Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cronos: The New Dawn

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nosferatu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aivan mahdoton peli, luovutan. Sama kävi Stellar Bladen kanssa, aivan mahdoton peli kun pelkkää pomotaistelua ja jäi nopeasti kesken.

Stellar Bladessahan oli vaikeustasot. Itsekin vetäisin sen läpi sillä tyyliin helpoimmalla, olisikohan "Story", kun ei vaan silloin jaksanut mitään soulslike-vääntöä ja parry-opettelua. Haaste oli korkeintaan minimaalinen bosseissa, se jopa ehdottaa mitä pitää painaa...
 
Stellar Bladessahan oli vaikeustasot. Itsekin vetäisin sen läpi sillä tyyliin helpoimmalla, olisikohan "Story", kun ei vaan silloin jaksanut mitään soulslike-vääntöä ja parry-opettelua. Haaste oli korkeintaan minimaalinen bosseissa, se jopa ehdottaa mitä pitää painaa...
Tuliko peliin päivityksellä tuollaiset että mitä pitää painaa? Sillon kun sitä aloitin niin ei mulla ainakaan mistään ehdottanut että mitä pitää painaa... Julkaisussa sen ostin ja helpommallakin oli niin mahdottomia että kesken jäi ja meni niin hermot.
 
Vajaat kolmisen tuntia otin tänään tuntumaa. Peli vinkkasi heti alkuun, että "death is a learning experience" ja sen jälkeen lyötiin tyylikkäät alkuvideot ruutuun. Tässä kohtaa tuli iloinen virne omalle naamalle ja totesin, että "no perhana, otetaan haaste vastaan".

Voisin jopa sanoa olevani ihastunut. Tuli klassinen "pelataan nyt vielä seuraavalle checkpointille" -fiilis. Varsinaisesti peli ei ole pelottanut vielä, mutta omanlaisensa upea mystinen tunnelma on päällä koko ajan ja soundtrack on ilmiömäinen. Tunnelma on hahmon liikehdinnästä lähtien sellainen mukavan verkkainen ja imaisee kyllä sisään.

Aseen ja puvun kehittäminen on simppeliä, mutta tyydyttävää. Samoin paikkojen koluaminen ja energian löytäminen pelin kätköistä on tyydyttävää.

Olen koittanut viholliskohtaamisissa sopivan paikan tullessa käydä kerran tai pari läimäyttämässä melee-iskulla, sitten ottanut etäisyyttä ja vetänyt charged laukauksia mahdollisimman tarkasti örkin päähän. Ehkä näin on hieman säästynyt panoksia. On tämä myös kostautunut ja välillä tullut turpaankin. Toistaiseksi resurssit ovat riittäneet mainiosti ja etenkin terveyspakkauksia on kertynyt sen verran, että niitä on joutunut ihan säilömään arkkuun.

Yksi alkuun naurettavalta tuntunut tilanne tuli vastaan, jossa henki lähti useampaan kertaan. Muistin vain pelin vinkin, "death is a learning experience". Uusilla yrittämillä tutkin ympäristöä ja mietin mitä olisin voinut tehdä toisin ja lopulta menikin ihan näppärästi läpi. Tämä ei ollut turhauttavaa, vaan jotenkin palkitsevaa. Eikä tämä edes mitenkään supervaikea kohta ollut, menee varmaan monella ihan ykkösellä läpi.

Äkkiähän mieli voi muuttua ja liian aikaista oikeastaan tässä vaiheessa edes kirjoitella mitään. Pakko kuitenkin oli, kun moni tuntuu olevan tästä pelistä nyt niin kauhuissaan :D. Ihmiset kokevat tietenkin pelit eri tavoin, mutta lähtökohtaisesti olen melko huono survival horror pelaaja, ja toistaiseksi ei mitenkään ole vaikeustaso hypännyt silmille.
 
Muutaman tunnin pelasin itse myös ja jumiin en ole jäänyt ainakaan vielä. Isommatkin joukot vihollisia tuntuu menevän kumoon hyvin, kun ampuu jalkoihin ja sitten sytyttää ne palamaan, kun makaavat maassa sopivassa läjässä. Hemmetin hyvä tunnelma tässä ja ei malta odottaa, että ehtii taas jatkamaan lisää.
 
Vaikuttaisi siltä, että pelitekijät ovat toimineet todella järkevästi resurssien suhteen. Jos jokin tarvike tai ammukset ovat kortilla, niitä jaetaan aina tarpeeseen. Tarvikkeita ilmestyy myös tiettyihin paikkoihin uudestaan, sillä samojen reittien kautta kulkemista tulee pakosti ennen kuin löytää oikeat vermeet lukittujen lokaatioiden avaamiseksi.
 
Vaikuttaisi siltä, että pelitekijät ovat toimineet todella järkevästi resurssien suhteen. Jos jokin tarvike tai ammukset ovat kortilla, niitä jaetaan aina tarpeeseen. Tarvikkeita ilmestyy myös tiettyihin paikkoihin uudestaan, sillä samojen reittien kautta kulkemista tulee pakosti ennen kuin löytää oikeat vermeet lukittujen lokaatioiden avaamiseksi.
Tuo kuulostaa kyllä järkevällä tavalla pelaajaystävälliseltä pelisuunnittelulta. Ei varmaankaan varsinaisesti ainakaan paljoa sinänsä helpota peliä, mutta kohtuullistaa sitä haastetta tietyltä osin.
 
Ylös Bottom