Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cube & kotiteatteri

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kanis
Mitäs mieltä olette tällasesta kotiteatteripaketista? DVD - Lynx Sonic Theatre 5.1

Muistathan ensimmäiseksi että mitään erikoisempaa äänenlaatua tuosta ei tule. Mutta kyllähän tuolla startata pystyy. Itse kuitenkin etsisin vähän kallimpaa laitetta, sillä tuossa ei ole edes Pro Logic II-dekooderia, saatika sitten dts:ää. Ainakin tuo PLII on ehdoton Gamecube-käytössä!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa
Sanoisin että noin 1000 kannattaa ainakin sijoittaa kotiteatteripakettiin (vahvistin + 5 kaiutinta + subbari). Yamahan vahvistimista löytyy erinomaisia vaihtoehtoja, myös edullisesti. Varmista että vahvistin sisältää Pro Logic II -äänen.

Cuben suurin ongelma on juuri kuva- ja äänikaapelit. Eli joudut tekemään seuraavan tempun: Cube RGB-kaapelilla televisioon (kunhan vain tösö RGB:tä ymmärtää!) ja äänet sitten television ulostulosta vahvistimeen (kunhan vain tösössä on audio-outit!). Sitten pelatessasi pidät tösön ääniä pois päältä ja nautit vahvarin kautta tulevista.

Pro Logic II -äänellä varustettuja pelejä on kourallinen, vaan lisää tulee. Ja tavallinen Dolby Surround löytyy aika monista. Kannattaa siis sijoittaa fyffeä surround-vahvistimeen!

Eli siis onko audio out rgb liittimen kautta tulevat kaksi piuhaa?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kanis
Eli siis onko audio out rgb liittimen kautta tulevat kaksi piuhaa?

Ei kun tarkista että televisiossasi on erilliset rca-ulostulot stereoäänelle.
 
Televisiossani on etupaneelissa yksi scartliitin johon on eritelty valkoinen, punainen ja keltainen johto. Sen vieressä on kuulokeliitäntä. Television takaosassa on yksi scartliitin lisää ja antenni.

Eli onko minulla oikeata liitäntää televisiossa? Vai pitääkö käydä ostamassa uusi telkku?

Gigantissa mainostetaan Yamahan RXV430RDS vahvistinta hintaan 349 . Tiedoissa lukee: Laadukas kotiteatterivahvistin, jossa Dolby Digital-, Dolby Pro Logic II-sekä DTS-dekooderit, 5 x 65 W, optinen- ja koaksaalinen sisääntulo sekä kaukosäädin. Kannattaisiko tällanen hankkia?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kanis
Televisiossani on etupaneelissa yksi scartliitin johon on eritelty valkoinen, punainen ja keltainen johto. Sen vieressä on kuulokeliitäntä. Television takaosassa on yksi scartliitin lisää ja antenni.

Eli onko minulla oikeata liitäntää televisiossa? Vai pitääkö käydä ostamassa uusi telkku?

Gigantissa mainostetaan Yamahan RXV430RDS vahvistinta hintaan 349 . Tiedoissa lukee: Laadukas kotiteatterivahvistin, jossa Dolby Digital-, Dolby Pro Logic II-sekä DTS-dekooderit, 5 x 65 W, optinen- ja koaksaalinen sisääntulo sekä kaukosäädin. Kannattaisiko tällanen hankkia?

Uskoisin, että telkkusi takascartista lähtisi audiotulot erikseen. Eli mikäli se riittää, että saat konsolisi telkun etuosaan kiinni ja takascartista otat sitten äänet vahvistimeen, niin hyvä niin. Jos kuitenkin tarvitset lisää liittimiä tösöön, niin uuden hankkiminen ei olisi pahitteeksi. Tottakai voi viritellä myös scart-jakajien kanssa, jos siltä tuntuu.

Tuon vahvarin puolesta näyttäisin sinua ajatellen peukaloa ylöspäin. Edullinen ja OK starttivahvistin juuri sinunlaisen käyttöön!
 
Takascarttini on ihan tavallinen eli siihen menee vaikka gc:n piuha. Mukavaa että vahvari on hyvä. Toivottavasti löytyy jostain myös hyviä kaiuttimia. Tänne vois pistää niiden hintoja ja myyntipaikkoja. Olisi mukavaa jos takakaiuttimilla olisi jalustat vai pitääkö ne ostaa aina erikseen?
 
Olisin nyt hankkimassa tällaista pakettia: jamo e 500pdd.2 (5 kaiutinta) + jamo e5sub.2 (subbari) + onkyo tx-sr500e (viritinvahvistin). Koko hoito on yhdessä paketissa ja löytyy Jättipörssistä Tammistosta. Hinta olisi n. 900 , en muista ihan tarkalleen.

Nyt olisi vain pieni ongelma. Minulla on kahdessa huoneessa töllöt ja siihen johon pitäisi hankkia kotiteatteri ei ole tietenkään audio-outia. Siis eikö nyt varmasti käy jos liittää scartin kautta audio-outin, ja onko mahdollista ostaa joku audio-out lisäliitin töllöön? Entä tuleeko pakettien mukana optista kaapelia, jonka saa ps2:seen kiinni vai pitääkö se ostaa erikseen? Jos pitää niin mistä sellaisia kätevimmin saa?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kanis

Nyt olisi vain pieni ongelma. Minulla on kahdessa huoneessa töllöt ja siihen johon pitäisi hankkia kotiteatteri ei ole tietenkään audio-outia. Siis eikö nyt varmasti käy jos liittää scartin kautta audio-outin, ja onko mahdollista ostaa joku audio-out lisäliitin töllöön? Entä tuleeko pakettien mukana optista kaapelia, jonka saa ps2:seen kiinni vai pitääkö se ostaa erikseen? Jos pitää niin mistä sellaisia kätevimmin saa?

Siis televisiossasi ei ole kahta rca (left&right)-liitintä? No jos television scart-liitin on kaksisuuntainen voi siihen toki hankkia palikan jonka avulla saat television kiinni vahvistimeesi. Paketin mukana ei varmastikaan tule optista kaapelia, niitä löytyy kyllä kaikista kodinkoneliikkeistä.
 
No niin. Nyt on kotiteatteri hankittu ja hyvin tuntuu toimivan. Hyvän ja huonon äänen ero on yllättävän suuri. Nyt on enää ongelmana miten saan kotiteatteriini tilan tuntua. Takakaiuttimet täytyy pistää suhteettoman kovalle verrattuna etukaiuttimiin. Välillä tuntuu että kuuluu edestä liian kovaa ja välillä takaa verrattuna toisiinsa. Kaipa tässä täytyy vain löytää se ihanteellinen balanssi.
 
Minun TV:ssäni ei ole mitään muita ulkoisia liitäntämahdollisuuksia kuin scart (joka tukee RGB:tä). Takana on muuten vain "tyhjiä aukkoja". Onko niin, että minun on tyytyminen tavalliseen komposiittikuvaan, jos haluan stereoiden kautta kuunnella...? :confused:
 
Kaupoissa on myynnissä myös johto, josta saa kuulokeliitännän kautta audio-out piuhat. Itse käytän sellaista.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kanis
Kaupoissa on myynnissä myös johto, josta saa kuulokeliitännän kautta audio-out piuhat. Itse käytän sellaista.

Ja entäpä jos kerron, että surkeassa TV:ssäni ei ole EDES kuulokeliitäntää... :(
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tae
PS2:ssa toimii DD5.1 vain leffoissa.

Anteeks nyt vaan, että vastaan vanhaan viestiin, mutta MGS2:ssahan DD 5.1 äänet, joten toimii ne pelitkin DD 5.1 eikä vain leffat.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Anteeks nyt vaan, että vastaan vanhaan viestiin, mutta MGS2:ssahan DD 5.1 äänet, joten toimii ne pelitkin DD 5.1 eikä vain leffat.


MSG2:ssa vain välidemoissa on DD 5.1 äänet, ei muuten. DTS äänet löytyy muutamista EA:n peleistä. *köh* xbox:ssa on 'kaikissa' peleissä DD 5.1 äänet, toisissa ei niin hyvät kyllä kuin toisissa. *köh*
 
Pioneerilla on myös hyvät vahvistimet. Itselläni on ollut 2 pioneerin vahvistimia, ja hyvin ovat toimineet.
 
Ylös Bottom