Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Crash Bandicoot 4: It’s About Time

Tosiaan CTR Remaken yhteydessä Activision puolesta luvattiin peli ilman mikromaksuja. Tämä lupaushan muotoiltiin sillain fiksusti, että se tarkoitti vain julkaisua ja parin kuukauden päästä sinnekin ne mikromaksut ilmaantuivat.

Vaikkei nuo tietenkään tämän tyylisiä pelejä pilaakaan, on vähän huvittavaa kuinka sitä "ei sisällä mikromaksuja"-tarraa kotelon kannessa on alettu kiertelemään julkaisemalla ne mikromaksut myöhemmin peliin.

Mutta Day 1 ostoshan tämä silti on, tulee siihen mikromaksut tai ei.
 
Itse olen todella täpinöissäni Crash 4:sta. Moni varmaan nauraa tälle, mutta minulle tuo on jopa loppuvuoden odotetuin pelijulkaisu vanhana Crash-fanina. :D Tuo artstyle on mielestäni oikein kivan näköinen, muistuttaa aika paljon Spyro Reignited Trilogya. Itse olisin ehkä mieluummin ottanut kuitenkin N. Sane Trilogyn ja CTR: Nitro-Fueledin artstylen kun se oli käytännössä täydellinen omaan makuuni, mutta kyllä tämäkin kelpaa oikein hyvin.

Tämä näyttäisi jatkavan onneksi tuolla Crash 1-3 (ja oikeastaan myös Wrath of Cortex) linjalla, eli lineaarista tasohyppelyä on luvassa. Onneksi eivät lähteneet tekemään tästä mitään collectathonia laajoilla alueilla, koska Crash on aina ollut parhaimmillaan juurikin tuolla omalla tyylillään ja erottuu sillä myös monista muista tasoloikista. Kenttäsuunnittelukin näyttää tässä todella hyvältä, mm. pari viikkoa sitten tuli uutta pelikuvaa kentistä, joita ei trailerissa näkynyt:

 
Nick kertoo vähän kokemuksistaan pelin kanssa. Kontrollit näyttävät todella hyviltä ja näyttää että Crashia on todella helppo ohjata. Paras uudistus on kuitenkin tuo keltainen ympyrä joka näyttää mihin crash laskeutuu, ei tarvitse taistella sen kanssa osuuko hahmo juuri oikeaan kohtaan.

 
Nick kertoo vähän kokemuksistaan pelin kanssa. Kontrollit näyttävät todella hyviltä ja näyttää että Crashia on todella helppo ohjata. Paras uudistus on kuitenkin tuo keltainen ympyrä joka näyttää mihin crash laskeutuu, ei tarvitse taistella sen kanssa osuuko hahmo juuri oikeaan kohtaan.


Toi keltainen ympyrä on kyllä ihan toivottu uudistus, menee hermot tässä N.Sane Trilogyssä, kun ei aina onnistu hahmottamaan, että minne Crash laskeutuu, niin tulee ihan liikaa turhia kuolemia.
 
EI mikromaksuja, voi pelata koko pelin sillä neitosella ja käsittämätön määrä uutta sisältöä ja eri tapoja pelata peliä, odotukset state of play videon jälkeen nousi taivaisiin.

 
Viimeksi muokattu:
Ihan hauskaltahan tämä näyttää. Tosin itseäni vähän ihmetyttää, että vaikkapa avoimen maailman pelit tai ylipäätään Ubisoftin pelit teilataan täälläkin joidenkin toimesta muka copy-paste-peleiksi, ja sitten kuitenkin tällaiset Crashin tyyliset hyppimis-pomppimis-pelit eivät kovin usein mielestäni tule mainituiksi sanoilla termeillä.

Itseäni ei tietty pelien itsensä toisto edes haittaa muutenkaan, ja tämänkin pelin hankin viimeistään, kun siihen alkaa ensimmäisiä aleita löytyä. Mutta siitä ei silti pääse mihinkään, että ainakin itselleni nämä pelit ovat juuri niitä pahiten itseään toistavia pelejä. Siitä huolimatta siis toimii itsellenikin - varsinkin sopivan pieninä annoksina.
 
Ihan hauskaltahan tämä näyttää. Tosin itseäni vähän ihmetyttää, että vaikkapa avoimen maailman pelit tai ylipäätään Ubisoftin pelit teilataan täälläkin joidenkin toimesta muka copy-paste-peleiksi, ja sitten kuitenkin tällaiset Crashin tyyliset hyppimis-pomppimis-pelit eivät kovin usein mielestäni tule mainituiksi sanoilla termeillä.

Itseäni ei tietty pelien itsensä toisto edes haittaa muutenkaan, ja tämänkin pelin hankin viimeistään, kun siihen alkaa ensimmäisiä aleita löytyä. Mutta siitä ei silti pääse mihinkään, että ainakin itselleni nämä pelit ovat juuri niitä pahiten itseään toistavia pelejä. Siitä huolimatta siis toimii itsellenikin - varsinkin sopivan pieninä annoksina.
Hyvä pointti. Itsellä se ero tulee siinä, että tasohyppypeleissä tarina on aina täysin sivuseikka, se on ohuen ohut, jos sitä on lainkaan. Näissä se keräily, erilaisten taitojen käyttö (jos niitä on) ja oikean aikaisen hyppimisen ajoittaminen tuo sen hauskuuden/tarhautumisen/haastavuuden tunteet ja on se koko pelin syvin olemus. Kun taas avoimen maailman peleissä keskiössä on nimenomaan se tarina (ainakin itselle) ja kun pelin pituus on 50-150h ja tarinaa ei osata tarjoilla kun muutamalla kaavoihin erittäin kangistuneella tavalla juoksemalla paikasta A - paikkaan B, niin se käy hyvin nopeasti raskaaksi.

Tasohyppelyt on myös aika fresh genre tällä hetkellä, koska olivat pitkään pois 'muodista', ainakin Crashin kaltaisten isojen julkaisujen osalta, mutta siihen oli nimenomaan selvä syy: näihin kyllästyy liian nopeasti, jos näitä syötetään liukuhihnalta.

Ja tasohyppelythän ei ainakaan itselle ole missään mielessä niitä "hyvän mielen pelejä", päin vastoin, näitä pelatessa ne pahimmat ärräpäät tulee huudettua kun (mukamas) säädin ei tottele hyppynapin komentoa :D :D
 
Crashin pelejä pelatessa yksi asia varma. Huoneessa tulee kaikumaan kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin kirosanat.
 
Vähän pidempi video. Iski niin kovat Crash himot et pitää asentaa trilogia koneelle ja mennä hakkaamaan päätä seinään ja kirota etten osta ikinä enään yhtään Crash peliä, ainakaan ennen seuraavaa kertaa.

 
Crash/Coco, Cortex, Dingo ja nyt paljastu Tawnakin pelattavana hahmona! Ja mikä parasta kyseessä ei ole pelkkä skini vaan kaikilla on joku spessu ominaisuus ja omat sivutarinat. Konseptina kuulostaa kyllä saakelin hyvältä ja nuo pienet vaihtelut eri hahmoilla saattaa olla just sopiva lisämauste, että peliin ei kyllästy hetkessä ja jaksaa palata toistamiseenkin.

2020 on kyllä tasoloikkijoiden vuosi; Super Mario 3D All-Stars ja Crash Bandicoot 4, HUH!
 
Cohh sai ennakkodemon pelistä, ilmeisesti ennakkotilaus demo on teknisesti parempi Cohhin puheiden mukaan, mitä ikinä meinaakaan.



-Crash on animoitu todella upeasti
-Casual mode=Kuolema laskuri, ei elämiä
-Classic mode=elämät
-Ajanhidastus mekaniikka
-Laatikoiden/sienien vaihto mekaniikka
-Kamerakulma voi muuttua kesken kentän, en muista oliko trilogiassa tällaista
-Cortexilla pelaaminen on täysin erilainen gameplay kokemus samassa kentässä
 
Viimeksi muokattu:
Onkohan PC-versio Activisionilla tällä hetkellä edes harkinnassa, kun Crash Team Racing ei ole saanut käännöstä yli vuosi julkaisusta?
 
Viimeksi muokattu:
Onkohan PC-versio Activisionilla tällä hetkellä edes harkinnassa, kun Crash Team Racing ei ole saanut käännöstä yli vuosi julkaisusta?
N. Sane Trilogy ja Spyrot tulivat PC:lle ~vuosi alkuperäisen julkaisun jälkeen, mutta CTR jäi tosiaan tulematta, niin hankalapa tuota on sanoa.
 
Ylös Bottom