Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cyberpunk 2077

Nyt vasta huomasin kun kahtelin GOGissa noita extroja mitä tuossa Cyberpunk 2077 mukana tulee niin siellä on Cyberpunk 2077 Sourcebook..

..perskules, toihan on oikea ja aito ohjekirja ropeen elikkäs Cyberpunk 2020 pelin ”ohjeet” roolipelailua varten (ei siis bittisessä muodossa olevaa ropeilua, vaikka ohjekirja nyt onkin), sellaiset rapiat 250 sivua täyttä asiaa ja kuvitustakin ! :) Tutun näköinen kansi menneisyydestä kun tuota on tullut pelattua tosiaan aikanaan kaveriporukan kesken :)

Onko toi jotenkin GOGin oma juttu vai tuleeko tuo sitten konsoleillakin ?
Näyttökuva 2024-02-29 182502.png
...muutama lisäkuva..
Näyttökuva 2024-02-29 182532.png
Näyttökuva 2024-02-29 182549.png
Näyttökuva 2024-02-29 182902.png
.
 
Omasta kokoelmasta löytyy joitain Cyberpunk 2020 kirjoja analogisella käyttöliittymällä.
punk.jpg-90 luvulla tuota tuli ahkerammin pelailtua. Cyberpunk v.3.0 löytyy myös jostain kaapin perältä, mutta siitä on aika vähän kerrottavaa jälkipolville
2077 on kyllä täytänyt hyvin omat odotukset ja pääpeli tuli pelattua heti julkaisussa. DLC on jo hankittu ja sen pariin pitäisi siirtyä lähiaikoina.
 
Viimeksi muokattu:
No jopas jotain !
Onkos tässä lisärissä (PhantomLiberty) perinteisten nigerialaiskirjeiden sijaan sitten oikein suomalaiskirje !? :D

Loviisa Kaukonen kyselee vähän apua kun elämä on kolhinut sen verran pahasti...
Cyberpunk 2077 Screenshot 2024.03.08 - 09.04.29.17.png
Cyberpunk 2077 Screenshot 2024.03.08 - 09.28.31.36.png
 
Viimeksi muokattu:
No jopas jotain !
Onkos tässä lisärissä (PhantomLiberty) perinteisten nigerialaiskirjeiden sijaan sitten oikein suomalaiskirje !? :D

Loviisa Kaukonen kyselee vähän apua kun elämä on kolhinut sen verran pahasti...
Oli kai tuo (tai hyvin samanlainen) jo mukana emopelissäkin, sillä sen muistan enkä lisäriä ole ostanut :D
 
Tuli pelattua tämä uudestaan läpi tuossa parisen viikkoa sitten ja ensimmäistä kertaa myös Phantom Liberty lisäosa. Pelasin tämän läpi silloin julkaisussa ja en ole sen koomin peliin koskenut. Pidin jo silloin tästä suuresti, mutta luonnollisesti bugit, heikko suorituskyky ja puuttuvat ominaisuudet vaikuttivat kokemukseen.

Nyt palattuani peliin 2.0 päivityksen jälkeen, niin onhan tämä nyt aivan eri peli kuin silloin julkaisussa. 60 tuntia meni toiseen läpipeluuseen ja pelasin pääpelin Act 3 asti, jonka jälkeen hyppäsin Phantom Libertyn kimppuun.

Itselleni ehkä suurimmaksi parannukseksi nousi skill tree. Halusin tämän läpipeluun pelata meleenä, joten aseeksi valikoitui katana. Alkuun tuntui, että siitä ei ollut mihinkään ja kaikki taistelut oli todella vaikeita, mutta 50 tuntia eteenpäin olin täysin pysäyttämätön tappokone. Tämä on juuri sellaista RPG hahmokehitystä mitä haluan nähdä. Muutenkin katanalla taistelu oli tässä äärimmäisen hauskaa ja ehkä jopa yksi parhaista melee combat kokemuksista FPS peleissä. Julkaisussa valinnat eri taitojen välillä tuntui lähinnä päälle liimatuilta, mutta nyt pystyt tekemään juuri sellaisen hahmon kuin haluat ja valinnoilla oikeasti on merkitystä.

Tämän lisäksi peliin on tullut paljon muitakin muutoksia kuten transmog, gearia ja itemeitä on muutettu ja Cyberware systeemi oli myös vedetty kokonaan uusiksi - myös tämä oli erinomainen muutos. Nyt peli on varmasti paljon lähempänä sitä visiota, johon CDPR oli pyrkinyt. Toki pelissä on yhä paljon bugeja, mutta niitä kaikkia tuskin ikinä saadaan siivottua. Luonnollisesti on harmillista, että se vaati pari vuotta aikaa, että peli saatiin oikeasti valmiiksi.

Peruspelin parannukset olivat itselleni ehdottomasti se isoin juttu tässä, mutta olihan tuo Phantom Liberty myös erinomainen lisäosa. Se taito miten CDPR osaa luoda näitä hämähäkinverkkotarinoita on käsittämätöntä. Kokoajan sitä miettii, että mitä seuraavaksi tapahtuu, mitkä tarinan hahmojen oikeat motiivit ovat ja mitä ihmettä tässä nyt pitäisi valita ja keneen luottaa :D. Ennakkoon olin lukenut, että tässä haluttiin luoda sellaista "vakoojatrilleri" tarinaa ja siinä kyllä todella onnistuttiin. Eipä siitä oikein sen kummempaa ole sanottavaksi, kaikin puolin erinomainen lisä nyt erinomaiseksi hiottuun pääpeliin.
 
Minä taas olen aloittanut Cyberpunkin ensimmäisen kerran vasta 2.0:sta ja koska oletin pitäväni peruspelistä, niin ostin samantien pelin lisäosan kanssa. Alku ei vienyt täysin mennessään ja oletin imun kyllä löytyvän, ja se osittain kyllä löytyikin, mutta noin 15h tätä ehdin pelata ja nyt tuo on jo pidempään ollut "tauolla".

Ja tämä on sinänsä jännä, että itse pelistä tavallaan pidän, maailma kiinnostaa, mutta kun peli jäi tauolle, niin sen pariin palaaminen tuntuu vaikealta. Ajattelin tämän toki painaa läpi tänä vuonna vihdoinkin, joten vielä ei voi sanoa, että tämä on täysin toipunut pois rotaatiosta, mutta katsotaan tätä sitten vuoden lopulla. Starfieldin tapaan ei kuitenkaan mitään varsinaista intohimoa tähän muodostunut, mikä yllätti.
 
Pelasin pelin aikanaan läpi tehden pelkät päätehtävät ja tuntui, että räiskintään oli aika vähän. Lisäksi pääsin pääbossit läpi kauhean tuskan jälkeen ja osin säkällä. Jos pelaisin uudestaan tekemällä paljon sivutehtäviä tulisiko lisää räiskintää ja hahmonkehitystä ja bossit helpompia? Toisesta pelistä, Red dead redemption 2, tuntui että oli kauhean paljon turhaa ratsastamista ilman oikeaa tekemistä. Voiko sitä välttää toisella pelikerralla?
 
Pelasin pelin aikanaan läpi tehden pelkät päätehtävät ja tuntui, että räiskintään oli aika vähän. Lisäksi pääsin pääbossit läpi kauhean tuskan jälkeen ja osin säkällä. Jos pelaisin uudestaan tekemällä paljon sivutehtäviä tulisiko lisää räiskintää ja hahmonkehitystä ja bossit helpompia? Toisesta pelistä, Red dead redemption 2, tuntui että oli kauhean paljon turhaa ratsastamista ilman oikeaa tekemistä. Voiko sitä välttää toisella pelikerralla?
Joo samoja fiiliksiä oli itselläni päätehtävissä, mutta CDPR pelit onkin päätehtävissä tosi paljon keskusteluja ja tarinankerrontaa. Sivutehtävissä on sitten enemmän räiskintää ja taisteluja. Hahmonkehitys luonnollisesti aukeaa enemmän myös tätä kautta, sillä niistä saa myös XP:tä hyvin.
 
Ylös Bottom