Kyllä, niitä leiriläisiä varmaan kohta saa lisää. Tänään aloitin Chapter 7. Chapter 6 oli aika eeppistä menoa, melkoista next-gen touhua. Ja sen kyllä huomasi, että vähän teki tiukkaa PS5:lla pyörittää peliä. Vaihdoin jopa ekaa kertaa performance tilan käyttöön.
Perus pelaamiseen tehot vielä riittää, mutta on tämä niin kunnianhimoinen peli, että konsolipuolella tuntuu PS6 peliltä. Hieman muistuttaa niitä aikoja, kun pelasi GTA V:sta Xbox 360:lla. No kenties vielä joskus tulevaisuudessa uudella konsolilla sitten Crimson Desert uudestaan paluuseen. On jo nyt yksi mun viime vuosien suosikkipeleistä.
Itse olen tykännyt myös haukutusta tarinasta ja eri hahmoista. Factionit ja pelin lore uppoaa aivan täysin. Knowledgen tekstejä jaksaa oikeasti lukea. Perustehtävät on kivaa yksinkertaista perustekemistä tutkimisen ja eepisten tehtävien välillä.
Taistelu on taas ottanut paljon lisää kierroksia, kun siinä jossain 50h kohdalla se alkoi toistaa itseään ja oli helppoa. Nyt tulee sellaista toimintaa ja liikkeitä mitä en ole ikinä kokenut toimintapeleissä. Bossit on toistaiseksi toiminut, kun eivät onneksi ole mitään Souls-tyylisiä. Perustekeminen riittää.
Ja parasta on pelimaailma ja kuinka laaja peli on. Kartasta nähty 1/4 ja varmaan yli puolet eri asioista vielä kokematta/näkemättä pelin parissa 100h jälkeen. Joka kerta, kun pelaa niin tulee jotain uutta ja yllättävää vastaan. Rauhallisen pelaajan peli, ei parane kiirehtiä. Itselle Crimson Desert on rentouttavaa maailman tutkimista ja puuhastelua eri asioiden parissa. Tämä on niitä harvoja avoimenmaailman pelejä, jossa matka sekä määränpää tarjoaa laatua. Yleensä peleissä liikaa keskitytään vain määränpäähän.
Ja nyt on myös tallennukset toiminut