Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Crysis 2 [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joohanh
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Crysis 2 [X360]

Hemmetti kun tätä kehutaan niin paljon, että tekee jo mieli harkita ostoa vaikka moninpelidemon perusteella olin varma, että peli jää kauppaan.
Yksinpeli kuitenkin vaikuttaa todella hyvältä laajojen alueiden, pituuden ja parhaiden konsoligrafiikoiden ansiosta. Näköjään kaikki nykyräiskinnät eivät sittenkään ole vain codista kloonattuja putkia, vaan jotkut jaksavat jopa panostaa yksinpeliin.
 
Vastaus: Crysis 2 [X360]

Kyllähän ne kehut varsinkin tuon Foemanin taholta kiipeävät nopeasti takaraivoon kutittelemaan. Hitsiläinen sentään, kun joutuu vielä odottelemaan!

Foeman: Minkälainen ruudunpäivitys 360-versiossa on? Analyysithän heittivät aika matalia numeroita, mutta mikä on yleinen fiilis?
 
Vastaus: Crysis 2 [X360]

Mitä moninpeli moodei tässä on? Onko jotain omaa keksitty vai jotain team deatchmatch tuubaa mitä kaikki on? Ja mikä on max pelaajamäärä? Tämä tai Homefront harkinnassa varmaan toinen enne BF3 täytyy ostella.
 
Vastaus: Crysis 2 [X360]

On kyllä sikamaista, kun tällaiset Foemanin kaltaiset ihmisrauniot kapuavat julkkarien yhteydessä näihin ketjuihin ylistämään pelit maasta taivaaseen ja kertomaan kuinka juuri kyseinen peli on nostattanut heidät euforian uusiin ulottuvuuksiin. Yllättävää, kun tämäkin juuri sopivasti sattuu olemaan kovasti itseäni kiinnostava peli ja millään ei voi nyt ostaa. Siihen valmiin, riipivän, tuskan keskelle sitten tulevat nämä kärmeskielet sulosointuisella äänellään korvan juureen lipomaan ylistyksiä ja riuhtomaan viimeisetkin rippeet ihmisparan mielenterveydestä.

Kaikki rakkaudella tietysti vuodatettu :D

Hienoa, että peli vaikuttaa mainiolta! Ehkä minäkin sitten joskus.

X360 vai PC. Siinäpä vasta valinta.
 
Vastaus: Crysis 2 [X360]

Täälläkin kampanjaan ehdittiin ottamaa tuntumaa yli kuuden tason verran. En kehdannut ottaa vaikeinta vaikeustasoa, kun kuulin ilkeitä juoruja checkpointeista, mutta ihan sopivalta tuo toiseksi korkeinkin on tuntunut. Yllättävän helpolla lähtee henki, jos lähtee suinpäin juoksentelemaan. Yhdessä kohtaa vähän tuli jumitettua, ja se oli juuri tuo videoissakin vilauteltu satamakohtaus. Yritin aluksi vähän ramboilla ja sain checkpointin keskelle tulimyrskyä. Vihollisia pukkasi yllin kyllin, ja panoksetkin ehtivät loppumaan, mutta onneksi siitä hakkaamalla ja ninjailemalla selvittiin lopulta seuraavalle checkpointille.

Toiminta on maistunut ihan hyvin, vaikka en ehkä seitsemännessä taivaassa olekaan. Jo alkutekstit tuntuivat vahvistavan epäilyt Hans Zimmerin roolista pelin säveltäjänä, kun ruudulle lävähti "Main Theme by Hans Zimmer", eli tuskin on koko soundtrackia säätänyt. Musiikkiraita on ihan jees. Hiiviskelyyn se tuo parhaimmillaan sopivasti tunnelmaa, mutta ei tämä mikään epiikarn riemuvoitto ole. Silti se antaa pelilleen omanlaisen soundinsa, kun ei ole täysin perinteistä orkestraalista sävellystä. Ääninäyttelijöistä on pakko mainita Bad Companyn ryhmänjohtajan ääni, joka tuntuu tulevan lähes joka toisen vihollissotilaan suusta persetti soikoon. Ja minä kun aika vasta pelasin Bad Company 2:n kampanjan läpi...

Kampanjan alku on edennyt oikein mukavasti. Toimintaa piisaa, ja usein pelaaja voi vieläpä valita lähestymistapansa. Välissä edetään toki tiukassakin putkessa, mutta päällimmäisenä ympäristöt tuntuvat mukavan avoimilta. Usein lääniä jää runsaasti täysin käyttämättä, kun vihollisia ei joka nurkkaan ole viskelty. Näkymättömyyden kanssa pääsee pitkälle, ja superpanssari pelastaa aina tulitaistelun tullen. Aseiden ja kykyjen muokattavuus on hauska lisä. On se varsin kiva vaihtaa lennosta esimerkiksi äänenvaimennin tai kiikaritähtäin kivääriin. Yllätyin positiivisesti aseiden äänistä, niissä kun on hieman sellaista Battlefieldmaista tilan tuntua ja pauketta, joskaan ei sentään yhtä vakuuttavaa jälkeä.

Paljon on puhuttu Crysis 2:n tekniikasta, ja alkufiilistelyjen jälkeen jäi vähän ristiriitaiset vaikutelmat. Peli näyttää parhaimmillaan todella tyylikkäältä, mutta taisteluissa ruudunpäivitys usein putoilee rumasti. En myöskään pidä tuosta haamuilua aiheuttavasta reunanpehmennyksestä, vaikka efekti ei ehkä yhtä vahva olekaan kuin Halo: Reachissa. Vaikea tätä on suoraan lähteä esimerkiksi Killzoneen vertaamaan, kun ympäristöt ovat yleensä skaalansa puolesta täysin eri luokkaa. Onhan sinne kampanjaan yksi turhanpäiväinen ajoneuvokohtauskin mahtunut, mutta onneksi ei ainakaan vielä sen enempää.

Eniten pelissä huolettaa tekoäly ja yleensäkin vihollisten käyttäytyminen. Monessa kohtauksessa ihmistaistelijat ovat juoksennelleet seiniä päin ja jopa tulleet niiden läpi ainakin hetkellisesti. Vihollisiin saa myös tunkea yllättävän paljon luoteja, ellei onnistu pääosumaa nappaamaan. Lisäksi ruumiit lentelevät mitä ihmeellisimmin tavoin kuollessaan ja sen jälkeen. Kerrankin menin keräämään voimiani ja täydentämään ammusvarastoja rahtikonttiin, kun ulos tullessani näin vain vihollisruumiin lentämässä komeassa kaaressa kymmeniä metrejä. Ilmeisesti toveri oli raivostunut ja potkaissut kuolleen kaverinsa menemään.

Moninpeliä kokeilin nopeasti muutaman matsin verran, ja yllättävän paljon oli suomalaista verta liikkeellä. Matsiin mahtuu enimmillään kaksitoista pelaajaa. Määrä on ihan sopiva suhteessa kenttien kokoon ja toiminnan tempoon. Aika paljonhan tuo muistuttaa näitä trendikkäimpiä räiskintöjä kaiken maailman avautuvine kilkkeineen, mutta toisaalta nuo nanopuvun erilaiset killuttimet tuovat mukavasti omaa väriä toimintaan. Taistelukentällä näkyy paljon näkymättömiä heppuja. Eiväthän ne valpasta kulkijaa pääse yllättämään, mutta jos pääsevätkin, vihollistuleen joutuessa kannattaa olla hereillä ja nopeasti napsauttaa panssarimoodi päälle niin voi parhaimmillaan vielä kaataa yllättäjänsä.

Kentät vaikuttavat visuaalisesti tyylikkäiltä, eikä hirvittävää nykimistä ole moninpelipuolella havaittavissa. Joissakin kartoissa voi loikkia kivasti menemään nanokyvyillä, kun taas toisissa suositaan puskiin ja kulmiin näkymättöminä verhoutuvia tarkka-ampujia. Parhaimmillaan tuo loikkiminen näyttää todella tyylikkäältä ja sillä saa aikaan maukkaita ajojahteja.

Tuo moninpeliysteemi on rakennettu niin, että tappomatsia monimutkaisemmat pelimuodot aukenevat vasta myöhemmin tasojen karttuessa. Paperilla mielenkiintoisimmalta kuulostaa ehdottomasti tuo Assault, jossa vissiin pari pelaajaa on nanopukuisia supermiehiä, kun taas loput istutetaan rivisolttujen saappaisiin. Käytössä pitäisi olla vain yksi elämä, joten toimintaan tulee varmasti ripaus ylimääräistä jännitystä.

Tässä vähän videokuvaa kampanjasta ja moninpelistä. Ei mitään NHL-tason matskua, mutta jotain kuitenkin:

[video=youtube;6jJx_6hEc1Q]http://www.youtube.com/watch?v=6jJx_6hEc1Q[/video]

[video=youtube;VQxp_wAkP0E]http://www.youtube.com/watch?v=VQxp_wAkP0E[/video]
 
Vastaus: Crysis 2 [X360]

Minkälainen ruudunpäivitys 360-versiossa on? Analyysithän heittivät aika matalia numeroita, mutta mikä on yleinen fiilis?
En ole mikään FPS-hifistelijä joten meikäläisen sanaan ei voi oikein luottaa... Mutta ei tuo kokemuksen tielle ole kertakaan tullut. Valehtelisin jos sanoisin etteikö se putoilisi mutta hyvin harvoin olen nykimiseen silmiäni iskenyt. Ruudulla tapahtuu yleinsä niin paljon kaikkea ettei tuollaiseen spottailuun vain jää aikaa. Itseäni peleissä ahdistaa enemmän pop-upit, nämä ovatkin onneksi pelissä minimaalisia.

Kehoitan kaikkia ehdottomasti aloittamaan pelin vähintään toiseksi vaikeammalla Veteran-tasolla. Itse aloitin pelin myös Normal-tasolla mutta kenttien edetessä se muuttui aivan liian helpoksi. Vaihto veteraaniin kannatti ja nyt pelissä on enemmän tekemisen ja taktisuuden makua. Pelin läpäisyhän avaa kampanjaan New Game + mahdollisuuden jota voikin sitten hyödyntää sillä vaikeimmalla tasolla.

Ääninäyttelijöistä on pakko mainita Bad Companyn ryhmänjohtajan ääni, joka tuntuu tulevan lähes joka toisen vihollissotilaan suusta persetti soikoon.
Tämän huomasin itsekkin. Eikö kaveri ollut vielä yksi niistä tovereista siinä pelin ensimmäisessä välinäytöksessä? Kaverin ääntä kyllä kierrätetään ja PALJON. Eihän siinä mitään mutta kun jannulla on niin tunnistettava ääni että sitä automaattisesti odottaa Haggardin heittävän läppää väliin...
 
Vastaus: Crysis 2 [X360]

Poijjaat, kärpele!

Teidän takia tässä todennäköisesti joutuu töiden jälkeen polkasemaan lähimpään markettiin ja poistamaan Crysis 2:n kaupan hyllyä pölyttymästä. Pelin hype ei iskenyt itseeni nimeksikään ja vielä viikko sitten en ollut peliä hankkimassa ainakaan heti julkaisun tuntumassa -- siksi en luonnollisestikaan ollut peliä Ahvenlandiasta ennakkotilannut parempaan hintaan.

Nyt nämä teidän hehkutukset ovat kuitenkin saaneet aikaan sen, että olen valmis pulittamaan pelistä jopa sen markettien kuuluisan kiskurihinnan. Ja ihan kuin tässä ei muutenkin jo olisi pelattavaa tarpeeksi! Mutta kun polttelee, niin polttelee...

Enivei, mukava kuulla, että pelin yksinpeli ei ole sellainen CoD-klooni kuin olin luullut ennen arvosteluja ja teidän kommentteja. Moninpeli taitaa melko paljon sitä tosin muistuttaa, mutta jospa se superpuku siihenkin jotain uutta tarjoaa. Ja grafiikat varmasti... oijoi! Toisaalta, olihan se Killzone 3:kin helkkarin nätti, niin jospa sitä silmät pysyisi päässä. :rolleyes:

Vielä muutama tunti...
 
Vastaus: Crysis 2 [X360]

Poijjaat, kärpele!

Teidän takia tässä todennäköisesti joutuu töiden jälkeen polkasemaan lähimpään markettiin ja poistamaan Crysis 2:n kaupan hyllyä pölyttymästä. Pelin hype ei iskenyt itseeni nimeksikään ja vielä viikko sitten en ollut peliä hankkimassa ainakaan heti julkaisun tuntumassa -- siksi en luonnollisestikaan ollut peliä Ahvenlandiasta ennakkotilannut parempaan hintaan.

Nyt nämä teidän hehkutukset ovat kuitenkin saaneet aikaan sen, että olen valmis pulittamaan pelistä jopa sen markettien kuuluisan kiskurihinnan. Ja ihan kuin tässä ei muutenkin jo olisi pelattavaa tarpeeksi! Mutta kun polttelee, niin polttelee...

Enivei, mukava kuulla, että pelin yksinpeli ei ole sellainen CoD-klooni kuin olin luullut ennen arvosteluja ja teidän kommentteja. Moninpeli taitaa melko paljon sitä tosin muistuttaa, mutta jospa se superpuku siihenkin jotain uutta tarjoaa. Ja grafiikat varmasti... oijoi! Toisaalta, olihan se Killzone 3:kin helkkarin nätti, niin jospa sitä silmät pysyisi päässä. :rolleyes:

Vielä muutama tunti...
Single player jäi nyt vähemmälle kun alkoi moninpeli maistumaan. Crysis 2 lunastaa odotukset, sillä vaikka moninpeli on yhtä hektistä kuin esim. mw2, niin nano-puku tuo uusia taktisia ominaisuuksia.

+ Nano-puku: ihan uusia tapoja osallistua toimintaan, kun voi sprintata todella nopeasti, hypätä esteiden yli tai liukua suoraan äksönin keskipisteeseen
+ Tiimityöskentely: kuten todettua yksin juoksennellessa ei kauaa pysy pystyssä
+ Tyylikäs: Crysis on makeinta mitä boxilla olen nähnyt.

- Musiikit: moninpelin odotusaulassa ja latausruudussa. Alkoi ärsyttämään älyttömästi samat viulut ja pakko oli laittaa music off:lle. Todella rasittavaa taustamelua imo.
- Killcam: tässäkin pitää näyttää pari kertaa miten sen osuma oikein tuli ja ukko tippui. Saisi cam mennä suoraan vihun näkökenttään, kun ei juuri kiinnosta ihastella headshotteja..
 
Vastaus: Crysis 2 [X360]

Onko muuten pelissä jokin online koodi??. Tossa muutaman tunnin työpöydällä peli jo pyörinyt, en ainakaan mitään tällästä vielä löytänyt
 
Vastaus: Crysis 2 [X360]

Onko muuten pelissä jokin online koodi??. Tossa muutaman tunnin työpöydällä peli jo pyörinyt, en ainakaan mitään tällästä vielä löytänyt

Jos meinaat tuota Online Pass -systeemiä, sitä ei Crysis 2:ssa käytetä. "Limited Editionin" mukana saa koodin, joka aukaisee joitakin ylimääräisiä kilkkeitä sekä päästää pelaajan heti tasolle viisi moninpelissä. Kaikenlaisella verukkeella sitä peleistä myydäänkin Limited Editionia, oikein tuohon pelin kanteen on vieläpä painatettu "MOAR EXPERIENCE POINTS". Jos yhtään välittäisin, miltä pelien kannet näyttävät, vihhasiin rajusti takaapäin.
 
Vastaus: Crysis 2 [X360]

Jos meinaat tuota Online Pass -systeemiä, sitä ei Crysis 2:ssa käytetä. "Limited Editionin" mukana saa koodin, joka aukaisee joitakin ylimääräisiä kilkkeitä sekä päästää pelaajan heti tasolle viisi moninpelissä. Kaikenlaisella verukkeella sitä peleistä myydäänkin Limited Editionia, oikein tuohon pelin kanteen on vieläpä painatettu "MOAR EXPERIENCE POINTS". Jos yhtään välittäisin, miltä pelien kannet näyttävät, vihhasiin rajusti takaapäin.

Thanks, joo noita kaikkia muita koodeja tosiaan tuli 3 kpl. Tälläseen törmäsin ni oli pakko kysyä

Crysis 2 Multiplayer Key Issues
 
Vastaus: Crysis 2 [X360]

Peli itsellekin tuli, mutta konetta vielä pitää odotella, jolla mahdollisesti pelata kun on veljellä.

En tiedä vaan mitä tuon pelin kanssa tekisi, palauttaisiko sen vai ei. Toisaalta kiinnostaisi tuon valtavan komean grafiikan takia ja jos pelissä on samaa meininkiä kuin Half-Life 2:sessa ja (kyllä se ainakin paras tuon pelityypin peli mitä pelannut ja ehkä vaikka otetaan kaikki pelit parhaimpien joukossa), joka oikeasti oli mielenkiintoinen kokemus myös osittain hienon grafiikan takia. Jos en väärin ymmärtänyt sain käsityksen, että tässä olisi samaa meininkiä/tunnelma sama mitä Half-Life 2:sessa. Onko näin?

Mutta toisaalta pelottaa, että jää kesken pysyvästi kuten The Darknessin kanssa kävi. Kyseessä on kuitenkin vähän samantyyppinen peli. Hintaa tällä pelillä kuitenkin 69,90€.

Muutenkin asiaan ehkä vaikuttaa, että olen ehkä Nintendo/Wii-miehiä enemmän, mutta koska käytössä on myös Boksi aina välillä ainakin hetkellisesti innostuu jostain pelistä.

Kun katsoo tuosta pelin Xbox 360 -versiosta videoita tuntuu ihan oikeasti, että nyt on kyllä Boksin tehot hyvä ettei kirjaimellisesti 100% käytössä. Saakohan Xbox 360 -konsolilla enää ainakaan paljoa parempaa grafiikkaa mitä Crysis 2:sessa? Videoissa en kyllä huomaa mitään puhuttua hidastelua.

Peliä olen ostamassa pelkän yksinpelin takia. Moninpelin tuskin tulee koskaan koskettua kun ei se Xbox kuitenkaan ole itselle se kiinnostavin konsoli ylipäätään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Crysis 2 [X360]

No niin; tätä on nyt tullut hakattua jokunen tunti.

- Grafiikka Ok Boxille. PC:ssä luultavasti useita pykäliä parempaa jos jerkkua löytyy.
- Taustatarina.. jos ei ole ykköstä pelannut niin kysymys herää..

Että mitkä alienit ne raiskaa NY:tä ja miksi?
Miksi joku C.E.L.L vainoaa pelaajaa :D

Mutta ehkä näihin löytyy vastaus pelin edetessä.
 
Vastaus: Crysis 2 [X360]

Hyvä että jotkut pääsee pelaa. Itelle tuli VPD viesti tiistaina että postitettu ahvenanmaasta.

Eipä ole näin perjantain kunniaksikaan kolahtanut postilaatikkoon.

>.<
 
Vastaus: Crysis 2 [X360]

Kun katsoo tuosta pelin Xbox 360 -versiosta videoita tuntuu ihan oikeasti, että nyt on kyllä Boksin tehot hyvä ettei kirjaimellisesti 100% käytössä. Saakohan Xbox 360 -konsolilla enää ainakaan paljoa parempaa grafiikkaa mitä Crysis 2:sessa? Videoissa en kyllä huomaa mitään puhuttua hidastelua.

Minä en suoraan sanottuna ole kovin optimistinen siitä, että kummaltakaan konsolilta olisi mahdollista saada merkittävästi parempaa jälkeä aikaiseksi. Crytekin tekniikka on epätodellisen toimivaa kuusi vuotta vanhalla raudalla, mutta kyllähän se ruudunpäivitys vastapainoksi sitten hidasteleekin. Ongelma on tuo lähinnä surkuhupaisan pieni keskusmuisti - nykyajan keskiverto PC kun sisältää sitä kahdeksan kertaa enemmän. Suurien alueiden renderöiminen, joissa on myös graafinen fideliteetti korkealla, on nykyisillä konsoleilla todella vaikeaa.

Mutta onhan Crytekilta tulossa tuo 360-yksinoikeus, Codename: Kingdoms, joka voi hyvin todistaa jälleen tämänkin käsityksen vääräksi. Uskoisin, että peli on yhdelle alustalle kehitettynä todennäköisesti teknisesti hiotumpi kuin Crysis 2, mutta parempaa visuaalista ulosantia ei olisi oikein realistista odottaa.
 
Vastaus: Crysis 2 [X360]

Mutta ehkä näihin löytyy vastaus pelin edetessä.

Näinhän siinä käy. Kyllähän se varmasti auttaa, jos ensimmäisen osan tapahtumat tsekkaa nopeasti vaikka Wikipediasta, mutta kyllä nuo pelin aikana esitettävät kommentit auttavat nekin.

Minä en suoraan sanottuna ole kovin optimistinen siitä, että kummaltakaan konsolilta olisi mahdollista saada merkittävästi parempaa jälkeä aikaiseksi. Crytekin tekniikka on epätodellisen toimivaa kuusi vuotta vanhalla raudalla, mutta kyllähän se ruudunpäivitys vastapainoksi sitten hidasteleekin. Ongelma on tuo lähinnä surkuhupaisan pieni keskusmuisti - nykyajan keskiverto PC kun sisältää sitä kahdeksan kertaa enemmän. Suurien alueiden renderöiminen, joissa on myös graafinen fideliteetti korkealla, on nykyisillä konsoleilla todella vaikeaa.

Kyllähän tuo vähän ihmetyttää, kuinka paljon rautaa voi vielä venyttää. Toisaalta kieltämättä Crysis 2:kin paukkuu jo vähän saumoista. Optimoimalla tulosta voidaan aina parantaa, mutta toisaalta kehittäjien kunnianhimo tahtoo ampua yli optimisuorituksen joka tapauksessa.

Saa nähdä, kuinka hyvin Crysis 2 myy CryEngineä multiplattarikehittäjien pelimoottorina. Kuulun mukaan pelin pitäisi soveltua paljon Unreal Engineä paremmin iterointiin ja prototyyppaamiseen, kun pelin kääntämistä ei tarvitse odottaa pitkään, vaan lopputuloksen voi käytännössä nähdä välittömästi.

Mutta onhan Crytekilta tulossa tuo 360-yksinoikeus, Codename: Kingdoms, joka voi hyvin todistaa jälleen tämänkin käsityksen vääräksi. Uskoisin, että peli on yhdelle alustalle kehitettynä todennäköisesti teknisesti hiotumpi kuin Crysis 2, mutta parempaa visuaalista ulosantia ei olisi oikein realistista odottaa.

Mielenkiinnolla tuota Kingdomsia odotellaan juurikin tekniikan suhteen. En nyt muista mistä tämän luin, saattoi olla joku satunnainen Neogaf-kirjoittajakin, mutta vissiin Microsoft on jo vuosituhannen alusta lähtien pökkinyt Crytekiä ja kysellyt Xbox-yksinoikeuden perään. Parhaimmillaan Kingdoms antaa vastineen PlayStation 3:n ykkösnyrkeille (Uncharted, God of War, Killzone) visuaalisesti. Tällä hetkellä Sonyn tarjonta tuntuu kuitenkin olevan selkeästi edellä.
 
Vastaus: Crysis 2 [X360]

Kyllähän tuo vähän ihmetyttää, kuinka paljon rautaa voi vielä venyttää. Toisaalta kieltämättä Crysis 2:kin paukkuu jo vähän saumoista. Optimoimalla tulosta voidaan aina parantaa, mutta toisaalta kehittäjien kunnianhimo tahtoo ampua yli optimisuorituksen joka tapauksessa.
Minusta on toisaalta ihan hyväkin, että mennään hieman överiksi; jos jokainen pelikehittäjä asettaisi standardeikseen natiivin 720p:n ja lukitun 30 ruutua sekunnissa, ei mitään erityistä välttämättä nähtäisikään. Esimerkiksi Alan Waken resoluution pudotukset oli helppo antaa anteeksi, kun näki komeat savu- ja valoefektit.

Saa nähdä, kuinka hyvin Crysis 2 myy CryEngineä multiplattarikehittäjien pelimoottorina. Kuulun mukaan pelin pitäisi soveltua paljon Unreal Engineä paremmin iterointiin ja prototyyppaamiseen, kun pelin kääntämistä ei tarvitse odottaa pitkään, vaan lopputuloksen voi käytännössä nähdä välittömästi.
Minusta ensimmäinen asia, mitä Crytekin tulisi tehdä, olisi julkaista Cryengine 3:n devkitti ilmaislevitykseen UDK:n tapaan. Tällöin niin indie- kuin ammattilaiskehittäjätkin saisivat helposti kosketuspintaa moottorin käyttöön.

Kyllähän tuo tekniikka oli mielestäni varsin vakuuttavaa, kun noita viime vuoden kevät/kesän videopätkiä kehityksestä katselin. Varsinkin kaikille alustoille samanaikainen kehitys on varmasti ominaisuus, josta kehittäjät ovat kiinnostuneita.

Parhaimmillaan Kingdoms antaa vastineen PlayStation 3:n ykkösnyrkeille (Uncharted, God of War, Killzone) visuaalisesti. Tällä hetkellä Sonyn tarjonta tuntuu kuitenkin olevan selkeästi edellä.
Kingdomsistahan povattiin jo selkeää God of War-kloonia, vaikka pelistä ei tiedetä juuri mitään. Ilmeisesti MS:n repertuaariin kuuluu kuitenkin tänä vuonna näiden visuaalisesti kovaluokkaisempien pelien esittely; Crysis 2:sta oli tehty selkeä suosimisdiili, ja Kingdomsin lisäksi Gears of War 3:sta leivotaan jonkin sortin voimanpesää.
 
Vastaus: Crysis 2 [X360]

Onko teillä muillakin yksinpelikampanjassa vihollisilta jäänyt tekoäly ohjelmoimatta kokonaan?

Moista ympyrää juoksua ja seiniin törmäilyä taisin nähdä viimeksi Return to Castle Wolfensteinissa.
 
Vastaus: Crysis 2 [X360]

Onko teillä muillakin yksinpelikampanjassa vihollisilta jäänyt tekoäly ohjelmoimatta kokonaan?

Moista ympyrää juoksua ja seiniin törmäilyä taisin nähdä viimeksi Return to Castle Wolfensteinissa.

Samanlaista ongelmaa on ollut havaittavissa, ja sekös syö taisteluista fiilistä.
 
Vastaus: Crysis 2 [X360]

Kehoitan kaikkia ehdottomasti aloittamaan pelin vähintään toiseksi vaikeammalla Veteran-tasolla.
Tätä ei voi korostaa koskaan liikaa. Kannattaa todellakin aloittaa peli tällä vaikeustasolla. Voimien käytöstä tulee huomattavasti tärkeämpää. Veteranilla esim. Armorin käyttö korostuu. Ilman tämän oikean aikaista aktivointia putoat muutamasta luodista. Stealth ei ole enään itsestäänselvyys koska sen käyttämisessä on jatkuvasti riskinsä. Jos sinut spotatataan tai energia loppuu keskellä vihollis laumaa se on sekunnissa nirri pois koska Armoria ei saa välittömästi käyttöön. Tämän takia tilanteita pitää lähestyä varovaisemmin ja taktisemmin.

Standardi peleistä poiketen Crysis 2:sen tahti tuntuu myös vain kasvavan mitä lähemmäksi pelin kliimaksia pääsee. Se mistä itse nautin ehdottomasti eniten on se kuinka hyvin peli välittää tuon alien invasion-tunnelman. Erityisesti pelin viimeisellä kolmanneksella on tasoja jotka ovat kuin suoraan niistä suurimmista hollywood-tuotannoista. Johan siinä pyörii housuissaan kun taistelee öisessä New Yorkissa avaruusökkiäisiä vastaan. Taivas täyttyy luoti ja plasma sateesta. Sniikkaat pitkin katua vihollisten takalinjaan josta aloitat tarkkaan harkitun vastahyökkäyksen etulinjaan. Eikö tämä ole aikalailla jokaisen pikku pojan unelma?

Enkä edelleenkään saa sitä Half Life 2:sen fiilistä pelistä pois... Mutta tämähän onkin vain äärimmäisen positiivista.
 
Ylös Bottom