Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cyberpunk 2077

Tuli sit ostettua pc:lle tämä vaikka suht minimeillä joutuu pelaan 1080p. Pyydetään rahat sit takas, jos tuntuu ettei fps riitä siltikään :D jätän ton ps4 version vielä varuiks tuohon odottaan. Harmillista kun on huonoin mahdollinen aika päivittää näytönohjainta :confused:
 
Gigantti hoiti homman! :) Postisovellus näyttää yhä, että peli olisi rekisteröity Helsingissä joten ei tuo ihan ajantasalla ole. Mutta en valita :D
Näköjään jos tilas pelin tunnin aikasemmin niin Posti toimitti pelin myös tunnin aikasemmin, mutta täällä kans löyti julkaisu tiensä postiluukkuun. :D

Nyt pelit asentumaan ja työpäivän jälkeen pientä testailua, kuitenkin sen verran runtua tuo PS4 versio PS5 pelatessa saanut, että vähän hype laskenut ja JOS malttaa niin tulee kyllä varmaan Immortals ja Miles Morales RT+60FPS pelattua ensin lävitse ja sitten vasta täyspäiväisesti tämän kimppuun, toiveena, että kerkeisi joku uusi patch tulla vielä viikon sisään.

Varmaan mitään konsoliversioiden grafiikkapäivitys patcheja ei kannata jäädä odottelemaan (en puhu siis PS5 versiosta), koska siitä ois varmaan saatu CDRP jo jotain tietoa jos sellanen ois tullakseen lähiaikoina?

Aiheutti muuten pelipaketti pitkästä aikaa ihan toisenlaisen irvistyksen - nimeltä hymy, naamalle kun levyversion mukana tuli kaikkea oheishilpetööriä. Pienillä asioilla todella on vaikutusta.
 
Näköjään jos tilas pelin tunnin aikasemmin niin Posti toimitti pelin myös tunnin aikasemmin, mutta täällä kans löyti julkaisu tiensä postiluukkuun. :D

Nyt pelit asentumaan ja työpäivän jälkeen pientä testailua, kuitenkin sen verran runtua tuo PS4 versio PS5 pelatessa saanut, että vähän hype laskenut ja JOS malttaa niin tulee kyllä varmaan Immortals ja Miles Morales RT+60FPS pelattua ensin lävitse ja sitten vasta täyspäiväisesti tämän kimppuun, toiveena, että kerkeisi joku uusi patch tulla vielä viikon sisään.

Varmaan mitään konsoliversioiden grafiikkapäivitys patcheja ei kannata jäädä odottelemaan (en puhu siis PS5 versiosta), koska siitä ois varmaan saatu CDRP jo jotain tietoa jos sellanen ois tullakseen lähiaikoina?

Aiheutti muuten pelipaketti pitkästä aikaa ihan toisenlaisen irvistyksen - nimeltä hymy, naamalle kun levyversion mukana tuli kaikkea oheishilpetööriä. Pienillä asioilla todella on vaikutusta.
Infoilehan siten miten toimii ja miltä näyttää ps5 se kanssa jos viitsit. Itse olisi tarkoitus hakea sama versio gigantista illemmalla. Meinasin pitää muoveissa ps5 päivitykseen asti,mutta luulen että jouluvapaiden kohdalla iskee malttamattomuus liian suureksi. On tässä vielä miles morales ja demon souls pelaamatta valhallan jälkeen
 
Hieman tuli hajoiltua tuossa yöllä, kun pääsi asunnolle ja meni peilistä kattomaan omaa ukkoa. Kaveri siinä tyynen rauhallisesta nojaili munasilleen lavuaariin ja hiuksetki hävis päästä :p Kivoja bugeja. Ite laitoin heti chromatic aberrationin, film grainin ja depth of fieldin pois päältä. Vieläkin aika sumea kuva, mutta paljon parempi entä nuo efektit päällä.
 
Niin piti jo eilen laittaa kuva omasta hahmosta niin se tuossa se olisi

Eo33ZilXcAAouF1.jpeg

Tossa on tosin vielä toinen kuva koska tältä se näytti kun hahmoin tein, minun mielästä tuo photomode jollain tasolla muokkaa hahmon ulkonäköä

Eo35KdCXYAMA__q.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
GTA V:tä myytiin ekana päivänä 12 miljoonaa kopiota, nyt on myyty jo 130 miljoonaa. Veikkaan, että Cyberpunk pääsee ihan hyviin myynteihin myös. 8 miljoonaa on hyvä alku ja myyntejä lisää se, että peli julkaistiin usealla alustalla samaan aikaan. Jos tavoitteena oli tosiaan 30 miljoonaa ensimmäisen vuoden aikana, niin siihen varmaan päästään, jos myynti jatkuu hyvänä julkaisun jälkeen ja peli lunastaa odotukset.
 
Tulihan tuo nyt sitten Gigantista noukittua, kun 39,95 eurolla sai. Ajattelin jo, että näinköhän itselle riittää, kun olin paikalla vasta noin tunti liikkeen avautumisen jälkeen, mutta iso rivistöhän siellä oli pelejä hyllyssä. Pleikkariversioita enemmän kuin Boxin.

Fyysinen versio tulee kahdella levyllä ja tämä julkaisupäivän päivitys näkyy olevan 45 gigaa, että siitä vaan lataamaan. Asennusvaiheessa ainakin PS5 haluaa Data Discin ensin sisuksiinsa. Olisihan se kiva ollut, jos levyn päällä olisi lukenut "insert this disc first", mutta itse en ainakaan nähnyt, vaikka koitin katsella. Nyt mentiin sitten yrityksen ja erehdyksen kautta.
 
Toisaalta Witcher 3:nkin on todella massiivinen ero pc ja konsoliversioiden välillä. Koska CDPR tekee ensijaisesti pelit pc edellä. Ja se tekee siitä myös pc pelaajien keskuudessa yhden parhaimmista ja pidetymmistä pelitaloista.

Pelasin itse Witcher 3:n 4k 60fps plus muut herkut. Niin sen takia en ole vielä edes mistään alesta ostanut konsoliversiota witcher 3:sta. Cyberpunkin kohdalla päätin etten katso pc gameplayta ollenkaan. Koska aion myös ostaa sen pc version RTX juttujen takia. Että nyt nautin täysin tuosta mitä tuo ps4 versio tarjoaa ps5:lla koska se on todella hyvä siihen nähden että se CDPR on tosiaan enemmän pc pelitalo
Witcher 3 julkaisussa oli iso ero konsoleilla ja PC:llä, mutta konsoleiden Pro versiot paikkaisi tämän eron loistavasti. Juuri tuli pelattua Witcher 3:sta tällä viikolla PS5:lla ja aika hemmetin hyvännäköinen sekä terävä kuva siinä on verrattuna Cyberpunkkiin.

Cyberpunk pelimaailma ja visuaallinen puoli on muuten kyllä ihan mieletön. Ei voi kuin olla kateellinen minkä kokemuksen PC-pelaajat saavat.
 
Onko porukalla tarkkaa tietoa paljonko tilaa vie milläkin alustalla?
 
Näköjään Chromatic Aberration kytkeminen pois auttaa jo aika paljon luomaan ainakin itselleni paremman kuvan. Tuokin efekti varmaan toimisi ihan hyvin, jos perusgraafiikka olisi terävämpää. Film grain ei niin haitannut.

Ehkä se nyt vähän jo helpottaa, eikä silmät menisi enää ihan solmuun...
 
Itse odotan suosiolla Series X päivitettyä versioita, kun nyt muutenkin on backlog pelattavaa aivan liikaa. Kun tämän suhteen ei kuitenkaan mikään kiire ole ja niin saa selvästi paremman kokemuksen..
 
Meidän Kaikkien on kumminkin hyvä muistaa että eletään tätä täysin poikkeusellista korona aikaa. Ja se ei todellakaan ole mikään helppo puolassa vaan marraskuusta lähtien 10k-12k tartuntaa päivässä. Puolassa siis jo yli miljoona tartuntaa yhteensä. Joten olen todella iloinen että CDPR suoriutui tästä korona helvetistä ja sai pelin ulos vielä tänä vuonna se heidän lippulaivansa on Juuri se pc versio

Eiköhän ne päivityksetki tule jossain vaiheessa mut kannattaa tosin muistaa tuo
 
Viimeksi muokattu:
Noniin. Peli asennettu ja hahmokin rakennettu. 109GB plus jotain oli pelin koko eli aika iso on. Hitto eipäs olekaan koskaan videopelihistoriani aikana tullut semmoista tilannetta, että pitää pohtia minkälainen pippeli tulee hahmolleni :D On tämä kyllä melkoinen peli. Ilmeisesti ainakin PS5 pelatessa pelin oma hdr kannattaa kytkeä pois päältä. Oman töllön tarjoama game mode antaa paremman näköisen kuvan. Ehkä tuo joskus korjaantuu. Mutta sen pidemmälle en ehtinytkään vielä. Illalla sitten syvennytään lisää. Katujen kasvattina mennään ja tarkoitus on tehdä miekkamies jolla tietysti haulikko takataskussa hätätilannetta varten :D
 
Muuten onko teillä Joiden mielestä kuva suttusta niin tuo HDR päällä, Koska itselläni ei ole päällä ja olen oikeestaan ihmetellyt näitä suttusuus kommentteja kun ei tuo mun pelikuva oo yhtään suttusta niin kokeilkaas tosiaan ilman sitä? Ja tv tosiaan game modessa ja pleikkarin asetuksista hdr pois päältä. Voin kohta tosin laittaa spoilereihin alkupään pätkän mikä on nähty jo ennen pelin julkaisua.
 
Viimeksi muokattu:
Yön yli nukuttu ja mielipide pelistä jalostunut hieman.

Arvostan sitä, mitä tässä pelissä on tehty, eli tehty yksityiskohtainen kaupunki täynnä löydettävää. Se mitä en arvosta, on itse pelattavuus ja pelaaminen. Jotenkin jo eilen tuli sellainen olo, että itselleni tämä toimisi ilman räiskintää jopa paremmin pelkkänä kävelysimulaattorina. Ajatus siitä, että sinänsä ihan mielenkiintoisen juonen eteen pitäisi pelata korkeintaan keskinkertaista räiskintäpeliä suuren määrän tunteja, tuntuu raskaalta. Toisaalta pelkäksi kävelysimulaattoriksi tunteja kertyisi aivan liikaa, joten helpoin vaikeusaste ei näin tätä ongelmaa ratkaise.

Hieman erikoista ovat puolustuspuheenvuorot siitä, että pelissä ei ole niin paljoa bugeja tai että ne eivät ole olennaisia. Oma kokemukseni pelistä on se, ettei pelistä nyt varsinaisesti tarvitse suurennuslasin kanssa etsiä bugeja. Kertaalleen peli myös sekosi niin, että en saanut tehtävää loppuun, sillä tehtävän lopettamiseen tarvittava hahmo oli jumissa paikassa, jonne en itse päässyt. Lopulta piti pelata koko tehtävä alusta pitäen uudelleen eteenpäin päästäkseni. Loppujen lopuksi lukuisat bugit ja paikoittain huono suorituskyky eivät kuitenkaan edes laske kokonaispisteitä, lähinnä kertovat kiirehtimisestä.

Julkkis- ja turhajulkkis-naamojen käyttö pelissä ei miellytä. Itselleni tämä tekee saman kuin esimerkiksi elokuvissa jonkin todella tunnetun näyttelijän jatkuva käyttö eri yhteyksissä. Olen nimennyt tämän vaikutuksen Dwayne Johnsson-efektiksi, sillä kyseisen kaverin käyttö missä tahansa leffassa irtaannuttaa mistä vain elokuvan maailmasta täydellisesti, vaikka elokuvaa katsoessa tulisi olla juuri toisinpäin. Toki HYVIEN näyttelijöiden uusiokäytöllä ei yleensä ole tätä samaa ongelmaa. Tässä pelissä nuo "oikeasta elämästä" tunnetut kasvot irtaannuttavat minut Cyberpunkin sinänsä mielenkiintoisesta maailmasta. Tulee väkisin mieleen, että tässä on lähdetty namedroppailemaan vain että streamerit saavat huutaa suu vaahdossa teiniyleisölleen, että "tässä nyt on tämä tyyppi tuosta yhestä jutusta!"

Hype on tehnyt tehtävänsä, fanit rakastavat ja muut odottivat hypen perusteella enemmän. Itselleni esimerkiksi Deus Ex: Human Revolution toimittaa samaa teemaa paljon paremmin. Omasta mielestäni Cyberpunk 2077 ei mitenkään ole yli 90 pisteen peli, lähempänä 80 pisteen alareunaa. Kun pelin ympäriltä kuorii sen suuren hypen pois, jää jäljelle ihan hyvä peli, mutta ei missään nimessä mikään mestariteos, jota muistellaan vuosien päästä.

Makuasioitahan nämä ovat, sanoi kettu kun persettään nuoli.
Niin ja ketulle pihlajanmarjat olivat happamia, vaikka se niitä kovasti itse kaipasi ja sitten kettu sanoi myös:

 
Ylös Bottom