Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Crisis Core: FFVII

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FamaZ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo ei tätä gameplayn puolesta ole juurikan päivitetty. Lähinnä grafiikat ja joitan pikkujuttuja paranneltu.

Pelkästään se on iso parannus, että nyt voi skipata ne kaikki "hedelmäpeli" animaatiot. Mä olin niin monta kertaa nähnyt sen air strike animaation, että kun tänään katsoin tämän arvostelun niin ihan luonnostaan tuli tuon nähdessä sanottua "I'm trying, I'm trying" jonka Zack sanoo joka kerta tuon aikana.

Lisäksi tässä on perus hyökkäykselle oma nappi kun orkkis versiossa se oli vaan osa sitä oikeassa alakulmassa olevaa listaa.
Pieniä muutoksia jotka vaikuttaa lopulta todella paljon. Videon perusteella myös materian käyttöön on omat oikopulut kun aiemmin nekin oli vaan siinä samassa listassa.
 
se on itseasissa nimen omaan juuri combat, mitä tässä on päivitetty eniten, visuaalisen ilmeen lisäksi, sen takia peliin hommaankin, koska alkuperäisen Crisis Core Combat oli sen huonoin puoli. tosin siihenkin tottui erinomaisen tarinan takia, mutta aika hyvin tuossa tosiaan Pelle ylempänä kuvaili niitä muutoksia. Ero on kun yöllä ja päivällä mitä tulee siihen tuntumaan. Harmi että kukaan ei oo vielä tehnyt Combat comparision videoita kun nuo videot mitä laitoin oli tökköjä Parastahan tosiaan on se että kun on kokenut sen alkuperäisen Clunky Combatin niin tämä tulee tuntumaan taivaalliselta.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kun oli tullu video arvosteluita niin näki vähän miltä peli näyttää liikkeessä ja yksi asia mistä pidin todella paljon on se miten tästä on tehty niin FF 7 remaken näköinen. Ei pelkästään graafinen tyyli vaan UI ja menut on myös kuin suoraan isoveljestään. Saa nähdä lähteekö julkaisussa vai alelaarista. Vaikka suuri FF 7 fani olenkin niin on tämä kuitenkin suurimmalta osin vain graafisesti viilattu PSP peli.
 
Muutama tunti hutkittu ja vähän alun mietteitä:
Hahmona Zack on piristävä poikkeus, FF päätyypeistä taitaa olla 2/15 sellaisia, jotka osaa puhua ja näyttää tunteita edes jollain tasolla, loput sitten on täysin kivikasvoisia, vähäpuheisia mököttäjä möngertäjiä, jotka ei saa suutaan auki.

Hahmona muistuttaa aika paljon FFX Tidusta. Ulkonäöllisesti en erottaisi Cloudista jos vaan olisi blondi tukka (onko rasistista sanoa näin?).

Mitä tulee itse peliin niin yläreunan hedelmäpeli saisi kooltaan olla vähintään puolet pienempi, en ymmärrä miksi se on niin järjettömän isolla grafiikalla toteutettu. Ymmärrän että PSP aikana olisi mennyt suttuun, mutta nyt isolla tv ruudulla näyttää vain oudolta. Ja koska tuohon ei pysty vaikuttamaan niin sitä tuskin tarvitsee jatkuvasti kytätäkkään.

Tuo että taistelut hyppää tyhjästä on kyllä melko raskasta tämän päivän mittapuulla, mutta ehkä siihen tottuu.

Vaikeusasteita on kaksi, kasuaalipelaajana lähdin normaalilla liikenteeseen ja ainakin alkupuoliskolla kaverit vain seiso tekemättä juuri lainkaan vastarintaa.

Graafisesti varmasti iso upgreidaus PSP aikaan, mutta noin muuten onhan nuo hahmomallit ja valtaosa cutsceneistä PS4 alkupään grafiikkaa. Jotkut cutscenet, jotka tulevat toistumaan kymmeniä kertoja, kuten summonien cutscenet on ihan näyttäviä. Limited Breaking ja summonit voi skipata vaivattomasti siitä iso plussa.

Musiikkimaailmasta tulee kyllä kylmät väreet kun pelissä tulee välillä klassikkotunnareita, tiedättehän TITTIIIDIDIDDIDIII! Siitä miekan heilautus ja reppuun. Ja matka jatkuu!
 
Muutama tunti hutkittu ja vähän alun mietteitä:
Hahmona Zack on piristävä poikkeus, FF päätyypeistä taitaa olla 2/15 sellaisia, jotka osaa puhua ja näyttää tunteita edes jollain tasolla, loput sitten on täysin kivikasvoisia, vähäpuheisia mököttäjä möngertäjiä, jotka ei saa suutaan auki.

Hahmona muistuttaa aika paljon FFX Tidusta. Ulkonäöllisesti en erottaisi Cloudista jos vaan olisi blondi tukka (onko rasistista sanoa näin?).

Mitä tulee itse peliin niin yläreunan hedelmäpeli saisi kooltaan olla vähintään puolet pienempi, en ymmärrä miksi se on niin järjettömän isolla grafiikalla toteutettu. Ymmärrän että PSP aikana olisi mennyt suttuun, mutta nyt isolla tv ruudulla näyttää vain oudolta. Ja koska tuohon ei pysty vaikuttamaan niin sitä tuskin tarvitsee jatkuvasti kytätäkkään.

Tuo että taistelut hyppää tyhjästä on kyllä melko raskasta tämän päivän mittapuulla, mutta ehkä siihen tottuu.

Vaikeusasteita on kaksi, kasuaalipelaajana lähdin normaalilla liikenteeseen ja ainakin alkupuoliskolla kaverit vain seiso tekemättä juuri lainkaan vastarintaa.

Graafisesti varmasti iso upgreidaus PSP aikaan, mutta noin muuten onhan nuo hahmomallit ja valtaosa cutsceneistä PS4 alkupään grafiikkaa. Jotkut cutscenet, jotka tulevat toistumaan kymmeniä kertoja, kuten summonien cutscenet on ihan näyttäviä. Limited Breaking ja summonit voi skipata vaivattomasti siitä iso plussa.

Musiikkimaailmasta tulee kyllä kylmät väreet kun pelissä tulee välillä klassikkotunnareita, tiedättehän TITTIIIDIDIDDIDIII! Siitä miekan heilautus ja reppuun. Ja matka jatkuu!
Hetkinen.. Luulin, että tämä julkaistaan vasta tänään? Ainakin Steamissa lukee, että noin 3 tuntia pelin julkaisuun? :D
 
Hetkinen.. Luulin, että tämä julkaistaan vasta tänään? Ainakin Steamissa lukee, että noin 3 tuntia pelin julkaisuun? :D
Ai sori, näinkö se olikin. Ihmettelinkin eilen, että eikö kellekään muulle maistunut :D

Hämäsi kun paikallisessa elektroniikkaliikkeessä tämä oli eilen jo hyllyssä.

8h takana ja on koukuttavaa puuhaa toi materioiden yhdistely. Jaksaa tehdä noita täysin turhan päiväisiä sivutehtäviäkin, jotka on täysin samanlaisia keskenään: juokse putkilo lävitse ja teurasta mörkö lopusta. Vaikka palkinnot on aika turhia niin silti arkusta saattaa löytyä blizzaga materia, jonka parittamalla voit saadakin Firegan tai jonkun uuden hyökkäyksen.
 
En tiedä onko kukaan muu pannut merkille, mutta kun Zack kävelee/juoksee niin siitä kuuluu sellainen korkea "kilinä/kilkutus/sirkutus" ääni randomilla, hirveän vaikea kuvailla sitä, mutta ilmeisesti noilla on yritetty mallintaa Zackin varusteista lähtevää ääntä??
Joka tapauksessa todella rasittavan kuuloista, en tiedä onko bugi vai mikä, mutta toivottavasti patchataan :D

Muuten peli on muutaman ekan tunnin perusteella kelpo viihdettä. Ikähän tässä kovasti paistaa läpi. vaikka paljon on ilmeisesti myös modernisoitu, mutta eipä se nyt menoa haittaa. Itselleni se alkuperäinen FF7 on edelleen all time lempparipeli, ja tätä remasteria on tullut jo jonkin aikaa odoteltua, kun aikanaan jäi taas se orkkis Crisis Core väliin, alustasta johtuen.
 
En tiedä onko kukaan muu pannut merkille, mutta kun Zack kävelee/juoksee niin siitä kuuluu sellainen korkea "kilinä/kilkutus/sirkutus" ääni randomilla, hirveän vaikea kuvailla sitä, mutta ilmeisesti noilla on yritetty mallintaa Zackin varusteista lähtevää ääntä??
Joka tapauksessa todella rasittavan kuuloista, en tiedä onko bugi vai mikä, mutta toivottavasti patchataan :D

Muuten peli on muutaman ekan tunnin perusteella kelpo viihdettä. Ikähän tässä kovasti paistaa läpi. vaikka paljon on ilmeisesti myös modernisoitu, mutta eipä se nyt menoa haittaa. Itselleni se alkuperäinen FF7 on edelleen all time lempparipeli, ja tätä remasteria on tullut jo jonkin aikaa odoteltua, kun aikanaan jäi taas se orkkis Crisis Core väliin, alustasta johtuen.
PSP rajoitukset näkyy pahiten kenttäsuunnittelussa, jos sitä nyt suunnitteluksi voi sanoa. Putkimaiset kentät on todella lyhyitä ja kapeita. Itseäni ei varsinaisesti haittaa, koska tarinan nähdäkseni peliä pelaankin.

jos juokset reunoja pitkin tai katsot taivaalle niin ei tule taisteluita, tai vähintäänkin 90% vähemmän. Noita sivutehtäviä on niin järjetön määrä, että tuolla säästää aika paljon hermoja ja edistää nopeasti materioiden fuusioimisen harrastamista :D

Tänään sain noi hell ja dark materiat käyttöön niin alkaa rivivihut hoitumaan aika nopiaan :D
 
Viimeksi muokattu:
15h jälkeen lopputekstit rullaa, reilu 30% jaksoin missioneita tehdä. Alkuperäisestä pelkästään pelailun kattonut.

Kyllähän tämä maistui erittäin hyvin, combat oli toimivaksi saatu, muuten pelin rakenteesta (kenttäsuunnittelu, minipelit) huomasi että vanha psp peli kyseessä mille on uutta maalia lyöty päälle, mutta ihan nättiä maalia kyllä on.

Tarina oli aikamoista huttua mitä muistinkin sen olevan. Zack ja kohdat mitkä nojasi vahvasti og FFVII:ään oli parasta antia. Genesis/Loveless taas hirveintä. Mutta sen verran hyvin peli imaisi tuohon maailmaan, että pitänee kertaalleen Remake vetäistä läpi ennen Rebirthia.
 
Viimeksi muokattu:
15h jälkeen lopputekstit rullaa, reilu 30% jaksoin missioneita tehdä. Alkuperäisestästä pelkästään pelailun kattonut.

Kyllähän tämä maistui erittäin hyvin, combat oli toimivaksi saatu, muuten pelin rakenteesta (kenttäsuunnittelu, minipelit) huomasi että vanha psp peli kyseessä mille on uutta maalia lyöty päälle, mutta ihan nättiä maalia kyllä on.

Tarina oli aikamoista huttua mitä muistinkin sen olevan. Zack ja kohdat mitkä nojasi vahvasti og FFVII:ään oli parasta antia. Genesis/Loveless taas hirveintä. Mutta sen verran hyvin peli imaisi tuohon maailmaan, että pitänee kertaalleen Remake vetäistä läpi ennen Rebirthia.
Oho, en tiennyt tämän olevan noin lyhyt. Itse pääsen nyt vasta viikonloppuna pelin kimppuun.
 
Oho, en tiennyt tämän olevan noin lyhyt. Itse pääsen nyt vasta viikonloppuna pelin kimppuun.
Varmaan alle 10 tunnin pääsee helposti, jos ei noihin missioneihin koske ollenkaan, toki niistä saa expaa ja materioita millä tarinatappelutkin sujuu sukkelammin. Ja riippuu varmasti myös kummalla vaikeudella menee, itse pelasin suurimman osan helpommalla, kun vaikeammalla tuntui tulevan random taisteluissa enemmän vihollisspawneja.
 
15h jälkeen lopputekstit rullaa, reilu 30% jaksoin missioneita tehdä. Alkuperäisestä pelkästään pelailun kattonut.

Kyllähän tämä maistui erittäin hyvin, combat oli toimivaksi saatu, muuten pelin rakenteesta (kenttäsuunnittelu, minipelit) huomasi että vanha psp peli kyseessä mille on uutta maalia lyöty päälle, mutta ihan nättiä maalia kyllä on.

Tarina oli aikamoista huttua mitä muistinkin sen olevan. Zack ja kohdat mitkä nojasi vahvasti og FFVII:ään oli parasta antia. Genesis/Loveless taas hirveintä. Mutta sen verran hyvin peli imaisi tuohon maailmaan, että pitänee kertaalleen Remake vetäistä läpi ennen Rebirthia.
Mulla 9h mittarissa, chapter 5 mennään ja 30% missioneista tehtynä. Missioneissa rank 7 ei rahkeet vielä riitä.
 
Mulla 9h mittarissa, chapter 5 mennään ja 30% missioneista tehtynä. Missioneissa rank 7 ei rahkeet vielä riitä.
Nyt on pelattu 20h ja 75% missioneista ja Zackin levelit 55 ja chapter 7.
Peli on kyllä todella lyhyt, menin tunnissa chapter 5 -> 7, joten ilman sivukontenttia on kyllä hetkessä ohitse.

Nyt alkaa olee fiilis, että taidan mennä lävitse ja lopettaa kitkuttamisen, koska alkaa missionit tökkimään kun vain rank 10 jäljellä. Ei niitä missioneita montaa (kymmentä) enää olisi, mutta ongelma on, että olen fuusioimalla saanut kaikki pelin parhaat materiat, jotka iskee 99.999 parhaillaan, mutta varusteet on ihan onnettomat ja niitä ei voi fuusioidakaan eli ne on vaan palkintoja missioneista. Se on yks laaki ja Zack on vainaa.

Tällä hetkellä HPt 30t ja ei montaa iskua kestä, joten alettava douppaamaan HPtä kohti 100t (-1)

- Costly punch +15 ATK
- Electrocute +100%
- Dual cast
- High jump
- hp up++
- curaga 800% hp

Pääasiassa Electrocute hoitaa homman kun paukuttaa kymmenkunta salamaa jotka kaikki vähintään 15.000, sitten kun areenalla mahtuu liikkumaan niin Costly punchilla viimeistely 99.999 lyönnillä. Vihun hyökkäyksiä karkuun High jumpilla.


Kamoissa
- brutal, ATK limit break
- adaman bangle, HP limit Break
- protect ring, auto barrier ja mbarrier
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on pelattu 20h ja 75% missioneista ja Zackin levelit 55 ja chapter 7.
Peli on kyllä todella lyhyt, menin tunnissa chapter 5 -> 7, joten ilman sivukontenttia on kyllä hetkessä ohitse.

Nyt alkaa olee fiilis, että taidan mennä lävitse ja lopettaa kitkuttamisen, koska alkaa missionit tökkimään kun vain rank 10 jäljellä. Ei niitä missioneita montaa (kymmentä) enää olisi, mutta ongelma on, että olen fuusioimalla saanut kaikki pelin parhaat materiat, jotka iskee 99.999 parhaillaan, mutta varusteet on ihan onnettomat ja niitä ei voi fuusioidakaan eli ne on vaan palkintoja missioneista. Se on yks laaki ja Zack on vainaa.

Tällä hetkellä HPt 30t ja ei montaa iskua kestä, joten alettava douppaamaan HPtä kohti 100t (-1)

- Costly punch +15 ATK
- Electrocute +100%
- Dual cast
- High jump
- hp up++
- curaga 800% hp

Pääasiassa Electrocute hoitaa homman kun paukuttaa kymmenkunta salamaa jotka kaikki vähintään 15.000, sitten kun areenalla mahtuu liikkumaan niin Costly punchilla viimeistely 99.999 lyönnillä. Vihun hyökkäyksiä karkuun High jumpilla.


Kamoissa
- brutal, ATK limit break
- adaman bangle, HP limit Break
- protect ring, auto barrier ja mbarrier
Nyt on peli lävitse, 29h ja 85% missioneista.

Sanoisin, että loistava peli, loistavaan ajankohtaan. Peli oli niin lyhyt, että pystyi helposti itse määrittämään millon pelin halusi kääriä pakettiin joulukiireiden alta.

Oli aika virkistävää pelata näin lyhyttä peliä, kun koko vuosi pelattu pitkiä pelejä, joihin uponnut se 40h ylöspäin, aina 120h asti. Kentät oli sellaisia 15min läpijuoksuja, jonka jälkeen tarina jatkuu. Ja repeat.

Kentät on valitettavan yksitoikkoisia, maisemat vaihtuu, mutta rakenne on sama kapea putkilo. Missioneissa tilanne vielä pahempi, kenttiä on muutamaa eri sorttia.

Jos yksitoikkoisia missioneita jaksoi koluta niin materioita ja bladeja on enemmän kun riittävästi tarjolla. Lisäksi toi fuusiointi ominaisuus on erinomaisen koukuttavaa puuhaa ja sen parissa meni varmasti tunteja, kun halusin googlailla mahdollisimman vähän ja saada mahdollisimman tappavia materioita aikaiseksi sattuman kautta.

Päivitetty combat on kyllä erinomainen, ihmekös tuo kun muistuttaa niin vahvasti FF7R. Yläreunan hedelmäpeli on liian iso, mutta ihan toimiva ominaisuus, joka toi vaihtelua ja helpotusta kiperimpinä hetkinä.

Grafiikka oli aika karua vaikka olikin upgreidattu alkuperäisestä. Ei nyt varsinaisesti häirinnyt kun tottunut Switchin sahalaitoihin, mutta ajoittain todella puuroa ja combat lukuunottamatta olisi luullut että kyseessä on PS3 tehty remake.

Tarina on kyllä erinomainen, en ollut ennen CC pelannut. Yritin kyllä rakkauden tähden taistella, 20min jaksoin, mutta sitten alistuin kohtalooni. Vähän hämmensi kun olin sitä aiemmin tehnyt missionin missä piti tappaa tuhat, kyllä tuhat sotilasta, niin mietin, että ei vittu joko taas. :D

En ihmettele miksi FF7 pidetään niin arvossaan, on huikea tarina ja vähän silmäkulmia hängersi lopussa, pakko myöntää.

Kyllä kun tähän n. 30h sai upotettua niin tuo 50e hintalappu oli ihan perusteltu, mutta jos ei olisi jaksanut missioneita jauhaa niin pelattavaa tarinassa on todellisuudessa kymmenen tunnin luokkaa, jolloin tuo 50e hintalappu alkaa olemaan aika suolainen.

Arvosanaksi antaisin 8/10. Onnistunut päivitys kaiken kaikkiaan, jos halutaan tehdä välimallin passat niin tässä on loistava esimerkki siitä: combat tätä päivää, grafiikka siedettävä, eikä juuri latausaikoja. Mutta samaan aikaan voi suositella vain FF sarjan faneille, muille tämä ei tarjoa kun nykypäivän mittapuulla mobiilipelien pituisia kenttiä ja vanhentunutta grafiikkaa.

Oliko tästä joku leffakin tehty, löytyyköhän jo jostain streamauspalvelusta?
 
Nyt on peli lävitse, 29h ja 85% missioneista.

Sanoisin, että loistava peli, loistavaan ajankohtaan. Peli oli niin lyhyt, että pystyi helposti itse määrittämään millon pelin halusi kääriä pakettiin joulukiireiden alta.

Oli aika virkistävää pelata näin lyhyttä peliä, kun koko vuosi pelattu pitkiä pelejä, joihin uponnut se 40h ylöspäin, aina 120h asti. Kentät oli sellaisia 15min läpijuoksuja, jonka jälkeen tarina jatkuu. Ja repeat.

Kentät on valitettavan yksitoikkoisia, maisemat vaihtuu, mutta rakenne on sama kapea putkilo. Missioneissa tilanne vielä pahempi, kenttiä on muutamaa eri sorttia.

Jos yksitoikkoisia missioneita jaksoi koluta niin materioita ja bladeja on enemmän kun riittävästi tarjolla. Lisäksi toi fuusiointi ominaisuus on erinomaisen koukuttavaa puuhaa ja sen parissa meni varmasti tunteja, kun halusin googlailla mahdollisimman vähän ja saada mahdollisimman tappavia materioita aikaiseksi sattuman kautta.

Päivitetty combat on kyllä erinomainen, ihmekös tuo kun muistuttaa niin vahvasti FF7R. Yläreunan hedelmäpeli on liian iso, mutta ihan toimiva ominaisuus, joka toi vaihtelua ja helpotusta kiperimpinä hetkinä.

Grafiikka oli aika karua vaikka olikin upgreidattu alkuperäisestä. Ei nyt varsinaisesti häirinnyt kun tottunut Switchin sahalaitoihin, mutta ajoittain todella puuroa ja combat lukuunottamatta olisi luullut että kyseessä on PS3 tehty remake.

Tarina on kyllä erinomainen, en ollut ennen CC pelannut. Yritin kyllä rakkauden tähden taistella, 20min jaksoin, mutta sitten alistuin kohtalooni. Vähän hämmensi kun olin sitä aiemmin tehnyt missionin missä piti tappaa tuhat, kyllä tuhat sotilasta, niin mietin, että ei vittu joko taas. :D

En ihmettele miksi FF7 pidetään niin arvossaan, on huikea tarina ja vähän silmäkulmia hängersi lopussa, pakko myöntää.

Kyllä kun tähän n. 30h sai upotettua niin tuo 50e hintalappu oli ihan perusteltu, mutta jos ei olisi jaksanut missioneita jauhaa niin pelattavaa tarinassa on todellisuudessa kymmenen tunnin luokkaa, jolloin tuo 50e hintalappu alkaa olemaan aika suolainen.

Arvosanaksi antaisin 8/10. Onnistunut päivitys kaiken kaikkiaan, jos halutaan tehdä välimallin passat niin tässä on loistava esimerkki siitä: combat tätä päivää, grafiikka siedettävä, eikä juuri latausaikoja. Mutta samaan aikaan voi suositella vain FF sarjan faneille, muille tämä ei tarjoa kun nykypäivän mittapuulla mobiilipelien pituisia kenttiä ja vanhentunutta grafiikkaa.

Oliko tästä joku leffakin tehty, löytyyköhän jo jostain streamauspalvelusta?

En löytänyt striimi vaihtoehtoa mutta vuokrata voi.

 
Tuovatko nuo missionit mitään lisäarvoa esimerkiksi tarinaan vai saako niistä vain materiaa/varusteita? Olen niitä nyt muutamia vetänyt, mutta aika paperilta ne maistuvat ja en kyllä käsitä miten @kopolanpoika jaksoit niitä 85 % tehdä :D.

Jos niistä ei nimittäin saa mitään uusia cutsceneja tmv., niin en kyllä usko, että kauheasti niitä jaksan koluta läpi. Samat tylsät kentät, samat viholliset ja kaikki noudattavat täysin samaa kaavaa.
 
Ylös Bottom