilla, sillä tuolloin agentti vain putoaa kuin kivi. Pelkkää Y:tä painamalla pääsee liihottelemaan mukavasti.

Tulipa tuossa perseiltyä hieman Mageilla, ja ovathan nuo maineensa veroisia. Ihan hillitön näky, kun linkittää useita objekteja ties mihin kymmenillä kranaateilla.
 
Vastaus: Crackdown 2 [9.7.2010]

Nauratti hitusen, kun mäjäytin maaiskulla korkeuksista henkilöauton konepeltiin. Hetken ihmettelin, minne se auto oikein katosi, mutta pianhan se näkyi leijailevan siellä kerrostalojen kattojen tasalla kaukaisuudessa. Harmi ettei tullut tuo nauhalle.
 
Vastaus: Crackdown 2 [9.7.2010]

Demoon on tullut päivitys ja itse en ainakaan tunnu saavan enää tuota rajoittamatonta aikaa toimimaan, nyt kun sitä olisi kokeillut.
 
Vastaus: Crackdown 2 [9.7.2010]

No perkele, pitäähän sitä tietenkin ilo pilata. Veikkaanpa, että modatun demon ansiosta useampi ostaa pelin, kuin ilman ilman glitchiä.
 
Vastaus: Crackdown 2 [9.7.2010]

Digital Foundrylla hyvä haastis pelin teknologiasta. Uutinen aiheesta:

Xbox 360:lle keväällä 2007 julkaistu Crackdown oli alun perin tarkoitettu vanhalle Xboxille. Fakta tulee ilmi Digital Foundryn haastattelussa, jossa jatko-osaa kehittävä Ruffian Games pureutuu pelien tekniseen puoleen.

– Alun perin peli oli RenderWare 3:a käyttävä Xbox-nimike. Sitten se siirtyi Xbox 360:lle ja RenderWare 4:n hyvin varhaiselle versiolle. Valitettavasti EA perui RenderWare 4:n, mikä jätti massiivisen guatemalalaisen vajoaman kokoisen tyhjiön pelin tekniseen arsenaaliin. Se oli melkoinen katastrofi, Ruffian Gamesin johtaja Gary Liddon kertoo.

Jatko-osan kehitysprosessissa on riittänyt niin ikään haasteita, sillä Crackdown 2:n matka hyväksytystä ideasta valmiiksi tuotteeksi kesti 18 kuukautta, joista vain 12 käytettiin täysimittaiseen tuotantoon. Jatko-osa käyttää samaa pelimoottoria kuin alkuperäinen, joskin osia siitä on pistetty merkittävästi remonttiin. Kehittäjät ovat erityisen ylpeitä neljän pelaajan yhteistyötilasta ja verkkokoodistaan.

– Kaikki mitä voit tehdä yhden pelaajan Crackdown 2:ssa, voit tehdä kolmen kaverin kanssa ja se näyttää aivan yhtä mahtavalta. Crackdown 1 toimi "locksteppinä", oli vain kahdelle pelaajalle ja molemmilla pelaajilla oli vain puolet aktiivisista objekteista verrattuna yksinpeliin. Se ei ollut hyväksyttävää suhteessa Crackdown 2:een haluamiimme asioihin, joten jouduimme tekemään joitakin todella eksoottisia juttuja verkkokoodissamme saadaksemme aikaiseksi haluamamme kokemuksen, Liddon kertoo.

Crackdown 2:n vetovastuussa on Ruffian Games. Moni alkuperäisen pelin parissa Real Time Worldsilla töitä paiskinut kuuluu uuden studion palkkalistoille. Jatko-osan kehittämisessä on avustanut Proper Games, joka myös vastaa tulevasta ladattavasta lisäsisällöstä. Liddon lupailee sisällöltään merkittäviä laajennuksia. Lisäksi Ruffianin tulevaisuuden suunnitelmista saadaan ehkä pieniä vihjeitä.

– Onnistuimme kasvattamaan tekoälyhahmojen määrää noin kahdeksankertaiseksi CD1:stä CD2:een, joten kuka tietää, mitä saamme Crackdown 3.een, ohjelmoija Neil Duffield vihjailee.

http://www.konsolifin.net/xbox/uutiset/5637/

Ite haastattelu: Tech Analysis: Crackdown 2 demo - Page 1 | DigitalFoundry | Eurogamer.net
 
Ylös Bottom