Crysis 2
Kehittäjä: CryTek
Julkaisija: Electronic Arts
Suunnittelija: CryTek/CryTek UK
Pelimoottori: CryEngine 3
Julkaisu: Maaliskuu 22. Yhdysvalloissa, 25. Euroopassa
Lajityyppi: first person shooter, ensimmäisen persoonan räiskintä
Pelimuoto: kampanja, moninpeli 2-12 pelaajaa
Ikäluokitus: ESRB: M, OFLC: MA15+, PEGI: 16+
Alusta: Xbox 360, PC, Playstation 3
Tallennusväline: DVD, Blu-Ray, mahd. digitaalinen lataus (Steam)
Pelin kotisivut: Crysis 2 -- For Xbox 360®, PlayStation®3, and PC-DVD
Pelin kehittäjän kotisivut: Crytek GmbH: Home
Virallinen yhteisöportaali: MyCrysis | The Official Community Portal | Portal
Fanipohjainen yhteisöportaali: inCrysis - Guide to the game Crysis - Home
Ehkäpä on jo aika pistää vihdoinkin hypeketju käyntiin tälle uuden tekniikan valkoiselle ratsulle. Crysis 2 sijoittuu CryTekin vuonna 2007 julkaisemassa Crysiksessaan lanseeraamaan Crysis-universumiin, jossa nanoteknologialla varustetut US-erikoissotilaat monottavat niin pohjois-korealaisia kuin ulkoavaruuden tunkeilijoitakin.
Alkuperäinen Crysis oli ennen kaikkea kuuluisa uskomattomasta teknisestä toteutuksestaan, joka peittoaa vielä nykypäivänäkin mennen tullen suurimman osan räiskintäpeleistä. Sen renderöimä trooppinen saari sai monen sukat pyörimään jalassa, ja vielä useamman tietokoneen yskimään henkihieverissä. Yleisössä herättikin huolta ja vanhaa kunnon PC-pelaajien konsolivihaa, kun Crysis 2 ilmoitettiin myös nykykonsoleille. Miten käy pelin asemalle teknisenä uranuurtajana? CryTek on tätä sivuten kertonut, että kehittävät jokaisen alustan erikseen maksimisuorituksen saavuttaakseen. Pientä konsolisodan värettä olikin ilmassa vuoden 2009 E3-messujen aikaan, kun CryTekin CEO Cevat Yerli ilmoitti Crysis 2:n käyttävän jo tuolloin kaiken PS3:n tehoista.
CryEngine 3 -esittely
Crysis 2 sijoittuu viidakon sijasta urbaaniin ympäristöön, tarkemmin sanottuna New Yorkiin. Tämä on myös herättänyt huolia grafiikkahiirien keskuudessa, sillä kaupungista on hankalampaa saada häikäisevää silmänruokaa aikaiseksi. Äkkiseltään pääteltynä kaupunki tarjoilee kuitenkin monimuotoisuutensa takia tehokkaan fysiikkaympäristön, ja nähtäväksi jääkin miten CryTek tulee tätä mahdollisuutta hyödyntämään. Crackdownin kaltaista meininkiä voisi varovaisesti odottaa, sillä supervoimat omaava agentti suuressa kaupunkiympäristössä on aina yhtä hienolta kalskahtava ajatus.
Crysis 2 -esittely
Viisiosainen GDC 10-walktrough
Crysiksessä hyvin keskeisessä osassa on nanopuku, joka mahdollistaa sotilaan yliluonnolliset temppuilut. Tämä kokeellinen taisteluhaarniska tarjoaa käyttäjälleen neljä eri moodia, joita ei voi käyttää samaan aikaan. Tämä luo tehokkaasti pelaajalle mahdollisuuden pelityylin varioimiseen sekä vapaaseen lähestymistapaan.
EDIT: Pienen kaivelun jälkeen löytyi kuin löytyikin rutkasti lisätietoa Nanosuit 2.0:sta. Puku siis tulee todellakin sisältämään entiset voimat vain huomattavasti vahvistettuina, sekä myös ison liudan muita uusia ominaisuuksia.
Crynet | Systems
Nanopuku-esittely
Nanopuvun tekniikka-esittely
Crysis 2:n tarinasta ei olla toistaiseksi kerrottu juuri mitään. Noin spekulaationa kuitenkin voisi olettaa, että väkivaltainen muukalaisinvaasio yhdistettynä räjähtämispisteessä oleviin valtiosuhteisiin laukaisisi kolmannen maailmansodan, jossa tällä kertaa sotatantereena olisikin Pohjois-Amerikka, ja taistelun sydämenä New York.
Preview: Crysis 2 Preview - ComputerAndVideoGames.com
Crysis 2 preview for PC - Hooked Gamers
Crysis 2 - EA Games
Crysis 2 – Wikipedia
Kuvagalleria
Kehittäjä: CryTek
Julkaisija: Electronic Arts
Suunnittelija: CryTek/CryTek UK
Pelimoottori: CryEngine 3
Julkaisu: Maaliskuu 22. Yhdysvalloissa, 25. Euroopassa
Lajityyppi: first person shooter, ensimmäisen persoonan räiskintä
Pelimuoto: kampanja, moninpeli 2-12 pelaajaa
Ikäluokitus: ESRB: M, OFLC: MA15+, PEGI: 16+
Alusta: Xbox 360, PC, Playstation 3
Tallennusväline: DVD, Blu-Ray, mahd. digitaalinen lataus (Steam)
Pelin kotisivut: Crysis 2 -- For Xbox 360®, PlayStation®3, and PC-DVD
Pelin kehittäjän kotisivut: Crytek GmbH: Home
Virallinen yhteisöportaali: MyCrysis | The Official Community Portal | Portal
Fanipohjainen yhteisöportaali: inCrysis - Guide to the game Crysis - Home
Ehkäpä on jo aika pistää vihdoinkin hypeketju käyntiin tälle uuden tekniikan valkoiselle ratsulle. Crysis 2 sijoittuu CryTekin vuonna 2007 julkaisemassa Crysiksessaan lanseeraamaan Crysis-universumiin, jossa nanoteknologialla varustetut US-erikoissotilaat monottavat niin pohjois-korealaisia kuin ulkoavaruuden tunkeilijoitakin.
Alkuperäinen Crysis oli ennen kaikkea kuuluisa uskomattomasta teknisestä toteutuksestaan, joka peittoaa vielä nykypäivänäkin mennen tullen suurimman osan räiskintäpeleistä. Sen renderöimä trooppinen saari sai monen sukat pyörimään jalassa, ja vielä useamman tietokoneen yskimään henkihieverissä. Yleisössä herättikin huolta ja vanhaa kunnon PC-pelaajien konsolivihaa, kun Crysis 2 ilmoitettiin myös nykykonsoleille. Miten käy pelin asemalle teknisenä uranuurtajana? CryTek on tätä sivuten kertonut, että kehittävät jokaisen alustan erikseen maksimisuorituksen saavuttaakseen. Pientä konsolisodan värettä olikin ilmassa vuoden 2009 E3-messujen aikaan, kun CryTekin CEO Cevat Yerli ilmoitti Crysis 2:n käyttävän jo tuolloin kaiken PS3:n tehoista.
CryEngine 3 -esittely
Crysis 2 sijoittuu viidakon sijasta urbaaniin ympäristöön, tarkemmin sanottuna New Yorkiin. Tämä on myös herättänyt huolia grafiikkahiirien keskuudessa, sillä kaupungista on hankalampaa saada häikäisevää silmänruokaa aikaiseksi. Äkkiseltään pääteltynä kaupunki tarjoilee kuitenkin monimuotoisuutensa takia tehokkaan fysiikkaympäristön, ja nähtäväksi jääkin miten CryTek tulee tätä mahdollisuutta hyödyntämään. Crackdownin kaltaista meininkiä voisi varovaisesti odottaa, sillä supervoimat omaava agentti suuressa kaupunkiympäristössä on aina yhtä hienolta kalskahtava ajatus.
Crysis 2 -esittely
Viisiosainen GDC 10-walktrough
Crysiksessä hyvin keskeisessä osassa on nanopuku, joka mahdollistaa sotilaan yliluonnolliset temppuilut. Tämä kokeellinen taisteluhaarniska tarjoaa käyttäjälleen neljä eri moodia, joita ei voi käyttää samaan aikaan. Tämä luo tehokkaasti pelaajalle mahdollisuuden pelityylin varioimiseen sekä vapaaseen lähestymistapaan.
- Maximum Armor (Suojaus): Pinnalla sijaitsevat iskusensorit havaitsevat kaiken pukuun kohdistuvan uhan, jolloin se rakentaa ympärilleen kestävän suojan. Näin pelaaja altistuu vähemmän luotien, kuumuuden tai säteilyn aiheuttamalle vahingolle. Ominaisuus on nopeasti latautuva, mutta se hidastaa pelaajan vauhtia.
- Maximum Speed (Nopeus): Puvun nanobotit vaikuttavat hahmon hermotoimintaan niin, että se mahdollistaa huomattavasti nopeammat liikkeet. Vaikka pelaaja pystyy tämän aikana juoksemaan lujempaa ja lataamaan asettaan rivakammin, hän kuitenkin vahingoittuu normaalia herkemmin.
- Maximum Strength (Voima): Vahvistaa huomattavasti hahmon lihaksistoa, jolloin aseiden tuottaman rekyylin vaikutus vähenee, hypyt kantavat korkeammalle ja käsien voimat riittävät täysikasvuisen miehen heittelyyn.
- Cloak (Näkymättömyys): Miljardit nanodit kerääntyvät puvun uloimmalle kerrokselle, jolloin pintamateriaali muuttuu ihmissilmällä katsoen lähes täysin näkymättömäksi. Luonnollisesti valo ei kuitenkaan läpäise pukua, jolloin pelaajan voi nähdä varjoistaan.
EDIT: Pienen kaivelun jälkeen löytyi kuin löytyikin rutkasti lisätietoa Nanosuit 2.0:sta. Puku siis tulee todellakin sisältämään entiset voimat vain huomattavasti vahvistettuina, sekä myös ison liudan muita uusia ominaisuuksia.
Crynet | Systems
Nanopuku-esittely
Nanopuvun tekniikka-esittely
Crysis 2:n tarinasta ei olla toistaiseksi kerrottu juuri mitään. Noin spekulaationa kuitenkin voisi olettaa, että väkivaltainen muukalaisinvaasio yhdistettynä räjähtämispisteessä oleviin valtiosuhteisiin laukaisisi kolmannen maailmansodan, jossa tällä kertaa sotatantereena olisikin Pohjois-Amerikka, ja taistelun sydämenä New York.
Preview: Crysis 2 Preview - ComputerAndVideoGames.com
Crysis is not about 'go anywhere'; it is about looking at a situation from a great vantage point and then formulating a plan that you proactively initiate to defeat your foes. You have a lot of freedom in what that plan entails, and what weapons and world interactions you use. This is what we're calling Veni Vidi Vici gameplay: I came, I saw, I conquered, and it should be quite fresh to the console market.
Crysis 2 preview for PC - Hooked Gamers
New York City. That type of location. In a choice predicted by few, the developers are bringing the alien-bashing to an entirely different stage, one sure to set the fan-base squealing with anticipation. With Crysis, Far Cry, and Far Cry 2, Crytek's games had been centered around the beaches, mud and leaves of harsh worlds of wilderness. The streets, alleyways and buildings of NYC are most surely a welcome change of pace. With Crysis being designed as the first in a trilogy of first-person shooters, it was only inevitable for the story and gameplay to outgrow their origins in terms of both scope and choices (though those choices will sadly be limited to the first three or four floors of any building in order to maintain storytelling and pacing, something Crytek is calling "constrained freedom").
A different style of running-and-gunning has been laid at the players' feet, a style with what has been dubbed "increased verticality", a realm where death is possible from all angles at all times. No longer will you fear a creature or soldier ambushing you from some nearby jungle fauna. Instead, you'll be craning your neck at the skyline, searching desperately for the image of an alien in body armor skittering towards you across windows. And the nimble aliens in the first game really knew how to traverse harsh surfaces so one has to wonder how much more lethal they'll become with the advantages of all those damn skyscrapers. The first Crysis, this is not.
Crysis 2 - EA Games
Crysis 2 – Wikipedia
Kuvagalleria
Viimeksi muokannut moderaattori: