Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cyberpunk 2077

Ei ne Witcehr 3 tainnut kummoista päivärytmiä olla mutta se minkä illusion se osasi tehdä koska noita variaatio oli niin monenlaista ja siten kaupunki vaikutti elävämältä:


Tuollaisia pieniä yksityiskohia mitä ei CP77 paljoa ole.

Edit:
 
Mulla meni ensimmäiseen läpipeluuseen corpobitchillä 93 tuntia (eikä tullut edes hukattua aikaa seuraamalla npc hahmoja ja niitten syvempää sielunmailmaa ympäri kyliä...) Heittämällä vuoden paras peli itselleni. Jopa niin hyvä että piti aloittaa uusi kierros heti perään. Valhalla ja like a dragon (kas kun kukaan ei ole tämän pelin npc hahmoista vielä nillittänyt koska nää ne vasta melkosia seikkailijoita ovatkin...not) olisi edelleen tossa kesken mutta minkäs teet. Vähän kun yrittää niitä jatkaa niin ajatus karkaa uudestaan Night Cityyn.

Teknisistä ongelmista kun ei täällä vielä ole lainkaan puhuttu, niin pari sanaa niistä. Peli kaatui kaiken kaikkiaan 5 kertaa. Ei mielestäni paha vajaan sadan tunnin aikana. 1.06 fixin jälkeen ei ole tullut ainuttakaan. Ruudunpäivitys ongelmia oli satunnaisesti (ps4 pro) ja olihan siellä niitä itsekseen itseään polttelevia levitoivia röökejä, hippejä jotka näppäilivät antaumuksella ilmakitaraa sun muuta semmosta. Keskiverrosti ei pahempaa kuin aika monessa muussa avoimen mailman pelissä (katson sinua, Bethesda)

Mailmassa riittää todellakin tutkittavaa ja tälläiselle koluajalle tekemistä. En oikein ymmärrä näitä "mailma on kulissi" puheita. Näyttäkää mulle peli jossa näin EI olisi. Kaikkihan ne ovat lähtökohtaisesti kulisseja. Tosin mä en koe tarvetta käydä syvällisiä filosofisia keskusteluja jokaisen kadulla lantustavan änpeeceen kanssa, taikka käydä niiten kanssa taktisia nyrkkitappeluita jotka eskaloituvat korttelisodaksi muutenkaan(gta) eli kai se vika on sitten mun päässä. Pääjuoni oli mainio ja aika moni sivutehtävä myöskin. Tehtävien bugisuudesta senverran että yksi ainoa bugitti (inva eikun siis automaattitaksin antama) niin pahasti että meinasi mennä hermo. Muuten tosiaan selvisin helpolla. Pelin päätin "All along the Watchtower" loppuun. Hakkeroinnilla ja koomisen isolla yhden käden tykillä pääosin mentiin. Rakkauttakin tuli koettua. Niin robon kuin erään ihastuttavan neidon kanssa. Dildoja näin vain dildo-liikkeessä.
 

Liitetiedostot

  • 20210103_071317.jpg
    20210103_071317.jpg
    957,7 KB · Lukukerrat: 66
Viimeksi muokattu:
...

Sama kuin remedy alkaisi palkkaa työntekijöitä suomeen ja joutuisi varmaan maksaa extraa että osaava kaveri tänne muuttaisi perheensä kanssa tai edes yksin siksi kolmeksi vuodeksi koodaa peliä.

Nämäkin ehkä pitäisi meidän ottaa jotenkin huomioon, voiko muuten konsolifin kirjoittajat tai jotkut vähän tutkia remedyn puolelta että miten nämä meniskään jos halutaan palkata ulkomaalaista osaamista taloon niin miten tuo käytänössä sitten menisi ja meillä on vielä korona sotkemassa asioita.
Sori, hieman ihmettelen, että ajatteletko, että Remedyllä ei ole ulkomaalaisia töissä. Tuon kokoluokan puljuun (vaikkakin kansainvälisiin verrokkeihinsa nähden melkoisen pieneen) ei varmasti Suomesta löydy riittävästi tasokasta osaamista ainakaan vielä nykyaikana. Kävin nopeasti katsomassa, josko jotain tietoa heidän sivuiltaan löytyisi ja siellä sanottiin, että löytyy yli 25 eri kansallisuutta.

Voinen tähän lisätä, että omistan hyvin pienen määrän Remedyn osakkeita, joten firman touhuja on tullut jossain määrin seurattua tässä viimeisen 3,5 v aikana. Muistaakseni Remedy on houkutellut ulkomaalaisia työntekijöitä Suomeen mainostamalla hyviä kouluja yms, en nyt vain valitettavasti muista mitään tarkempaa.
 
Jep, mm. Remedy hankki ihan tietoisesti riittäävää ammattitaitoa ulkomailta Controllin kehitystä varten. Siitä oli juttua aikoinaan Pelaajalehden artikkelissa.
 
Alkupäässä on pääjuonen tehtävä hanki 15000 valuuttaa. Se on tehtävälistalta valittuna, mutta en näe sitä kartalla, jotta löytäisin kohteeseen. Mitä teen väärin?
 
Alkupäässä on pääjuonen tehtävä hanki 15000 valuuttaa. Se on tehtävälistalta valittuna, mutta en näe sitä kartalla, jotta löytäisin kohteeseen. Mitä teen väärin?
Onko sulla se 15000 valuuttaa? En muista tehtävää, mutta voi olla että täytyy olla se 15k valuuttaa, ennen kuin aktivoituu.
 
Jäänyt pelaaminen nyt hiukan vähemmälle tässä pyhien alla, mutta tuli taas viime yönä pelailtua. Ensimmäistä pelikertaa edelleen, 64 tuntia menty. Rakastan tätä peliä, mutta nyt on pakko vähän nillittääkin. Laitan spoilereihin.

Listaan tähän nyt asioita mitkä mielestäni kannattaisi fiksata tai mitä kannattaisi peliin tuoda.

-Ensimmäinen kohtaamani pelin rikkova bugi. Tehtävä Panamin kanssa. Paetaan autolla sen jälkeen kun Saul pelastettu. Pitää räiskiä takaa-ajajia. Jouduin vetämään tätä tehtävää 10 kertaa kunnes tajusin, että bugin vuoksi pitää räjäyttää myös autot, ei riitä pelkkä vihollisten tappaminen, tai tehtävä epäonnistuu. Tässä alkoi vähän kiristämään hampaita. Onneksi tyypin insinööritaidot täysillä, niin sain tehtyä itselleni aseen millä sai ne autot räjäytettyä. Muuten olisin ollut kusessa.

-Sivutehtävät ovat loistavia, mutta välillä tulee sellainen fiilis, että ei ehkä olla ihan tsiigattu hommaa loppuun asti. Esimerkkinä: kun lähdin etsimään sitä Evelyniä ja päädyin sinne bordelliin, tapoin siellä sen 'pomon', Woodmanin. Kuitenkin saman juonikuvion seuraavassa tehtävässä Woodman oli elossa. Tuollainen syö vähän immersiota.

-Ajoneuvot. Aivan sama mikä ajoneuvo kyseessä, vauhtimittari voi näyttää 100 tai 200, se vauhdin tuntu on koko aika sama. Ja olisi aika hienoa jos näitä saisi oikeasti muokattua, vaihdettua väriä jne.

-Kaipaan parturia. Kaipaan mestaa missä voin vaihtaa tyypin ulkonäköä. Oikeasti. Ei vaikuta pelaamiseen, mutta olisi oikeasti kaivattava lisä.

-Kiinteistöjen hankkiminen. Siinä vasta olisi jotain. Street kidillä pelatessa koko idea on siinä, että nouset sieltä kaduilta isoksi heeboksi. Mikä olisi hienompaa kuin hankkia oma lukaali. Tai vaikka osakkuus jostain yökerhosta. Siis jotain mikä näyttäisi sen menestyksen konkreettisesti. Nyt se on vain puhetta.

Lisäilen myöhemmin juttuja kun tulee taas mieleen.

Vaikka pidän tästä pelistä, on itselleni oikeasti se ehdoton ykkönen, niin kyllä tässä huomannut pelatessa, että tämä julkaistiin early access-pelinä. On ollut hauskaa pelata, olen koukussa, mutta aina välillä tuo keskeneräisyys tulee esiin. Annan anteeksi bugit, ne on ihan kaikissa peleissä, mutta kun tulee sellainen fiilis, että tarinasta on jäänyt pois jotain, tai kun tekemilläsi valinnoilla ei oikeasti olekaan merkitystä, niin se ehkä pikkusen vaikuttaa siihen peli-intoon. Mutta, luotan edelleen, että tästä tulee vielä jotain suurta.
 
Kaupunki ja sen arkkitehtuuri on niin upeasti toteutettu, että uusilta tuntuviin lokaatioihin pystytään rakentamaan tehtäviä ja tapahtumia ihan niin paljon kuin viitsitään tehdä. Kauppoja, kauppakeskuksia, kerrostaloja, toimistorakennuksia ja vaikka mitä. Etenkin pienimuotoisia gigejä on helppo luoda liukuhihnalta ja lisätä avoimien kauppojen lukumäärää.

Ensimmäiseksi toivoisin remonttia poliisin toimintaan. Ei huvita tehdä mitään rikollista, kun poliisi on niin naurettavan hajalla. Vähän tuntuu, että tiimistä puuttuu tekoälyn päälle ymmärtävät, kun tehtävätkin on rakennettu niin, ettei poliisin kanssa joudu kontaktiin. Ei häirinnyt pelatessa mitenkään, mutta tuli tässä samalla mieleen, että olisi ollut kiva, kun tehtävissä olisi ollut sellaisia tapoja ratkaista, mistä saa sivutuotteena etsintäkuulutuksen tai jengin julistaman bountyn niskaan.

Jengien toteutus on toinen, mikä jätti itselle vähän kädenlämpöisen fiiliksen. Maailmaa esittelevän kirjan pohjalta odotin enemmän interaktiota jengien kanssa, mutta käytännössä ne ovat vain hieman toisistaan poikkeavia vihollisia. Olisi ollut hienoa, kun olisi voinut tehdä tehtäviä vaikka Tiger Clawsille, joka olisi taasen tehnyt sinusta automaattisesti kohteen esim. Valentinosille ja Maelstromille. Eli uskollisuus yhdelle jengille sulkee oven toisaalla. Neutraaleja olisivat voineet olla vaikka Voodoo Boys ja 6th Street. Tai ihan mitä vaan, mutta joka tapauksessa jengit ovat yksi puute/syy, miksi maailma tuntuu loppujen lopuksi hieman sieluttomalta.

Muutaman eri lopun nyt nähtyäni voin sanoa, että juoni on järjettömän hyvä alusta loppuun. Juonella tarkoitan pääjuonta sekä tärkeimpiä sivutehtäviä. Makuasioita tietysti, ei kaikki samoista leffoistakaan pidä. Se on kuitenkin kiistaton fakta, että hahmoihin käytetty vaiva asettaa täysin uuden riman peleille tulevaisuudessa. Jokainen tärkeä hahmo on uskottava, istuu maailmaan ja riittävän persoonallinen jäädäkseen mieleen. Tottakai sekaan mahtuu hieman latteaksikin jääviä persoonia, mutta niin se on tosielämässäkin. Hahmojen mallinnus on myös graafisella tasolla ihan mieletöntä, yksityiskohtien määrä on vaikuttava.

Nyt jos olisi järkevä, niin laittaisi pelin tauolle ja palaisi joskus vuoden päästä, jos/kun peli on oikeasti valmis. Alkaa juonelliset tehtävät jo loppua, enkä halua polttaa peliä loppuun grindaamalla kaikkea pikkusälää, koska tuo on selvästi sitä heikompaa osastoa. Katsellaan, jos maailman tutkimiseen tulisi uutta pontta kevään aikana muutenkin kuin pikku delsujen muodossa. Parturi, tatskamesta ja kosmeettiset cyberneticsit olisivat myös ihan kivoja. Ja lisää huoria.

Huorista puheen ollen, tietääkö joku löytyykö jostain sopivia kuteita Mox roolin vetämiseen? Otin hauskoja kuvia, missä poseeraan pesismailan kanssa Lizzien portsarina, mutta vaatetus ei osu ihan maaliin. Kaupoista ei löydy mitään niin mielikuvituksellista kuin sillä violetilla kissalla on päällä.

Tämän pelin photomode on kyllä hieno ja tosi koukuttava, voisin kohta lisäillä muutamia otoksiani. Ei ne mitään ihmeellisiä ole, mutta omaan makuun ihan ok onnistui parikin.photomode_02012021_092254.pngphotomode_02012021_142618.pngphotomode_02012021_145939.pngphotomode_02012021_152730.pngphotomode_03012021_153244.pngphotomode_03012021_155909.pngphotomode_03012021_160409.pngphotomode_02012021_161153.pngphotomode_03012021_161305.png
 
Viimeksi muokattu:
Kaupunki ja sen arkkitehtuuri on niin upeasti toteutettu, että uusilta tuntuviin lokaatioihin pystytään rakentamaan tehtäviä ja tapahtumia ihan niin paljon kuin viitsitään tehdä. Kauppoja, kauppakeskuksia, kerrostaloja, toimistorakennuksia ja vaikka mitä. Etenkin pienimuotoisia gigejä on helppo luoda liukuhihnalta ja lisätä avoimien kauppojen lukumäärää.

Ensimmäiseksi toivoisin remonttia poliisin toimintaan. Ei huvita tehdä mitään rikollista, kun poliisi on niin naurettavan hajalla. Vähän tuntuu, että tiimistä puuttuu tekoälyn päälle ymmärtävät, kun tehtävätkin on rakennettu niin, ettei poliisin kanssa joudu kontaktiin. Ei häirinnyt pelatessa mitenkään, mutta tuli tässä samalla mieleen, että olisi ollut kiva, kun tehtävissä olisi ollut sellaisia tapoja ratkaista, mistä saa sivutuotteena etsintäkuulutuksen tai jengin julistaman bountyn niskaan.

Jengien toteutus on toinen, mikä jätti itselle vähän kädenlämpöisen fiiliksen. Maailmaa esittelevän kirjan pohjalta odotin enemmän interaktiota jengien kanssa, mutta käytännössä ne ovat vain hieman toisistaan poikkeavia vihollisia. Olisi ollut hienoa, kun olisi voinut tehdä tehtäviä vaikka Tiger Clawsille, joka olisi taasen tehnyt sinusta automaattisesti kohteen esim. Valentinosille ja Maelstromille. Eli uskollisuus yhdelle jengille sulkee oven toisaalla. Neutraaleja olisivat voineet olla vaikka Voodoo Boys ja 6th Street. Tai ihan mitä vaan, mutta joka tapauksessa jengit ovat yksi puute/syy, miksi maailma tuntuu loppujen lopuksi hieman sieluttomalta.

Muutaman eri lopun nyt nähtyäni voin sanoa, että juoni on järjettömän hyvä alusta loppuun. Juonella tarkoitan pääjuonta sekä tärkeimpiä sivutehtäviä. Makuasioita tietysti, ei kaikki samoista leffoistakaan pidä. Se on kuitenkin kiistaton fakta, että hahmoihin käytetty vaiva asettaa täysin uuden riman peleille tulevaisuudessa. Jokainen tärkeä hahmo on uskottava, istuu maailmaan ja riittävän persoonallinen jäädäkseen mieleen. Tottakai sekaan mahtuu hieman latteaksikin jääviä persoonia, mutta niin se on tosielämässäkin. Hahmojen mallinnus on myös graafisella tasolla ihan mieletöntä, yksityiskohtien määrä on vaikuttava.

Nyt jos olisi järkevä, niin laittaisi pelin tauolle ja palaisi joskus vuoden päästä, jos/kun peli on oikeasti valmis. Alkaa juonelliset tehtävät jo loppua, enkä halua polttaa peliä loppuun grindaamalla kaikkea pikkusälää, koska tuo on selvästi sitä heikompaa osastoa. Katsellaan, jos maailman tutkimiseen tulisi uutta pontta kevään aikana muutenkin kuin pikku delsujen muodossa. Parturi, tatskamesta ja kosmeettiset cyberneticsit olisivat myös ihan kivoja. Ja lisää huoria.

Huorista puheen ollen, tietääkö joku löytyykö jostain sopivia kuteita Mox roolin vetämiseen? Otin hauskoja kuvia, missä poseeraan pesismailan kanssa Lizzien portsarina, mutta vaatetus ei osu ihan maaliin. Kaupoista ei löydy mitään niin mielikuvituksellista kuin sillä violetilla kissalla on päällä.

Tämän pelin photomode on kyllä hieno ja tosi koukuttava, voisin kohta lisäillä muutamia otoksiani. Ei ne mitään ihmeellisiä ole, mutta omaan makuun ihan ok onnistui parikin.

Vaikka olenkin pelin ehdoton fani ja kokonaisuutena se oli itselleni aivan loistava pelielämys, niin on toki myönnettävä, että olet kyllä täysin oikea kritiikissäsi. Tuo poliisien aivottomuus on kyllä varsin ärsyttävä asia. Ei sekään pelaamista sinänsä pahemmin häiritse, mutta on siinä kovin paljon pelin potentiaalia sössitty poliisien ja tosiaan jengiläistenkin tolloilussa. Paljon muutakin pelissä on kieltämättä jäänyt puolitiehen tai jopa kokonaan toteuttamatta, kuten braindancejen laaja-alaisempi ja monipuolisempi tarjonta ja toteuttaminen, tai vaikkapa lentoalusten käyttömahdollisuus.

Ainakin vielä uskallan toivoa, että CDPR lisäilee näiden kaltaisia ominaisuuksia vähintäänkin tulevien DLC:eiden yhteydessä, elleivät tee niin jo aiemmin patchien yhteydessä. Ainakin näin kannattaisi tehdä, jotta CDRP:n aikaisempaa hyvää mainetta edes jotenkin voitaisiin paikata, ja turvattaisiin kuitenkin myös bisnekselle otollisempia olosuhteita tulevaisuuteen.
 
Viimeksi muokattu:
Varmaan olette Redditin seuraajat jo huomanneetkin, mutta taas oli tullut jonkin mysteeri-devaajan jälkimietteitä. Kuulemma 50 000 riviä dialogia ja 90GB:n edestä sisältöä jätetty ennen hoppujulkaisua pois. :D Mm. useampia taksivariantteja, kokonainen "underground"-kaupunginosa jne.

Tiedä sitten. Voi olla aivan täysin mahdollista, toisaalta voi olla myös täysin huuhaata.

Yksi, ehkä vähän surullinenkin, totuus tuossa viestissä kuitenkin lienee - nimittäin se, että peli olisi oikeasti kaikilla alustoilla "valmis" vasta noin vuoden päästä. On nimittäin nykytilanne nähtynä täysin realististista, että firma olisi tarvinnut vielä vähintään yhden vuoden saadakseen ulos sen pelin, mitä yritti.

Alkuperäinen postaus: https://gamefaqs.gamespot.com/boards/778998-cyberpunk-2077/79177975#7
 
Huomasin tuon pari päivää sitten, en viitsinyt postata kun ei noista tiedä onko totta vai ei, mutta kuulostaa aika pahalle jos on totta. Toisaalta kuulostaa hyvältä jos siellä on suunnitteilla jotain NMS tapaista täyskäännöstä, joka tosiaan tarkoittaa että voi mennä vuosi tai kaksi ennenko peli on sellaisessa kunnossa kun sen kuuluisi olla.
 
Ei liene tätä ollut vielä ketjussa? Innokas modaaja on luonut kolmannen persoonan kuvakulmaa tarjoavan modin. Kuten video näyttääkin, niin ei ole vielä ihan täysin valmis, mutta tuolta se voisi periaatteessa näyttää.


Tämä oli odotettavissa :D

Konsolilla ei paljon modit pyöri, enkä kyllä lähtisi omaa peli-iloani pilaamaan tuollaisella modilla, puhtaassa first person pelissä. Vaikka modaaja saisikin kameran toimimaan lopulta hyvin.

Ruman näköistä menoa, kun pelin kehityksessä ei ole kuitenkaan viilattu hahmon liikkeitä, fysiikkaa yms. ulkoa päin tarkasteltavaksi ja armasti tulee vain lisää bugeja vastaan.
 
Ihanaa kun ei lähtenyt tähän hypen mukaan. Miltäköhän tuntuis kun odottais 8 vuotta ja peli onkin täysi kura. Toki tämä vain youtube videoiden perusteella mutta esim. fysiikat tässä ovat kuin suoraan 2002 peleistä. Ei kyllä innosta ostaa tätä kuin sitten isolla alennuksella jos silloinkaan.
 
Ihanaa kun ei lähtenyt tähän hypen mukaan. Miltäköhän tuntuis kun odottais 8 vuotta ja peli onkin täysi kura. Toki tämä vain youtube videoiden perusteella mutta esim. fysiikat tässä ovat kuin suoraan 2002 peleistä. Ei kyllä innosta ostaa tätä kuin sitten isolla alennuksella jos silloinkaan.
Lähdin omasta mielestäni hypeen mukaan, odotin 8 vuotta ja peli on kyllä kaukana kurasta. Kyllä, on ongelmansa ja puutteita, mutta niitä myös fiksaillaan. Mitä tulee fysiikoihin, niin millaisia fysiikoita kaipaisit roolipeliin?
 
Lähdin omasta mielestäni hypeen mukaan, odotin 8 vuotta ja peli on kyllä kaukana kurasta. Kyllä, on ongelmansa ja puutteita, mutta niitä myös fiksaillaan. Mitä tulee fysiikoihin, niin millaisia fysiikoita kaipaisit roolipeliin?
Olisi edes vähän paremmat. Kun minusta Witcher 3:ssakin fysiikat pilaa aika paljon peliä. Viholliset ampuu puiden läpi, hevosella ratsastaminen kauheata jne. Jos gta4:n(huom. 12 vuotta vanha peli!!) fysiikat ovat 9/10 niin tähän kaipais edes sellaista 7/10.

Ja joo. Anteeksi, ehkä tämä peli voi olla muuten hyvä eikä täysi kura mutta kyllä joku tietty taso pitäis olla fysiikoissa.
 
Itelläkin on nyt peli tauolla et odottelen itsekin patcheja, meni vähä immersio kun alkoi noi loppupään boss fightit bugamaan et tyypit jää paikoilleen idlailemaan/jumiin ja muuta, tietenkään sillä tavalla en suorita yhtäkään fighttia. Noi on just semmosia bugeja jo mitkä alkaa sitten jo haittaamaan
 
Tässä kasuaalipelaajana on edetty hitaasti ja leveleitä on vielä vähän. On tämä itselle niitä harvoja pelejä nykypäivänä joka saa monesti laittamaan konsolin päälle ja lähteä seikkailemaan Night cityyn. Eilen tuli vasta päätettyä Panamin ja Judyn sivutehtävä polut ja jäipäs haikea olo.. Harvoin tällaisia fiiliksiä mikään peli saa aikaiseksi. 9/10
 
Joskus bugit tuovat myös iloa elämään. Eilen kävi pari hassua juttua. Sen enempää spoilaamatta niin ekalla kerralla olin tekemässä tehtävää eräällä klubilla ja vasta tehtävän jälkeen kun halusin ottaa kuvan hahmostani huomasin miekkoseni vetäneen koko tehtävän munasillaan. Onneksi tekoälykaverit ovat kuitenkin sen verran kohteliaita etteivät sanoneet mitään. :D

Toisella kertaa kävi hassu juttu oikeastaan parikin kertaa kun tehtävän alussa ja lopussa istun auton pelkääjän paikalle ja matkaan lähtiessä jostain syystä kuskini päätti molemmilla kerroilla aina lähteä matkaan kurvaamalla jalankulkioiden yli eikä ilmekään värähtäny. Kylmää kyytiä :D
 
Ylös Bottom