Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Crash Bandicoot 4: It’s About Time

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4 xone
Onhan niitä videoilla esitelty. Ainakin yksi oli sellainen jossa crashin hyökkäykset värittää sitä kenttää ja muuten kaikki on mustavalkoista.
Ja kaikki taidetaan pelata myös peilikuvana. Tuossa ainakin joku pätkä.

 
Tuollaiset inverted-kentät ovat käytännössä aina itselleni iso punainen vaate peleissä. Todella ideaköyhää pelisuunnittelua. Itselläni loppuu pelaaminen aina melkeinpä siihen paikkaan, kun aletaan uudelleen kierrättää jo aiemmin nähtyjä kenttärakenteita joillain näennäisillä muutoksilla höystettynä. Jotenkin vaan niin sisällöllisesti köyhää touhua tuollainen. Toki jos peruskenttiä on kuitenkin sen 43, niin se on jo sinänsä ihan hyvä määrä. Mutta nuo toiset 43 ovatkin sitten todennäköisesti melkoisia turhakkeita, ainakin itselleni.
 
Peliä muutamat päivät pelanneena voi kyllä todeta, että samaa vanhaa hyvää Crashia kyseessä. Välillä tulee kiroiltua ääneen, kun ei vaan hypyt ota sujuakseen ja viholliset "mukamas osuvat, vaikka en ollut lähelläkään", mutta muuten ei ole sen suurempia napinoita kerrottavana!
 
Tuollaiset inverted-kentät ovat käytännössä aina itselleni iso punainen vaate peleissä. Todella ideaköyhää pelisuunnittelua. Itselläni loppuu pelaaminen aina melkeinpä siihen paikkaan, kun aletaan uudelleen kierrättää jo aiemmin nähtyjä kenttärakenteita joillain näennäisillä muutoksilla höystettynä. Jotenkin vaan niin sisällöllisesti köyhää touhua tuollainen. Toki jos peruskenttiä on kuitenkin sen 43, niin se on jo sinänsä ihan hyvä määrä. Mutta nuo toiset 43 ovatkin sitten todennäköisesti melkoisia turhakkeita, ainakin itselleni.
Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta sitten taas kyllä itsellä tulee valtaosa kentistä kahlattua muutamaan kertaan timanttien/kaikkien laatikoiden keräämisen vuoksi jne, joten itse olen innoissani tästä N. verted modesta, koska kyllähän sille toiselle pelikerralle saa "jotain uutta" kun sama kenttä pelataan yhtäkkiä ns. veden alla, mustavalkoisena, pimeenä, peilikuvana jne vs. juokset täysin saman kentän uudelleen täysin samanlaisena.

Tässä vielä lyhyt kooste minuutin pätkässä minkälaisia variaatioita mm. tarjolla



Itse odotin opencriticistä jotain 80 pojotsua, joten se, että peli huitelee 85-87 tietämillä oli todella kova yllätys, kyseessä kuitenkin perinteinen tasoloikkapeli. En valita. Paitsi huomenna, kun perkeleen Crash ei tottele hyppynappia :D
 
Sit lähti lataukseen heti kun kotia pääsi, katotaan jos jaksais tässä yöllä ottaa ensi tuntumat vai meneekö aamuun. Enpä olis uskonu että tasoloikka peli saisi näin kovan hypen aikaan, Jak & Daxter 4 on toinen josta olisin yhtä innoissani, ei en laske sitä 4 peliä jatkumoksi, edes pelannut sitä koskaan.

EDIT: 3 kentän jälkeen ensi fiilikset.

+
Coco (uusi lookki on ihana)
Satumaisen kaunis
60 FPS (Tehokonsoleilla)
Upeasti animoidut hahmot
Tarina (se että tässä on ylipäätänsä tarina eikä vain alku jo loppu videota, sekä se on todella hauska)
Ääninäyttely loistavaa
Kontrollit (parantuneet todella paljon trilogiasta ja tarkat hypyt on huomattavasti helpompia)
Laskeutumis ympyrä (keltainen ympyrä joka näyttää mihin hahmo putoaa, saa pois halutessa)
Paaaaaljon kerättävää
Molemmilla hahmoilla 30 skiniä
Maailmankartta on tullut takaisin
Kentät oli loistavia (toki 3 kenttää 38:sta on aika vähän joten laatu voi vielä kärsiä)
Musiikit erinomaiset
Peli on haastava heti alusta (todella haastava jos haluaa kaiken kerätä)
Casual ja hard mode (Casuaalissa on elämien sijasta kuolemalaskuri ja hard modessa on elämät)
Uusia mekaniikkoja (Heti alusta tuodaan uusia mekaniikkoja kuten liukuminen oksia/putkia pitkin ja time phase)

-
1080p (hivenen suttuisan näköinen kun tehokonsoleillakin vain 1080p)
Latausajat

Kuten näkyy niin peli on alkufiilisten perusteella todella todella hyvä, ainoat miinuksetkin on next gen patchilla helppo hoitaa pois.
 
Viimeksi muokattu:
Mites muuten ne kasetit, sain sen ekan mikä annetaan mutta ne loput on ollu haamu kuvia, tarviiko sinne päästä kuolematta vai mitä missasin ?
 
Nyt on Crashia hakattu silmät ristissä aamun pikkutunneille ja pakko sanoa, että on kyllä heittämällä parasta tasohyppelyä mitä on vuosikymmeneen, ellei jopa kahteen nähty. Päästy Dingo Dilen saarelle saakka.

Pelistä tulee todella paljon mieleen (ainakin itselle) viimeisimmät Raymanit, kenttäsuunnitteluineen ja reileineen. Ja tämä on vain hyvä asia, koska ne on kertakaikkisen loistavia pelejä, silti Crashin juuret ovat vahvasti koko ajan läsnä.

Peli on onnistunut nerokkaalla ja melko yksinkertaisella tavalla uudistamaan pussimäyrän talviturkin tekemällä tasohyppelystä saman aikaisesti älypelin. Enää ei riitä millintarkat hypyt vaan samaan aikaan pitää hypätä kohti tyhjyyttä ja luottaa, että jostain takaraivon perukoilta tulee komento painaa R2, jotta lautta ilmestyy alle. Tuplaspinnin sijasta onkin bukala, joka pyörii jatkuvasti ja mikä pahinta, ei pysy hetkeäkään paikallaan, koita siinä sitten tanssia balettia räjähteiden keskellä.

Pelaan retro-modella, eli 'elämät lasketaan' ja oma records tällä hetkellä on 52 kuolemaa samassa kentässä, mutta silti ei game-over päässyt yllättämään (keräsin roundin aikana aina kolme elämää ennen kuolemaa). Tuo kuolemalaskuri on muuten hauska, mutta ilkeällä tavalla itsetuntoa piikittelevä lisäys.

Ohjaustarkkuus on nimensä mukaisesti tarkka, jota on kyllä kaivannutkin kun viime viikot hyppinyt viiksekkään putkimiehen nappaskengissä, jotka tuntuu luisuvan joka kerta askeleen-kaksi alastulossa. Nerokas on myös tuo keltainen ympyrä, joka näkyy hypätessä varjon paikalla.

Kamera ei oo käänneltävissä, mutta kentät on sopivan putkimaisia, joten tämä ei ole ollut ongelma. Muutamia kuolemia on toki tämän takia tullut, mutta tuntuu, että ne on olleet enemmänkin tarkoituksenmukaisia kuin huonoa suunnittelua.

Myös Crashin syntytarinaa 'kerrotaan' nerokkaalla tavalla Flashback VHS-videoiden muodossa, jotka kyllä tarjoaa haastetta pahimmille masokisteille, joille peruskentät on pelkkää läpijuoksua.
 
Sain kanssa tuon Dingon saaren auki. Meinasin ensin että on julmetun vaikeaa availla noita skinejä mutta ilmeisesti se 6 timanttia vaaditaan normi ja inverted modesta yhteensä ? Sitten ei kuulosta niin pahalta.

On kyllä ehdottomasti parasta Crashia tähän mennessä ja yksi parhaista tasohyppelyistä koskaan. Myös ehdottomasti vaikein Crashi tähän mennessä, kentät ovat todella pitkiä ja vaatii sellaista sorminäppäryyttä välillä ne hypyt että heikompaa hirvittää, todellakin oikea ratkaisu tuo casual modi koska muuten voi olla ettei pääsis kauhean pitkälle :D Kumarran todella syvään sille joka kerää kaikki timantit, olette todellinen tasohyppely mestari ja kärsivällisyyden kohdalla sanakirjassa pitäisi olla teidän nimi.

Niin paljon vaihtelua kentissä ja teemoissa ettei tule kyllä kyllästymistä, toisin kuin alkuperäisissä missä oli muutama eri teema ja sitten niitä kierrätettiin ja välillä samoja kenttiäkin mutta vain vaikeampana. Tässä joka kenttä on uniikki ja koskaan ei tule tunnetta että olen tehnyt tämän ennenkin. Uusia mekaniikkoja tulee kokoajan ja on täysin erillainen kuin edellinen ja lisää taas pelin syvyyttä entisestään.

Toys for Bob ansaitse ison kiitoksen ja täytyy kyllä pistää firman tulevatkin pelit seurantaan.

EDIT: niin ja unohtu mainita että bossit ovat todella hyvin tehty, esimmäinen oli tosi haastava ja hauska. Toinen ei niin haastava mutta silti hauska ja vaatii paljon hyppelyä ja oikeaa sijoittumista molemmat bossit.
 
Viimeksi muokattu:
On kyllä tosi hyvä ja haastava peli varsinkin kun yrittää kaikki kerätä. Pelaan retro asetuksilla niin elämät on vanhojen pelien malliin. 3 kenttää pelasin, että oli se rinkula alla hypätessä, mutta sen jälkeen otin sen pois. Oon pelannu 6 ensimmäistä kenttää + eka boss ja 1 flashback kenttä. Osaa kenttää oon useamman kerran pelannu, jotta saisin kaikki kerättyä. Elämät on 3 kertaa loppunut, mutta nyt niitä on jo sen verran ettei ne ihan het lopu.
 
Näin siinä käy kun väsyneenä unohtaa pelin mekaniikat, kolmannella bossilla 29 kuolemaa joista 28 johtui siitä että unohdin uuden kyvyn jonka olin saanut ja niistäkin reilu 20 viimeisessä vaiheessa joten sitä ennen sen käyttäminen ei ollut kovin pakollista edes. Yksi kuolema tuli vain sen jälkeen kun sen ajoitus ei ollut vielä hallussa täysin, ajattelin jo että johan ovat pirullisen haasteen tehneet. :D

No seuraavalle saarelle päästiin ja huomenna jatkuu lämpimissä merkeissä.
 
Peli yllätti positiivisesti vaikeudellaan! Meinaan jos haluaa kerätä kaikki laatikot jokaisesta kentästä niin on meinaan pikkanen työmaa.. sen verran vaikeaksi peli on tehty! Mikä on vaan hyvä asia. Peliä takana n. 3 tuntia ja kyllähän tää hyvin maistuu.
 
Peli yllätti positiivisesti vaikeudellaan! Meinaan jos haluaa kerätä kaikki laatikot jokaisesta kentästä niin on meinaan pikkanen työmaa.. sen verran vaikeaksi peli on tehty! Mikä on vaan hyvä asia. Peliä takana n. 3 tuntia ja kyllähän tää hyvin maistuu.

Meikä vetelee jo vikassa maailmassa ja voin sanoa että on tullut niin valtava vaikeustaso hyppy siihen mitä alussa oli että jos joku vetää tästä pelistä 100%, tarjoan sille oluen. En voi sanoa että olis liian vaikea näin casual pelaajan näkökulmasta koska voin yrittää niin monta kertaa kun haluan, mutta jos tavoitteena on kerätä kaikki niin voi alkaa V käyrä nousemaan. Välillä checkpointit on niin kaukana toisistaan että ekaa pätkääkin saa tahkota kymmeniä kertoja kunnes oppii sen oikean ajoituksen ja mistä hyppiä, videokasetit välillä jossain 60-80% kentästä läpäistynä.

Sitten vielä kun noi kentät on niin tuhottoman pitkiä että alle 3 kuolemalla kuulostaa ihan mahdottomalta itselle, enkä ole edes nähnyt vielä yhtään inverted kenttää kun haluan pelata eka tarinan läpi ja sitten noi "katso mitä tapahtui samaan aikaan muualla" kentät. Jotka on itseasiassa ehkä pienoisen pieni marinan aihe koska puolet kentästä on uutta ja toinen puoli sitten toistetaan se vanha loppu, ymmärrän miksi se on tehty näin mutta silti olisi voinut olla koko kenttä uutta.
 
Ylös Bottom