Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cuben ei-"lastenpelit"

Palle

New Member
Onko cubelle kuinka paljon tulossa muita kuin pokemon-mario ym. vastaavia söpöilypelejä? Tarkotan siis Star Wars-Resident Evil ja ilmeisesti myös Metroid Prime ym. vastaavia pelejä. Mikäli tiedät hyviä pelejä niin heitä listaa. Cube vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta konsolilta, kun hintakin tuntuisi olevan kohdallaan...
 
Ehkä kannattaa jättää koko konsoli väliin jos Mario tuntuu söpöltä lapsille suunnatulta peliltä.
 
No en nyt sanoisi, että kannattaisi jättää cube väliin, jos ei Mariot kiinnosta. Itseänikään ei Mariot sun muut kiinnosta pätkääkään (tai no SSBM on erinomainen), mutta silti cubelle löytyy paljon näitä "ei lastenpelejä". Resident evil, Eternal darkness, Virtua tennis 2k3 (jos se nyt tulee), ISS 2, NBA 2k2, Metroid Prime, Soul calibur 2, Rogue leader, F-zero (sitten joskus), Star wars: Bounty hunter, Madden NFL 2002, Wave race ja Phantasy star online (saa nähdä miten se nyt toimii). Tuossa nyt on ainakin jokunen joista suurin osa tulee tänä vuonna, mutta eiköhän lista vielä tuostakin kasva. Tietysti moni peli tulee muillekkin koneille, mutta moni ei :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan frozen9999
kylla munkin mielesta nuo mariot on enemman lapsille suunnattu

BEEP! Väärä vastaus.

Mariot, pacmanit, defenderit, tetrikset sun muut klassiset pelit ovat lähtöisin siltä ajalta, kun ei vielä erityisesti ollut erikseen ns. lasten- ja aikuistenpelejä vaan kaikki pelasivat hyvällä mielellä sitä, mitä saatavilla kulloinkin oli. En tiedä mistä tämä pakollinen ja kieltämättä hyvinkin yksiulotteinen ja mustavalkoinen pelien leimaaminen joko a) aikuistenpeleiksi tai b) lastenpeleiksi on lähtenyt, näyttäisi tulleen trendi-PSX:n mukana.

Minä miellän lastenpeleiksi nämä Bear in a Big Blue Houset, Nalle Puhit ja muut selkeästikin nuoremmalle ikäpolvelle suunnatut tekeleet. Mariot, Sonicit ja vastaavat taas menevät minusta selkeästi ns. välikategoriaan, kaikille suunnattuihin peleihin. Samaan kategoriaan pistäisin myös - ihan näin vain esimerkkinä - EA:n urheilupelit ja monet ajopelit. Tuskin kukaan mieltää jälkimmäisiäkään lastenpeleiksi, vaikka niitä kaikenikäiset voivatkin pelata.

Ihmetyttää siis Marion puolesta, miksi se muka olisi lastenpeli? Sen takia että peli on hauska?? Välillä tuntuu, että jos peli ei tähtää yltiörealistiseen grafiikkaan, niin sitä automaattisesti pidetään lastenpelinä. Älkää antako ulkonäön hämätä, jäätte paljosta paitsi. Ne ovat oikeasti hyviä ja hauskoja pelejä (tietenkään jos tuo genre ei nappaa, ei sille mitään voi, mutta kannattaa kokeilla). Sitäpaitsi Mariot ovat selkeästi liian vaikeita lapsille, itsellekin tuottaa toisinaan vaikeuksia löytää kaikki bonarit sarjan peleistä. :)

No, samapa tuo mulle loppupeleissä on mitä TE ajattelette. Itse pelaan kuitenkin ylpeänä Mariota varmaan vielä viiskymppisenäkin, sanotte mitä sanotte ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Outlaw


No, samapa tuo mulle loppupeleissä on mitä TE ajattelette. Itse pelaan kuitenkin ylpeänä Mariota varmaan vielä viiskymppisenäkin, sanotte mitä sanotte ;)

Hyvin sanottu. Käsittämätöntä on myös, että ihmiset eivät voi mennä elokuviin katsomaan piirrettyä elokuvaa, vaikka sen juoni on ihan samanlainen kuin jonkin romanttisen komedian tai scifi actionin, jota sitten mennään katsomaan innolla.

Miten ihmeessä se ulkoasun todenmukaisuus voi vaikuttaa siihen minkä ikäisille se on tarkoitettu?

Voi tietysti olla vaikeaa erottaa Ice Agea ja Pientä merenneitoa (joista pieni merenneito mielestäni on lapsille suunnattu..). Ehkä se sama vaikeus on sitten Marion ja Hugon (ei kai kovin moni aikuinen pidä Hugo peleistä?) kanssa? Tässäkin tapauksessa Hugo ja Ariel ovat lapsille suunnattuja lähinnä yksinkertaisen tarinansa/pelattavuutensa takia - eivät ulkoasunsa takia.

Itse ainakin pidin siitä Final Fantasy leffasta samoin kuin Titan AE:sta. Mutta minä odotankin Pikminiä Cubelle... :)
--
Pirkka
 
Tyhmäähän se on ja lapsellistakin, kun suunnilleen kaikki pelit joissa ei tapeta eikä vuodateta verta ovat "lastenpelejä".
Itse olin tässä vähän aikaa sitten sairaana ja lainasin kaverilta N64:n ja pelasin kaks päivää putkeen Mario 64:sta. Aivan upea, suorastaan nerokas peli! Ja oon nähny pari videota Mario Sunshinesta ja sehän vaikuttaa vielä paremmalta! Asennevammaset jää kyllä paljosta paitsi!
 
No Resident Evileitä, Eternal Darkness, Kameo ja siihen suuntaan. Tietty sitten tulee hulluuteen asti samoja pelejä kuin PS2:lle ja XboXille mutta nuo nyt on ainakin exclusive.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peoplez
Tyhmäähän se on ja lapsellistakin, kun suunnilleen kaikki pelit joissa ei tapeta eikä vuodateta verta ovat "lastenpelejä".
Itse olin tässä vähän aikaa sitten sairaana ja lainasin kaverilta N64:n ja pelasin kaks päivää putkeen Mario 64:sta. Aivan upea, suorastaan nerokas peli! Ja oon nähny pari videota Mario Sunshinesta ja sehän vaikuttaa vielä paremmalta! Asennevammaset jää kyllä paljosta paitsi!

tai ehka kaikki ei yksinkertaisesti pida niinsta arsyttavasti aanista mita mario paastelee tai juoni joka on olematon
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan frozen9999

tai juoni joka on olematon

Juoni? Pitääkö kaikissa hauskoissa jutuissa olla juoni???
Fiilis on tärkeintä. Jos mä juonta haluan, niin luen kirjan.

Nojoo, onhan joissain peleissäkin ihan hauskoja tarinoita, mutta Mariossa mitään nykyistä kummempaa tuskin tarvitaan:) Ja jos se sua vaivaa niin hommaa Super Mario RPG ja pelaa sitä :D
 
Toivottavasti Cubelle tulee kuitenkin formula, ralli ja NHL pelejä, näitä suomalaisten suosikkilajeja.

Formula ja rallipelit on yllättävän suuri tekijä kun katsotaan euroopan pelimyyntiä.
Nintendon uuden imagon myötä voi ainakin toivoa että näitäkin pelejä tulisi, mutta toivottavsti ei kuitenkaan ylitarjontaa kuten PS2:lla.

Mielestäni Nintendo on jo aika hyvin onnistunut karistamaan 'lastenkonsoli' imagon GameCubesta. Jo julkaisussa on enemmän 'aikuispelejä' kuin 'lastenpelejä' vaikkakin ovat pääasiassa PS2 portteja. Silti toivon ettei Nintendo kokonaan unohtaisi hienoa perinnettään lapsellisen hauskojen pelien alustana. Näissä 'realistisissa' peleissä kun on vaarana että ne ovat myös mielikuvituksettomia ja samoihin kliseisiin kangistuneita.
 
juupajaapa - cubelle tulee EA:n koko kirjo ja paljon muutakin. Segakin noita urheiluja koneelle tunkee. Tuollaisten kovasti inhoamieni pelien tarjonta GCN:lle on aivan riittävä ellei yliampuva. extreme-sports esityksissä samalla tavalla.

Mutta Agerexin mukaan noin GCitä on ennakkotilattu jo tuhannen kappaletta. Se on ihan kiitettävästi suomen mittakaavalla. Luulen kyllä että GC menestyy XboXia paremmin suomessa, vaikkei nyt mitään huikeita saisikaan aikaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Outlaw


BEEP! Väärä vastaus.

Mariot, pacmanit, defenderit, tetrikset sun muut klassiset pelit ovat lähtöisin siltä ajalta, kun ei vielä erityisesti ollut erikseen ns. lasten- ja aikuistenpelejä vaan kaikki pelasivat hyvällä mielellä sitä, mitä saatavilla kulloinkin oli. En tiedä mistä tämä pakollinen ja kieltämättä hyvinkin yksiulotteinen ja mustavalkoinen pelien leimaaminen joko a) aikuistenpeleiksi tai b) lastenpeleiksi on lähtenyt, näyttäisi tulleen trendi-PSX:n mukana.

Minä miellän lastenpeleiksi nämä Bear in a Big Blue Houset, Nalle Puhit ja muut selkeästikin nuoremmalle ikäpolvelle suunnatut tekeleet. Mariot, Sonicit ja vastaavat taas menevät minusta selkeästi ns. välikategoriaan, kaikille suunnattuihin peleihin. Samaan kategoriaan pistäisin myös - ihan näin vain esimerkkinä - EA:n urheilupelit ja monet ajopelit. Tuskin kukaan mieltää jälkimmäisiäkään lastenpeleiksi, vaikka niitä kaikenikäiset voivatkin pelata.

Ihmetyttää siis Marion puolesta, miksi se muka olisi lastenpeli? Sen takia että peli on hauska?? Välillä tuntuu, että jos peli ei tähtää yltiörealistiseen grafiikkaan, niin sitä automaattisesti pidetään lastenpelinä. Älkää antako ulkonäön hämätä, jäätte paljosta paitsi. Ne ovat oikeasti hyviä ja hauskoja pelejä (tietenkään jos tuo genre ei nappaa, ei sille mitään voi, mutta kannattaa kokeilla). Sitäpaitsi Mariot ovat selkeästi liian vaikeita lapsille, itsellekin tuottaa toisinaan vaikeuksia löytää kaikki bonarit sarjan peleistä. :)

No, samapa tuo mulle loppupeleissä on mitä TE ajattelette. Itse pelaan kuitenkin ylpeänä Mariota varmaan vielä viiskymppisenäkin, sanotte mitä sanotte ;)
Pläääh. mä pelasin Snessin mariot läpi...7 vuotiaana
 
Aikuisten peleistä sen verran, että useat "aikuisten" pelit näyttää olevan suunnattu kyllä enemmän teineillä kuin aikuisille. Siis vähän samaan tapaan kuin rambo. Silloin kun olin 14-15 tms. niin kyllä sitä halus katella kaikkia ramboja ja terminaattoreita, mutta nyt kun tota ikää on kertynyt hieman lisää, niin ei jaksa oikein enään kiinnostaa. No joo, mutta toivottavasti joku edes ymmärtää jutun pointin :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
Veikkaan että puhe lastenpeleistä alkoi kun tuli ensimmäiset aikuisten pelit. Ei, en tarkoita aikuisviihde-pelejä.

noniin, jotta kenellekkään ei jäisi epäselväksi niin täsmennätkö vähän miten luokittelet "aikuisten pelin". katsotaan sitten tarviiko replytä...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg


Niin, siis kun kaikki pelit olivat alunperin...mutta aivan sama, tehkää nyt tästäkin sitten sota.

ei sotaa. veikkasin ajatuksenkulkusi erilaiseksi. sorry. kunpa vaan kaikilla olisi nämä käsitteet hallussa...

rauhaa ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan frozen9999


tai ehka kaikki ei yksinkertaisesti pida niinsta arsyttavasti aanista mita mario paastelee tai juoni joka on olematon

Niin no mihin sä tarvit juonta jossain Mario-pelissä? Eihän se vaikuta pelattavuuteen mitenkään! Aivan eri asia on joku Final Fantasy. Ymärrätkö? On parempikin että juoni on Marioissa taka-alalla. Mieti jotain väkisin väännettyä clisheistä paskaa niinku 99% peleissä juonet on!

Ja nuo Marion ääntelyt...
No jos ne pilaa sun pelikokemukses niin ei voi mitään! Mutta ymmärän kyllä pointtisi, ei siinä mitään! Myönnät kai silti että Mariot ovat varsin vallankumouksellisia ja innovatiivisia pelejä?
 
NO ON JA PALJON

NIMITTÄIN RESIDENT EVILEITÄ TULEE MUISTAKSENI COULD VERONICA X (tai miten se nyt kirjotettiin) ja 3 ja 4 mutta en oo varma:p
 
Re: NO ON JA PALJON

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ali88
NIMITTÄIN RESIDENT EVILEITÄ TULEE MUISTAKSENI COULD VERONICA X (tai miten se nyt kirjotettiin) ja 3 ja 4 mutta en oo varma:p

Niin tuleehan niitä 0, 1, 2, 3, 4 ja cloud veronica. Noista siis 4 ja 0 on aivan uusia pelejä! Olenko nyt oikeassa?
 
Ylös Bottom