Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cyberpunk 2077

Olen kyllä aika iloinen, jos Cyberpunk on jo huomenna päivällä pelattavissa pleikarilla. En tosin hetkeäkään usko siihen.

Laskuri menee nollaan niin siitä lähteekin uusi laskenta kohti vuotta 2077...

Mitähän tuo Gigantti ajatteli kun oli lupaus että maanantaina klo. 13 mennessä tilatut pelit ennättää julkkariksi perille? :D Oma tilaus lähetetty viime torstaina eikä vieläkään ole seurannan mukaan saapunut Postille, ei siis varmasti ennätä edes sekään julkkariksi saati sitten jos olisi vasta eilen tilannut. Ei tosin haittaa kun PS5 taitaa sekin tulla vasta perjantaina.

Itselläni on lähinnä Witcher 3:sta johtuen kovat mutta silti realistiset odotukset tätä kohtaan. Varmasti viihdyttävä ja selvästi keskimääräistä parempi tekele, jonka parissa jouluvapaat kuluu rattoisasti. Se riittää meikäläiselle tässä vaiheessa.

Jos haluaa helpotusta siihen odotukseen ja huoleen että konsoli versio olisi huono, niin CDPR edustajat lupaavat että suurimmat näkyvät bugit (leijuvat aseet, katoavat autot ja menut jotka ei toimi) on korjattu jo ja paljon lisää tuli tuossa patchissä mikä nyt on jaossa. "Peli tuntuu konsoleilla tuon patchin jälkeen kuin eri peliltä" lupaa CDPR mies. Katsotaan miten käy, luotto on kova ja uskon etten pety.

Oon tässä arponut lähtiskö tätä pelaileen pc:llä vai ps4 pro:lla, mut alkaa vaaka vähän kallistuun siihen suuntaan et palautan pleikkaversion. Harmi et tuo seminuhainen 1060 6gb kaipais päivitystä, mut noita uusia nvidian kortteja joutuu odotteleen vielä aikansa. Muu rauta kyllä olis kunnossa. Konsolille vaan selvästi edullisempi tämä ja tulee vielä samalla se next-gen mukana.

Mitähän tuo Gigantti ajatteli kun oli lupaus että maanantaina klo. 13 mennessä tilatut pelit ennättää julkkariksi perille? :D Oma tilaus lähetetty viime torstaina eikä vieläkään ole seurannan mukaan saapunut Postille, ei siis varmasti ennätä edes sekään julkkariksi saati sitten jos olisi vasta eilen tilannut. Ei tosin haittaa kun PS5 taitaa sekin tulla vasta perjantaina.

Itselläni on lähinnä Witcher 3:sta johtuen kovat mutta silti realistiset odotukset tätä kohtaan. Varmasti viihdyttävä ja selvästi keskimääräistä parempi tekele, jonka parissa jouluvapaat kuluu rattoisasti. Se riittää meikäläiselle tässä vaiheessa.
Itse ennakkotilasin gigantilta Collector's Editionin silloin 22.6.2019 ja vieläkin näkyy että tilaus vastaanotettu. Ei ole seurantakoodiakaan saapunut. Kyllä hieman vituttaa jos ei edes tälle viikolle saavu..

Viimeksi muokattu:
Kertokaas nyt tyhmälle että mikä tässä pelissä on niin erikoista kun siitä on hirveä hype joka paikassa? Mä en ole hirveästi seurannut asiaa mutta tuntuu että tähän suhtaudutaan kuin Jeesuksen toiseen tulemiseen. Peli on nätin näköinen, siinä on varmasti paljon tekemistä jne. mutta miksi tämä on niin hypetetty?

Kertokaas nyt tyhmälle että mikä tässä pelissä on niin erikoista kun siitä on hirveä hype joka paikassa? Mä en ole hirveästi seurannut asiaa mutta tuntuu että tähän suhtaudutaan kuin Jeesuksen toiseen tulemiseen. Peli on nätin näköinen, siinä on varmasti paljon tekemistä jne. mutta miksi tämä on niin hypetetty?
En usko, että sitä pystyy kertomaan. Se pitää itse ymmärtää. Mutta voin sanoa, että itselleni se on tuo CYBERPUNK. Niin lähdeteos Cyberpunk 2020 kuin cyberpunk ihan genrenä. William Gibsonin Neurovelho on uskomaton kirja ja monen mielestä se pisti alulle cyberpunkin. Blade Runnerit. Hakkerit, tekoäly, isot pahat korporaatiot, kehonmuokkaus, se cyberpunkin maailma. Se on hyvin likainen. Siellä ei ole hyviä tyyppejä. Se on hyvin synkkä, ja myös todenmukainen, kuvaus tulevaisuudesta. Suosittelen perehtymään aiheeseen. Tai peliin. Tästä pelistäkin on niin paljon kerrottu joka puolella. Mutta ei tämä tule iskemään kaikkiin. Se on varma. Itselleni tämä on kaikkien aikojen peli enkä ole vielä edes pelannut.

Cyberpunk teemana, lempi peli genre RPG, pelimaailma jonka kaltaista ei ole nähty, Keanu Reeves, CDPR, tekeminen joka ei ala toistamaan itseään 5 ensimmäisen sivutehtävän ja aktiviteetin jälkeen. nämä siis itselle ne isoimmat.

YongYean revikan pohjalta ostoonhan tämä menee, kunhan nyt näkee kuinka nuo konsoliversiot pyörivät ylipäätään näillä uusimmilla konsoleilla.

Kiitoksia vastauksista. Kyllä mulle cyberpunk on terminä tuttu. Bladerunnerit on katottu ja jokunen kirjakin luettu. Mietin vaan että ei kai aihe vielä tee mistään pelistä mestariteosta? CDPR tietysti on CDPR. Mä oon Withcerit pelannut kaikki ja olihan ne hyvin tehtyjä pelejä. Kaikesta materiaalista (jota oli paljon!) huolimatta ne ei koskaan iskenyt mulle mitenkään erityisesti. Viimesestä mä en edes muista mitä siinä päätarinassa tapahtui. Enemmän jäi mieleen ne sivutehtävät.

Oon tässä arponut lähtiskö tätä pelaileen pc:llä vai ps4 pro:lla, mut alkaa vaaka vähän kallistuun siihen suuntaan et palautan pleikkaversion. Harmi et tuo seminuhainen 1060 6gb kaipais päivitystä, mut noita uusia nvidian kortteja joutuu odotteleen vielä aikansa. Muu rauta kyllä olis kunnossa. Konsolille vaan selvästi edullisempi tämä ja tulee vielä samalla se next-gen mukana.
Itsellä on sama kortti ja arpominen käynnissä, ei kyllä kiinnostais alkaa pelaamaan tätä millään 30fps.

Pelin PS4 versio on varattuna verkkokaupasta mutta ongelma on siinä että ei ole vielä jonojen takia PS5, millä peli saattaa pyöriä jo nyt 60fps. Eli hakeeko sen PS4 version nyt kun halvalla saa ja odottelee PS5 saapumista, vai tekeekö suosiolla niin että jättää pelin hakematta ja katselee asiaa uudestaan ens vuoden alkupuoliskolla, tosin silloin peli maksaa todennäköisesti 60€.

Jos miettii sitä bugien määrä mitä edes day 1 päivitys ei todennäköisesti kunnolla paranna, niin se että hakee pelin nyt ja odottaa ens vuoden alkupuolisko kuulostaa järkevimmältä vaihtoehdolta. Voishan tämän tietenkin myös hampaat irvessä vetää PS4 Prolla, jos se versio on jostain syystä lähes bugiton ja sulava 30fps.

Viimeksi muokattu:
Itselle tämä on vain peli muiden joukossa mutta aikakausi,miljoo, augmentaatiot jne, on sitä mitä pelimaailmalta toivon (Fallout, Mad Max, Deus Ex, Terminator jne on tukevasti minun maksunystyröissö) Pelityyppinä sopiva ammuskelu/stealth/hakkerointi, seikkailu, hahmon kehitys, hienojen paikkojen näkeminen on mitä odotan.. Varmaan esimmäisen 10h vaeltelen siellä täällä ja katselen paikkoja ihastellen :)

Omalla kohdalla isoimpia vaikuttajia on toki ollut Cyberpunk 2020 roolipeli, Gibsonin kirjat, Hardboiled sarjakuvat, leffat jne eli cyberpunk kulttuuri. Alusta saakka hype nousi koska cyberpunk, cdpr ja mukana vieläpä cyberpunk 2020 alkuperäistekijä. Koko tänä aikana on tullut ilmi että peli on laaja, maailma yksityiskohtia täynnä, avoin maailma, hahmon kehitys, roolipeli (ei pelkkä shooter tms) jne. Näyttää että tarinaa on paljon ja hahmoihin panostettu.
Ei tässä voi enempää enää olla innoissaan. Yksikään peli ei ole tällaista fiilistä aiheuttanut. o_O

Hyvät hypetrainin matkustajat noin 5 tunnin kulttua saavumme päämäärän Nightcity!

Vielä vähän varauksella suhtautuisin tähän aikaistettuun pelin aukeamiseen, vaikka se laskuri näyttääkin siihen klo 13 niin silti ei kannata odottaa että se aukeaa silloin. En tiedä onko vastaavia tapauksia ollut aikaisemmin että pelin ilmestymistä aikaistettu ja missään ei olisi mainintaa tästä. Kyllä olen hivenen katkera että pitää odottaa iltaan asti, mutta silti olkaa varovaisia odotusten kanssa :D

Vielä vähän varauksella suhtautuisin tähän aikaistettuun pelin aukeamiseen, vaikka se laskuri näyttääkin siihen klo 13 niin silti ei kannata odottaa että se aukeaa silloin. En tiedä onko vastaavia tapauksia ollut aikaisemmin että pelin ilmestymistä aikaistettu ja missään ei olisi mainintaa tästä. Kyllä olen hivenen katkera että pitää odottaa iltaan asti, mutta silti olkaa varovaisia odotusten kanssa :D
Xboxilla kun muuttaa sen sijainnin Uudeksi-Seelanniksi, muuttuu myös pelin saatavuus kello 13:00. Että toisaalta tuo aikaistettu julkaisu voisi olla ihan oikeasti totta. :D

Niin saas nähdä, siellä voi olla vielä joku pelin sisäinen lukko jossain, tuskin mut ei sitä tiedä :D

Hetkinen.. meinasitteko että peliä pääsisi pelaamaan jo tänään eikä tyyliin yöllä 00:01?? :D

Ylös Bottom